Info over ROP down.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds deze nacht 1h30 is mijn VDSL2 lijn down..

Ik heb klantendienst gebeld deze morgen om 8h en zijn hebben vastgeslteld dan er iets mis was met mijn ROP.
Nu (18h00) is die lijn nog alijtd down (geen internet, geen TV) en als ik bel naar de technisch dienst krijg ik de melding dat er iets ernstig in mijn zone aan ge gang is.

Nu zo ik graag meer informatie willen hebben daarover.. Want ik raak niet verder dat die tel. boodschap..

Iemand een idée?

Thanks,
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

niemand?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kan je het nummer van je ROP meegeven? (opzoeken kan op http://userbase.be/services/belgacom-te ... dc-rop-kvd ), want nu is het gissen over welke van de duizenden rop's dat je het hebt :)
Niet dat ikzelf je hier mee kan helpen, maar het kan wel helpen voor mensen die wél kunnen antwoorden...
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben woonachig in Herent..(3020)

Heb jullie kaart gekeken maar vindt ik geen ROP...
De lijn waarop VDSL aktief is is 0165839xx.

Het boodschap op het 22700 luidt als volgt "er is een ernstig storing in uw zone, bgc doet alle nodige ..."

Ik vindt het wel redelijk ambetant om niet te weten wat er aan de hand is, meer, als ik bel naar de TD krijg ik altijd die boodschap een kan ik onmogelijk iemand aan de lijn krijgen om wat meer uitleg te krijgen.

Is er geen "status pagina" van BGC ? ik heb wa gezocht via google maar vondt ik alleen waar alles in orde was.

Met wa meer te zoomen vondt ik de volgende :

16LEU0_00708 , 16LEU0_00720, 16LEU0_00746
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hoogstwaarschijnlijk weet de technische telefoon support ook niet wat er exact aan de hand is. Men ziet waarschijnlijk gewoon melding van het probleem, maar aan die omschrijving kan men mogelijk niet uitmaken wat er exact aan de hand is. Dat is een nadeel van 1st line support.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

As communicated during the incident handling, your circuit was invovled in a major optical cable outage.
Four of our optical splicing Teams have been working the whole afternoon in order to restore the impacted services.
There was an optical cable cut impacting more than 140 fibers on our Network.
That cable cut was located under a highway E314 what delayed the repair activities.
Be sure all available energy and ressources were mobilized to limit the impact of this major outage.

De putten in de autostrade waren mss te groot geworden :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

016 Leuven dus als ik kijk naar je ROP nummer...
Misschien(???) heeft het iets te maken met http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... en#p320192

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

wootie schreef: Nu zo ik graag meer informatie willen hebben daarover.. Want ik raak niet verder dat die tel. boodschap..

Iemand een idée?

Thanks,
Is het niet belangrijker dat ze weten dat er een probleem is en dat ze er aan werken? Of ga je meehelpen de fout op te lossen als je weet wat er juist aan de hand is? 't Werkt niet, en dat is zeer vervelend, maar even wachten moet toch kunnen hé. :lol:
Afbeelding
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tuurlijk kan ik wachten..
ondertussen is het in orde sinds gisteren 23h45..

Alleen lastig om niet te weten wat er aan de hand is..
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

is de melding "een ernstige storing" dan niet genoeg voor u? Welk nut heeft het om diepgaande technische details te geven, in zoverre die geweten zijn? Het is de BGC-technieker die ter plaatse het probleem opspoort en herstelt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

manu schreef:is de melding "een ernstige storing" dan niet genoeg voor u? Welk nut heeft het om diepgaande technische details te geven, in zoverre die geweten zijn? Het is de BGC-technieker die ter plaatse het probleem opspoort en herstelt.
Mensen die interesse hebben in de technologie weten graag - al was het maar om de nieuwsgierigheid te temperen - wat er juist gaande is. Hiermee wil ik zeggen dat als iemand met kennis van auto's hoort "de remmen zijn kapot" of "ik ga de remschoen moeten vervangen omdat deze versleten is" hij ook liever het laatste hoort hé.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beste, ik heb niets gezegd over diepgaande tech informatie... gewoon informatie. Alsmaar om te weten hoe al dat diet ernstig het probleem is. Is dat zo gek of te veel vragen? En feitelijk is u aantwoord volledig off-topic ma bon..
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bekijk het ook eens anders..Hoe moeten wij weten waardoor jouw ROP down is?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Mijn zus woont ook in Herent en heeft ook VDSL2. Woensdagavond ook de hele tijd geen internet meer gehad. Modem kon niet syncen, dsl-lampje bleef knipperen. Ondertussen is het probleem opgelost.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

rowan schreef:As communicated during the incident handling, your circuit was invovled in a major optical cable outage.
Four of our optical splicing Teams have been working the whole afternoon in order to restore the impacted services.
There was an optical cable cut impacting more than 140 fibers on our Network.
That cable cut was located under a highway E314 what delayed the repair activities.
Be sure all available energy and ressources were mobilized to limit the impact of this major outage.

De putten in de autostrade waren mss te groot geworden :wink:
Of hebben ze d'er weer met een graafmachine ingezeten. Op mijn vorige werk zijn we daardoor ook eens 6u van de buitenwereld afgesloten geweest (op vlak van ip communicatie wel te verstaan ;)).
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

't is weer van dat in Herent ... merci Belgacom
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

jollito schreef:'t is weer van dat in Herent ... merci Belgacom
En wat is er zover in Herent...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Er was deze ochtend weer ergens een fiberbreuk. 't was opgelost omstreeks 9:30 bij mij.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

VOiD schreef:Er was deze ochtend weer ergens een fiberbreuk. 't was opgelost omstreeks 9:30 bij mij.
Jep rond tien uur was 't terug in orde.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

die dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. als ze er nou 15 000 Volt zouden bij stekken dan zou dat niet zo vaak gebeuren.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds deze morgen ongeveer 8h30 .. Terug lijn down...

0800-22700 begin_of_the_skype_highlighting              0800-22700      end_of_the_skype_highlighting.. Er is een ernstige storing blablabla..

Graag had ik ook willen weten :

- oorzaak ? gewoon om te weten hoe ernstig het is .. (toch niet veel vragen zeker?)
- ETA over herstellingswerken ?

EVA van BGC kun ge toch een aantwoord hierop geven nee ?
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

alles terug in orde..:-) das was snel deze keer.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

wootie schreef:
- oorzaak ? gewoon om te weten hoe ernstig het is .. (toch niet veel vragen zeker?)
- ETA over herstellingswerken ?
Ze kunnen je dat zeker vertellen, sluit even een professioneel abo af met een leuke SLA, en dan zal uw accountmgr u graag die info geven als er een storing is :-)

Je kan niet verwachten dat ze particulieren dat soort info gaan geven, niet alleen kost dat nutteloze tijd, de mensen hebben er ook niks aan om te weten wàt precies defect is, merendeel van de mensen snapt het toch niet.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt! Het is mijn inziens belangrijker dat men er voor zorgt dat een storing snel opgelost is dan dat men zich gaat bezighouden met een bandje in te spreken over alles wat fout gaat. Eerlijk gezegd denk ik wel dat eva meer te doen dan achter elke onregelmatigheid te lopen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wat mij betreft juist niet, een ISP (of welk ander bedrijf eigenlijk) zou verplicht moeten zijn om op zijn website een goed bijgehouden storingslijst te publiceren.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan gaat binnen de week deze lijst vervuild zijn. Bedrijven als Belgacom (geheel BE) of Telenet (geheel VL) die een PAK klanten hebben hebben dagelijks storingen. Niet alleen nationaal (fiber die erdoor ligt) maar ook regionaal (fiber, ...) of per wijkniveau (node kapot, ROP defect). Zo ligt niet elke storing meteen aan de ISP. Als een graafmachine de fiber doorknipt van de ROP of er bij telenet een node kapot is dan weten ze het zelf amper! Trouwens als er een verbinding kapot is naar een transit of peering partner, wat voor nood heb jij om dit te weten?

Mocht telenet of belgacom elke storing op het netwerk op een aparte NOC pagina weergeven, dan kom je letterlijk aan tientallen posts per dag. Na een tijd dus volslagen nutteloos!
PS : jij hebt misschien mobiel internet, maar als je internet niet werkt...hoe ga je dan deze site contacteren? Niet dus :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja .. dus volgens K. uwe lijn ga down.. geen internet & geen TV en dan moog je zelf niet weten wat er aan de hand is.. straf.
Als mij auto niet meer start, wil ik graag weten wat er aan de gang is.. nee ? of is deze vergelijk ook niet van toepassing ?
Ma bon, deze keer was het snel in orde.. maar ook kan ik dat weten te komen als ik niet weet wat er juist aan de hand is .. een indeed een "sort" status" pagina me daarop vermeld hoe het met het netwerk is zou meer dan welkom zijn.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

@krisken: Er is intern reeds een syseem en lijst waar alle storingen van rop's, dslams ed wordt bijgehouden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor de providers om een statuspagina te maken waarop aan de hand van je postcode of telefoonnummer/klantennummer de storingen in jou buurt van die dag worden weergegeven.
Intern is deze informatie bekend en het zou trouwens hun klantendiensten bij storingen serieus kunnen ontlasten ipv. dat die mensen telkens opnieuw dezelfde info moeten geven.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wootie : wij, als pro-internetgebruikers, zouden deze boodschappen misschien snappen maar als je - stomweg - als voorbeeld geeft dat "onze DNS-servers zijn down, onze excuses - horen ze het in keulen donderen. Dus voor 90% van de bevolking is dit niet nodig, dus waarom er moeite en energie in steken?
Als mijn auto in panne is moeten ze mij niet beginnen uitleggen wat er allemaal kapot is ze, aangezien ik er geen jota van ga begrijpen, voor mij blijft het belangrijkste dat het gemaakt word!

Dat er een intern systeem is klopt, maar hier staat zeker niet alles op!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor de providers om een statuspagina te maken waarop aan de hand van je postcode of telefoonnummer/klantennummer de storingen in jou buurt van die dag worden weergegeven.
Intern is deze informatie bekend en het zou trouwens hun klantendiensten bij storingen serieus kunnen ontlasten ipv. dat die mensen telkens opnieuw dezelfde info moeten geven.
En hoe ga jij die site contacteren als je geen internet hebt? Nogmaals, wij op deze site zijn pro-internetgebruikers. Vele mensen denken nog allemaal dat als het internet bij hun niet gaat het nergens werkt, en doen dus ook geen moeite. Ze zijn allang weer blij als het plots wel werkt. En geef toe als je belt naar de klantendienst, en deze antwoorden "mevrouw, dit had u kunnen weten als u nu surft naar onze statuspagina" terwijl je internet niet werkt...plots zou er ook commentaar zijn!


Doet mij beetje denken aan de microsoft grap : indien uw toetsenbord niet werkt, druk op F1 :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

krisken schreef: En hoe ga jij die site contacteren als je geen internet hebt? Nogmaals, wij op deze site zijn pro-internetgebruikers. Vele mensen denken nog allemaal dat als het internet bij hun niet gaat het nergens werkt, en doen dus ook geen moeite. Ze zijn allang weer blij als het plots wel werkt. En geef toe als je belt naar de klantendienst, en deze antwoorden "mevrouw, dit had u kunnen weten als u nu surft naar onze statuspagina" terwijl je internet niet werkt...plots zou er ook commentaar zijn!


Doet mij beetje denken aan de microsoft grap : indien uw toetsenbord niet werkt, druk op F1 :)
En, is het niet de moeite om dit te doen voor de 'pro' gebruikers ? Ik ben verantwoordelijk voor verschillende internetconnecties op verschillende plaatsen en het zou m'n leven een pak makkelijker maken indien ik gewoon even via het web zou kunnen checken of er in een bepaalde zone een probleem is.
Bovendien hebben veel mensen een alternatieve manier om op internet te geraken, via iPhone, vanop het werk etc.

Ik snap niet wat je tegen dergelijk initiatief kunt hebben mocht een provider dit doen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

K. het is juist het probleem dat ik NIEMAND aan de lijn krijg om een uitleg te doen dat ik die post gedaan heb..
Gewoon een bandje, "er is een ernstige storingen..." en thats it!.
Ik vraag geen uitleg van 1h over hoe en wat.. gewoon een simpel uitleg.. Bv. "een aanemer heeft met zijn machine kabel los getrokken". Dat geef ook een idée hoe lang de situatie ga duren..

enfin.. ieder zijn manier van doen.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dus.. als ge uwe auto binnen doen voor een probleem, ge betaal zonder eens te weten wat er aan de hand is..
Ik zou beter garagist zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”