aanpassing snelheden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt om de snelheid aan te passen van een gebruiker

18 maart heb ik namelijk een ticket geopend, met een tweetal vragen, waaronder dat ik maar 6mbit haal met netline ipv de 12. VDSL is hier ook beschikbaar, dus ik denk dat 12mbit dus ook haalbaar moet zijn )dit is vorige week nog telefonisch bevestigd na een check door een helpdesk medewerker

Is dit gewoon op te lossen door remote in te loggen op de DSLAM of zelfs in hun eigen datacenter en dan een aanpassing te doen of loopt mijn theorie hier nu mis en zit er meer achter

Ondertussen is er al twee keer gezegd, dat het binnenkort opgelost zal worden
23 maart
¨Geachte,

Hartelijk dank voor uw e-mail. De gevraagde aanpassing aan uw account wordt
zo snel mogelijk voor u uitgevoerd. We vragen u hierbij nog even geduld en
danken u voor uw vertrouwen in onze firma!
25 maart
Beste ,

Er word momenteel nog gewerkt aan deze aanpassing .
In een ander topichttp://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=25454 zag ik dat yama een soort gelijk probleem heeft met het verhogen van zijn snelheid ivm een boostpack

Sorry voor geen interpunctie, maar mijn toetsenbord doet opeens raar
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

die 12mb zal je niet halen met netconnected wil je die toch zal je moeten overschakelen naar vdsl2 (speedconnected)

6mb is het hoogste wat je zal halen tenzij je zo goed als naast de adsl centrale woont...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

Ernaast wonen is misschien een groot woord.. maar een kilometertje of 2,5 tot 3.

Volgens de helpdesk medewerker was het dus wel mogelijk, zou alleen "even" aangepast moeten worden.
Vandaar ook mijn vraag hoeveel moeite zoiets kost

In m'n router staat de DSLAM ook gewoon op 6mbit. Als dit op 12mbit stond en ik kreek maar 6mbit, dan is dat nog wel te begrijpen..

Code: Selecteer alles

Receive Direction 	Send Direction
Max. DSLAM data rate 	kBit/s 	6144 	640
Min. DSLAM data rate 	kBit/s 	5696 	640
Attainable data rate 	kBit/s 	8516 	1000
Current data rate 	kBit/s 	6144 	640

Latency 		fast 	fast
Bit swap 		off 	off

Signal-to-noise ratio 	dB 	18 	14
Line attenuation 	dB 	28 	15
Power cutback 	dB 	0 	0

Loss of
Signal 	Loss of
Frame 	Forward Error Correction 	Cyclic Redun-
dancy Check 	No Cell Delineation 	Header Error Control
CPE 	0 	0 	0 	19 	0 	0
COE 	342 	1 	0 	1 	1 	
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

SBPer schreef:18 maart heb ik namelijk een ticket geopend, met een tweetal vragen, waaronder dat ik maar 6mbit haal met netline ipv de 12. VDSL is hier ook beschikbaar, dus ik denk dat 12mbit dus ook haalbaar moet zijn )dit is vorige week nog telefonisch bevestigd na een check door een helpdesk medewerker
ik begrijp niet goed dat je begint over vdsl, jij hebt netline - dat is adsl of adsl2+ , heeft niets te maken met vdsl2 en het maakt dus ook niet uit of er een rop in uw buurt staat

de snelheden die je met netline haalt zijn afhankelijk van hoe ver je van de centrale zit, als je echt op 3km van de centrale zit, dan kan je de beloofde snelheid wel vergeten, vrees ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door SBPer op 30 maart 2010, 21:51

Ernaast wonen is misschien een groot woord.. maar een kilometertje of 2,5 tot 3.

Volgens de helpdesk medewerker was het dus wel mogelijk, zou alleen "even" aangepast moeten worden.
Vandaar ook mijn vraag hoeveel moeite zoiets kost

In m'n router staat de DSLAM ook gewoon op 6mbit. Als dit op 12mbit stond en ik kreek maar 6mbit, dan is dat nog wel te begrijpen..
Uit je router gegevens blijkt dat je line attenuation 28dB bedraagt en als je op de link naar de grafiek gaat zul je zien dat dit op ADSL2+ een 12Mbps profiel technisch mogelijk maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_ ... uation.gif

Ik weet alleen niet of Dommel dit kan geven want Belgacom hanteert een veel strikter beleid dan het technisch haalbare op hun netwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”