Vast IP bij dommel problemen
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
na enkele extra berichten richting dommel van mij gaven ze dit antwoord: (komt mss nog goed...) ik wacht dus af , maar heb wel nog geen telefoon gekregen , zal voor volgende week zijn wellicht ...
Geachte,
Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen en heeft een field engineer gevraagd om deze zaak verder ter plaatse te onderzoeken.
We sluiten dit ticket dan ook voorlopig tot deze extra onderzoeken/interventies worden afgerond.
Moest deze interventie uw issue niet oplossen, gelieve dan verdere geupdate informatie toe te voegen aan dit ticket via een reply op deze e-mail.
U kan dit ook telefonisch doen via +32 11 920000. Gelieve aan de operator op dat moment ook het casenummer mee te delen dat u in het onderwerp van deze e-mail terugvindt.
Geachte,
Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen en heeft een field engineer gevraagd om deze zaak verder ter plaatse te onderzoeken.
We sluiten dit ticket dan ook voorlopig tot deze extra onderzoeken/interventies worden afgerond.
Moest deze interventie uw issue niet oplossen, gelieve dan verdere geupdate informatie toe te voegen aan dit ticket via een reply op deze e-mail.
U kan dit ook telefonisch doen via +32 11 920000. Gelieve aan de operator op dat moment ook het casenummer mee te delen dat u in het onderwerp van deze e-mail terugvindt.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik kreeg dit:
En lo and behold, ik haalde 18,5mbps op speedtest. Maar wel enkel via Eindhoven. Vreemd, maar waar. Amsterdam is nog steeds 16mbps.Geachte,
Hartelijk dank voor uw mail!
Indien ondertussen alles ok is, mag u deze mail negeren.
Mocht u deze issue nog steeds ondervinden, gelieve ons een update te bezorgen in reply.
Alvast bedankt!
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier ging fixed ip actief worden op de 29ste, vanaf 1 april verviel men oude login en kon ik niet inloggen met schedomfix.
Na tel met support gingen ze dit fixen ten laatste tegen de avond van 1 april. Momenteel al namiddag 2 april nog geen connectie... zoals meestal na een 2de telefoontje gingen ze de status van men ticket verhogen...
Als ik inlog met de nieuwe schedomfix login krijg ik devolgende router error log:
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Hopelijk komen ze er snel uit want momenteel ligt gans mijn lijn er dus uit daar ik men oude login ook niet meer kan gebruiken.
Al een geluk heb ik Base internet op men gsm en heb ik nog 1gig staan om te tetheren.
Na tel met support gingen ze dit fixen ten laatste tegen de avond van 1 april. Momenteel al namiddag 2 april nog geen connectie... zoals meestal na een 2de telefoontje gingen ze de status van men ticket verhogen...
Als ik inlog met de nieuwe schedomfix login krijg ik devolgende router error log:
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Hopelijk komen ze er snel uit want momenteel ligt gans mijn lijn er dus uit daar ik men oude login ook niet meer kan gebruiken.
Al een geluk heb ik Base internet op men gsm en heb ik nog 1gig staan om te tetheren.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
sinds vandaag toch bij een paar servers zogezegd de 18mbit(2.3mbyte per seconde), maar in het downloaden van bvb een game demo , of via nieuwsgroepen,enz steeds 2mb/sec , raar hee ???
wat ik ook merk sinds vast ip, is dat je minder dingen tegelijk kan doen, als je iets aant downloaden ben heb ik nu veel dat websites gewoon niet openen , vroeger was dit totaal geen probleem... ik moet dan mijn download op pauze zetten om de pagina te kunnen openen
update: heb voor de lol eens een giganews trail account aangemaakt en wat blijkt : daar haal ik wel 2.3Mb per sec!!!!!
blijkbaar is er een limiet gezet op downloadspeed dommel news ? ik zal een apart topic maken.. zo raar...
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Mja, de wisselvalligheid van de Dommel nieuwsdienst heeft me allang over de streep getrokken om een betalend usenet account erbij te pakken. Ik doe het met Astraweb. Enfin, niet Astraweb, maar een reseller van ze, BinTube. Die doet het $2 of $3 goedkoper en je krijgt er een nifty raw search programmake bij dat tevens kan streamen (!!, het begint al te decoderen en af te spelen nog voor het binnen is. Beetje een gimmick, maar het werkt wel.)
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
had ik ook , de dag dat men oude login verviel. Ook naar helpdesk moeten bellen en ze moesten manueel nog iets veranderen, ik moest binnen een uur router stekker uittrekken en terug insteken. Werkte inderdaad terug na dat uur.pm schreef:Hier ging fixed ip actief worden op de 29ste, vanaf 1 april verviel men oude login en kon ik niet inloggen met schedomfix.
Na tel met support gingen ze dit fixen ten laatste tegen de avond van 1 april. Momenteel al namiddag 2 april nog geen connectie... zoals meestal na een 2de telefoontje gingen ze de status van men ticket verhogen...
Als ik inlog met de nieuwe schedomfix login krijg ik devolgende router error log:
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Hopelijk komen ze er snel uit want momenteel ligt gans mijn lijn er dus uit daar ik men oude login ook niet meer kan gebruiken.
Al een geluk heb ik Base internet op men gsm en heb ik nog 1gig staan om te tetheren.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
ja heb vroeger nog astraweb gehad, zo rond nieuwjaar waren er probs , dan supernews genomen (10$) maar retentie niet zo hoog als jouw voorstel ... hmmm mss te overwegen moesten er teveel probs zijn met de dommel servers, toch is het raar dat het van de ene op de andere dag opeens trager werd... (en mensen met variabel ip hebben wel nog de hogere snelheid)KaiZas schreef:Mja, de wisselvalligheid van de Dommel nieuwsdienst heeft me allang over de streep getrokken om een betalend usenet account erbij te pakken. Ik doe het met Astraweb. Enfin, niet Astraweb, maar een reseller van ze, BinTube. Die doet het $2 of $3 goedkoper en je krijgt er een nifty raw search programmake bij dat tevens kan streamen (!!, het begint al te decoderen en af te spelen nog voor het binnen is. Beetje een gimmick, maar het werkt wel.)
wel leuke gimmick !!! mss hebben ze trial accounts toch es checken lol
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
De astraweb problemen lijken van de baan. Was inderdaad soms niet te doen gedurende een paar maanden.
De meerkost van Giga (wat ik ook een paar jaar heb gebruikt, toen ik nog bij Tele2 zat) kan ik nu precies niet meer opbrengen. Granted, het is echt een super produkt, zeer stabiel, nooit geen gezever... Maar het is dan ook dubbel zo duur. Nu heb ik zoiets van Astra (of BinTube dus) met de Dommel server als backup in m'n SabNZBd en ik geraak er wel. Onherstelbaar is het nooit... en als het al hersteld moet worden, ik weet het niet eens, aangezien sabnzbd dat toch allemaal achter m'n rug doet. (En als het mis gaat... alles wordt toch *tig keer gepost, met deze snelheden en ook nog unlimited kun je al eens een 1080p ripje de mist in laten gaan.)
Die BinTube app is trouwens wel handig om te previewen. En ook super gemakkelijk voor je niet-zo-computer-savvy nonkel. Ze zoeken, duwen op de groen knop, en't begint gelijk af te spelen. Allee, zo goed als. Toch al wat mensen blij mee kunnen maken.
De meerkost van Giga (wat ik ook een paar jaar heb gebruikt, toen ik nog bij Tele2 zat) kan ik nu precies niet meer opbrengen. Granted, het is echt een super produkt, zeer stabiel, nooit geen gezever... Maar het is dan ook dubbel zo duur. Nu heb ik zoiets van Astra (of BinTube dus) met de Dommel server als backup in m'n SabNZBd en ik geraak er wel. Onherstelbaar is het nooit... en als het al hersteld moet worden, ik weet het niet eens, aangezien sabnzbd dat toch allemaal achter m'n rug doet. (En als het mis gaat... alles wordt toch *tig keer gepost, met deze snelheden en ook nog unlimited kun je al eens een 1080p ripje de mist in laten gaan.)
Die BinTube app is trouwens wel handig om te previewen. En ook super gemakkelijk voor je niet-zo-computer-savvy nonkel. Ze zoeken, duwen op de groen knop, en't begint gelijk af te spelen. Allee, zo goed als. Toch al wat mensen blij mee kunnen maken.
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
smoke2000 schreef:had ik ook , de dag dat men oude login verviel. Ook naar helpdesk moeten bellen en ze moesten manueel nog iets veranderen, ik moest binnen een uur router stekker uittrekken en terug insteken. Werkte inderdaad terug na dat uur.
Ik wacht al bijna 2 dagen en heb al 2 maal aan de telefoon gehangen waarvan ik enkel de eerste keer een technische medewerker aan de lijn kreeg die ook zei: ik weet al wat het is, binnen een uur of 2 is het inorde...
Ik heb daarna proberen de router terug op te starten enzo maar het werkt nog steeds niet. Ik zal ook eens proberen stekker uit te trekken, maar ik vrees ervoor dat het niet zal baten.
EDIT:
Spijtig genoeg geen verschil dus :s
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Allee, da's dat dan al van de baan.
Het aanmaken van een paar a-records en een mx-record voor mijn gratis domein bij dommel is precies niet zo eenvoudig voor hun als ik dacht. Nog steeds nul de botten reactie op gekregen.
Ze zullen het wel druk hebben met al die gezakte profielen na de fixed-ip omschakeling
Het aanmaken van een paar a-records en een mx-record voor mijn gratis domein bij dommel is precies niet zo eenvoudig voor hun als ik dacht. Nog steeds nul de botten reactie op gekregen.
Ze zullen het wel druk hebben met al die gezakte profielen na de fixed-ip omschakeling
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Denk dat er wel heel wat van de mensen even zonder internet hebben gezeten met die omschakeling KaiZas
ps: Voor mijn domein & email vertrouw ik nooit meer op de service van mijn ISP, dan kan ik zelf altijd aan al de instellingen. Wat je zelf doet doe je meestal beter zeker
ps: Voor mijn domein & email vertrouw ik nooit meer op de service van mijn ISP, dan kan ik zelf altijd aan al de instellingen. Wat je zelf doet doe je meestal beter zeker
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb nog steeds sites waar ik soms paar keer moet refreshen voor hij de pagina vind. Al verschillende MTU waarden geprobeerd.
Ik haal ook nog maar steeds 15.5 mbit, maar dat is al sinds begin van speedconnect , dynamisch en statisch.
Ik haal ook nog maar steeds 15.5 mbit, maar dat is al sinds begin van speedconnect , dynamisch en statisch.
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik had sinds gisteren hetzelfde voor, rond 15 uur terug internet ...pm schreef:Hier ging fixed ip actief worden op de 29ste, vanaf 1 april verviel men oude login en kon ik niet inloggen met schedomfix.
Na tel met support gingen ze dit fixen ten laatste tegen de avond van 1 april. Momenteel al namiddag 2 april nog geen connectie... zoals meestal na een 2de telefoontje gingen ze de status van men ticket verhogen...
Als ik inlog met de nieuwe schedomfix login krijg ik devolgende router error log:
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:52 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 01 Jan 2003 00:02:19 GMT PPPOE: CHAP authentication failed
Hopelijk komen ze er snel uit want momenteel ligt gans mijn lijn er dus uit daar ik men oude login ook niet meer kan gebruiken.
Al een geluk heb ik Base internet op men gsm en heb ik nog 1gig staan om te tetheren.
Dus wees gewaarschuwd
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
tja dat wordt dan overstappen nr andere provider ... heb nog geen nieuws gekregen deze week & dan maar weer een ticket gestart ...KaiZas schreef:Dat van die pagina's die niet willen openen als ik ocharme 6 NNTP threads heb openstaan heb ik ook. Vrees dat we daar niet meer vanaf gaan geraken.
pffffffff
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ja , hier ook nog altijd geen beterschap. Nog steeds geregelde timeouts bij openen van pagina's. Het is geen connectie verlies , want downloads blijven doorgaan.
Ik wacht nog een week , dan zal ik ook eens ticket sturen. Moest het niet beteren, zal ik misschien ook naar een andere provider moeten beginnen uitkijken, maar heb wel net de investering voor vdsl2 gedaan, modem+activering. Zou een beetje zonde zijn.
Ik wacht nog een week , dan zal ik ook eens ticket sturen. Moest het niet beteren, zal ik misschien ook naar een andere provider moeten beginnen uitkijken, maar heb wel net de investering voor vdsl2 gedaan, modem+activering. Zou een beetje zonde zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik ben blijkbaar niet de enigstesmoke2000 schreef:Ja , hier ook nog altijd geen beterschap. Nog steeds geregelde timeouts bij openen van pagina's. Het is geen connectie verlies , want downloads blijven doorgaan.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
er heeft een engineer naar gekeken volgens ticket , en tis nu nog veel erger ((
downloaden via dommelnews, nu aan 1,3Mb per seconde ((
en websites duren tientallen seconden eer ze op het scherm verschijnen ...
de hell !!
edit: die 1,3mb per sec was blijkbaar tijdelijk , nu opnieuw 1.93mb per sec ...
edit2: en nu ist weer supertraag 1.2mb per sec ... en verschillende websites willen zelfs niet openen ..
downloaden via dommelnews, nu aan 1,3Mb per seconde ((
en websites duren tientallen seconden eer ze op het scherm verschijnen ...
de hell !!
edit: die 1,3mb per sec was blijkbaar tijdelijk , nu opnieuw 1.93mb per sec ...
edit2: en nu ist weer supertraag 1.2mb per sec ... en verschillende websites willen zelfs niet openen ..
Laatst gewijzigd door Joneszy 15 apr 2010, 19:52, in totaal 2 gewijzigd.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
En de voordelen zijn ver te zoeken. Ik heb nu al verschillende keren gemailed (en een ticket gekregen) om een paar a-records aan te passen voor het gratis domein en het fixed ip. En het mx-record natuurlijk. Totaal geen reactie.
Zelfde probleem in 052. Sinds fixed ip activatie zijn er: site timeouts, dns die maar traagjes werkt, zeer onregelmatige downloadsnelheden van nieuwsgroepen, vpn tunnels die er de brui aan geven.
Ticket geopend en te horen gekregen dat er geen enkel probleem is met mijn profiel .... Ik heb hen de suggestie gegeven eens naar hun backbone te kijken. Waarschijnlijk gebruiken ze ergens een netwerk van iemand en zijn ze van een 3de partij afhankelijk waardoor er natuurlijk niets opschiet. (op dit eigenste moment begeeft de vpn connectie het).
Ticket geopend en te horen gekregen dat er geen enkel probleem is met mijn profiel .... Ik heb hen de suggestie gegeven eens naar hun backbone te kijken. Waarschijnlijk gebruiken ze ergens een netwerk van iemand en zijn ze van een 3de partij afhankelijk waardoor er natuurlijk niets opschiet. (op dit eigenste moment begeeft de vpn connectie het).
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Zelfde probleem hier en zelfde zone, had de indruk dat het gisteren eindelijk eens vlot verliep maar vandaag is het echt wel zonde ..garoeda schreef:Zelfde probleem in 052. Sinds fixed ip activatie zijn er: site timeouts, dns die maar traagjes werkt, zeer onregelmatige downloadsnelheden van nieuwsgroepen, vpn tunnels die er de brui aan geven.
Ticket geopend en te horen gekregen dat er geen enkel probleem is met mijn profiel .... Ik heb hen de suggestie gegeven eens naar hun backbone te kijken. Waarschijnlijk gebruiken ze ergens een netwerk van iemand en zijn ze van een 3de partij afhankelijk waardoor er natuurlijk niets opschiet. (op dit eigenste moment begeeft de vpn connectie het).
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
zonet telefoon gekregen van dommel technieker, ze suggereerden om de Voip af te zetten, maar die had ik gisteren zelf reeds disabled , zonder effect jammergenoeg ... mss heeft dit voor sommigen wel een positief effect?garoeda schreef:Zelfde probleem in 052. Sinds fixed ip activatie zijn er: site timeouts, dns die maar traagjes werkt, zeer onregelmatige downloadsnelheden van nieuwsgroepen, vpn tunnels die er de brui aan geven.
Ticket geopend en te horen gekregen dat er geen enkel probleem is met mijn profiel .... Ik heb hen de suggestie gegeven eens naar hun backbone te kijken. Waarschijnlijk gebruiken ze ergens een netwerk van iemand en zijn ze van een 3de partij afhankelijk waardoor er natuurlijk niets opschiet. (op dit eigenste moment begeeft de vpn connectie het).
Nu gaan ze mijn lijn monitoren gedurende enkele dagen ... hopelijk brengt het eindelijk eens iets op!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan iemand mij (desnoods per PB) even zijn IP van dommel laten weten?
Dit omdat ik eens zou willen kijken wat voor transits/peerings deze hebben. Op de site is hier niks van terug te vinden namelijk.
Kan ik meteen ook eens een traceroute doen van mijn eigen servers om te kijken hoe efficient de routes zijn.
Alvast bedankt!
Dit omdat ik eens zou willen kijken wat voor transits/peerings deze hebben. Op de site is hier niks van terug te vinden namelijk.
Kan ik meteen ook eens een traceroute doen van mijn eigen servers om te kijken hoe efficient de routes zijn.
Alvast bedankt!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Thuisserver - Merelbeke (Scarlet VDSL)(BE)Joneszy schreef:je mag de resultaten & je bedenkingen dan gerust posten in het forum
Code: Selecteer alles
root@office:~# traceroute 83.101.5.138
traceroute to 83.101.5.138 (83.101.5.138), 30 hops max, 60 byte packets
1 10.254.0.1 (10.254.0.1) 2.049 ms 2.670 ms 3.341 ms
2 ip-83-134-157-1.dsl.scarlet.be (83.134.157.1) 21.408 ms 21.963 ms 27.455 ms
3 195.207.177.78 (195.207.177.78) 48.961 ms 49.800 ms 50.246 ms
4 be2.intlmar2.isp.belgacom.be (194.78.0.141) 29.495 ms be1.intlmar2.isp.belgacom.be (194.78.0.41) 30.980 ms be2.intlmar2.isp.belgacom.be (194.78.0.141) 31.905 ms
5 bru-22-r7-t3-1.car.belbone.be (80.84.21.102) 32.957 ms 33.843 ms 35.308 ms
6 94.102.162.84 (94.102.162.84) 36.440 ms 94.102.162.86 (94.102.162.86) 20.045 ms 94.102.162.84 (94.102.162.84) 21.548 ms
7 lnd-ix-r3-t2-4.car.belbone.be (80.84.18.177) 31.257 ms 32.417 ms 33.762 ms
8 te2-2.ccr01.lon01.atlas.cogentco.com (130.117.14.45) 30.625 ms 32.842 ms 34.223 ms
9 te4-4.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com (130.117.1.134) 37.193 ms 37.951 ms 38.394 ms
10 te1-2.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com (130.117.0.57) 45.833 ms 59.857 ms 60.314 ms
11 149.6.134.178 (149.6.134.178) 49.788 ms 149.6.134.182 (149.6.134.182) 51.271 ms 33.327 ms
12 ge2-0-0.largo-matisse.bru.schedom-europe.net (83.101.0.17) 37.547 ms 39.855 ms 40.877 ms
13 * * *
Code: Selecteer alles
[root@s01 ~]# traceroute 83.101.5.138
traceroute to 83.101.5.138 (83.101.5.138), 30 hops max, 40 byte packets
1 Gi4-0-232.bru-leu-access-1001.interoute.net (89.202.150.17) 2.454 ms 3.412 ms 3.408 ms
2 Gi4-0-232.bru-leu-access-1001.interoute.net (89.202.150.17) 3.398 ms 3.388 ms 3.377 ms
3 xe-1-2-0-0.lon-004-score-1-re1.interoute.net (212.23.41.86) 16.321 ms 16.318 ms 16.309 ms
4 ae0-0.lon-001-score-1-re1.interoute.net (84.233.218.157) 8.298 ms 8.274 ms 8.275 ms
5 212.113.16.109 (212.113.16.109) 18.248 ms 18.250 ms 18.231 ms
6 ae-1-51.edge3.London1.Level3.net (4.69.139.73) 9.206 ms 9.120 ms 8.866 ms
7 te8-2.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com (130.117.14.197) 12.867 ms 12.857 ms 12.835 ms
8 te1-2.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com (130.117.0.57) 18.795 ms 18.974 ms 18.937 ms
9 149.6.134.182 (149.6.134.182) 18.937 ms 149.6.134.186 (149.6.134.186) 18.970 ms 149.6.134.178 (149.6.134.178) 18.970 ms
10 ge2-0-0.largo-matisse.bru.schedom-europe.net (83.101.0.17) 22.948 ms 22.723 ms 23.025 ms
11 * * *
Code: Selecteer alles
[root@s01 ~]# traceroute 83.101.5.138
traceroute to 83.101.5.138 (83.101.5.138), 30 hops max, 40 byte packets
1 77.243.237.254 (77.243.237.254) 0.422 ms 0.319 ms 0.338 ms
2 vl900.bcr1.asd-nh.nedzone.nl (94.103.148.226) 3.578 ms 3.611 ms 3.634 ms
3 asd2-rou-1001.nl.eurorings.net (134.222.96.226) 4.032 ms 4.102 ms 4.156 ms
4 asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.229.106) 27.778 ms 4.009 ms 12.526 ms
5 asd2-rou-1002.NL.eurorings.net (134.222.229.113) 4.113 ms asd2-rou-1002.NL.eurorings.net (134.222.229.109) 4.199 ms asd2-rou-1002.NL.eurorings.net (134.222.229.113) 4.277 ms
6 te2-3.ccr01.ams05.atlas.cogentco.com (130.117.14.193) 4.396 ms 4.406 ms 4.427 ms
7 te3-3.mpd03.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.1.81) 4.757 ms te1-4.mpd03.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.0.85) 4.816 ms 4.871 ms
8 te0-3-0-4.mpd21.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.48.61) 4.427 ms 4.597 ms 4.661 ms
9 te1-1.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com (130.117.3.142) 7.705 ms 7.710 ms 7.694 ms
10 149.6.134.182 (149.6.134.182) 7.764 ms 149.6.134.178 (149.6.134.178) 7.843 ms 149.6.134.186 (149.6.134.186) 7.819 ms
11 ge2-0-0.largo-matisse.bru.schedom-europe.net (83.101.0.17) 11.672 ms 11.718 ms 11.752 ms
12 * * *
Code: Selecteer alles
[root@s01 ~]# traceroute 83.101.5.138
traceroute to 83.101.5.138 (83.101.5.138), 30 hops max, 40 byte packets
1 94.23.53.254 (94.23.53.254) 0.426 ms * *
2 20g.ldn-1-6k.routers.chtix.eu (94.23.122.65) 4.117 ms * *
3 30g.gblx-1.ldn.routers.ovh.net (213.251.130.54) 3.993 ms 3.979 ms 3.944 ms
4 te2-8.ccr01.jfk07.atlas.cogentco.com (154.54.14.69) 78.360 ms 78.342 ms 78.293 ms
5 te0-3-0-1.mpd21.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.1.133) 78.974 ms 78.901 ms te0-2-0-4.mpd21.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.27.209) 78.858 ms
6 te3-2.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com (66.28.4.190) 78.012 ms te7-3.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com (154.54.30.130) 78.162 ms 78.141 ms
7 te1-2.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com (130.117.0.57) 83.314 ms 83.258 ms 83.236 ms
8 149.6.134.178 (149.6.134.178) 83.435 ms 149.6.134.182 (149.6.134.182) 83.596 ms 149.6.134.186 (149.6.134.186) 83.543 ms
9 ge2-0-0.largo-matisse.bru.schedom-europe.net (83.101.0.17) 87.601 ms 87.526 ms 87.390 ms
10 * * *
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
So... zijn er al mensen die de stap terug hebben gezet? Begin deze verschrikkelijke internet-ervaring een beetje beu te worden. Kan met momenten zelfs niet naar hier komen om te klagen!
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Op den duur krijgt ge schrik om iets aan dommel te vragen, ze kunnen het alleen nog maar meer verknoeien. Ik durf ni als eerste, ook al heb ik nu maar een half werkend internet, ik kan tenminste nog downloaden, surfen doe ik toch niet zoveel. Maar ik kan mij voorstellen als je veel surft, moet dit een hel zijn.
- Mahimahi
- Elite Poster
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
- Locatie: Derde straatje op de rechterkant
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Het is al een tijdje dat er in deze thread niet meer gepost is.
Zijn die problemen nu opgelost?
Ik dacht om over te stappen naar VDSL2 maar dit deed me schrik krijgen, ik zit ook in zone 052.
Zijn die problemen nu opgelost?
Ik dacht om over te stappen naar VDSL2 maar dit deed me schrik krijgen, ik zit ook in zone 052.
So long, and thanks for all the fish
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
idd , thread is gewoon verplaatst, maar op het ogenblik, zeker niet overstappen naar vdsl2, teveel kans op miserie + ze verlengen uw contract zonder iets te zeggen en dan zit ge vast met uw slechte internet. Voor zelfde geld kunt ge bijna beter naar belgacom switchen, maandelijkse kost is iets meer voor unlimited traffic, maar ge krijgt de modem gratis en activeringskost is 40 euro minder. dus die 6 euro meer per maand meer betalen haalt ge er al uit voor de volgende 3 jaar op die manier... en naar het schijnt werkt vdsl2 daar. Unlimited bij belgacom is niet echt unlimited, maar over 500 GB per maand maken ze zeker geen probleem.
Laatst gewijzigd door smoke2000 14 mei 2010, 13:56, in totaal 1 gewijzigd.