Modem/adapter?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Pater Dada
Starter
Starter

Hallo :curt:

Ik heb onlangs deze router gekocht Netgear RangeMax Duo Wireless-N Router WNDR3300 en had niet gezien dat het een modem met ethernet aansluiting nodig had.

Nu ik heb een sagem f@st 800-840 dinosaurus en deze heeft geen ethernet aansluiting, enkel telefoonkabel en usb.
Moet ik dan een modem met ethernetaansluiting en telefoonlijn aansluiting en usb kopen om hem met de netgear router aan te sluiten?

Of kan ik een soort telefoonkabel naar ethernet adapter kopen, zo ja waar?

Kan iemand mij een goeie modem met deze kenmerken aanraden, liefst goedkoop, of een adapter als het bestaat en verlies ik daar lijnsnelheid door?

Met dank
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Gewoon een modem kopen met ethernet uitgang. Vanuit de ethernet uitgang ga je naar je router en je router stel je zo in dat die een verbinding maakt met het net.
Pater Dada
Starter
Starter

Ok dank je AnD. Zal een modem kopen met ethernet, telefoonlijn en usb aansluiting kopen.
Kan er iemand mij een goeie en goedkope aanraden? Huidige snelheid is down 4.7 en up 512
Ik neem aan dat zo'n adapter niet bestaat dan?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Pater Dada schreef:Ok dank je AnD. Zal een modem kopen met ethernet, telefoonlijn en usb aansluiting kopen.
Kan er iemand mij een goeie en goedkope aanraden? Huidige snelheid is down 4.7 en up 512
Ik neem aan dat zo'n adapter niet bestaat dan?
Zover dat ik weet bestaat zo een adapter niet, als je eentje koopt moet er geen USB op zijn.
Vroeger had ik ook zo een configuratie, een speedtouch 510 modem en daarachter een router (was van usrobotics)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pater Dada schreef:Zal een modem kopen met ethernet
Vertel misschien eens welke je provider je hebt... bij Belgacom (alsook enkele andere providers) kan je anders naar VDSL2 en dan krijg je zo ie zo van hen een modem (inclusief wireless).
Pater Dada
Starter
Starter

Heb een adsl netconnect aansluiting bij Dommel 4.7 down en 512 up.

Heb gekeken naar de Speedconnect aansluiting bij Dommel, klinkt inderdaad interessant,
maar daarbij nog eens 140€ voor de compatible router om van de vdsl2 gebruik te kunnen maken.

Nu dat ik juist de router aan 100€ heb gekocht denk ik dat ik het daarmee even zal doen.

Bedankt voor de input allen!

Greetz
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”