TVV verhoogt prijs basispakket met 50%.

Alles over TV via satelliet
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Na een prijsupgrade van 8,95 naar 9,99 eur is er nu een nieuwe upgrade: het basispakket zal dan 14,90 kosten.
Er komt wel een basis light abbonnement dat iets duurder is dan het huidige basis abbonnement.
Laatst gewijzigd door silencer 25 maa 2010, 23:23, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Wow..... dat is echt wel veel ineens.
Toch nog maar es nadenken of ik echt wel TVV ga binnen pakken dan.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Basic Light : 10,5 Euro per maand
Basic : 14,9 Euro per maand
Basic+ : 19,9 Euro per maand

Afbeelding
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wie zei hier ook alweer dat Satelliet het goedkoopst was? :lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Is toch maar een slechte zaak want dat betekent dat er na internet er nu ook op het gebied van Televisie nog weinig (prijs)druk komt tegenover Belgacom-Telenet.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Opus,

Vanwaar komt deze info ? Ik zie dit niet op de site van TV-Vlaanderen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Als ze dit gaan doen dan zullen ze toch wel wat extra zenders mogen aanbieden om te kunnen blijven concurreren tegen bgc en telenet. De enige reden dat mensen momenteel overweegden naar TVV over te schakelen was de prijs, die nu dus ook niet meer interresant zal zijn. Voor de rest is (buiten de vrije hardwarekeuze) tv vlaanderen momenteel altijd maar minder interessant aan het worden denk ik...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

silencer schreef:Na een prijsupgrade van 8,95 naar 9,99 eur is er nu een nieuwe upgrade: het basispakket zal dan 14,90 kosten.
Er komt wel een basis light abbonnement dat iets duurder is dan het huidige basis abbonnement.
Bron?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Wie zei hier ook alweer dat Satelliet het goedkoopst was? :lol:
Het was ook zo zelfs als deze prijs verhoging er komt, ..
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:Bron?
De bron is blijkbaar de dealernieuwsbrief van maart.

Link

De wijzigingen zouden ook alleen gelden voor nieuwe klanten.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik neem aan dat dit een reden is om kosteloos op te zeggen voor mensen die huren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Opus
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:Opus,

Vanwaar komt deze info ? Ik zie dit niet op de site van TV-Vlaanderen ?
staat hier : http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedIma ... r_2010.jpg :)
Dus zoals je ziet op de officiale site van tv vlaanderen.

Al de info staat trouwens ook in de dealer nieuwsbrief die er verstuurd geweest is nu.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

De voorstelling is toch niet helemaal correct.
Je zou eerder moeten zeggen dat de termen veranderd zijn.
Het basispakket van vroeger heet nu Basic Light, het Pluspakket van vroeger heet nu Basic, en het toppakket van vroeger heet nu Basic+.

Maar het is duidelijk dat er wel enkele negatieve zaken zijn.
Je hebt dus geen apart HD pakket meer (zo blijkt toch uit die foto).
Vroeger kon je dus het basispakket nemen + het HD pakket en dan had je voor 15€ alle HD zenders.
Dat gaat nu niet meer.
Ned1 HD, Ned2 HD en Ned3 HD zitten vanaf 1 april enkel nog in het duurste pakket van 20€/maand.

Ook alle Franse zenders zijn verdwenen, uit alle pakketten !
(France2,3,4,5).
Wie dus Franse of Waalse TV zenders wil via de satelliet moet nog eens Télésat er bijnemen...

Van Ketnet/Canvas HD en VTM HD is nog geen spoor op die foto te zien.
Ik vermoed dat ze die wel gaan toevoegen, en dat Ketnet/Canvas HD bij Basic Light zal komen, terwijl VTM HD dan bij Basic zal komen.

Van de plus zenders van de VRT ook niets te bespeuren op deze screenshot.
Satelliet TV in Vlaanderen wordt nu wel extreem duur.
Blijft nog vrije hardware keuze en beter beeld voor NED1,2,3 over (en HD indien duurste pakket) als lichtpuntjes.

Mijn indruk : TV Vlaanderen is zichzelf de markt aan het uitprijzen.
Ze denken blijkbaar dat de Vlamingen oneindig veel willen geven voor satelliet TV.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Gelukkig is er nog CS he Opus. Anders is sat-tv helemaal niet meer interessant.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

wat is CS he Opus dan wel?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

cardsharing...
Opus
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:Gelukkig is er nog CS he Opus. Anders is sat-tv helemaal niet meer interessant.
idd zonder CS is er geen zak meer aan :D

Gelukkig dat dat er is anders zouden we niet kunnen genieten van sky uk en dergelijke :d
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:wat is CS he Opus dan wel?
CCcam / Gbox / Newcs / Oscam

Googel daar maar eens op :)
De hele wereld gaat open voor je :)
Letterlijk en figuurlijk hehe.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Inderdaad, CS is het magische woord. Met wat contacten her en der over Europa verspreid krijg je de meest uiteenlopende betaalzenders voor een prikje op de beeldbuis... euh... het LCD scherm. Anderzijds, niet om moeilijk te doen, ik had graag gezien dat OP even zijn titel wijzigt in TVV verhoogT prijs basispakket met 50%. Kwestie van -dt fouten te bannen uit dit forum. Want het is écht wel blijk geven van een gebrek aan kennis van de Nederlandse grammatica.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik ken cardsharing ik heb het ooit eens geprobeerd zo'n forum maar er is buiten sport niets uit voort gekomen en ik ben geen sport fan ! Suggesties voor een goed forum?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mijn dank aan de OP voor het aanpassen van de titel. Voor Ofloo: je gaat niet meteen een forum vinden waar CS wordt aangeboden wegens niet echt legaal. De enige raad die ik kan geven: maak een account aan bij een of ander satelliet forum. Zorg dat je "bekendheid" verwerft door vragen te stellen en/of antwoorden te plaatsen. Na verloop van tijd, als je vertrouwen hebt gewonnen, ga je wel iemand vinden die je een deal kan aanbieden. Blijf wel realistisch: als je vandaag een account maakt is het niet zo dat je morgen al een aanbod gaat krijgen. De aanbieders van CS willen ook eerst zeker zijn wat voor vlees ze in de kuip hebben. Kwestie dat ze niet aan de galg gepraat worden met alle gevolgen vandien.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

voor ofloo :

google op : eurocardsharing
google op : cccamforum
google op : cardsharing

Tip vooral op het eerste en tweede googlen :)

Dan vind je meer dan genoeg.
Meeste mensen vragen wel dat je ook een kaartje hebt om met hun te sharen
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik heb sinds kort m'n standaard tvv philips ontvangertje buitengegooid en vervangen door een dreambox hd 800 pvr. Wat ik me nu afvraag is: Ik heb een duo LNB (de standaard tvv schotel & duo lnb) zodat ik de 23° positie ook zou moeten kunnen ontvangen. Met m'n dreambox ontvang ik voorlopig blijkbaar enkel de 19,2° positie. Iemand 'n idee hoe ik dat in die dreambox instel om die 23°ook terug te ontvangen? (dit werkte op m'n philips, want ik kon de nederlandse regionalen ontvangen) Tnx alvast!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet het is misschien illegaal, maar ik bekijk het als volgt als ik nu klant kon worden van die providers zou ik nog zeggen ja, maar ik kan bv geen abo nemen van NL, dus als ik dan gewoon mijn kaartje deel met iemand in NL en die persoon dat van hem zie ik niet echt verlies voor beide partijen. Dus zie ik ook niet in waarom ze ook maar enige voet zouden hebben om op te staan, nu daarin tegen als ik nu met mijn buurman de kosten zou delen en mijn kaartje zou delen, is dat weer een ander verhaal, .. maar zolang je uitwisselt zie ik hier toch geen probleem ze.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Ik weet het is misschien illegaal, maar ik bekijk het als volgt als ik nu klant kon worden van die providers zou ik nog zeggen ja, maar ik kan bv geen abo nemen van NL, dus als ik dan gewoon mijn kaartje deel met iemand in NL en die persoon dat van hem zie ik niet echt verlies voor beide partijen. Dus zie ik ook niet in waarom ze ook maar enige voet zouden hebben om op te staan, nu daarin tegen als ik nu met mijn buurman de kosten zou delen en mijn kaartje zou delen, is dat weer een ander verhaal, .. maar zolang je uitwisselt zie ik hier toch geen probleem ze.
hehe wij zien daar ook geen problemen in maar de providers wel dus :)
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Roygenz schreef:Ik heb sinds kort m'n standaard tvv philips ontvangertje buitengegooid en vervangen door een dreambox hd 800 pvr. Wat ik me nu afvraag is: Ik heb een duo LNB (de standaard tvv schotel & duo lnb) zodat ik de 23° positie ook zou moeten kunnen ontvangen. Met m'n dreambox ontvang ik voorlopig blijkbaar enkel de 19,2° positie. Iemand 'n idee hoe ik dat in die dreambox instel om die 23°ook terug te ontvangen? (dit werkte op m'n philips, want ik kon de nederlandse regionalen ontvangen) Tnx alvast!
moet je regelen in je lnb instellingen.
kijk amar eens rond in je menu dan zal je het wel vinden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:
Ofloo schreef:Ik weet het is misschien illegaal, maar ik bekijk het als volgt als ik nu klant kon worden van die providers zou ik nog zeggen ja, maar ik kan bv geen abo nemen van NL, dus als ik dan gewoon mijn kaartje deel met iemand in NL en die persoon dat van hem zie ik niet echt verlies voor beide partijen. Dus zie ik ook niet in waarom ze ook maar enige voet zouden hebben om op te staan, nu daarin tegen als ik nu met mijn buurman de kosten zou delen en mijn kaartje zou delen, is dat weer een ander verhaal, .. maar zolang je uitwisselt zie ik hier toch geen probleem ze.
hehe wij zien daar ook geen problemen in maar de providers wel dus :)
Eerlijk gezegd vind ik het commercieel aanbod in BE op geen zak trekken als ik E4 vergelijk met VT4, weet ik wel beter ze, .. er is in BE bijna niks deftigs meer op TV, en E4 is niet geëncrypteerd :p allé 'k wil maar zeggen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Die redenering is een beetje krom natuurlijk.
Ik kan bijv. legaal gezien geen abonnement op Sky UK nemen, maar stel dat ik het via cs kan bekijken, dan spreekt het voor zich dat dat er wel eens voor zou kunnen zorgen dat ik dan niet in Prime van Telenet geïnteresseerd ben, want ze draaien daar ook heel veel films, en hebben duidelijk een betere kwaliteit van uitzenden (meer HD kanalen en zo).
Of Film1 van Nederland, dat minder kwaliteit biedt, maar dan wel Nederlandse ondertitels heeft.
Onrechtstreeks zorgt het dus wel voor verlies van inkomsten voor providers hier.

Denk er ook aan, uiteindelijk leven die maatschappijen van de legale kijkers die abonnementsgelden betalen.
Als de verhouding betalende kijkers / zwartkijkers te ongunstig wordt zal zo'n provider gewoon ermee ophouden (of straffere beveiligingen gaan toepassen).

Ik vind het nogal gevaarlijk om op te roepen aan cs te doen, je weet nooit wie er allemaal meeleest...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
Die redenering is een beetje krom natuurlijk.
Ik kan bijv. legaal gezien geen abonnement op Sky UK nemen, maar stel dat ik het via cs kan bekijken, dan spreekt het voor zich dat dat er wel eens voor zou kunnen zorgen dat ik dan niet in Prime van Telenet geïnteresseerd ben, want ze draaien daar ook heel veel films, en hebben duidelijk een betere kwaliteit van uitzenden (meer HD kanalen en zo).
Of Film1 van Nederland, dat minder kwaliteit biedt, maar dan wel Nederlandse ondertitels heeft.
Onrechtstreeks zorgt het dus wel voor verlies van inkomsten voor providers hier.

Denk er ook aan, uiteindelijk leven die maatschappijen van de legale kijkers die abonnementsgelden betalen.
Als de verhouding betalende kijkers / zwartkijkers te ongunstig wordt zal zo'n provider gewoon ermee ophouden (of straffere beveiligingen gaan toepassen).

Ik vind het nogal gevaarlijk om op te roepen aan cs te doen, je weet nooit wie er allemaal meeleest...
ik ben sowieso niet geïnteresseerd in prime, .. is goed voor 1 maand maar dan is het gewoon herhaling, .. en die vergelijking is helemaal niet krom, want de prime hier is niet de prime daar, ..

En ik neem een abonnement, .. het is niet dat ik compleet zwart kijk dus .. en meer hd kanalen, die je anders toch niet zou kunnen krijgen, dus ik vind het een beetje raar dus als in BE het niet aangeboden wordt en jij wil het toch zien, .. ze kunnen die restricties ook weg halen en sateliet openstellen aan iedereen dan is het een ander verhaal, .. als ISP wat meer moeite doen, .. iets te leveren moeten mensen al die rare toeren niet uithalen, .. en tegenwoordig is het makkelijk om met de vinger te wijzen wie de schuldige is van het verlies, ik noem dat gewoon slecht management, kunnen wij er aan doen dat er zoveel onbekwame pruters rondlopen die veel betaald willen worden?

EDIT in tegendeel als ik mijn vriend vertel dat ik alle tv kanalen heb en dat ik mijn kaartje nog kan delen met buitelandse providers en op die manier nog eens meer kanalen heb, .. zit de kans erin dat hij dat ook wil. Het mes snijdt altijd langs 2 kanten, ..
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Voor wie naar buitenlandse betaalzenders wil kijken, wil ik toch wel even iets duidelijk maken. Het gaat hem niet zozeer om het feit dat er dan minder abonnementen van Prime of zo verkocht zouden worden. Nee, het is louter en alleen een kwestie van auteursrechten. De films die in Nederland via satelliet worden uitgezonden zijn berekend op X aantal (satelliet) kijkers. Op basis van dat aantal worden de auteursrechten berekend. Daarom ook dat er bv. versleuteling van die kanalen wordt toegepast. Je hebt altijd "overspill", dus de beam van de satelliet stopt niet aan de landsgrenzen. De versleuteling moet er voor zorgen dat alleen ingezetenen van dat bepaald land een abonnement kunnen kopen want de koper in kwestie moet een geldig adres opgeven. Dat betekent: straat met nummer en postcode. Een postbus adres is uitgesloten. Een staanplaats met een caravan op een camping is ook uitgesloten. En ofwel doe je dan aan CS ofwel zorg je er voor dat je in het buiteland iemand kent die daar woonachtig is, zelf geen abonnement heeft op satelliet zenders en dan kan je op die persoon zijn naam een abonnement laten afsluiten waarbij jij dan het abonnementsgeld betaalt aan diegene die het abo afsluit. Het gaat zelfs zover dat providers betalingen moeten ontvangen van binnen het land waar zij gevestigd zijn. Concreet komt het hier op neer dat jij dus vanuit België niet aan CanaalDigitaal in Nederland kan betalen vanaf je Belgische bankrekening. Zowel rekening nr. als adres moeten aan elkaar gelinkt zijn en moeten in Nederland gevestigd zijn. Ik hoop met deze uiteenzetting wat licht te hebben geworpen op heel de problematiek van TV kijken over de landsgrenzen heen en dat het voor iedereen wat duidelijker geworden is.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Roygenz schreef:Ik heb sinds kort m'n standaard tvv philips ontvangertje buitengegooid en vervangen door een dreambox hd 800 pvr. Wat ik me nu afvraag is: Ik heb een duo LNB (de standaard tvv schotel & duo lnb) zodat ik de 23° positie ook zou moeten kunnen ontvangen. Met m'n dreambox ontvang ik voorlopig blijkbaar enkel de 19,2° positie. Iemand 'n idee hoe ik dat in die dreambox instel om die 23°ook terug te ontvangen? (dit werkte op m'n philips, want ik kon de nederlandse regionalen ontvangen) Tnx alvast!
DIe duo LNB's werken niet altijd goed met de dreambox.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Voor wie naar buitenlandse betaalzenders wil kijken, wil ik toch wel even iets duidelijk maken. Het gaat hem niet zozeer om het feit dat er dan minder abonnementen van Prime of zo verkocht zouden worden. Nee, het is louter en alleen een kwestie van auteursrechten. De films die in Nederland via satelliet worden uitgezonden zijn berekend op X aantal (satelliet) kijkers. Op basis van dat aantal worden de auteursrechten berekend.
Dat is nu toch net hetzelfde ?
Als Telenet auteursrechten betaalt voor Prime geldt daar dat zij betalen voor exclusiviteit in Vlaanderen.
Mochten er landoverschrijdende rechten zijn, dan zouden die prijzen naar beneden gaan, want dan zou Canal Digitaal ineens een abonnement kunnen maken voor Vlaanderen en Nederland.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Voor wie naar buitenlandse betaalzenders wil kijken, wil ik toch wel even iets duidelijk maken. Het gaat hem niet zozeer om het feit dat er dan minder abonnementen van Prime of zo verkocht zouden worden. Nee, het is louter en alleen een kwestie van auteursrechten. De films die in Nederland via satelliet worden uitgezonden zijn berekend op X aantal (satelliet) kijkers. Op basis van dat aantal worden de auteursrechten berekend. Daarom ook dat er bv. versleuteling van die kanalen wordt toegepast. Je hebt altijd "overspill", dus de beam van de satelliet stopt niet aan de landsgrenzen. De versleuteling moet er voor zorgen dat alleen ingezetenen van dat bepaald land een abonnement kunnen kopen want de koper in kwestie moet een geldig adres opgeven. Dat betekent: straat met nummer en postcode. Een postbus adres is uitgesloten. Een staanplaats met een caravan op een camping is ook uitgesloten. En ofwel doe je dan aan CS ofwel zorg je er voor dat je in het buiteland iemand kent die daar woonachtig is, zelf geen abonnement heeft op satelliet zenders en dan kan je op die persoon zijn naam een abonnement laten afsluiten waarbij jij dan het abonnementsgeld betaalt aan diegene die het abo afsluit. Het gaat zelfs zover dat providers betalingen moeten ontvangen van binnen het land waar zij gevestigd zijn. Concreet komt het hier op neer dat jij dus vanuit België niet aan CanaalDigitaal in Nederland kan betalen vanaf je Belgische bankrekening. Zowel rekening nr. als adres moeten aan elkaar gelinkt zijn en moeten in Nederland gevestigd zijn. Ik hoop met deze uiteenzetting wat licht te hebben geworpen op heel de problematiek van TV kijken over de landsgrenzen heen en dat het voor iedereen wat duidelijker geworden is.
jonge maak u niet dik ge kunt lang niet naar alle zenders tegelijk zien en als je het dan toch zo wil zien, heb je voor alle zenders auteursrechten betaald, dus dan uiteindelijk komt het toch in 1 zak terecht waarschijnlijk sabam, .. da's voor al die usb sticks waar ik geen media op zet.

Waarom zou je niet van een BE rekening mogen betalen ze mogen al blij zijn dat de rekening betaald wordt, .. kennis van mij heeft een boot en heeft daar ook sat op en omdat die boot in nl ligt kan deze ook gewoon sateliet van nederland zien, terwijl deze in BE gedomicilieerd is .. volgens mij staat dat haaks op uw uitleg, ..
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
Jack Daniels schreef:Voor wie naar buitenlandse betaalzenders wil kijken, wil ik toch wel even iets duidelijk maken. Het gaat hem niet zozeer om het feit dat er dan minder abonnementen van Prime of zo verkocht zouden worden. Nee, het is louter en alleen een kwestie van auteursrechten. De films die in Nederland via satelliet worden uitgezonden zijn berekend op X aantal (satelliet) kijkers. Op basis van dat aantal worden de auteursrechten berekend.
Dat is nu toch net hetzelfde ?
Als Telenet auteursrechten betaalt voor Prime geldt daar dat zij betalen voor exclusiviteit in Vlaanderen.
Mochten er landoverschrijdende rechten zijn, dan zouden die prijzen naar beneden gaan, want dan zou Canal Digitaal ineens een abonnement kunnen maken voor Vlaanderen en Nederland.
Ik maak de wetten niet; ze zijn nu eenmaal zo. Google even en je zal zien dat ik gelijk heb. Kijk trouwens even op de website van canaldigitaal.nl en ga dan naar de FAQ. Er staat een vraag bij over ontvangst in het buitenland. Het antwoord zal je verbazen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:
Jack Daniels schreef:
Waarom zou je niet van een BE rekening mogen betalen ze mogen al blij zijn dat de rekening betaald wordt, .. kennis van mij heeft een boot en heeft daar ook sat op en omdat die boot in nl ligt kan deze ook gewoon sateliet van nederland zien, terwijl deze in BE gedomicilieerd is .. volgens mij staat dat haaks op uw uitleg, ..
Zelfde opmerking als voor vorig bericht: surf even naar www.canaldigitaal.nl, ga naar de FAQ en kijk daar naar de vragen over ontvangst in het buitenland. Ik maak de wetten niet, ze zijn u eenmaal zo. Alleen jammer dat het vaak gebeurt dat sommigen, ondanks een zwart op wit bevestiging, toch denken dat het voor hen net even anders is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef: Ik maak de wetten niet; ze zijn nu eenmaal zo. Google even en je zal zien dat ik gelijk heb. Kijk trouwens even op de website van canaldigitaal.nl en ga dan naar de FAQ. Er staat een vraag bij over ontvangst in het buitenland. Het antwoord zal je verbazen.
Jack, dat zijn geen "wetten", maar "afspraken" tussen de providers en de leveranciers van de content (c.q. auteursrechten). Volgens die afspraken mogen ze inderdaad de content alleen aanbieden binnen de landsgrenzen, waarvoor ze rechten betaald hebben.
Dat een provider als canaldigitaal.nl zijn diensten niet mag aanbieden in België is één zaak, maar dat wil niet zeggen dat het daarom "illegaal" is om in België te kijken ... (tenzij jij weet zeggen welke Belgische wet je daarmee overtreedt ??)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe.deleye schreef:Volgens die afspraken mogen ze inderdaad de content alleen aanbieden binnen de landsgrenzen, waarvoor ze rechten betaald hebben.
Die zin op zich is eigenlijk al de grootste nonsens... rechten hebben te maken met kijkers... dus als die kijker wil betalen, wat maakt het dan uit waar die zit. Nu ja, het geeft gewoon aan dat de media industrie hopeloos achterop loopt en zich maar al te graag blijft meten aan het oude model waarbij je dezelfde content liefst zoveel mogelijk opnieuw verkoopt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik geef het op
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
philippe.deleye schreef:Volgens die afspraken mogen ze inderdaad de content alleen aanbieden binnen de landsgrenzen, waarvoor ze rechten betaald hebben.
Die zin op zich is eigenlijk al de grootste nonsens... rechten hebben te maken met kijkers... dus als die kijker wil betalen, wat maakt het dan uit waar die zit. Nu ja, het geeft gewoon aan dat de media industrie hopeloos achterop loopt en zich maar al te graag blijft meten aan het oude model waarbij je dezelfde content liefst zoveel mogelijk opnieuw verkoopt.
is gewoon een soort van concurrentie afspraak, .. da's al, .. tenslotte betaal je auteurs rechten eens je het kaartje koopt, .. met je maandelijks abonnementsgeld, .. en als ze dat graag inkleden met auteursrechten tja .. moeten zij dat weten, denk dan eens aan alle non geëncrypteerde kanalen hoe doen deze dat dan?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wat heeft dit nog met de prijsverhoging te maken :bang: :offtopic:
Zijn er eigenlijk veel zenders verdwenen bij het starterspakket want ik hoor dat het enkel de naam is die veranderd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”