scarlet vermindert mijn tv-aanbod. Dit is contractbreuk!

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

Ik heb sinds Januari Scarlet One. We begonnen beloftevol met het hele gamma programma's. Na één maand is er, zoals voorzien, een hele brok afgevallen dat vanaf dan betalend was.
Sinds 1 april zijn er echter wéér een hoop programma's betalend gemaakt.
Ik vraag mij af of dit zo maar kan?
Bij de start van het contract is er van de tweede eliminatie in het aanbod geen woord gerept.
Volgen er nu nog ronde's of is dit uiteindelijk het basisaanbod?

Scarlet zal niet kunnen ontkennen want ik heb indertijd de lijst met het zenderaanbod opgeslagen op mijn pc. Ik heb ze nu vergeleken met de nieuwe lijst.

Schande.
Gaan de problemen opnieuw beginnen met Scarlet?

WAt scheelt er toch met onze Belgische providers; Kan men nu echt nooit op z'n 2 oren slapen; Moet men u echt iedere keer weer genaaid worden??

Mijn zenders eerst:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

71 Eurosport 2 EN (zou ik volgens het nieuwe aanbod dus niet meer mogen hebben maar heb ik toch nog. val ik dus niet onder de nieuwe regeling? waar zijn mijn andere zenders dan gebleven????)

89. Extreme Sports

190 TCM NL

201. TCM FR

93. Discovery World
94. Discovery Science
95. Discovery Travel & Living

102. Travel Channel

180 MCM

48 Belgacom 11 FR HD

689 PPV FR HD
690 PPV Multi live FR
691 - 699 PPV FR
649 ppv nl

zender bij:
39 exgi plus
69 anne
132 kzoom
133 disney channel nl
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

en de kleine lettertjes in het contract:

" 7. Wijziging van de Dienst
De Dienst is toekomstgericht. Belgacom behoudt zich het recht voor om gelijk wanneer
niet alleen de technische eigenschappen van de Dienst, maar tevens de Modules en de
samenstelling ervan te wijzigen, met name het aantal of de aard van de aangeboden tvzenders
of de samenstelling van de catalogus Op Aanvraag. Belgacom dient de klant zo
snel mogelijk van deze wijzigingen op de hoogte te stellen, op de wijze die Belgacom
aangewezen acht. In geen geval is er op grond van deze wijzigingen een
schadevergoeding verschuldigd aan de klant."

12. Wijziging van het Contract
12.1. Belgacom behoudt zich het recht voor om op gelijk welk ogenblik de eigenschappen
van de Dienst of de bijbehorende contractuele voorwaarden te wijzigen. Zij maakt deze
wijzigingen bekend op de wijze die zij aangewezen acht. De publicatie van een
Versie 15.04.2008
9
mededeling op de tv-interface van de Dienst of een vermelding op de factuur worden
beschouwd als aangewezen methodes voor kennisgeving.
12.2. Deze wijzigingen treden onmiddellijk in werking, tenzij het gaat om een
substantiële wijziging van de contractuele verplichtingen ten nadele van de klant of een
prijsverhoging. In deze gevallen treden de nieuwe voorwaarden 30 kalenderdagen na de
kennisgeving ervan in werking.
12.3. De klant die geen substantiële wijziging van de contractvoorwaarden in zijn nadeel
aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken, en dit ten laatste op de laatste dag
van de maand volgend op de inwerkingtreding van de wijziging. De klant die geen
prijsverhoging aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken en dit ten laatste op
de laatste dag van de maand volgend op de 1ste factuur na de inwerkingtreding van de
stijging. Die verbreking dient te worden meegedeeld via een aangetekende brief of door
het desbetreffende formulier in een verkooppunt van Belgacom te ondertekenen.
Indien de klant het Contract niet binnen voornoemde termijnen opzegt, wordt hij geacht
de nieuwe voorwaarden te hebben aanvaard. In elk geval blijven alle bedragen voor de
bestelde Modules waarvan de facturatieperiode reeds aangevat is, verschuldigd."
------------------

In het kort:ben je niet content mte de nieuwe regeling, trap hte dan maar af. Moi tch nietwaar, eze contracten?!!
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dat was toch aangekondigd, dat een pak zenders naar boeketten gingen verhuizen op BelgacomTV?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

sinds 1 april is er inderdaad wat veranderd
het gaat over proefzenders die ze iedere maand hebben verlengd en nu hebben ze ze in boeketten gestoken
was eerst voorzien 01/02 dan 01/03 en het is uiteindelijk 01/04 geworden
1 boeket kost 5 euro per maand en de eerste 6 maanden gratis en dan moet je beslissen of je ze houd of niet.
Ik weer nu wel niet in hoeverre scarlet die korting geeft !

http://digitaletv.wordpress.com/2010/03 ... lgacom-tv/
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
siske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010, 01:01

Je dient inderdaad de 'kleine lettertjes' te lezen.

Chrischros schreef:en de kleine lettertjes in het contract:

" 7. Wijziging van de Dienst
De Dienst is toekomstgericht. Belgacom behoudt zich het recht voor om gelijk wanneer
niet alleen de technische eigenschappen van de Dienst, maar tevens de Modules en de
samenstelling ervan te wijzigen, met name het aantal of de aard van de aangeboden tvzenders
of de samenstelling van de catalogus Op Aanvraag. Belgacom dient de klant zo
snel mogelijk van deze wijzigingen op de hoogte te stellen, op de wijze die Belgacom
aangewezen acht. In geen geval is er op grond van deze wijzigingen een
schadevergoeding verschuldigd aan de klant."

12. Wijziging van het Contract
12.1. Belgacom behoudt zich het recht voor om op gelijk welk ogenblik de eigenschappen
van de Dienst of de bijbehorende contractuele voorwaarden te wijzigen. Zij maakt deze
wijzigingen bekend op de wijze die zij aangewezen acht. De publicatie van een
Versie 15.04.2008
9
mededeling op de tv-interface van de Dienst of een vermelding op de factuur worden
beschouwd als aangewezen methodes voor kennisgeving.
12.2. Deze wijzigingen treden onmiddellijk in werking, tenzij het gaat om een
substantiële wijziging van de contractuele verplichtingen ten nadele van de klant of een
prijsverhoging. In deze gevallen treden de nieuwe voorwaarden 30 kalenderdagen na de
kennisgeving ervan in werking.
12.3. De klant die geen substantiële wijziging van de contractvoorwaarden in zijn nadeel
aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken, en dit ten laatste op de laatste dag
van de maand volgend op de inwerkingtreding van de wijziging. De klant die geen
prijsverhoging aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken en dit ten laatste op
de laatste dag van de maand volgend op de 1ste factuur na de inwerkingtreding van de
stijging. Die verbreking dient te worden meegedeeld via een aangetekende brief of door
het desbetreffende formulier in een verkooppunt van Belgacom te ondertekenen.
Indien de klant het Contract niet binnen voornoemde termijnen opzegt, wordt hij geacht
de nieuwe voorwaarden te hebben aanvaard. In elk geval blijven alle bedragen voor de
bestelde Modules waarvan de facturatieperiode reeds aangevat is, verschuldigd."
------------------

In het kort:ben je niet content mte de nieuwe regeling, trap hte dan maar af. Moi tch nietwaar, eze contracten?!!
In artikel 7 staat duidelijk dat de client geen schadevergoeding kan eisen bij het wijzigen van een bepaalde 'module'. Dit wil niet zeggen dat bij een wijziging van deze module hij zijn contract niet kan opzeggen!!!

Daar tegenover staat in artikel 15.1 en 15.2:
"15.1. Indien de klant het Contract of een bestelde Module vroegtijdig wenst te
beëindigen (zoals vermeld in artikel 15.2. hieronder),...
"15.2 ...
In dat geval heeft Belgacom de mogelijkheid om van rechtswege een schadevergoeding
te eisen voor de vroegtijdige verbreking van het Contract of de Module. Deze ..."

Het gevaarlijke woord in deze alinea is, U mag het drie keer raden: "mogelijkheid".
En wat denkt U dat Belgacom gaat doen!!!
siske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010, 01:01

Oh, ja. Nog vergeten.

Ik kreeg deze e-mail van Scarlet op 6 april dat de zenders in het basispakket zouden veranderen op 1 april (ik natuurlijk denken da het een aprilgrap betreft :lol: ) met de uitgesproken titel ' HET IS LENTE'


*******************************************************************************************************************************************************************************************
Scarlet, even goed koop, maar goedkoper!

Er waait een nieuwe wind door uw digitale televisie. Belgacom TV, dat deel uitmaakt van uw Scarlet One pakket, lanceert namelijk een aantal nieuwe themaboeketten en brengt u op die manier televisie op maat...

Zes themaboeketten om uit te kiezen, met nog meer variatie.
We bieden zes nieuwe boeketten aan en dat vanaf slechts € 5 per boeket per maand. Op die manier kan u uw televisieaanbod helemaal aanpassen naar uw persoonlijke voorkeur. U kan één of meer boeketten kiezen uit ons nieuw aanbod:

Kids
Entertainment
Music & Culture
Nature & Discovery
Sport & Pleasure
X-Adult
Met de zes nieuwe boeketten van Belgacom TV stellen u en uw familie het televisieaanbod samen dat jullie echt willen! Alle genres en voorkeuren komen aan bod! Ontdek hier wat onze nieuwe boeketten voor u in petto hebben! Om één of meerdere boeket(ten) te activeren, meldt u zich aan op mijn.scarlet.be. Daar kan u op een overzichtelijke manier de boeketten naar keuze activeren.

Wat verandert er voor u?
Sinds 1 april werden enkele zenders die nu deel uitmaken van uw basisabonnement overgedragen naar één van de nieuwe boeketten. Deze verandering is afhankelijk van uw woonplaats.

Voor Vlaanderen en Brussel gaat het om TCM, Extreme, Eurosport2, Travel Channel, Discovery World, Discovery Science en Travel & Living.
Voor Wallonië gaat het om de Franstalige TCM, Extreme en Travel Channel.
Het Belgacom TV aanbod blijft evolueren. In 2009 kregen onze klanten er immers de volgende zenders bij: VTM Kzoom, Disney Channel en Anne.

We wensen u alvast veel onvergetelijke tv-momenten.

--------------------------------------------------------------------------------


Met vriendelijke groeten,
De Scarlet klantendienst.


************************************************************************************************************************************************************************************************


Natuurlijk hebben meerdere mensen deze e-mail ontvangen. Maar ik wou maar zeggen: van sarcasme gesproken bij Scarlet :beerchug:

In het kort is de betekenis eigenlijk: Ge krijgt minder voor uw geld maar ge moogt blij zijn. Als ge nu, directement, onmiddellijk, uw televisieaanbod helemaal aanpast naar uw persoonlijke voorkeur, kunnen wij tegen de zomer of einde van het jaar ervoor zorgen dat alles weer aangepast wordt, zodat ge als klant weer minder zenders kunt ontvangen zonder bijbetalen.

In plaats van te zeggen "We wensen u alvast veel onvergetelijke tv-momenten.", kunnen ze beter zeggen "We wensen u alvast veel onvergetelijke factuur-momenten.".
siske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010, 01:01

Heb nog eventjes aan het lachen geweest met ons aller probleem en heb het volgende bedacht :oops:

De desbetreffende firma's (Belgacom, telenet) zouden beter dit op hun website zetten.

"
Het is lente, gij zijt de l*l.
Wacht maar tot de volgende keer, tot de volgende flauwe kul.

Gij betaaldt. Wij ontvangen.
Dit tot onze firma zijn belangen.

Gij moogt blij zijn met wat ge nu kunt zien.
Dit ondanks onze beloften van voor een week of tien.

Afspraken en beloftes spelen gene rol.
De kleine letters lezen, anders betaaldt ge den tol.

Profiteurs zijdde jullie allemaal
Wij hebben zelfs onze snelheden moeten aanpassen dit kwartaal.

Als ge denkt in Holland en Duitsland betalen we minder
Pakt dan uw biezen en vertrekt naar ginder.

Wij zijn zo goed. Wij zijn de besten.
De politiekers zullen ons toch ni pesten.

In de kamer brengen zij dit nooit ten berden.
Hun rekening wordt toch betaald door derden.

Wij zijn heer en meester op ons gebied.
Betalen zult ge of ge wilt of niet.

"

Hopelijk kan je der even mee lachen. Toch ten minste tot de volgende factuur of aanpassing.

:roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Chrischros schreef:en de kleine lettertjes in het contract:

" 7. Wijziging van de Dienst
De Dienst is toekomstgericht. Belgacom behoudt zich het recht voor om gelijk wanneer
niet alleen de technische eigenschappen van de Dienst, maar tevens de Modules en de
samenstelling ervan te wijzigen, met name het aantal of de aard van de aangeboden tvzenders
of de samenstelling van de catalogus Op Aanvraag. Belgacom dient de klant zo
snel mogelijk van deze wijzigingen op de hoogte te stellen, op de wijze die Belgacom
aangewezen acht. In geen geval is er op grond van deze wijzigingen een
schadevergoeding verschuldigd aan de klant."

12. Wijziging van het Contract
12.1. Belgacom behoudt zich het recht voor om op gelijk welk ogenblik de eigenschappen
van de Dienst of de bijbehorende contractuele voorwaarden te wijzigen. Zij maakt deze
wijzigingen bekend op de wijze die zij aangewezen acht. De publicatie van een
Versie 15.04.2008
9
mededeling op de tv-interface van de Dienst of een vermelding op de factuur worden
beschouwd als aangewezen methodes voor kennisgeving.
12.2. Deze wijzigingen treden onmiddellijk in werking, tenzij het gaat om een
substantiële wijziging van de contractuele verplichtingen ten nadele van de klant of een
prijsverhoging. In deze gevallen treden de nieuwe voorwaarden 30 kalenderdagen na de
kennisgeving ervan in werking.
12.3. De klant die geen substantiële wijziging van de contractvoorwaarden in zijn nadeel
aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken, en dit ten laatste op de laatste dag
van de maand volgend op de inwerkingtreding van de wijziging. De klant die geen
prijsverhoging aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken en dit ten laatste op
de laatste dag van de maand volgend op de 1ste factuur na de inwerkingtreding van de
stijging. Die verbreking dient te worden meegedeeld via een aangetekende brief of door
het desbetreffende formulier in een verkooppunt van Belgacom te ondertekenen.
Indien de klant het Contract niet binnen voornoemde termijnen opzegt, wordt hij geacht
de nieuwe voorwaarden te hebben aanvaard. In elk geval blijven alle bedragen voor de
bestelde Modules waarvan de facturatieperiode reeds aangevat is, verschuldigd."
------------------

In het kort:ben je niet content mte de nieuwe regeling, trap hte dan maar af. Moi tch nietwaar, eze contracten?!!
Dit is ivm Belgacom, terwijl het hier over scarlet gaat. Feitelijk hetzelfde bedrijf, maar nog steeds een andere btw nummer, en dus misschien ook andere regels?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@siske, me strike :P
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”