Digicorder aan 1euro

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Daarnet telefoon gehad van een dame die me kon vertellen dat ik als trouwe klant een digicorder aan 1euro kon verkrijgen. Dit zou mijn eigendom worden. Mits een installatiekost van 50euro zou alles in orde komen. Ik ben op het aanbod ingegaan. Volgende week krijg ik de bevestigingsbrief en op 22april komen ze het installeren.

Nu is mijn vraag of iemand hier al zo'n aanbod heeft gekregen en zo ja, waren er addertjes onder het gras?
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

Spreken we hier over een HD Digicorder of een gewone?
Ik weet, dat mijn schoonvader enkele jaren geleden ook een gewone digicorder heeft kunnen aankopen (Het was toen wel nog 99 euro) en mijn vader onlangs een digibox aan 1 euro.
Bent u reeds klant bij telenet?
Wij hebben hier een jaar gratis huur van een HD digicorder gekregen als we klant werden van telenet digitale tv.
Dus telenet doet idd soms mooie acties om nieuwe klanten te krijgen.
Netline - tevreden - Fritz!Box blijkt beter te werken dan Gigaset SX762 voor VOIP - 6 Mbps :(
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het gaat om 2e hands (!) SD-digicorders. Je krijgt 2 jaar garantie op die dingen.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb toch nog zo'n "oude" televisie dus ik zal het verschil niet echt merken.

Wij zijn eigenlijk al sinds ik er weet van heb altijd al klant geweest bij Telenet voor analoge televisie. Heel eventjes 3maanden Belgacom Televisie geprobeerd in de beginperiode. Daar was ik toen niet echt van te spreken (heel mooi beeld maar zappen ging echt niet vooruit). Dat zal nu wel al veel verbeterd zijn mag ik hopen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Een paar maand geleden was het voor mij een DigiBOX aan 1€. Helaas hadden ze hier wel gezwegen over actievatiekosten en deze heb ik (na een aangetekend schrijven) dan ook niet hoeven betalen.

Verder lijkt het aanbod me gewoon ok, zonder verdere addertjes.
ooh. shiny.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

meon schreef:Het gaat om 2e hands (!) SD-digicorders. Je krijgt 2 jaar garantie op die dingen.


Het zijn idd recycled Digicorders. De garantie is wel maar 1 jaar.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

byter schreef:Het zijn idd recycled Digicorders. De garantie is wel maar 1 jaar.

God weet waar en bij wie die gestaan heeft. Om nog maar te zwijgen over die gebruikte afstandsbedieningen... :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

byter schreef:De garantie is wel maar 1 jaar.


Volgens mij is men in Belgie steeds verplicht twee jaar garantie te geven... of zijn er in dergelijke gevallen uitzonderingen mogelijk ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Volgens mij is men in Belgie steeds verplicht twee jaar garantie te geven... of zijn er in dergelijke gevallen uitzonderingen mogelijk ?

Er zijn maar een paar uitzonderingen, zie ook: http://www.consumenteninformatiepunt.nl/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU#par1
• Onroerend goed.
• Zaken die gerechtelijk worden verkocht ('bij executie').
• Water, gas en elektriciteit in onverpakte vorm.

Maar zie het toch nog vaak, bijvoorbeeld bij Dell
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat zappen is bij digi TV altijd een stuk trager dan analoge TV, zover ik weet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
badSheep8
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:38

Ik had net de zelfde vraag als hierboven wordt gesteld.

Maandag belde mijn vriendin naar Telenet om een verhuis aan te vragen van de analoge kabel. Bij het bellen liet ze zich blijkbaar meteen een digitaal TV-abonnement aansmeren :?

Volgens het contract staat er dat de Activeringskost (50), Comfort-installatie (50) en de digicoder inclusief FlexView (249) alles in totaal maar 1 euro kosten. Als ik deze thread lees zou het dus om een gebruikte digicorder gaan wat na wat kuiswerk geen probleem is.

Nu is het wel zo dat zij op dit ogenblik pakweg 13 euro in de maand betaald voor analoog. Iemand enig idee hoeveel het gaat kosten met digitaal want hier wordt met geen letter over gerept in het contract.

Als ik op de TN-site kijk zou ik aan het volgende komen:
10,15 + 2,71 = 12,86 euro
Hier zou dus niks bovenop komen want de HD Digicorder is eenmalig 1 euro aankoop? Klopt dees wel allemaal?

Voorts vroeg ik mij ook af hoelang men dan vastplakt aan het contract. Is dit 1 jaar en kan je dan eventueel naar een andere leverancier indien gewenst? Zit nu trouwens bij BGC voor internet waar ik vrij content van ben.

Wat zijn jullie persoonlijke voor- en nadelen bij TN en BGC?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

badSheep8 schreef:Nu is het wel zo dat zij op dit ogenblik pakweg 13 euro in de maand betaald voor analoog. Iemand enig idee hoeveel het gaat kosten met digitaal want hier wordt met geen letter over gerept in het contract.


Voor analoog betaal je normaal 14.40 euro/maand (11.47 + 2.93), terwijl dit bij digitaal gebruikt zakt naar 13.33 euro/maand (10.62 + 2.71)).

badSheep8 schreef:Hier zou dus niks bovenop komen want de HD Digicorder is eenmalig 1 euro aankoop? Klopt dees wel allemaal?


Daar komt inderdaad niets bovenop als je een decoder aankoopt (het gaat hier dus wel over SD decoders).

badSheep8 schreef:Voorts vroeg ik mij ook af hoelang men dan vastplakt aan het contract. Is dit 1 jaar en kan je dan eventueel naar een andere leverancier indien gewenst? Zit nu trouwens bij BGC voor internet waar ik vrij content van ben.


1 jaar.

badSheep8 schreef:Wat zijn jullie persoonlijke voor- en nadelen bij TN en BGC?


Sinds VDSL2 zijn de nadelen van BGC beperkt denk ik... al kan je volgens mij nog steeds geen twee opnames simultaan doen dacht ik (wel twee streams, maar da's iets anders), en ook geen 30 Mbps internet doen terwijl je ondertussen die twee (HD) streams bekijkt of opneemt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

badSheep8 schreef:Volgens het contract staat er dat de Activeringskost (50), Comfort-installatie (50) en de digicoder inclusief FlexView (249) alles in totaal maar 1 euro kosten.

Let hier mee op: hier was de installatie en digibox (toenmalige promotie) gratis, doch de activeringskost hebben ze ondanks eerdere beloftes wel proberen aan te rekenen. Is achteraf (na aangetekend schrijven, zucht) rechtgezet, maar toch... Als het in je contract staat (zwart op wit) lijkt er me evenwel geen vuiltje aan de lucht.
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”