EDPnet misleidt klanten ivm nachttrafiek (opgelost)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb bij EDPnet een ADSL Home abonnement en merkte na de overgang op het Scarlet netwerk dat de trafiek die ik ’s morgens voor 8h00 had vaak gewoonweg bij de dagtrafiek werd gerekend.

Na contact met EDPnet werd bevestigd dat men bij EDPnet nu werkt met “vensters” van 4h. Valt het einde van dat venster na 8h, dan wordt de volledige trafiek van dat venster bij dagtrafiek gerekend. In het slechtste geval is dat dus 4u01-8u01. Maw, voor 2/3 van de periode 2u-8u geldt er dan helemaal geen nachttrafiek!

Het probleem is dat je als gebruiker niet weet wanneer die vensters beginnen of eindigen zodat de essentie van nachttrafiek (het plannen van je up- en downloads) onderuit gehaald wordt.

De enige mogelijkheid om dit te beïnvloeden is het herstarten van de router, iets dat vaak niet wenselijk (VoIP) of niet mogelijk is (wegens niet thuis zijn bv).

Het stoort mij bijzonder dat EDPnet nog steeds adverteert met “Traffic used between 02h00 and 8h00 AM counts for only 50%” aangezien dit enkel mits een complexe procedure zo is, een procedure waarover bovendien niet gecommuniceerd wordt.

In een ISP landschap dat volop in beweging verwacht ik als trouwe klant minstens een eerlijke communicatie vanwege mijn provider over mijn abonnement, zonder dat ik daar toevallig zelf het een en ander over moet ontdekken. Maar misschien is dat teveel gevraagd ?

Mij hoop is dat EDPnet terugkeert naar een correcte telling van de nachttrafiek (zoals vroeger altijd het geval was) of, indien dat niet kan, er tenminste geen misleidende reclame meer wordt rond gemaakt.

Edit: titel aangepast (zie EDPnet post onderaan)
Laatst gewijzigd door Jan_B 31 maa 2010, 07:14, in totaal 1 gewijzigd.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik moet zeggen dat mij het soms ook al is opgevallen dat er zeer rare zaken aan de hand zijn met de meter, maar dit is al een jaar of zo het geval (en was bij scarlet ook zo). Nu heb ik er zelf op dit moment niet zo veel last meer van, maar ik vind inderdaad wel dat als hier de facturatie op gebaseerd wordt het wel correct moet zijn.

Een window van 4 uur is echter belachelijk in mijn ogen. Dit zou maximum een uur mogen zijn en liefst 30 minuten of iets dergelijks.
Hoe kan je anders rekening houden met die meter als je x aantal GB per maand mag downloaden. De laatste uren van je maand kan je dan maar hopen dat de meter pas is geupdate of je kan niet het maximum er uit halen (waar je wel voor betaalt).

Deze uitleg verklaart alleszins al waarom de meter soms totaal niet overeen komt met mijn routerstats.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ze maken er duidelijk reclame mee dus als ze dat niet leveren, dan moet men niet afkomen met excuses want het is puur bedrog. Zulke handelspraktijken mogen gewoonweg niet.

EDIT :: maar ik ga er wel bijzeggen dat EDPnet normaal inspanningen levert om zo correct mogelijk te zijn, dus dit zal waarschijnlijk wel in orde komen. Ik zou een ticket aanmaken voor iedere keer dat je merkt dat er iets niet klopt met de teller.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hm, dacht ff dat ik in dommel topic zat.
Venster dat 67% van totale tijd is. Mooi.
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit ook opgemerkt bij mijn meter dat soms het nachttarief correct is en op andere keren niet.
Dit komt dus door die time Window.
ISP: Belgacom
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Beste, we hebben aanpassingen gedaan aan de metingen, deze zijn nu correcter dan vroeger, indien er fouten zijn, is dit altijd in het voordeel voor u als klant (worden dus aangerekend als nachttrafiek).

mvg
Het EDPnet team
internet, fiber & telephony
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

EDPnet schreef:Beste, we hebben aanpassingen gedaan aan de metingen, deze zijn nu correcter dan vroeger, indien er fouten zijn, is dit altijd in het voordeel voor u als klant (worden dus aangerekend als nachttrafiek).
Schitterend!

Ik heb inderdaad gemerkt dat er sinds eergisteren blijkbaar anders gerekend wordt.
murda
Plus Member
Plus Member

Eindelijk, Ik heb daar in het verleden ook altijd last van gehad. Soms echt grote verschillen waardoor ik een bandwidth meter heb geinstallerd (netlimiter).
Ik heb daar al een paar keer een ticket voor aangemaakt. Altijd correct opgelost maar de meter "in't oog" houden koste me te veel tijd en moeite.

Dus ik ben gewoon minder gaan downloaden (ook wegens tijdsgebrek hoor). Ben wel blij dat de calculatie is aangepast, zeker omdat de facturatie er aan vast hangt etc...
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

EDPnet schreef:Beste, we hebben aanpassingen gedaan aan de metingen, deze zijn nu correcter dan vroeger, indien er fouten zijn, is dit altijd in het voordeel voor u als klant (worden dus aangerekend als nachttrafiek).

mvg
Het EDPnet team
Zeer netjes, het getuigt opnieuw van de goede reputatie die EDPnet in de jaren opbouwde.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”