ADSL2FIT: Samen pakken we de netwerkproblemen aan

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook net een pb gestuurd naar Paul. Ik hoop dat ze een oplossing hebben.

Grtn,
Strife
Gast

Mijn problemen moeten ook opgelost worden, maar daarom ga ik hier geen pm sturen of mij lid maken.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 26 2004 om 10:50:38 UTC+0100)

Download : 39.9 KByte/sec
Upload : 46.0 KByte/sec

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 26 2004 om 10:54:28 UTC+0100)

Download : 49.0 KByte/sec
Upload : 49.3 KByte/sec

Gisteren ging het eenmaal veel sneller, ongeveer 3mbit maar nu is dat ook weer afgelopen.
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

heb iets vreemd aan de hand. (zoals zoveel tegenwoordig bij a2f :) )

als ik iets dl van een plaats waar ik in het begin van me a2f tijdperk 300+ haalde, dan haal ik nu maar 50-100 meer. ik heb verschillende adressen geprobeerd in NL, UK, BE, ... maar blijft overal hetzelfde 60-100k.

wat ik wel kan doen is meerdere threads laten lopen. dus bv 4 dls laten lopen, die gaan dan elk aan 50-100k en dan kom ik idd ook aan die 300+.

wat vreemd is is dat als ik 1 dl laat lopen enkel die 50-100k haal maar nooit meer die 300+van in het begin. maar dan kan ik wel meerdere dls laten lopen tot ik ook terug aan die 300+ als je alles samentelt.

is dit niet vreemd?
heeft niemand ondertussen al iets meer gehoord van a2f na de redback upgrades?

mvg uni
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

net of ze hebben de hele boel gecapped, je ziet dat ie meer wil halen maar dan vetraagt ie gewoon tot 50-100 k

uni
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

unicomplex schreef:heb iets vreemd aan de hand. (zoals zoveel tegenwoordig bij a2f :) )

als ik iets dl van een plaats waar ik in het begin van me a2f tijdperk 300+ haalde, dan haal ik nu maar 50-100 meer. ik heb verschillende adressen geprobeerd in NL, UK, BE, ... maar blijft overal hetzelfde 60-100k.

wat ik wel kan doen is meerdere threads laten lopen. dus bv 4 dls laten lopen, die gaan dan elk aan 50-100k en dan kom ik idd ook aan die 300+.

wat vreemd is is dat als ik 1 dl laat lopen enkel die 50-100k haal maar nooit meer die 300+van in het begin. maar dan kan ik wel meerdere dls laten lopen tot ik ook terug aan die 300+ als je alles samentelt.

is dit niet vreemd?
heeft niemand ondertussen al iets meer gehoord van a2f na de redback upgrades?

mvg uni


Vreemd inderdaad, heb hetzelfde probleem.
downloaden met meerdere threads is inderdaad een soort van "minnelijke schikking" waar ik weliswaar niet tevreden met ben.
Gisteren was het zelfs geresulteerd in threads van ongeveer 20-25kb/s.
Een mens zou er slecht gezind van worden :)
Ook is het zo dat vroeger downloaden van een US source heel snel ging (250kb/s, lol daar ben ik dan uiterst tevreden mee :oops: ) ten opzichte van een source in NL( die in weze dezelfde verbinding heeft) welke mij dan lagere snelheden geeft. Met routing te maken?
Beats me. Ik begrijp er niets meer van. Gewoon een gefundeerde reden met termijn is voor mij voldoende maar zelfs in dát slagen ze niet....
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Zelf merk ik ook iets gelijkaardigs, maar toch net anders. Ik gebruik zowiezo meerdere threads ( 8 ), en newsleecher, en newsleecher heeft een grafische voorstelling van de snelheid. Als ik een DL start, dan zie je de snelheid omhoog schieten, en na een paar seconden zakt de snelheid in mekaar om nooit meer de pieksnelheid te benaderen. Je zou zeggen dat er ergens "iemand" plots wakker wordt en de kraan afknijpt. Dit is niet soms het geval, ook niet meestal het geval maar wel ALTIJD sids eind februari.
Rippi
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

same here rippi,

een dl starten (1 dl) en die start aan 180+k. paar seconden erna vliegt die terug naar 60-80 k om ertussen te blijven hangen, verschillende locaties, verschillende poorten om te testen, maar overal same problem.
mocht A2F dit zien -> wordt er gecapped bij jullie? of bij scarlet ofzo?

mvg uni
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

cappen zullen ze wel niet doen. het zal aan de slechte connectie ofzo liggen zeker? want ik heb net hetzelfde probleem. waar anderen van bv skynet en scarlet downloaden tegen 300KB/sec download ik tegen 10KB/sec ofwel krijg ik connection timeout. dus dit ligt wel degelijk aan A2F
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

al eens geprobeerd om de helpdesk te bereiken?
krijg zelfs geen melding zoals gisteren (de kantoren zijn gesloten, het was 15.00) maar de eenvoudige bezettoon...
goed bezig daar
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

metal schreef:cappen zullen ze wel niet doen. het zal aan de slechte connectie ofzo liggen zeker? want ik heb net hetzelfde probleem. waar anderen van bv skynet en scarlet downloaden tegen 300KB/sec download ik tegen 10KB/sec ofwel krijg ik connection timeout. dus dit ligt wel degelijk aan A2F


Metal, ik wou de nadruk niet op de snelheid leggen ( deze keer toch niet ), maar op het feit dat telkens je een DL opstart de snelheid piekt ( overshoot ), om dat sterk terug te vallen, dat is vreemd, als de verbinding slecht is, dan is die ook slecht als je de verbinding start!

Verder zal zoiets nauwelijk opvallen als je naar wat cijfertjes zit te kijken, maar als je een grafische voorstelling van de snelheid ziet is het heel opvallend. Ik ben er van overtuigd dat als iemand een test programma zou schrijven die voortdurend nieuwe connecties opzet, 1 seconde informatie versluist, connectie afsluit en een andere connectie opzet, dat die makkelijk 2 keer zo snel zou gaan dan zonder die truck.

Er zijn trouwens meer mogelijkheden dan cappen, er is ook shaping, of ben ik fout geinformeerd? :?
Rippi
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Dit heeft volgens mij meer te maken met buffering bij downloaden..
Het kan zijn bvb da je pc al 3s 60kb/s ontvangen heeft voor hij daadwerkelijk begint op te slaan. Als je downloadspeed meter de data meet die wordt opgeslagen is dit inderdaad een 'piek' van 180kb/s, maar eigenlijk zijn dat dus 3 seconden die opeens in 1 seconde worden weergegeven..

Dat had ik vroeger met telefoonmodem ook .. Zeker als ik achter n router zat (linux router dan wel)

Dan begon die download aan 24kb/s (ONMOGELIJK op een 56kbps modem) en dan zakte dat tot 3 a 4 kb/s (normaal)
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Rippi schreef:Er zijn trouwens meer mogelijkheden dan cappen, er is ook shaping, of ben ik fout geinformeerd? :?


Rippi,

Dat lijk inderdaad op "Traffic Shaping" ... maar of ze dit echt zouden doen betwijfel ik ten zeerste daar zij dit volgens mij niet zomaar kunnen/mogen doen.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

het rare is ook dat ik dikwijls zie dat het begint aan 100KB/sec te downloaden en dan iedere keer 2-3KB/sec deraf gaat en als het dan aan bv 20KB/sec is ineens terug nen schok terug naar de 80KB/sec gaat en dan weer zakt. ook raar he :?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Sasuke schreef:Dat lijk inderdaad op "Traffic Shaping" ... maar of ze dit echt zouden doen betwijfel ik ten zeerste daar zij dit volgens mij niet zomaar kunnen/mogen doen.

Ik betwijfel ook dat ze dit doen, niet omwille van niet kunnen/mogen maar ik denk niet dat de benodigde infrastructuur hiervoor standaard aanwezig is bij elke ISP. Dus het invoeren hiervan zou veel geld en tijd kosten wat geen enkele firma 'zomaar' besteed.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sasuke schreef:
Rippi schreef:Er zijn trouwens meer mogelijkheden dan cappen, er is ook shaping, of ben ik fout geinformeerd? :?

Rippi,
Dat lijk inderdaad op "Traffic Shaping" ... maar of ze dit echt zouden doen betwijfel ik ten zeerste daar zij dit volgens mij niet zomaar kunnen/mogen doen.

Kan het hier niet waarnemen. Gebeurt het voor http of ftp?
Ze mogen ver gaan om de integriteit van het netwerk te behouden/verbeteren.
Wanneer het bij http gebeurt kan dat tot gevolg hebben dat bv surfen bevoordeeld wordt en tenminste werkt in de huidige situatie
Maar de downloadsnelheid varieert toch enorm. wanneer je de snelheid bekijkt over een paar minuten kan dat een faktor 2 tot 3 uitmaken, een teken dat het netewerk overbelast is.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Styno schreef:maar ik denk niet dat de benodigde infrastructuur hiervoor standaard aanwezig is bij elke ISP. Dus het invoeren hiervan zou veel geld en tijd kosten wat geen enkele firma 'zomaar' besteed.


Is naar mijn weten standaard op ATM devices.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The_One

Dit gedrag is mij ook al opgevallen van in het begin van de download een piek van 100-150KB/s om dan terug te vallen naar 30-40KB/s en ik kreeg toen ook het wrang gevoel van cappen en/of shapen
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:02

even gebeld met de helpdesk, kreeg na opnemen een stem die zei: "webvisie goeiedag een ogenblik aub" . Een HALFUUR heb ik gewacht en dan simpelweg de bezettoon.
daarna teruggebeld en dan waren ze wederom gesloten!!!!
Bedankt webvisie!
Gast

Kerberos schreef:even gebeld met de helpdesk, kreeg na opnemen een stem die zei: "webvisie goeiedag een ogenblik aub" . Een HALFUUR heb ik gewacht en dan simpelweg de bezettoon.
daarna teruggebeld en dan waren ze wederom gesloten!!!!
Bedankt webvisie!


zelfde hier goe bezig zouden de Planckaerts zeggen :oops:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

lol, wat kunt ge anders verwachten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Even wat info toevoegen betreffende de piek waar ik het voorheen over had.

Bufferen : dat klopt als je via bv. IE iets ophaalt, terwijl je door je directory structuur op zoek gaat naar een plaatsje voor het te downloaden bestand is IE al driftig aan het DL, zodat eens dat je op save klikt de snelheid heel even hoog wordt en daarna enkel maar daalt. Ik ken dat, maar ik heb het over newsleecher, een programma om uit nieuwsgroepen te DL.

Newsleecher heeft een grafische weergave van de DL snelheid, en daar zie je steeds die korte piek, met daarna het in mekaar storten van de snelheid. Daarna gaat het inderdaad gelijk een aandelenkoers grafiek verder, maar de eerste top wordt niet meer gehaald.

De piek is zodanig dat ik niet geloof in bufferen, zodra ik op connect klik begint dat ding onmiddelijk te stijgen EN voor eind februari had ik dit effect nooit waargenomen. Ik zal eens een screenshot posten als daar belangstelling voor is :?
Rippi
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook net mijn problemen doorgestuurd naar user A2F, dit ook met een nieuw aangemaakte user.

Neen ik heb niets te verbergen, maar Webvisie heeft geen uitstaans met welke user ik hier normaal gezien online kom.

Succes gewenst aan de mensen van Webvisie! Hopelijk luistert Scarlet wel als de mensen zelf allemaal hun problemen opsommen.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Is idd geen slecht gedacht :)

Webvisie heeft z'n gegevens en gij blijft anonieme forum gebruiker ;)

Everybody happy :lol:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Zijde gij het niet C-phest ;).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

ja vooral :) ik denk dat die mannen van Webvisie mij al genoeg gehoord hebben om te weten wie ik ben :p
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gast

@ rippi,

Bedoel je dan als je een dll-snelheid hebt van 50 kb/s en je op de nieuwsgroepen gaat met bijv Grabit en je zet 6 kanalen op je 6 keer 50 kb/s kan halen (= 300 kb/s) ?
Dat ziet er dan wel beter uit !
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Anonymous schreef:@ rippi,

Bedoel je dan als je een dll-snelheid hebt van 50 kb/s en je op de nieuwsgroepen gaat met bijv Grabit en je zet 6 kanalen op je 6 keer 50 kb/s kan halen (= 300 kb/s) ?
Dat ziet er dan wel beter uit !


Neen, neen, was dat maar waar!

Ik spreek steeds over mijn totale snelheid, die bij mij in tegestelling met sommige anderen, mooi overeenkomt met de speedtest van UB.

Vandaag heb ik gedurende een uurtje of zo 80+ kbyte/sec gehaald, maar nu is het weer 50 kbyte/sec, en dat met 8 connecties. Als er bij mij een paar connecties uitvallen schijnt dit nauwelijks invloed te hebben op de snelheid, ook een beetje vreemd vind ik.

Het is wel opvallend dat het "piek verhaal enkel" opgetreden is toen ik een lage snelheid had < 30 kbyte/sec, eens dat ik hoger zit zie je dat fenomeen niet meer.

Voor mij staat het vast dat bandbreedte niet de reden is van de extreem lage snelheid die sommigen van A2F soms hebben, want dan zou je die bokkesprongen niet verwachten ( ik heb in maart snelheden gehad van 5 kbyte/sec tot 100+ kbyte/sec en die variaties waren steeds heel plots )

Maar ik moet zeggen dat het bij mij sinds eind februari een positieve trend vertoont ( negatief had trouwens moeilijk gekunnen ), alhoewel het een prosessie van Echternacht lijkt, 2 stappen vooruit, 1.9 achteruit :?
Rippi
infernator
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2003, 14:02
Locatie: belgium

Hallo,

wat ik gewoon niet snap is dat ik met adsl2fit overdag vroeger 260k/s kon halen en 's avond 1mbit maar nu sinds korte tijd is het al enkele weken 50k/s of minder, soms helpt het om meerdere sessies te openen en dan haal ik 200k/s.

Het uiterst eigenaardige vind ik dat als ik met mijn vriendin haar login inlog, die planet internet heeft, haal ik wel moeiteloos van dezelfde servers 300-350 k/s. Beiden hebben soms wel last van disconnect en na twee mins ofzo springt het terug in gang.

Aangezien die speeds zo drastisch verschillen van zelfde sources op bijna zelfde moment denk ik niet dat het alleen aan scarlet netwerk ligt.

Heb vrijdag in de voormiddag ook pm gestuurd met mijn gegevens, nog geen result.

Greetz.

Ergens heb ik zoiets horen vallen dat er limieten gingen komen, maybe off topic, maar iemand hier info over?

Thx.
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Over de limieten :

Dit staat nog niet vast, webvisie doet er alles aan om ervoor te zorgen dat we geen limieten zouden hebben.

Scarlet daarintegen wil een limiet van 30 giga, wat ook al niet mis is voor de prijs die we betalen.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Is er eigenlijk al iets meer geweten van de problemen waarvoor deze topic gestart werd, en heeft de verzamede info van de a2f gebruikers van dit forum al iets meer licht op de zaak geworpen?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
unicomplex
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 mar 2004, 12:22
Locatie: oostende

wou ik ook net vragen

uni

heb vrijdag nog gebeld met helpdesk
ze hebben me lijn ook gereset en toen zat ik in de range van 81.89.112.* en toen had ik speeds van 60-100 k en kon ik 4 threads laten lopen

moment dat i gedisconnect werd (om het weekend weer fantastisch goed in te zetten dus :) ) en terug op 81.89.98.* zat had ik terug shitty snelheden van 15-20 k

uni
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 mar 2004, 10:28

@vscomp i.v.m. limieten :

Tuttut, ik heb voor een abbo gekozen ZONDER limieten en ik zal ook geen limieten krijgen.

Ik heb bij zowel Pandora als bij Skynet de invoering van limieten meegemaakt, bij beide kon men niet reklameren omdat die limieten al in de contracten stonden, maar bij ADSL2FIT zegt/schrijft men klaar en duidelijk dat er GEEN limieten zijn. Trouwens, op de dag dat ik mijn aanvraag heb doorgefaxt heb ik alle pagina's afgedrukt van de ADSL2FIT-site en zeker de pagina's waar men de melding maakt dat er geen limieten zijn. Op die pagina's staat dus dezelfde datum dan op mijn aanvraagformulier. Als men dan overgaat naar een limiet, zal ik geen seconde twijfelen om raad te vragen bij een advocaat en desnoods een proces starten.

Het gaat tijd worden dat dit stom apenland ook vooruit gaat, overlaatst op National Geographic de volgende reclame gezien : ADSL via wanadoo.nl voor ('k dacht) 15,95 euro ZONDER datalimiet ... Dus kom niet zeveren dat 30Gb niet veel is voor het bedrag dat wij betalen ...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Terro,

Limieten kunnen uiteraard niet toegepast worden op bestaande klanten !! Dit is ons reeds bevestigd door webvisie en is rechtsgeldig ook niet te verantwoorden. Echter verlengingen e.d. kunnen wel gelimiteerd worden d.m.v. een wijziging van de algemene voorwaarden (cfr. na 1 jaar!)

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Terro schreef:volgende reclame gezien : ADSL via wanadoo.nl voor ('k dacht) 15,95 euro ZONDER datalimiet ... Dus kom niet zeveren dat 30Gb niet veel is voor het bedrag dat wij betalen ...


En tegen welke snelheid ? Veel mensen lezen niet tussen de regels bij dergelijke reclames, of kijken enkel naar zeer kleinschalige proef projecten waar dergelijk dingen worden aangeboden.

Versatel heeft in Belgie trouwens een formule waarbij men unlimited aanbiedt, echter tegen een zeer lage snelheid (omdat het anders gewoonweg niet haalbaar is - maar dat geraakt er bij de meeste niet in).

A2F zal uiteindelijk wel limieten moeten invoeren (meer betalen voor extra bandbreedte is toch niet haalbaar) en hier wel de nodige constructies voor vinden (zou de voorwaarden er eens moeten op na lezen, maar twijfel er niet aan dat zij eenzijdig het contract kunnen stop zetten).

Enfin... na een weekje verlof is er hier blijkbaar weinig veranderd.
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

En tegen welke snelheid ? Veel mensen lezen niet tussen de regels bij dergelijke reclames, of kijken enkel naar zeer kleinschalige proef projecten waar dergelijk dingen worden aangeboden.

Versatel heeft in Belgie trouwens een formule waarbij men unlimited aanbiedt, echter tegen een zeer lage snelheid (omdat het anders gewoonweg niet haalbaar is - maar dat geraakt er bij de meeste niet in).

A2F zal uiteindelijk wel limieten moeten invoeren (meer betalen voor extra bandbreedte is toch niet haalbaar) en hier wel de nodige constructies voor vinden (zou de voorwaarden er eens moeten op na lezen, maar twijfel er niet aan dat zij eenzijdig het contract kunnen stop zetten).

Enfin... na een weekje verlof is er hier blijkbaar weinig veranderd.


Sorry dat ik jou dit slechte nieuws moet brengen maar unlimited is WEL
mogelijk!
In nederland alleen is er niet 1, niet 2, maar ontelbaar vele providers
die unlimited aanbieden! en heus ook grote namen hoor! (Demon 2048 down 1024 up als ik mij niet vergis) ander voorbeeld:
Telebyte, dat ook via het BBNED loopt:
2048/1024 unlimited @ 50 euro
8192/1024 unlimited @ 55 euro
En de snelheid is daar geen probleem.
En dit is maar een heeeeel kleine fractie van het aanbod. En nederland
is helemaal niet alleen met unlimited. Dus kom niet af dat unlimited niet
kan werken!!
Waarom het hier _nog_ niet werkt? -> nog niet genoeg unlimited
providers. De users moeten verspreid worden.

my 2 cents
greets[/quote]
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 mar 2004, 10:28

Sasuke,

Ik weet het niet, maar volgens mij kan dat ook niet vermits er geen sprake is van een verlenging, op het aanvraagformulier staat er : "Contractduur min. 1jaar." dus is dat contract geldig tot men echt een opzegging doet. En een verlenging zou men dan op het einde van dat jaar opnieuw moeten tekenen.

Het enige wat Net4All/Webvisie/ADSL2FIT volgens mij kan doen is de oude abbo's weghalen van de site, nieuwe abbo's aanmaken met daarin een limiet, maar de bestaande klanten zullen altijd zonder limiet kunnen surfen/downloaden tot men echt het contract schriftelijk opzegt.

En voor de rest ga ik er niet meer over zagen, we zullen wel zien hoe ver het gaat komen. Morgen is er misschien weer een andere technologie waarbij kabel en dsl verbleekt ...
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Terro schreef: En een verlenging zou men dan op het einde van dat jaar opnieuw moeten tekenen.


uit de Algemene Voorwaarden :

Na de minimale abonnementsperiode wordt onderhavige overeenkomst stilzwijgend verlengd, voor een
duurtijd afhankelijk van en gelijk aan de gekozen formule. De abonnee die de overeenkomst wil
opzeggen, moet tenminste 30 dagen vóór de vervaldatum van de lopende abonnementsperiode de
overeenkomst opzeggen.


leest er iemand die wel :?
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Denk dat veel mensen liever speculeren dan op feiten afgaan.
Ben hier niet met stoken aan het kloppen he. Enkel mijn mening.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

canabeez schreef:Sorry dat ik jou dit slechte nieuws moet brengen maar unlimited is WEL mogelijk!
In nederland alleen is er niet 1, niet 2, maar ontelbaar vele providers
die unlimited aanbieden! en heus ook grote namen hoor! (Demon 2048 down 1024 up als ik mij niet vergis)


Ik vrees dat ik jou het slechte nieuws moet brengen... lees de kleine lettertjes er maar goed op na... http://www.demon.nl/producten/internett ... slfup.html
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

infernator schreef:wat ik gewoon niet snap is dat ik met adsl2fit overdag vroeger 260k/s kon halen en 's avond 1mbit maar nu sinds korte tijd is het al enkele weken 50k/s of minder, soms helpt het om meerdere sessies te openen en dan haal ik 200k/s.

Het uiterst eigenaardige vind ik dat als ik met mijn vriendin haar login inlog, die planet internet heeft, haal ik wel moeiteloos van dezelfde servers 300-350 k/s. Beiden hebben soms wel last van disconnect en na twee mins ofzo springt het terug in gang.
EXACT dezelfde gebeurtenissen hier..
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”