Beste,
Mijn broer is al geruime tijd klant bij dxADSL met het dxADSL home abonnement. Als ik het goed begrijp zou hij door Janssens moeten gecontacteerd worden om over te schakelen naar vdsl (20/1 abonnement) ipv adsl1.
Echter tot op heden heeft hij hier nog niks van gehoord. Moet hij nu zelf bellen of maakt hij zich onnodig ongerust?
dxADSL => omzetting naar VDSL?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
Begrijp ik het goed dat men mensen die "gewoon" zijn om traag te surfen, laat traag verder surfen op de adsl1 poorten van bgc en de mensen die een goeie adsl2 verbinding hadden vdsl geven??Devilzown schreef:Als hij op ADSL1 zit, wordt hij gewoon overgezet op andere adsl poorten.
VDSL2 is voornamelijk bij mensen die nu 15mbit hebben of meer.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Inderdaad. Want aan hun situatie wordt niets veranderd (of verbeterd, spijtig genoeg).krisken schreef: Begrijp ik het goed dat men mensen die "gewoon" zijn om traag te surfen, laat traag verder surfen op de adsl1 poorten van bgc en de mensen die een goeie adsl2 verbinding hadden vdsl geven??
- krisken
- userbase crew
Dus de mensen die op het scarlet netwerk zaten, hadden adsl2 en zitten nu op VDSL. Daar waar scarlet nog geen eigen apparatuur in de dslam had, zaten de gebruikers op adsl(2) via BGC, welke geen upgrade krijgen naar vdsl?Lord Utopia schreef:Inderdaad. Want aan hun situatie wordt niets veranderd (of verbeterd, spijtig genoeg).krisken schreef: Begrijp ik het goed dat men mensen die "gewoon" zijn om traag te surfen, laat traag verder surfen op de adsl1 poorten van bgc en de mensen die een goeie adsl2 verbinding hadden vdsl geven??
Hoe zit het dan met nieuwe klanten?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Van wat ik weet kunnen enkel mensen met een snelheid hoger dan 12 Mbps aanspraak maken op VDSL2 (omdat ze anders een lagere snelheid halen, wat tegen de regels zou zijn). (dus enkel ADSL2+!)
Voor die die al op het Belgacom-netwerk (of Scarlet 6 Mbps) zaten verandert er niets.
Voor die die al op het Belgacom-netwerk (of Scarlet 6 Mbps) zaten verandert er niets.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Wat een trieste zaak.
Dus mensen met slechte lijnwaarden moeten maar voort sukkelen met slechte sync ookal wonen ze nog geen 500m van het centrum
Dus mensen met slechte lijnwaarden moeten maar voort sukkelen met slechte sync ookal wonen ze nog geen 500m van het centrum

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
tja..... 'k woon dicht genoeg voor de volle adsl2+ 12 mbit en krijg er maar 9
'k durf te zweren dat toen scarlet nog bestond ik er 12 mbit had via dommel :'(

Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- krisken
- userbase crew
Njah broerke zit op het 6 mbit profiel, maar haalt effectief maar 3/4 mbit...PumbaaH schreef:tja..... 'k woon dicht genoeg voor de volle adsl2+ 12 mbit en krijg er maar 9'k durf te zweren dat toen scarlet nog bestond ik er 12 mbit had via dommel :'(
Telefonie = EDPnet + OVH
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Een voorwaarde voor de overname was dat klanten geen lagere snelheid mochten krijgen dan ze al hadden.krisken schreef:Dus de mensen die op het scarlet netwerk zaten, hadden adsl2 en zitten nu op VDSL. Daar waar scarlet nog geen eigen apparatuur in de dslam had, zaten de gebruikers op adsl(2) via BGC, welke geen upgrade krijgen naar vdsl?Lord Utopia schreef:Inderdaad. Want aan hun situatie wordt niets veranderd (of verbeterd, spijtig genoeg).krisken schreef: Begrijp ik het goed dat men mensen die "gewoon" zijn om traag te surfen, laat traag verder surfen op de adsl1 poorten van bgc en de mensen die een goeie adsl2 verbinding hadden vdsl geven??
Hoe zit het dan met nieuwe klanten?
Voor de mensen die meer dan 12mbit hadden betekend dat dus VDSL2.
Je moet in gedachte houden dat het een verhuizing betreft, geen upgrade van het netwerk.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Mijn 20/1 is anders wel naar 12/512 gezet. Reden: de non-communicatie van DxADSL.Devilzown schreef: Een voorwaarde voor de overname was dat klanten geen lagere snelheid mochten krijgen dan ze al hadden.
Je moet in gedachte houden dat het een verhuizing betreft, geen upgrade van het netwerk.
Begin februari gecontacteerd door JFS maar omdat ik er van uitga dat het aan de ISP is om zijn klanten te verwittigen dat er iets aan de verbinding moet gedaan worden en niet een firma is die niet eens weet bij welke ISP je bent, ben ik niet op hun afspraak ingegaan. Volgende dag met DxADSL gebeld en "er gebeurden rare dingen" en "ze waren er mee bezig" maar het was goed dat ik niet op de afspraak was ingegaan. Enkele dagen later stuurt DxADSL een mededeling rond dat er een migratie naar VDSL komt. Ik contacteer hen weer en ze zeggen om zelf een afspraak te regelen. Dat doe ik maar men kan mij niet vinden in hun systeem. Weer contact met DxADSL, men ging het nodige doen en mij terug contacteren. Verleden week stond ik ineens op een bijna gehalveerd profiel

Contact met DxADSL via mail: geen antwoord, telefoon: antwoordapparaat.... Dan maar mail naar support fulltelecom (daar kwamen vorige antwoorden ook al vandaan) waarbij mij gemeld werd dat de migratieperiode voorbij is en VDSL voor mij niet meer kan

Vervolg: Volgende week opzegbrief naar DxADSL.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Nog een aanvulling. Mijn Fritzbox stuurt normaal gezien elke nacht de statistieken van de voorbije dag. Vermits ik daar geen instelling heb om de uitgaande poort aan te geven denk ik dat de standaard mailpoort gebruikt wordt. Sinds 9 april (de dag dat ik naar het BC netwerk gezet werd) werkt deze mail niet meer (geblokkeerde poort?) Ik weet niet of dat bij een migratie vaar VDSL ook het geval had geweest.
Bye, Maurice
dan zou ik denk ik ook opzeggen. hier voorlopig alles nog normaal met ADSL2+..on4bam schreef:Mijn 20/1 is anders wel naar 12/512 gezet. Reden: de non-communicatie van DxADSL.Devilzown schreef: Een voorwaarde voor de overname was dat klanten geen lagere snelheid mochten krijgen dan ze al hadden.
Begin februari gecontacteerd door JFS maar omdat ik er van uitga dat het aan de ISP is om zijn klanten te verwittigen dat er iets aan de verbinding moet gedaan worden en niet een firma is die niet eens weet bij welke ISP je bent, ben ik niet op hun afspraak ingegaan. Volgende dag met DxADSL gebeld en "er gebeurden rare dingen" en "ze waren er mee bezig" maar het was goed dat ik niet op de afspraak was ingegaan. Enkele dagen later stuurt DxADSL een mededeling rond dat er een migratie naar VDSL komt. Ik contacteer hen weer en ze zeggen om zelf een afspraak te regelen. Dat doe ik maar men kan mij niet vinden in hun systeem. Weer contact met DxADSL, men ging het nodige doen en mij terug contacteren. Verleden week stond ik ineens op een bijna gehalveerd profiel![]()
Contact met DxADSL via mail: geen antwoord, telefoon: antwoordapparaat.... Dan maar mail naar support fulltelecom (daar kwamen vorige antwoorden ook al vandaan) waarbij mij gemeld werd dat de migratieperiode voorbij is en VDSL voor mij niet meer kan![]()
![]()
Vervolg: Volgende week opzegbrief naar DxADSL.