Hallo,
wij hebben bij weepee een reeks telefoonnummers 0x/xxx.30.00 tot 0x/xxx.30.19 .
Deze staan allemaal op één SIP account. Wij gebruiken PBXES.org al centrale.
Om oproepen naar al deze nummers juist te laten toekomen en CID (uitgaand) juist te laten werken
hebben we allemaal verschillende trunks ingesteld met als gebruikersnaam het telefoonnummer ipv
het accountnummer van weepee.
Dit werkte nu allemaal heel goed gedurende een tijdje. Gisteren ging het echter mis.
Als ik via één van mijn nummers naar mijn GSM bel krijg ik een nummer te zien dat niet van ons is.
Ik heb vanaf alle onze nummers proberen te bellen, maar telkens kreeg ik een ander nummer te zien.
Het ontvangen van oproepen is ook een probleem. Aangezien de centrale blijkbaar het CID niet juist meekrijgt
neemt deze de oproep niet aan. We krijgen dan gewoon een bandje van weepee te horen of een doorschakeling
naar een ander nummer als we dat bij hun instellen.
Wat wel lukt is om gewoon met mijn (hoofd)account nummer inloggen en dan ontvang ik gewoon alle oproepen die
naar één van onze nummers gedaan wordt.
Als ik dan vanaf één van onze weepee nummers naar een ander van onze weepee nummers bel krijg ik deze oproep
natuurlijk binnen op het hoofdaccount. Het CID dat ik dan te zien krijg is dan weeral een nummer dat niet van ons is.
Er komt echter ook een naam bij (wat wil zeggen dat deze mensen ook op het weepee netwerk zitten).
Er is dus blijkbaar? iets mis met de koppeling tussen onze nummers/trunks en ons hoofdaccount.
Is er misschien iemand die een gelijkaardige installatie heeft of dit probleem ook ondervindt?
Dank bij voorbaat!
Weepee probleem?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Die redenering is niet juist. Bij mij komt al altijd de naam erbij, als die in het telefoonboek staat. Ook van Belgacom en Telenet klanten.gregmans schreef:Er komt echter ook een naam bij (wat wil zeggen dat deze mensen ook op het weepee netwerk zitten).
Globaal gezien denk ik dat je jouw probleem beter aan Weepee meldt. Meestal reageren ze vlug. 't Is nogal specifiek.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli