USB-modem of niet??????

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Blub

Hallo

Ik heb eens een klein vraagje. Ik heb zelf thuis een USB-adsl modem van belgacom. Ik heb gehoord dat door de USB de modem wel wat nadelen heeft gekregen. Onderanderen zou een USB-poort de snelheid van het internetverkeer drastis verminderen? Ook de zou de CPU vertragen door de USB-poort? Is dit waar??????

Groeten Blub
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blub,

ik zit zelf met beiden een Alcatel SpeedTouch USB en een Alcatel SpeedTouch Home (ethernet) niet et samen verbonden maar heb ze allebei op verschillende pc's.

Meestal gebruik ik de usb, gewoon omdat hij op mijn standaard pc is aangesloten.
Wat je daar zegt van de cpu die vertraagt onder invloed van die usb, of de snelheid die vertraagt??? Dat zal maybe zo zijn bij slecht geconfigueerde pc's of bij usb poorten die niet deftig werken, maar bij mij werkt dit beestje perfect. haal maximale snelheid zonder probleem. Op dit moment heb ik geen enkel probleem met de SPT usb modem.

Al moet het wel gezeg worden dat de SPT USB modem soms last heeft van sync-loss (hierbij verliest de modem zijn synchronisatie en moet je opnieuw connecten, is hinderlijk) heb dit zelf een tijdje gehad op Win98 en met oude drivers. Sinds ik met Win2000 werk en met de allerlaaste driver kom ik dit niet meer tegen. Bgc heeft niet echt een oplossing voor het probleem. Er zijn wel een aantal procedures die je kan doorlopen, soms helpt het soms niet. Dit is volgens mij het enige nadeel aan een usb modem.

De SpeedTouch home is iets beter (heeft hogere max. speed (beinvloed adsl speed niet want je zit toch op een lagere snelheid)) Veder is de speedtouch home tweakbaar (let op: door dit te doen, krijg je geen support van alcatel meer, en vervalt de garantie)

Beiden zijn vergelijkbaar. Niet echt specifieke voor of nadelen.

Voor een beginner zou ik zeggen neem de USB (indien je een vrij recente pc hebt), bij oudere pc's zou ik eerder de SPT HOME nemen. (kwestie van safe te spelen met usb.

Maar die nadelen die jij daar opnoemt: nog nooit last van gehad op geen van 3 computers! 3 verschillende!
I love it when a plan comes together!
tuurke
Plus Member
Plus Member

ik heb ook een usb speed touch modem , werkt perfect
downloaden aan volle snelheid 110kB , gamen op telenet servers :) met een ping van 25 à 35 constand.ik denk niet dat die usb modem mijn pc vertraagt

kopen dus die handel , en voor de prijs moet je het niet laten
een speed touch home modem kost veel meer
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mja tuurke het is wel logisch dat het toestel meer kost. Er zitten heel wat meer functies in dat toestel, dan de gewone Alcatel SPT USB. ;-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”