ik haal maar 2MB per seconde meer, ipv 2,3Mb per seconde !!!! heb al een ticket gelogd bij dommel want dit is niet aanvaardbaar...
iemand ook deze negatieve ervaring ??
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Je downloadsnelheid is gestegen dan... Of bedoelde je dat je vroeger 2.3MB per seconde had ipv 2.3Mb?Joneszy schreef:Sinds vandaag heb ik een vast IP. Het blijkt te werken MAAR nu is mijn downloadsnelheid gedaald!
ik haal maar 2MB per seconde meer, ipv 2,3Mb per seconde !!!! heb al een ticket gelogd bij dommel want dit is niet aanvaardbaar...
iemand ook deze negatieve ervaring ??
Een ander resell abbonnement?krisken schreef:Maar is er een verklaarbare reden waarom dit zou gebeuren? Kan mij niet voorstellen dat dit komt omdat hij plots een vast IP heeft of een andere login moest gebruiken, aangezien het netwerk hetzelfde is.
Dat is een speedconnect dan dat je hebt?smoke2000 schreef:ik haal nog maar 15.5 mbit download , wel max upload. Toen ik tijdje geleden ticket had gestuurd, zeiden ze dat dit nog 3 maanden kon duren vooraleer iedereen 20 mbit had.
Ik heb sinds vandaag vast IP, en men snelheid is nog steeds 15.5 mbit. Wel wat problemen gehad, suffix veranderen naar @schedomfix was precies niet alles dat moest gebeuren. Naar helpdesk moeten bellen, weet niet echt wat ze moesten doen, maar ze vertelden mij dat ze manueel iets moesten veranderen en ik na een uurtje vdsl2 modem eens moest herstarten. En het was effectief terug in orde.
Is het daarnaast nog mogelijk een 2e ppp verbinding op te zetten met een @schedom login? (dus dynamisch)?smoke2000 schreef:... suffix veranderen naar @schedomfix ....
volgens mij niet, want deze morgen was internet down toen statisch IP geactiveerd was en ik login info nog niet had veranderd.Limburg schreef:Is het daarnaast nog mogelijk een 2e ppp verbinding op te zetten met een @schedom login? (dus dynamisch)?smoke2000 schreef:... suffix veranderen naar @schedomfix ....
Het zou heel nuttig zijn voor testen een dynIP er bij te hebben, bovendien zou dit het leedvan de lagere snelheid wegnemen.
De handelingen die Dommel nodig heeft om je om te zetten zijn vrijwel zeker het veranderen van de PPPoE routering naar een ander netwerk (BAS?).Ofloo schreef:ik begrijp wel niet goed hoe een statisch ip de snelheid zou kunnen beïnvloeden?
Bij VDSL2 kan de snelheid gecapped worden via de vlan en niet meer via de synchro. Waarschijnlijk zal een vast ip gekoppeld zijn aan een lager profiel (16,5 ipv 18) en moeten ze er een nieuw (laten) maken waarmee ze zowel 18Mbit als een vast ip hebben.Ofloo schreef:ik begrijp wel niet goed hoe een statisch ip de snelheid zou kunnen beïnvloeden?
Kijk eens op https://crm.schedom-europe.net/ , je kan daar nu kiezen.conehead schreef:En ben jij een nieuwe klant ? Ik ben een bestaand maar dat vast ip ging nog een 2tal maanden duren dacht ik die iets minder snelheid maakt me weinig uit ... Ik vind al eeuwig dat ze de upload nog wat mogen verhogen
Bij deze aangevraagdLimburg schreef:Kijk eens op https://crm.schedom-europe.net/ , je kan daar nu kiezen.conehead schreef:En ben jij een nieuwe klant ? Ik ben een bestaand maar dat vast ip ging nog een 2tal maanden duren dacht ik die iets minder snelheid maakt me weinig uit ... Ik vind al eeuwig dat ze de upload nog wat mogen verhogen
Beste,
Voor zover ik weet bestaat Speedconnect plus uit:
# gegarandeerde 20 mbps downloadsnelheid!
# 2 mbps gegarandeerde uploadsnelheid
# vast ip-adres
Groot was mijn verrassing toen ik merkte dat mijn snelheid van 18,5 mbps (nooit geen 20mbit gehad) was gezakt naar 16 mbps na het activeren van mijn fixed IP. De upload (1,8mbps, nooit geen 2mbps geweest) is wel normaal gebleven.
Wanneer wordt deze situatie gecorrigeerd?
Dat is de professionele VDSL?gr4vity schreef:Ter vergelijking Belgacom VDSL Pro Compact M: