Aero-thema's.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Barver
Starter
Starter

Goeiedag

Ik heb onlangs een raar probleem gehad met Windows 7, maarja is dit niet typisch? :) Lees het zelf en je zult zien waarom het zo raar is.

Ik heb deze computer nu ongeveer 2 maand, en als ik naar configuratiescherm -> het thema wijzen druk, kom ik dus op zo'n pagina uit. Het probleem is, als ik een Aero thema selecteer, en dan het vensterkleur wil veranderen, dan krijg ik een scherm van de klassieke versie, die dus niet bij de Aero-thema's hoort... Om het te tonen met een foto:
http://img27.imageshack.us/img27/3756/13952193.png

Dit klopt dus niet, hé.

Nu, het rare. Ik heb de drivers van de grafische kaart geïnstalleerd, omdat men eerst aanduidde dat daar de fout lag. En toen lukte het weer. Ik kon de vensterkleur terug op een normale manier veranderen.

Enkele dagen later kwam het probleem terug. Ik, en een vriend, konden beide de oplossing niet weten te vinden.
Als ik naar 'problemen met transparantie en andere aero-effecten oplossen' ga, staat er dat de Desktop windows manager... niet geactiveerd is. Bij mijn services staat echter van wel!
http://img683.imageshack.us/img683/2838/95507142.png

Dus als dat niet het probleem is, en mijn grafische kaart ook niet, wat dan wel? Ik hoop dat jullie het weten!
(Als ik het gedetailleerder moet uitleggen gelieve dit te vragen)
Bedankt alvast om te lezen
Bart Verzelen
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Dit heeft zeker iets te maken met de Grafische kaart van je PC, ergens een conflict ofzo. Ik zou verschillende versies van de drivers proberen te installeren om te kijken of het probleem dan opgelost is..
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Is inderdaad vaak een probleem met de video driver.
Wat is de Windows Experience Index score? Sorry heb geen Nederlandstalig versie: Control Panel -> System and Security -> System, then click on “Windows Experience Index”.
Windows Experience Index moet hoger zijn dan 3 om Aero in te schakelen.

En anders kan je deze tip misschien overwegen?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Zal het even in het nederlands zetten voor het gemakkelijk te maken :)

configuratiescherm => systeem en beveiliging => systeem => windows prestatie index

die tip is wel een leuke Astralon.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Barver
Starter
Starter

dendemen2004 schreef:Dit heeft zeker iets te maken met de Grafische kaart van je PC, ergens een conflict ofzo. Ik zou verschillende versies van de drivers proberen te installeren om te kijken of het probleem dan opgelost is..
Ik heb een ATI Radeon HD 4350, en heb wel een degelijke basiskennis van computers, maar waar zou ik drivers vinden die betrouwbaar zijn en up-to-date?
Astralon schreef:Is inderdaad vaak een probleem met de video driver.
Wat is de Windows Experience Index score? Sorry heb geen Nederlandstalig versie: Control Panel -> System and Security -> System, then click on “Windows Experience Index”.
Windows Experience Index moet hoger zijn dan 3 om Aero in te schakelen.

En anders kan je deze tip misschien overwegen?
Mijn index is 3.7 ... Daar ligt het dus niet aan.
Die tip wil ik wel eens proberen, dankje daarvoor, maar 'k zou toch eerst eens kijken wat de oplossing zou kunnen zijn!
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

De laatste ATi Radeon Catalyst drivers vind je op de AMD site (vak rechtsboven).
Barver
Starter
Starter

Ik zal de driver eens proberen te downloaden, na 17 april dan reset mijn downloadlimiet aangezien die deze maand propvol is. Ik zal het antwoord spoedig weten te vertellen of het gelukt is, of niet. Bedankt voor de hulp alvast :)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Er kunnen 3 voor de hand liggende oorzaken zijn:

1) Ben je zeker dat je kleurdiepte op 32 bits staat en niet 16 bits?

2) Mogelijk een foutje bij de driver of ergens een conflict. Gebruik revo uninstaller om de driver VOLLEDIG van je systeem te verwijderen en installeer deze hierna opnieuw met behulp van windows update. Windows update beschikt over de laatste grafische drivers.

3) Een probleem in windows zelf. Een herstel installatie kan uitkomst bieden in dit geval zodat de 'slecht werkende' bestanden worden vervangen door de originele van de installatie.

(edit: dit is de top 3, niet de top 4 *groemmel*. merci om me erop te wijzen, liger)
Laatst gewijzigd door PumbaaH 14 apr 2010, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

4de is precies niet zo voor de hand liggend dan :)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hmmm
Moet je prestatie index van je grafische kaart niet hoger zijn dan 3 ipv de totale prestatie index?

dacht ik é..

ik heb er ook al eens mee gesukkeld na installatie van Win 7, maar na nvidia driver update was het in orde.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

PumbaaH schreef:Windows update beschikt over de laatste grafische drivers.
Dit is in ieder geval geen algemeen statement... m'n ouders hebben een HP laptop van ongeveer een jaartje oud, en via een standaard Windows 7 installatie bleven de scherm prestaties ook steken op 1.0 Pas na manueel drivers te hebben geupdate van de HP website geeft hij nu een veel betere index.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat beweer ik ook niet. Ik spreek voor dit specifieke geval omdat ik zelf een ati 4850 heb.
Barver
Starter
Starter

PumbaaH schreef:Er kunnen 3 voor de hand liggende oorzaken zijn:

1) Ben je zeker dat je kleurdiepte op 32 bits staat en niet 16 bits?

2) Mogelijk een foutje bij de driver of ergens een conflict. Gebruik revo uninstaller om de driver VOLLEDIG van je systeem te verwijderen en installeer deze hierna opnieuw met behulp van windows update. Windows update beschikt over de laatste grafische drivers.

3) Een probleem in windows zelf. Een herstel installatie kan uitkomst bieden in dit geval zodat de 'slecht werkende' bestanden worden vervangen door de originele van de installatie.

(edit: dit is de top 3, niet de top 4 *groemmel*. merci om me erop te wijzen, liger)

Dank voor je bericht.
1) Ja die staat op 32 bits
2) Ik heb die Revo Uninstaller geïnstalleerd maar ik raak niet wegwijs doorheen het programma. Hoe moet ik de driver precies verwijderen? (Ik zie hem op het eerste zich niet staan, zie jij hem? http://img341.imageshack.us/img341/6318/43436546.png
3) Hoe doe ik dit, herstel installatie?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ok..... ik zie op het eerste zicht al 2 toolbars (bah bah bah) en.... ben je zeker dat je radeon 4350 al geinstalleert is op je systeem? zo nee, dan kan het geen kwaad dit te downloaden

Revo uninstaller is op zich heel makkelijk. Klik op 1 van de programma's in het betreffende venster. Het icoontje tussen beeld en verversen kan je dan wel aanklikken. Als je daarop klikt krijg je een nieuw venster en kies je methode 3. De uninstaller van het geselecteerde programma zal zijn werk doen en indien alles nog niet weg is zal je nog tot 2 keer toe een venster krijgen dat je zal vragen of revo uninstaller de overgebleven bestanden moet verwijderen. Vergeet deze dan ook niet te selecteren want anders blijven ze staan :)

Zin om te gaan stoeien? gaan we even je pc een kleine make over geven :). De asus troep, nero 6 en powerdvd mogen eraf. Nero 6 kan je vervangen door cdburner xp en powerdvd kan je makkelijk vervangen door het windows essentials codec pack.
Barver
Starter
Starter

PumbaaH schreef:ok..... ik zie op het eerste zicht al 2 toolbars (bah bah bah) en.... ben je zeker dat je radeon 4350 al geinstalleert is op je systeem? zo nee, dan kan het geen kwaad dit te downloaden

Revo uninstaller is op zich heel makkelijk. Klik op 1 van de programma's in het betreffende venster. Het icoontje tussen beeld en verversen kan je dan wel aanklikken. Als je daarop klikt krijg je een nieuw venster en kies je methode 3. De uninstaller van het geselecteerde programma zal zijn werk doen en indien alles nog niet weg is zal je nog tot 2 keer toe een venster krijgen dat je zal vragen of revo uninstaller de overgebleven bestanden moet verwijderen. Vergeet deze dan ook niet te selecteren want anders blijven ze staan :)

Zin om te gaan stoeien? gaan we even je pc een kleine make over geven :). De asus troep, nero 6 en powerdvd mogen eraf. Nero 6 kan je vervangen door cdburner xp en powerdvd kan je makkelijk vervangen door het windows essentials codec pack.

Ik ben bezig de ASUS troep aan het verwijderen, Nero en PowerDVD hou ik liever nog even.

Bij die download in je eerste zinnen, krijg ik dit:
Unauthorized Download.

Die gaat dus niet.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

deze dan?

Een herstelinstallatie is een optie, maar ook niet altijd de juiste. Een herstelinstallatie is meestal van toepassing als er iets serieus mis is (al verkies ik dan nog een volledig nieuwe installatie). Indien het niet anders kan zal ik je daarmee verder helpen, maar 't is denk ik eerder een driver iets.
Barver
Starter
Starter

Die driver ga ik nu installeren. Ik heb die 'ASUS-troep' er toch maar weer opgezet (Systeemherstel) want nadat ik ze had verwijderd kon ik niet meer op Call of Duty >_<

EDIT:
OMG! Dit is nu echt het raarste dat ik ooit heb meegemaakt!!!
Ik installeer de driver, en plots verandert heel mijn lay-out naar de correcte Aero lay-out! Ik natuurlijk heel blij. Ze vragen om de computer opnieuw op te starten, zo gezegd zo gedaan. Mijn computer start terug op en de lay-out is terug in z'n oude staat en weer heel terug alles verandert als bij het begin???

Wat moet ik doen, help me plz :P
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dit gaat m'n beste advies naar jou toe zijn:

Formateren en zelf een installatie doen van windows vista of 7. Nee, dat is niet leuk, dat weet ik, maar je begint dan wel vanaf 0 zonder de problemen die je nu tegenkomt gedeeltelijk door die asus troep, je aero zal daarna zonder probleem werken en heb je geen fysiek schijfje van windows, dan kan ik je desnoods daarmee ook nog wel helpen aangezien je een geldige serienummer hebt op je nieuwe asus systeem :)

Ander of beter advies kan ik je niet geven op dit huidige moment behalve dat je voor de zekerheid nog es nakijkt of je achtergrond nog steeds op aero staat.
Barver
Starter
Starter

PumbaaH schreef:Dit gaat m'n beste advies naar jou toe zijn:

Formateren en zelf een installatie doen van windows vista of 7. Nee, dat is niet leuk, dat weet ik, maar je begint dan wel vanaf 0 zonder de problemen die je nu tegenkomt gedeeltelijk door die asus troep, je aero zal daarna zonder probleem werken en heb je geen fysiek schijfje van windows, dan kan ik je desnoods daarmee ook nog wel helpen aangezien je een geldige serienummer hebt op je nieuwe asus systeem :)

Ander of beter advies kan ik je niet geven op dit huidige moment behalve dat je voor de zekerheid nog es nakijkt of je achtergrond nog steeds op aero staat.
Ge zult nu zeker een zucht slaan als ge dit leest:

hoe gaat dit in z'n werk, hoe moet ik er met andere woorden aan beginnen? En wat verlies ik? Dank bij voorbaat :)
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

http://social.technet.microsoft.com/For ... 6a1229b0d3

Iemand heeft daar Asus Gamer OSD verwijderd en toen werkte Aero zonder problemen.
Probeer ne keer. ;)
Victory Not Vengeance
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dit is een handleiding met plaatjes: http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinvista.asp (kan ook als leidraad dienen voor setup windows 7)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”