Wifi-Spy en andere wlan wifi 2,4ghz meettoestellen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Dag Iedereen,

Wat vinden jullie van een wlan analyser zoals de wifi-spy?
http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/c240/

Nuttig als aanvulling in de IT-gereedschapskist?
Ik heb al problemen gezien waar bvb babyfoons, camera's het 2,4 ghz signaal verstoorden.
Handig hulpmiddel of weggegooid geld?

Zijn er gelijkaardige alternatieven?
Belgische webshops die dit verkopen of iets gelijkaardigs in die prijsklasse?

Bedankt!!
S.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

vasonline schreef:Ik heb al problemen gezien waar bvb babyfoons, camera's het 2,4 ghz signaal verstoorden.
Kan inderdaad gebeuren... maar wat doe je eraan... zou je dan effectief de eigenaar van de babyfoon gaan opzoeken ?

Is het dan niet gewoon eenvoudiger om een aantal (tja, 1, 6 en 11) kanalen te proberen, en te zien welk het beste resultaat geeft ?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

r2504 schreef:
vasonline schreef:Ik heb al problemen gezien waar bvb babyfoons, camera's het 2,4 ghz signaal verstoorden.
Kan inderdaad gebeuren... maar wat doe je eraan... zou je dan effectief de eigenaar van de babyfoon gaan opzoeken ?

Is het dan niet gewoon eenvoudiger om een aantal (tja, 1, 6 en 11) kanalen te proberen, en te zien welk het beste resultaat geeft ?
Uiteraard kan dat. Ik vroeg me alleen af zo'n meettoestel daarbij geen extra hulp geeft.
Men hoeft dan niet te 'gokken'

Groetjes,
S.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

vasonline schreef:Ik vroeg me alleen af zo'n meettoestel daarbij geen extra hulp geeft.
Enigsinds wel (al zit er op die band tegenwoordig zoveel rommel)... jij moet alléén zien of je dat de prijs waard is.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”