Ik wou Dommel laten aansluiten thuis, momenteel nog geen internet. Had er veel goed over gehoord, prijzen/snelheden/volume zijn tip top...maar wat een lijdensweg het ondertussen geworden is.
Iets van een 4 maanden geleden (midden januari 2010) heb ik een internet abo besteld bij Dommel. Vooraf nog uiterlijk via mail gevraagd of Dommel aansluitbaar is op mijn adres, antwoord: JA - GEEN PROBLEEM.
Nu zijn we 4 maanden verder en heb ik nog steeds geen internet. Installatiedatum werd telkens opgeschoven. Als er dan een vaste installatiedatum was, werd deze niet nageleefd: niemand kwam opdagen. Dit is tot 3x maal gebeurd - ik heb hiervoor in het totaal dus al 3 dagen verlof moeten nemen, welke achteraf allemaal nutteloos bleken. En dan maar in hun mails vermelden dat er 50 EURO boete aangerekend wordt indien bij installatie niemand thuis is...konden we de rollen maar eens omdraaien?
Er is blijkbaar ergens een probleem met het signaal dat moet versterkt worden, maar is tot nu toe nog niks aan gedaan. Het mag mij worst wezen om eerlijk te zijn, dit kan gewoon niet meer zo verder.
Na etmaal telefonisch contact te hebben gehad met hun helpdesk was ik het beu. Ik vertelde hun dat het voor niet meer moest, stort mij de activatiekosten (die ik reeds betaald heb) terug en ik ga wel naar een andere provider die hopelijk ietwat betere service verleend. Werd mij meteen verteld dat ik gebonden ben aan een contract en dat ik in de buidel zal moeten tasten omwille van het vroegtijdig verbreken van dat contract (1 jarig contract).
Wat moet ik nu doen? Dit zijn toch geen praktijken? Voor hetzelfde geld zit ik binnen 8 maanden nog steeds zonder internet...
Dommel speelt met mijn voeten...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Je had je eerst en vooral beter moeten informeren over Dommel. Het zou mij verbazen dat al die goede commentaar die je gehoord hebt over Dommel van een recente datum is. Gedane zaken nemen echter geen keer. Er zal mij wel een fanboy op het tegendeel wijzen, maar eens je in de administratieve dommel-molen terecht komt, kan je alleen maar hopen dat je er zonder kleerscheuren en/of een stevige rekening uit komt.
Wat kan je nu doen? In jouw geval zou ik eerst en vooral:
1) een klacht indienen bij de ombudsman telecom. Let op, dit draagt werkelijk niets bij tot de oplossing van je probleem, maar dan heb je ten minste een 'paper trail' waarin je je beklag doet over de wanpraktijken van Dommel. Kan later nog van pas komen op een eventueel proces. Ik wens je dit laatste natuurlijk niet toe, maar je weet maar nooit. Er zijn er nog die die richting uitgaan.
2) een klacht indienen bij de FOD Economie. Je hebt een dienst besteld (en een activatiekost betaald). Vier maand is ver over de 'redelijke termijn' van oplevering. Je zou dit geval dus als oplichting kunnen beschouwen. Dit kan mogelijk meer impact hebben, maar zal ook hoogstwaarschijnlijk niet bijdragen tot de directe oplossing van je probleem.
3) indien je lid van Test-Aankoop bent, bij hen gaan klagen. Je weet nooit of zij iets kunnen forceren (again, unlikely).
4) een andere provider zoeken. Dommel doet niet aan refunds. Naar je activatiekosten kan je dus fluiten (het woord 'dieven' zal ik expres niet in de mond nemen).
5) afwachten of ze een proces gaan aanspannen. Dat wil ik ze eerlijk gezegd wel eens zien doen als ze je zomaar 4 maand aan het lijntje houden.
Dommel, bah, wegblijven!
Wat kan je nu doen? In jouw geval zou ik eerst en vooral:
1) een klacht indienen bij de ombudsman telecom. Let op, dit draagt werkelijk niets bij tot de oplossing van je probleem, maar dan heb je ten minste een 'paper trail' waarin je je beklag doet over de wanpraktijken van Dommel. Kan later nog van pas komen op een eventueel proces. Ik wens je dit laatste natuurlijk niet toe, maar je weet maar nooit. Er zijn er nog die die richting uitgaan.
2) een klacht indienen bij de FOD Economie. Je hebt een dienst besteld (en een activatiekost betaald). Vier maand is ver over de 'redelijke termijn' van oplevering. Je zou dit geval dus als oplichting kunnen beschouwen. Dit kan mogelijk meer impact hebben, maar zal ook hoogstwaarschijnlijk niet bijdragen tot de directe oplossing van je probleem.
3) indien je lid van Test-Aankoop bent, bij hen gaan klagen. Je weet nooit of zij iets kunnen forceren (again, unlikely).
4) een andere provider zoeken. Dommel doet niet aan refunds. Naar je activatiekosten kan je dus fluiten (het woord 'dieven' zal ik expres niet in de mond nemen).
5) afwachten of ze een proces gaan aanspannen. Dat wil ik ze eerlijk gezegd wel eens zien doen als ze je zomaar 4 maand aan het lijntje houden.
Dommel, bah, wegblijven!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Kleine nuance waar jij niets aan hebt: het probleem zal allicht bij Belgacom liggen. Dat gezegd zijnde: jouw contract is met Dommel en zij moeten dan maar bij Belgacom aandringen of je schadeloos doen opzeggen.
Soit. Je probleem intern oplossen schijnt niet te lukken (hét risico bij Dommel: als alles werkt is het een excellente provider, maar als het tegen zit, dan ben je de klos). Dan is er slechts één oplossing: de ombudsman telecom. En niet om je nog moedelozer te maken, maar ook dan is succes niet gegarandeerd: het is in het verleden gebleken dat Dommel vaak lak heeft aan wat deze brave man zegt.
Succes!
Soit. Je probleem intern oplossen schijnt niet te lukken (hét risico bij Dommel: als alles werkt is het een excellente provider, maar als het tegen zit, dan ben je de klos). Dan is er slechts één oplossing: de ombudsman telecom. En niet om je nog moedelozer te maken, maar ook dan is succes niet gegarandeerd: het is in het verleden gebleken dat Dommel vaak lak heeft aan wat deze brave man zegt.
Succes!
ooh. shiny.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik zit met een ander probleem.
Ik vraag een verhuis aan van m'n Belgacom lijn (waarop ook Dommel aangesloten is) van m'n oud naar nieuw adres.
Allemaal geen probleem bij Belgacom, lijn verhuist. En DSL signaal ook, zonder dat ik daarvoor een verhuisaanvraag deed bij Dommel.
Het Internet werkte perfect gedurende 24u! De Belgacom technieker had me wel gezegd dat hij ook ging doorgeven aan Belgacom dat het DSL signaal van Dommel overgebracht werd. 24u na de installatie... NIKS meer.
Ondertussen Dommel aan de lijn gehad en ze zeggen me dat er een zwak signaal is en/of storing en/of ruis op de lijn. Bij Belgacom zelf zeggen ze me dat de lijn perfect is en van goede kwaliteit voor zowel xDSL als bellen. Bij het bellen met de lijn (Belgacom Discovery lijn) hoor ik inderdaad een lichte ruis (maar verder gebruik ik helemaal geen telefoon).
Met dat er in m'n appartement maar simpele metalen draad naar boven loopt voor die lijn heb ik toch beslist om een Cat6 FTP kabel te trekken.
Dit zou toch al een hele verbetering moeten zijn... Inderdaad geen ruis meer...
Maar nog steeds geen DSL signaal... Aan wie ligt het... ***sigh***
'k Zal het ticket eens herlanceren.
Ik vraag een verhuis aan van m'n Belgacom lijn (waarop ook Dommel aangesloten is) van m'n oud naar nieuw adres.
Allemaal geen probleem bij Belgacom, lijn verhuist. En DSL signaal ook, zonder dat ik daarvoor een verhuisaanvraag deed bij Dommel.
Het Internet werkte perfect gedurende 24u! De Belgacom technieker had me wel gezegd dat hij ook ging doorgeven aan Belgacom dat het DSL signaal van Dommel overgebracht werd. 24u na de installatie... NIKS meer.
Ondertussen Dommel aan de lijn gehad en ze zeggen me dat er een zwak signaal is en/of storing en/of ruis op de lijn. Bij Belgacom zelf zeggen ze me dat de lijn perfect is en van goede kwaliteit voor zowel xDSL als bellen. Bij het bellen met de lijn (Belgacom Discovery lijn) hoor ik inderdaad een lichte ruis (maar verder gebruik ik helemaal geen telefoon).
Met dat er in m'n appartement maar simpele metalen draad naar boven loopt voor die lijn heb ik toch beslist om een Cat6 FTP kabel te trekken.
Dit zou toch al een hele verbetering moeten zijn... Inderdaad geen ruis meer...
Maar nog steeds geen DSL signaal... Aan wie ligt het... ***sigh***
'k Zal het ticket eens herlanceren.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)