Hallo
Ik heb volgende vraag:
op 12/12/2008 heb ik bij mobistar een contract aangegaan voor 24 maanden(MY10)
dus ik moet nog een 8 tal maanden doen voor deze verloopt...
Maar ik zou graag overstappen naar een abonnementje van telenet(mobiel) met nummerbehoud...
ik heb dit Mobistar abonnement in den tijd online afgesloten(via hun website) dus ik heb geen copy van de voorwaarden)
moet ik deze 8 maanden gewoon nog betalen dan?
Ik heb gehoord bij base als je een contract hebt van 24 maanden,dat je na 16 maanden al geen boete meer moet betalen... weet iemand daar iets meer over hoe dat zit bij mobistar?
Groetjes,
mobistar abonnement opzeggen
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Uit de algemene voorwaarden:
8.2.3. Indien de Klant de Overeenkomst beëindigt vóór de afloop van de minimumduur voorzien in artikel 2.5.4. of voor de
overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, is hij aan Mobistar een beëindigingsvergoeding verschuldigd.
i. Deze beëindigingsvergoeding is, per geactiveerde kaart, gelijk aan de nog te betalen contractueel bepaalde abonnementsbijdragen
plus de eventuele bijdragen voor de contractueel inbegrepen beltijd of het contractueel inbegrepen beltegoed, gerekend tot aan het
einde van de genoemde minimumperiode of overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, en dit met een maximum van
150 euro per geactiveerde kaart.
tijdens de 24 maanden kan ik wel een upgrade en downgrade doen gratis..meon schreef:Uit de algemene voorwaarden:8.2.3. Indien de Klant de Overeenkomst beëindigt vóór de afloop van de minimumduur voorzien in artikel 2.5.4. of voor de
overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, is hij aan Mobistar een beëindigingsvergoeding verschuldigd.
i. Deze beëindigingsvergoeding is, per geactiveerde kaart, gelijk aan de nog te betalen contractueel bepaalde abonnementsbijdragen
plus de eventuele bijdragen voor de contractueel inbegrepen beltijd of het contractueel inbegrepen beltegoed, gerekend tot aan het
einde van de genoemde minimumperiode of overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, en dit met een maximum van
150 euro per geactiveerde kaart.
dus als ik eerst een downgrade doe van 10 euro per maand naar 5 euro per maand.... dan moet ik nadien ook nog maar 8 maanden aan 5 euro betalen?
ik heb al eens een upgrade gedaan gehad en toen bleef mijn contract gewoon doorlopen,was niet terug voor 2 jaar...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Misschien wordt je contract enkel verlengd als je wil genieten van bestaande promoties. Lijkt me wel wreed doorzichtig, dus het kan heel goed zijn dat je anyhow een contractverlenging van 12/24 maanden ziet. Zekerste is eens langsgaan bij een Mobistar center.
En onthou het voor later, ga geen contracten meer aan.
En onthou het voor later, ga geen contracten meer aan.
-
- Pro Member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Ongeveer dezelfde situatie hier. Ik wacht momenteel nog op reactie van Mobistar na het indienen van een klacht via ombudsdienst voor telecom. Nu, over het verhaaltje aantal resterende maanden x maandelijks bedrag aan boete betalen: zomaar eventjes overschakelen naar 5 euro per maand om dus je opzegvergoeding minder hoog te maken gaat niet: na overschakeling naar een goedkoper maandelijks tarief moet je minstens 4 maanden op dat ander tarief zitten vooraleer je opnieuw mag opzeggen aan dat lager tarief x aantal resterende maanden.
Komt rechtstreeks van een commercieel afgevaardigde van Mobistar; ben redelijk ver binnenin geraakt na vele vele telefoontjes en mailtjes
Komt rechtstreeks van een commercieel afgevaardigde van Mobistar; ben redelijk ver binnenin geraakt na vele vele telefoontjes en mailtjes