Belgacom beslist mijn abo aan te passen...

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
snickerke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2006, 08:22

Belgacom heeft beslist mijn digitale Tv abo aan te passen...

Code: Selecteer alles

Beste ,
Vanaf 1 april worden TCM, Extreme, Eurosport2, Travel channel, Discovery World, Discovery Science en Travel & Living , nu inbegrepen in uw basisabonnement, overgedragen naar een van de 6 nieuwe themaboeketten.

Deze boeketten zijn beschikbaar vanaf € 5/maand en bieden u televisie op maat: Music & Culture, Nature & Discovery, Kids, X-Adult, Entertainment, Sport & Pleasure.

Exclusief voor u, 6 maanden een boeket * naar keuze GRATIS en zonder verplichting!

Om deze promotie te activeren, of voor eventuele vragen, belt u vóór 31/05/2010 naar 0800 99 10 9. U geniet gratis van uw boeket naar keuze* gedurende 6 maanden! Zonder tegenbericht gaat dit aanbod vanaf de 7de maand over in een betalend boeket.

We wensen u alvast veel onvergetelijke tv-momenten.

Met vriendelijke groeten,

Uw Belgacom TV-team
Kan dit zo maar ??? Om extreme en de discoverys te ontvangen moet ik 10 euro/maand extra betalen...

Was de enige reden dat ik Belgacom Tv genomen heb...

Iemand die weet waar ik die posten kan ontvangen in het basispakket ? Satelliet ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah dit is oud nieuws is al ongeveer 2 maand bekend

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=24983

je kan altijd opzeggen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik zou zeggen kijk eens op tvv site ?

Zender lijst TVV
Opzeg document BGC
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

tvv is niet veel beter met zijn zenderaanbod van national geographic en discovery channel in het basispakket.
Dit waren ook één van de zenders die ik het meest bekeek. Vrij vuile truk, eerst klanten lokken met heel wat mooie zenders en ze daarna afnemen. TVV doet nu ook hetzelfde blijkbaar (http://userbase.be/nieuws/20-dtv/257-tv ... verdwijnen), enkel met iets minder goede zenders.
De brief die ik heb aangekregen met deze aankondiging was wel extra grappig(1april grap?), ging ongeveer als volgt: "vanaf 1 april nemen we x aantal zenders uit het basispakket en verslepen deze naar betaalde themapakketten. En ons aanbod blijft evolueren". Dus als het zo blijft evolueren hebben we binnenkort enkel nog één, canvas, vtm, vt4 en kanaal 2...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

In principe kan je bij een eenzijdige wijziging inderdaad je abonnement kosteloos opzeggen.
Kunnen ze dit zomaar? Volgens de algemene voorwaarden kan dit altijd, jammer genoeg (daarom dat je dus ook kosteloos kan opzeggen).

Laat je trouwens VOORAL niet vangen aan termen als gratis: immers wordt dit stilzwijgend verlengd en betaal je dus (of je het wil of niet).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Slevin schreef:tvv is niet veel beter met zijn zenderaanbod van national geographic en discovery channel in het basispakket.
Dit waren ook één van de zenders die ik het meest bekeek. Vrij vuile truk, eerst klanten lokken met heel wat mooie zenders en ze daarna afnemen. TVV doet nu ook hetzelfde blijkbaar (http://userbase.be/nieuws/20-dtv/257-tv ... verdwijnen), enkel met iets minder goede zenders.
De brief die ik heb aangekregen met deze aankondiging was wel extra grappig(1april grap?), ging ongeveer als volgt: "vanaf 1 april nemen we x aantal zenders uit het basispakket en verslepen deze naar betaalde themapakketten. En ons aanbod blijft evolueren". Dus als het zo blijft evolueren hebben we binnenkort enkel nog één, canvas, vtm, vt4 en kanaal 2...
kijk ik weet niet welke zenders het over gaat, .. en daarom ook dat ik de zenderlijst toevoeg.
Stephaan
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 14:04

Ik heb sinds aug. vorig jaar BTV en in het kontrakt stond dat ik verplicht was om voor minstens één jaar dit abonnement te nemen.
Wat zie ik nu...het abonnement gaat men eenzijdig aanpassen.
Wat is een overeenkomst bij Belgacom eigenlijk waard?
Blijkbaar langs hun kant weinig want aanpassingen, in dit geval het wegnemen van zenders kan zomaar gebeuren.
Eigenlijk zou tegen zoiets massaal gereageerd moeten worden want TV-land is in handen van enkele spelers op de markt die uiteindelijk doen wat ze willen.
Stephaan
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je! Kan! Altijd! Opzeggen!

En ja, ook als je <1 jaar klant bent.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
snickerke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2006, 08:22

Na wat zoek werk kom ik in feite bijna altijd op ongeveer dezelfde prijs terecht om de discoverys en extreme sports te zien....toeval ??
Echt een spijtige evolutie in tv-land..zijn toch dingen waar volgens mij Quickie zou op mogen reageren hoor...


Trouwens iemand die wat meer info kan geven ivm cardsharing ? eventueel via pb
of waar je apart een abo kan aankopen voor de discoveries..
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Product specificaties verminderen en prijs laten is een beproefde commerciële handeling en zal minder protest uitlokken dan een prijsverhoging. Maar in essentie blijft het hetzelfde.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ben zo zeker niet meer van dat gratis opzeggen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wanneer een leverancier zijn aanbod eenzijdig wijzigt, heb je het recht om op te zeggen, zelfs indien je minder dan 1 jaar klant bent. Ik heb op deze manier een 'zaak' bij de Ombudsman voor Telecommunicatie tegen Edpnet gewonnen toen zij beslisten om de uren van hun nachtsurfen aan te passen. Om het cru te stellen, heb je zelfs het recht om op te zeggen wanneer de leverancier zijn prijs laat zakken .... een eenzijdige wijziging is een eenzijdige wijziging.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ja maar dat is het nu.
Ik heb daarover een brief en documentatie gekregen en daar spreekt men dat de proefperiode definitief ten einde loopt !
en dat de zenders worden ondergebracht in themakanalen
1 themakanaal krijg je 6 maand gratis en en vanaf 7de maand betalend.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Laat je vooral niet vangen aan proefperiode's en dergelijke. Die worden altijd stilzwijgend verlengd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee ik bedoel als die zenders in een proefperiode zaten mogen ze naar themakanaal zetten zonder dat de klant kan opzeggen.
Als je telenetklant komt krijg je al de zenders ook 1 maand op proef na die maand moet je ook betalen en is ook geen reden om kosteloos op te zeggen.
Vandaar mijn bedenkingen maar je kan altijd proberen !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

proximusboyke schreef:nee ik bedoel als die zenders in een proefperiode zaten mogen ze naar themakanaal zetten zonder dat de klant kan opzeggen.
Als je telenetklant komt krijg je al de zenders ook 1 maand op proef na die maand moet je ook betalen en is ook geen reden om kosteloos op te zeggen.
Vandaar mijn bedenkingen maar je kan altijd proberen !
Ah op die manier. Slim gespeeld.

In dat geval moet je toch dat themapakket proberen te annuleren zodra proefperiode verstreken is. Maar uw abonnement zal je dan wel niet kunnen opzeggen. Of mocht je het op voorhand weten: proefperiode weigeren...

Allemaal in de veronderstelling dat dit mogelijk is. Zo zie je maar hoe geslepen de telecom sector wel niet is...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Wat mij vooral stoort aan wat Belgacom doet, is dat ze die pakketten die nu verwijderd worden zo lang hebben als standaard aangeboden, dat de meesten zich bijlange niet meer bewust waren dat het hier om een tijdelijke situatie ging.
Het is dan ook duidelijk hun bedoeling je eerst gewoon te maken aan iets, om het nadien af te pakken, en tegen betaling aan te bieden.
Zoiets vind ik verwerpelijk.

Het is heel wat anders als men je een 2 weken of 1 maand proefperiode geeft en dat ook duidelijk laat weten op voorhand.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

update het ging om de hd die profperiode was.
Dus kan je wel degelijk opzeggen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
snickerke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2006, 08:22

ok opzeggen is 1 ding...maar wat dan, als de andere opties even duur zijn...of er geen andere opties zijn..

triestige zaak...weeral maar eens..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb gisteren niet alleen gemerkt dat de HD-zenders verdwenen zijn maar da ook kijken naar opnames in HD niet meer mogelijk is.

Het kan toch niet zijn dat je betaalt voor een bakske om op te nemen en nadien nog eens moet betalen om dan effectief te bekijken wat je opgenomen hebt :nono:

Iemand een adres van een ombudsman of testaankoop :???:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

google eens naar ombudsman telecom.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”