.be domein verhuizen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bodenJO
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:32

Ik heb een gratis domeinnaam bij Dommel. Binnenkort ga ik Dommel opzeggen dus ik zou dit domein willen verhuizen naar een betalende host. Een whois-lookup leert mij dat het domein op naam van Dommel geregistreerd is (Wat hen dus eigenlijk eigenaar maakt).
Ik heb Dommel al enkele tickets/mails gestuurd over hoe dit kan gedaan worden, maar raar maar waar heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen.
Iemand hier die dit al eens gedaan heeft of weet hoe ik dit best aanpak?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vergeet dat maar... Er is een reden waarom hier vaak wordt aangeraden nooit in te gaan op die gratis domeinnamen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ge kunt altijd via uw nieuwe host een aanvraag doen om het domein te laten overzetten, dommel moet dat dan ofwel goedkeueren of afwijzen.

Je kan ook wachten tot het domein is verlopen en het uit quarantaine is zodat je het zelf opnieuw kan registreren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

Quarantaine lijkt me geen optie, dan zit je een tijdje zonder domeinnaam...
Beste oplossing lijkt mij idd dat je bij je nieuwe provider een verhuizing aanvraagt. En dan dommel hiervan op de hoogte brengt.
Dan moet dommel dit inderdaad accepteren. Maar denk dat de kans wel groot is dat ze dit doen.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Gryx schreef:Quarantaine lijkt me geen optie, dan zit je een tijdje zonder domeinnaam...
Beste oplossing lijkt mij idd dat je bij je nieuwe provider een verhuizing aanvraagt. En dan dommel hiervan op de hoogte brengt.
Dan moet dommel dit inderdaad accepteren. Maar denk dat de kans wel groot is dat ze dit doen.
Zou maar niet te zeker van zijn dat Dommel dit moet accepteren. Zij zijn de eigenaar van de domeinnaam en jij bent de gebruiker. Jij kunt als gebruiker geen enkel eigendomsrecht laten gelden. Providers kunnen een domeinnaam naar hen verhuizen enkel en alleen als de aanvrager ook de eigenaar is.
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

manu schreef:
Gryx schreef:Quarantaine lijkt me geen optie, dan zit je een tijdje zonder domeinnaam...
Beste oplossing lijkt mij idd dat je bij je nieuwe provider een verhuizing aanvraagt. En dan dommel hiervan op de hoogte brengt.
Dan moet dommel dit inderdaad accepteren. Maar denk dat de kans wel groot is dat ze dit doen.
Zou maar niet te zeker van zijn dat Dommel dit moet accepteren. Zij zijn de eigenaar van de domeinnaam en jij bent de gebruiker. Jij kunt als gebruiker geen enkel eigendomsrecht laten gelden. Providers kunnen een domeinnaam naar hen verhuizen enkel en alleen als de aanvrager ook de eigenaar is.
Ik bedoel dan ook niet dat ze verplicht zijn dit te accepteren maar ze moeten dit accepteren om de domeinnaam te kunnen verhuizen. Als ze dit niet doen kun je de domeinnaam niet verhuizen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kans is veel groter dat ze niks doen
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben een tijdje terug enkel met mijn domeinnaam verhuisd, netjes afgehandeld door dommel.
Geen enkel probleem, stuur hun alleen even een email dat je in de komende week je domein laat verhuizen.

Groeten
bodenJO
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:32

Ha. Gisteren avond had ik een reactie van Dommel, met de vraag over welk domein het ging. Dus wie weet :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”