Snelheid vdsl 2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
buffalo
Starter
Starter
Provider

Vandaag is vdsl2 geactiveerd en dit zijn de waarden die de bbox-2 aangeeft:
VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 24.6 dB
Downstream line rate 20048 kbps
Upstream line rate 2032 kbps
TX total power -25.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 3.5 ms

Toch haal ik maar een snelheid (via speedtest.nl) van 500kB/s. Hoe kan dit? Ligt dit aan de bekabeling NA de modem of ook VOOR de modem? Of aan iets anders :-)?

Bedankt
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Doe eens http://www.speed.io ipv speedtest.nl ?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Haal een bestand binnen via ftp.belnet.Be. Dit zal een betrouwbaarder resultaat hebben.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

speedtest.nl niet gebruiken.
speedtest.net // speedtest.telenet.be
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

je kan ook een bandwidth meter installeren en van een paar locaties tegelijk downloaden en zelf zien hoe snel het gaat.
2,3 MB/s is hier geen probleem.
En van belnet een iso downloaden is ook een goede test.
...
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

BBB schreef:je kan ook een bandwidth meter installeren en van een paar locaties tegelijk downloaden en zelf zien hoe snel het gaat.
2,3 MB/s is hier geen probleem.
En van belnet een iso downloaden is ook een goede test.
de site speed.io geeft in elk geval veel consistentere meetwaarden dan al de rest (speedtest.nl gaf mij soms meetpieken tot 113Kbps)

.. en 2,3MB/s (en een chique) is ongeveer de theoretische snelheid die men kan halen op een 20Mbps lijntje :wink:

(een continue download van 2x 1,4GB bestanden gaf aanvankelijk een doorvoer van 2,35MB/s maar als de download vordert zakt die gaandeweg tot 1,99MB/s en lager afhankelijk van het tijdstip .. waarschijnlijk kan die server niet meer volgen als zijn buffers leeggelopen zijn .. )

FWIW
Laatst gewijzigd door Regulus 10 apr 2010, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Provider

Regulus schreef:de site speed.io geeft in elk geval veel consistentere meetwaarden dan al de rest (speedtest.nl gaf mij soms meetpieken tot 113Kbps)

.. en 2,3MB/s (en een chique) is ongeveer de theoretische snelheid die men kan halen op een 20Mbps lijntje :wink:

(een continue download van 2x 1,4GB bestanden gaf aanvankelijk een doorvoer van 2,35KB/s maar als de download vordert zakt die gaandeweg tot 1,99KB/s en lager afhankelijk van het tijdstip .. waarschijnlijk kan die server niet meer volgen als zijn buffers leeggelopen zijn .. )

FWIW
Ik vermoed dat je MB/s wil zeggen i.p.v. kB/s ...
Ik heb net een testje gedaan: 2207 kB/s gemiddelde download snelheid met +/- 1GB data (zie screenshotje)

Afbeelding
2010-04-10-Speedtest.jpg
speedtest
(99.3 KiB) 632 keer gedownload
...
Regulus
Pro Member
Pro Member
Provider

BBB schreef:
Regulus schreef:de site speed.io geeft in elk geval veel consistentere meetwaarden dan al de rest (speedtest.nl gaf mij soms meetpieken tot 113Kbps)

(een continue download van 2x 1,4GB bestanden gaf aanvankelijk een doorvoer van 2,35KB/s maar als de download vordert zakt die gaandeweg tot 1,99KB/s en lager afhankelijk van het tijdstip .. waarschijnlijk kan die server niet meer volgen als zijn buffers leeggelopen zijn .. )

FWIW
Ik vermoed dat je MB/s wil zeggen i.p.v. kB/s ...
Ik heb net een testje gedaan: 2207 kB/s gemiddelde download snelheid met +/- 1GB data (zie screenshotje)
Idd .. bedankt voor het opmerken van de "uitschuiver" :wink: .. heb mijn posting gecorrigeerd.! anders wordt hethelemaal te gek :lol:
mvg
buffalo
Starter
Starter
Provider

Op speedtest.io krijg ik nog altijd maar 4507 KBits/s. Heb nochtans het hoogste profiel :-). Check de kabels wel even :-).
Regulus
Pro Member
Pro Member
Provider

Net gemeten ... geen klachten :lol: 8)

Afbeelding
wim48
Member
Member
Contacteer:
Provider

Mijn snelheid:

Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

heb je misschien ergens een 2de contactdoos
als er aftakkingen zijn werkt vdsl niet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
buffalo
Starter
Starter
Provider

Nene, installatie is correct.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Provider

Heb je belgacomtv (aanstaan)?
buffalo
Starter
Starter
Provider

Heb geen btv
Kielse
Member
Member
Provider

Kan het niet aan de draadloze ontvanger liggen?
Als ik draadloos surf op het 2de verdiep met mijn nieuwe laptop haal ik de maximumsnelheid (18Mb/s), maar op mijn vaste pc is het al vele minder, waarschijnlijk omdat ik nog zo'n 'oude' draadloze USB stick gebruik die ik 4 jaar geleden heb gekocht bij Belgacom voor het gewone draadloze ADSL
buffalo
Starter
Starter
Provider

Ok, ik weet het probleem :-). Had het eerder moeten testen maar ja, gebrek aan tijd. De router die na de bbox-2 staat is er eentje van 54Mbps, en da's het probleem. Heb pc rechtstreeks op bbox-2 aangesloten en haalde de 18Mbits/s. Nieuwe router zal enige optie zijn :-).
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Er loopt hier een gelijkaardig topic, die mens had z'n MTU aangepast en alle problemen waren verholpen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
buffalo
Starter
Starter
Provider

Link :-)?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Het was de kbc topic in dommel subforum.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

buffalo schreef:Ok, ik weet het probleem :-). Had het eerder moeten testen maar ja, gebrek aan tijd. De router die na de bbox-2 staat is er eentje van 54Mbps, en da's het probleem. Heb pc rechtstreeks op bbox-2 aangesloten en haalde de 18Mbits/s. Nieuwe router zal enige optie zijn :-).
Zoals in dit Forum reeds herhaaldelijk vermeld / gevraagd, moeten speedtests uitgvevoerd worden met een PC rechtstreeks aangesloten op de ADSL modem. Alle andere opstellingen zijn zinloos en zeggen niets over je internet snelheid, maar meer over je intern netwerk...

Vroeger was dat natuutlijk anders. Internet was zo traag, dat de snelheid van je lokaal netwerk niet relevant was.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BBB
Premium Member
Premium Member
Provider

philippe.deleye schreef:Vroeger was dat natuutlijk anders. Internet was zo traag, dat de snelheid van je lokaal netwerk niet relevant was.
Als je met kabels werkt is het niet zozeer de snelheid van het lokaal netwerk maar de instellingen.
Draadoos kan altijd trager zijn.
buffalo schreef:Ok, ik weet het probleem :-). Had het eerder moeten testen maar ja, gebrek aan tijd. De router die na de bbox-2 staat is er eentje van 54Mbps, en da's het probleem. Heb pc rechtstreeks op bbox-2 aangesloten en haalde de 18Mbits/s. Nieuwe router zal enige optie zijn :-).
54Mbps zal wel voor het draadloze gedeelte staan. Met een correct ingestelde router en kabel kan je zeker de volledige snelheid van uw internet benutten.
...
buffalo
Starter
Starter
Provider

Gelijkaardig probleem? Ik zie de gelijkaardigheid niet hoor..
Het is niet dat ik niet op bepaalde websites kon/kan. Dit topic gaat over snelheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

honda4life schreef:Er loopt hier een gelijkaardig topic, die mens had z'n MTU aangepast en alle problemen waren verholpen
buffalo schreef:Link :-)?
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 67#p323239
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”