Hey
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om me ook een smartphone te kopen. Internet (eventueel tethering naar laptop) is hierbij voor mij een must. Nu heb ik zelf 0.0 ervaringen hiermee en doe ik beroep op die van jullie om volgende vragen te beantwoorden:
-Hoe ervaar je de snelheid om simpele dingen te doen? Ik verwacht geen 20mbit ervaringen maar is het ergerlijk storend?
-Hoe zit het met de stabiliteit en het bereik in rijdende objecten als een bus, trein, auto, al lopend, ...?
-Zijn jullie, de kostprijs van een dure smartphone en abonnement in achting nemend, toch tevreden dat jullie deze genomen hebben?
-Welke applicaties gebruiken jullie die internet vereisen?
-Met welk toestel, provider, en waar hebben jullie deze ervaringen?
GPRS / 3G in trein, auto of bus
- Voor het occasioneel surfen meer als voldoende, niets tipt natuurlijk aan de grootte en snelheid van een normale PC maar als je eens iets snel wilt opzoeken uitermate handig of in de trein/ file.jorgo schreef:Hey
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om me ook een smartphone te kopen. Internet (eventueel tethering naar laptop) is hierbij voor mij een must. Nu heb ik zelf 0.0 ervaringen hiermee en doe ik beroep op die van jullie om volgende vragen te beantwoorden:
-Hoe ervaar je de snelheid om simpele dingen te doen? Ik verwacht geen 20mbit ervaringen maar is het ergerlijk storend?
-Hoe zit het met de stabiliteit en het bereik in rijdende objecten als een bus, trein, auto, al lopend, ...?
-Zijn jullie, de kostprijs van een dure smartphone en abonnement in achting nemend, toch tevreden dat jullie deze genomen hebben?
- Afhankelijk van provider maar weet dat de snelheid van 3G daalt naarmate je sneller gaat. >120km/u haal je max 384kbps.
- Een smartphone heeft maar 1 nadeel en dat is de batterijduur, meeste toestellen gaan iets van een 2d mee met normaal gebruik
- Twitter, browser, mail, RSS, Android market, navigatie (google maps navi), het weer, ...
- Mobile Vikings: nexus one & samsung galaxy
MV heeft alleen EDGE (ja 3G reken ik er niet bij aangezien de dekking toch bijna niets voorstelt) maar je hebt wel overal EDGE en dat is snel genoeg voor kleine zaken zoals mail zonder bijlagen maar als je echt wilt surfen kijk je beter uit naar Proximus/Mobistar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
- geen ervaring met tethering, maar voor op de gsm zelf is edge voldoende voor mijjorgo schreef:Hey
- ik had het idee om op de bus naar stubru te kunnen luisteren via edge, maar in praktijk lukt dat niet geweldig goed. Alles zal natuurlijk wel afhangen van de omgeving waar je rijdt... tussen de velden van lier naar Mechelen lukt het radio-luisteren in elk geval niet goed. Misschien is het wel voldoende voor toepassingen die minder verbruiken.
- Ik ben er tevreden mee, ik heb nu mobile vikings en dat kost niet veel, en het is wel leuk om overal mails en facebook te kunnen gebruiken
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik doe het regelmatig vanuit de bus of trein, en het werkt niet snel maar soit, het gaat
Stubru zal amper lukken, waar je ook bent
Stubru zal amper lukken, waar je ook bent
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Sommige telefoons wel, maar de htc hero niet.. Wat mij betreft is dat zo ongeveer het grootste nadeel van dat toestel trouwens.FunkStar schreef:Euh sommige smartphones hebben toch een FM ontvanger?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat klopt, maar we spreken van trein, auto of bus. En dan lukt he tnietBMaster schreef:Dat lukt toch wel hoor, als je maar een goeie ontvangst hebt en niet te veel beweegt!krisken schreef:Stubru zal amper lukken, waar je ook bent
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Vergeet ook niet de latency die er bovenop komt wanneer je beweegt. Ik heb 3G nog getest vanop een trein en om de zoveel tijd krijg je ping responses van 1 seconden tot zelfs 30 seconden (dat laatste vooral wanneer je van mast veranderd dan). Dat was met een laptop en 3G stick (Belgacom - Proximus).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Met EDGE werkt dit beter dan met 3G bij mij. Zou het kunnen dat 3G meer last heeft bij snellere snelheden (veranderen van mast)?
Gewoon surfen, mailen e.d. werkt zonder probleem.
Ik heb een HTC Magic (Android) en gebruik tethering zowel via wifi als bluetooth en beiden werken perfect. Ik sluit dan wel mijn
gsm even via USB aan om op te laden zodat ik de rest van de dag nog stroom heb.
Radio streaming lukt bij mij perfect op bus en trein. In de auto heb ik dit nog niet geprobeerd.
Applicaties die ik vaak gebruik op mijn Android zijn: Market, browser, email, ServerAssistant, Locale, Shazam, SipDroid (VoIP) en Mobile Maps (GPS).
Deze smartphone heeft inderdaad wel wat geld gekost maar ik heb er zeker geen spijt van! Ik bespaar nu zelfs door via VoIP te bellen en het gebruiksgemak is enorm!
Gewoon surfen, mailen e.d. werkt zonder probleem.
Ik heb een HTC Magic (Android) en gebruik tethering zowel via wifi als bluetooth en beiden werken perfect. Ik sluit dan wel mijn
gsm even via USB aan om op te laden zodat ik de rest van de dag nog stroom heb.
Radio streaming lukt bij mij perfect op bus en trein. In de auto heb ik dit nog niet geprobeerd.
Applicaties die ik vaak gebruik op mijn Android zijn: Market, browser, email, ServerAssistant, Locale, Shazam, SipDroid (VoIP) en Mobile Maps (GPS).
Deze smartphone heeft inderdaad wel wat geld gekost maar ik heb er zeker geen spijt van! Ik bespaar nu zelfs door via VoIP te bellen en het gebruiksgemak is enorm!