BBOX2 - PPOE - Sonicwall TZ100

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Anvar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2009, 12:31

Hello,

Ik zou binnenkort willen overschakelen naar Speedconnect Plus.
Hiervoor is een vdsl2 modem nodig, die je kan aankopen bij Dommel voor 139€ maar 2de hands vind je ook genoeg mensen terug die hun bbox2 verkopen dus ga hem daar halen.

Nu heb ik reeds een Sonicwall TZ100 firewall (heel tevreden over trouwens) en wens ik deze te gebruiken om de PPOE authenticatie op te zetten.
Ik vermoed dat het geen probleem is om de bbox2 in bridge te plaatsen zodanig alles (NAT, PAT, Firewall, PPOE) kan overgenomen worden door de TZ100?

Iemand die meer info heeft over de VDSL2 modems, bbox2 of andere, gelieve deze even te posten.

Alvast bedankt voor de info
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Anvar schreef: Ik vermoed dat het geen probleem is om de bbox2 in bridge te plaatsen zodanig alles (NAT, PAT, Firewall, PPOE) kan overgenomen worden door de TZ100?
Iemand die meer info heeft over de VDSL2 modems, bbox2 of andere, gelieve deze even te posten.

In principe moet je aan de BBox niets wijzigen. Gewoon jeTZ100 router aansluiten aan één van de LAN poorten, en hierop de PPPoE sessie opstarten.
Eventueel kan je wel in de BBox2 de PPPoE sessie uitschakelen, gezien deze dan wel nutteloos wordt.
Dat volstaat.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Anvar schreef:Hello,

Ik zou binnenkort willen overschakelen naar Speedconnect Plus.
Hiervoor is een vdsl2 modem nodig, die je kan aankopen bij Dommel voor 139€ maar 2de hands vind je ook genoeg mensen terug die hun bbox2 verkopen dus ga hem daar halen.

Nu heb ik reeds een Sonicwall TZ100 firewall (heel tevreden over trouwens) en wens ik deze te gebruiken om de PPOE authenticatie op te zetten.
Ik vermoed dat het geen probleem is om de bbox2 in bridge te plaatsen zodanig alles (NAT, PAT, Firewall, PPOE) kan overgenomen worden door de TZ100?

Iemand die meer info heeft over de VDSL2 modems, bbox2 of andere, gelieve deze even te posten.

Alvast bedankt voor de info


Laat dommel dit toe?
Heb ooit een mail gestuurd omdat ik reeds over sagem vdsl2 modem beschikte, maar nooit antwoord op gehad.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Devilzown schreef: Laat dommel dit toe?
Heb ooit een mail gestuurd omdat ik reeds over sagem vdsl2 modem beschikte, maar nooit antwoord op gehad.

Of Dommel 2 sessies toelaat weet ik niet.
Vandaar mijn advies om op de modem zelf de eerste PPPoE sessie uit te schakelen.
Als je router dan een eigen PPPoE sessie opbouwt, dan zou er geen probleem mogen zijn, dacht ik.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Devilzown schreef:Laat dommel dit toe?
Heb ooit een mail gestuurd omdat ik reeds over sagem vdsl2 modem beschikte, maar nooit antwoord op gehad.

dat ge uw eigen modem gebruikt? dat laten ze toe voor nieuwe klanten
bestaande klanten moeten blijkbaar nog steeds die sagem verplicht aankopen voor €13£9, alsook €99 activatie betalen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

philippe.deleye schreef:
Devilzown schreef: Laat dommel dit toe?
Heb ooit een mail gestuurd omdat ik reeds over sagem vdsl2 modem beschikte, maar nooit antwoord op gehad.

Of Dommel 2 sessies toelaat weet ik niet.
Vandaar mijn advies om op de modem zelf de eerste PPPoE sessie uit te schakelen.
Als je router dan een eigen PPPoE sessie opbouwt, dan zou er geen probleem mogen zijn, dacht ik.
Philippe.


Ik doelde op het gebruik van een eigen modem.
Twee sessies bij dommel is geen probleem
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Meer dan 2 sessies heb ik nog niet in orde gekregen.
Als ik dan voor de 3de sessie een skynet login gebruik gaat het wel, maar voor die van dommel krijg ik een CHAP auth failed.
Anvar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2009, 12:31

GuntherDW schreef:Meer dan 2 sessies heb ik nog niet in orde gekregen.
Als ik dan voor de 3de sessie een skynet login gebruik gaat het wel, maar voor die van dommel krijg ik een CHAP auth failed.

Misschien een domme vraag, maar wat is het nut van meerdere ppoe sessies?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”