Printer Advies - Led of Laser ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Hoi userbase leden,

Mijn thuis/kantoor Inkjet MFC heeft het na jaren trouwe dienst opgegeven. Het huidige model was een HP OfficeJet PSC 2210 wiens enige tekortkoming het gebruik van Inkjet technologie was. Aangezien ik nu mijn fakturen e.a. ook thuis wil afdrukken, maar toch ook sporadisch eens iets moois zoals een kaart ofzo, ben ik dus op zoek naar een kleurenlaser. Plots zie ik nu ook LED printers staan, en buiten wat info over hoe dat werkt (no moving parts, w00t) vind ik er weinig praktische ervaringen mee.

Dus .. iemand hier die me wat wijzer kan maken ? Neem ik een kleuren multifunctional, of een LED multifunctional ? Op het eerste zicht lijkt de Brother MFC 9320CFW of 9120CN me wel interessant.

Thanks for your thoughts,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd. Ik was vorige week een presentatie aan het printen en deed mij de bedenking dat inktjet daar echt niet optimaal voor is. Zelf was ik aan het kijken naar een HP Color LaserJet CM1312nfi MFP maar ik twijfel een beetje vanwege het mogelijk niet scannen naar windows-share in een windows domein.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

gr4vity schreef:Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd. Ik moest vorige week een presentatie aan het printen en deed mij de bedenking dat inktjet daar echt niet optimaal voor is. Zelf was ik aan het kijken naar een HP Color LaserJet CM1312nfi MFP maar ik twijfel een beetje vanwege het mogelijk niet scannen naar windows-share in een windows domein.
In onze Wodcawagen werkt die perfect! :twisted: :wink:
Victory Not Vengeance
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Geen ervaring met de LED multi maar nog niet zo lang geleden heb ik ook voor de keuze gestaan en de povere kwaliteit van laserkleuren en hoge maintenancekost zijn me dan toch terug naar de bubblejet doen gaan ;)

De canon MP 640 meerbepaald

Nog geen moment beklaagd
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mja, mij gaat het meer of er een kwaliteitsverschil is tussen LED of Laser. Dat een inkjet een betere kleurweergave heeft is me duidelijk, maar voor kaarten, brieven en grafieken denk ik niet dat dat een probleem gaat geven.

Kleurenlasers zijn meestal vrij traag, iets dat een LED printer dan weer niet heeft. Echter, de horizontale resolutie van een LED printer is dan weer beperkt tot 600dpi, omdat je voor elke dot een led nodig hebt (wat dan weer niet zo is voor de vertikale resolutie). 600*1200 of 600*2400 lijkt mij op zich genoeg, weet nog dat mijn allereerste Epson kleureninkjet ook maximaal 600*600 di had, en de foto's die ik daarmee heb afgeprint hangen nu nog omhoog en mensen zien het verschil niet.

Enfin, blijkbaar nog niet veel ervaringen met LED technologie in de printer business dus :(

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heb je er ondertussen eentje gekocht?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Neen, heb er nog steeds geen gekocht. Maar ik denk dat ik voorlopig de HP Laserjet 2840 van mijn oom overneem. Die heeft die +/- 2j geleden gekocht en zijn eerste toners nog altijd niet opgebruikt.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:Neen, heb er nog steeds geen gekocht. Maar ik denk dat ik voorlopig de HP Laserjet 2840 van mijn oom overneem.
Die staat hier ook. 't Beestje doet erg stevig zijn werk. En je kan er nog faxen op ontvangen ook.
Afbeelding
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb een Epson AcuLaser C1100, 4 jaar geleden gekocht en nog geen moment spijt van gehad. Het is wel geen multifunctioneel toestel, maar ik verkies sowieso om geen all-in-one toestellen te hebben.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:
Sasuke schreef:Neen, heb er nog steeds geen gekocht. Maar ik denk dat ik voorlopig de HP Laserjet 2840 van mijn oom overneem.
Die staat hier ook. 't Beestje doet erg stevig zijn werk. En je kan er nog faxen op ontvangen ook.
Die 2840 overnemen is dan toch niet doorgegaan en heb mezelf dan maar een HP CM1312MFI MFP gekocht. Qua specs de opvolger van de 2840 en komt redelijk goed uit quasi alle testen. Vrijdag heb ik 'm.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben nog steeds opzoek, laat weten hoe die HP bevalt :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ben heel content van mijn Canon i-SENSYS MF8450.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Die canon is inderdaad een goed toestel, heb er zo eentje op mijn kantoor in keulen staan. Kost alleen het dubbele van de HP en voor hetgene wat ik ermee was dat boven het vooropgestelde budget.

De HP kwam als beste uit de bus in zijn printerklasse, en op www.printershop.be waren alle user reviews overwegend positief. Moet wel toegeven, als je kijkt op engelstalige reviews zijn de reviews soms wat minder, maar als je dan ziet waarover ze klagen ... lol :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

seagull schreef:Ik ben heel content van mijn Canon i-SENSYS MF8450.
Tot nu toe content van de Canon i-SENSYS MF9170 hier op kantoor (sinds 2 weken) :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”