TVV verhoogt prijs basispakket met 50%.

Alles over TV via satelliet
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:wat heeft dit nog met de prijsverhoging te maken :bang: :offtopic:
Zijn er eigenlijk veel zenders verdwenen bij het starterspakket want ik hoor dat het enkel de naam is die veranderd
Ja...
http://userbase.be/nieuws/20-dtv/257-tv ... verdwijnen
Wie het vernieuwd aanbod bekijkt (onder artikel) ziet een aantal veranderingen: Nederland 1 HD en Nederland 3 HD worden verplaatst van het Basispakket naar Basic+; Basic+ zal voortaan 10 HD-zenders tellen ipv 9 want Nederland 2 HD wordt toegevoegd aan het rijtje. De Franse publieke zenders France 2, 3, 4 en 5 verdwijnen uit alle pakketten. Vitaliteit gaat dan weer van het duurste aanbod naar het goedkoopste.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

proximusboyke schreef:wat heeft dit nog met de prijsverhoging te maken :bang: :offtopic:
Zijn er eigenlijk veel zenders verdwenen bij het starterspakket want ik hoor dat het enkel de naam is die veranderd
Ja, maar liefst 9 TV zenders verdwijnen, uit een pakket dat 29 TV zenders bevat, bijna 1 op 3 dus !

Dat zijn de 40 zenders (29 TV zenders en 11 radiozenders) uit het basispakket (afhankelijk van hoe je precies telt kunnen het er meer of minder zijn : Ketnet/Canvas reken ik hier als één zender) :

één
één HD
VTM
2Be
VT4
JIM
VijfTV
Ketnet/Canvas
VTM Kzoom
Acht
Vitaya
Discovery Channel
Motors TV
Hallmark

Animal Planet
Trace TV
National Geographic Channel
NED1
NED1 HD
NED2
NED3
NED3 HD
Hustler TV
TV Oranje
MGM
Extreme Sports
Mezzo
France2 (verdwijnt uit alle pakketten !)
France3 (verdwijnt uit alle pakketten !)

Vitaliteit (komt erbij)
Radio1
Radio2
Studio Brussel
MNM
Radio Nostalgie
JOE FM
Q-Music
Klara
Radio2 (NL)
3FM
Radio4
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Vreemd, de Franse zenders lijken dus nu toch niet weg te zijn, ook al staan ze niet op die afbeelding.
Als het dus verkeerde informatie was, vraag ik mij af waarom TVV niet veel eerder de onzekerheid wegnam.
Eens zo'n screenshot lekt op een populaire satellietsite, zou je als provider toch zo snel mogelijk de puntjes op de i moeten zetten en alle onduidelijkheid of twijfels wegnemen.
Er staat een nieuwe zenderlijst online, en daarin worden de nieuwe namen gebruikt (Basic Light, Basic, en Basic+).
Maar de Nederlandse HD zenders (inclusief NED2 HD) zitten dan toch in Basic Light, en de Franse zijn niet weg (uit geen enkel pakket), ook al is de gelekte screenshot nooit meer geüpdated.
Van de nieuwe pakketstructuur vind je anders nog niets terug op de website (behalve in de PDF dan weer), wat het allemaal nog verwarrender maakt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik vind dit schandalig....ooit waren ze prijsbreker/trendsetter.....nu worden ze nog pakken duurder dan Telenet en prijzen ze zichzelf de markt uit!

en waar blijft hun HD!? Kijk eens wat voor inbegrepen HD zenders telenet heeft!!!!

het draait allemaal om het geld, niet meer/niet minder....in HD uitzenden kost meer bandbreedte (lees: transponderruimte), en dat heeft een kleine operator à la tv-vlaanderen niet over. Wat doen ze nu: gewoon abboprijs serieus optrekken, zonder er iets voor in de plaats te bieden (lees: meer inbegrepen HD-zenders)

Als je een shake neemt, kan je voor 45 € snel! (sneller dan vdsl) surfen, gratis bellen, en huur digicorder gratis.....hun downloadlimiet is ondertussen ook serieus opgetrokken (voor de legale downloader voldoende :lol: ) een 18 € bijtellen voor tv....en je bent goedkoper af dan adsl + tv-vlaanderen + dure installatiekost (500 €)....telenet: gratis!
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

TVV kan van mij ook het bos in, je verhogen ineens wel heel grof.
CS is inderdaad het antwoordt. :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:CS is inderdaad het antwoordt. :banana:
het antwoordt :oops:
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

satsurfer schreef:
BasMSI schreef:CS is inderdaad het antwoordt. :banana:
het antwoordt :oops:
Hij wou op zeker spelen en daarom dat hem maar een d en een t typte :)
Dan kan die toch nooit fout zijn moet hem gedacht hebben. :banana:
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Wanneer gaat die nieuwe prijs in ? Is dat pas na het verstrijken van het jaarcontract ? Wanneer moet je je pakket dan best veranderen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:Wanneer gaat die nieuwe prijs in ? Is dat pas na het verstrijken van het jaarcontract ? Wanneer moet je je pakket dan best veranderen?
nu is het te laat, had je vóór 1 april moeten doen... :-(
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Nee hoor, er is een wet op abonnementen en die zegt een aantal dingen:

1. Men is VERPLICHT je op de faktuur te wijzen op het feit wanneer je abonnement verloopt, dit doet TVV niet!

2. Men is verplicht je ruim op voorhand te verwittigen als ze prijzen verhogen zodat je kan opzeggen.

Aangezien TVV dit alles nalaat kan je onmiddellijk opzeggen, stilzwijgende verlenging is verboden indien men je niet wijst op de datum wanneer dit gebeurd.
Wat er in hun regels staat maakt niks uit, ze staan niet boven de wet, zoals ze zelf wel denken.
Wat TVV doet maakt elk contract ongeldig als je het er niet mee eens bent, zomaar verhogen of verlengen zoals TVV doet is niet toegestaan.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Nee hoor, er is een wet op abonnementen en die zegt een aantal dingen:
2. Men is verplicht je ruim op voorhand te verwittigen als ze prijzen verhogen zodat je kan opzeggen.
Akkoord, maar punt 2 is theorie...vorig jaar heeft Touring (autoverzekering) dit vermeld....dit jaar grotere prijsverhoging en niet vermeld :evil:

maar 2 weken later kreeg ik toch in de media te horen dat alle autoverzekering 3à5% stegen....Dan kon ik wel opzeggen en tam tam maken, maar zou elders ook lik op stuk krijgen....

tuurlijk kan je opzeggen bij vervaldatum van uw contract of vroeger, wegens prijsstijging....je kan toch ook online checken wanneer je ingestapt bent bij tvv.

Nogmaals ik vind het schandalig zo'n prijsverhoging van 50%, zonder HD zenders in de plaats....
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Werkt die seca2 kaart-mod nog voort moment? (heb die uiteraard niet vernietigd zoals tvv aanraadde :lol: & heb ook geen (vrijwillige) bijdrage betaald voor hun nieuwe seca3 kaart)

Op sat4all meende ik gelezen te hebben dat de prijsstijging pas bij contract-einde ingaat (jaarcontracten bij tvv).
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”