Speedtouch 716WL instellen voor netconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Dag allemaal,

Ik heb een speedtouch 716WL van Base geflasht om die op een Dommel netconnect start te gebruiken.
Probleem is nu dat dat ding wel verbinding maakt, maar dat ik niet kan surfen.
Dus op de modem branden alle lampjes groen, en hij geeft me mooi de upstream en downstream waardes met de snr en alles wat je wil, maar surfen of pingen of iets tracen gaat dus niet.
Ik heb er de laatste nieuwe firmware op gezet. Wat ik wel vreemd vind is dat ik nergens mijn ip-adres vind (WAN-ip) of dat ik nergens logs vind over de status van het internet. Als ik hem zelf de connectiviteit laat testen, dan geeft hij me de eerste 3 groen aan (DSL, ATM en ethernet), maar de PPP, IP en internet toont hij niet.
Kan er iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

kan je testen met een andere modem?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Dit zou moeten werken. Waarschijnlijk een verkeerde instelling.
Post eens een screendump
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ben je niet vergeten na het flashen de statische IP terug op DHCP te zetten in je compjoeter?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

@ qtec: dat is het vreemde: met één andere modem werkt het (zo'n oude blauwe van BGC), die er altijd gestaan heeft. Met een fritz 7050 Duits model omgezet naar annex A krijg ik het ook niet aan het werken.
Het zal wel een instelling zijn, maar de welke?

@Basmsi: nee, dat ben ik niet vergeten. Ik heb trouwens met meerdere pc's getest.

Ik zal zo rap mogelijk een screendump posten, ik heb de modem wel hier, maar het is niet bij mij thuis dat hij moet werken, maar bij mijn broer.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”