CityLine - Fritz Box modem.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Vega
Starter
Starter

Ik heb 2 weken geleden CityLine aangevraagd en vandaag is de Fritz Box 7113 aangekomen. Nu heb ik er een klein probleempje mee. Eerst vroeg ik me af waarom de telefoon erop aanpluggen niet werkte, blijkbaar wordt pas 23 maart mijn telefoonlijn overgezet.

Nu had ik wel een probleem met internet via de Fritz Box. Normaal zou dit wel gewoon moeten werken aangezien het een adsl modem en router is, maar deze lijkt geen internet te krijgen, ADSL lampje blijft even flikkeren, krijgt uiteindelijk wel een ADSL signaal maar geen internet, en na 10 seconden of zo gaat de ADSL verbinding ook weg en moet deze opnieuw verbinden.

Zou iemand dus de juiste instellingen kunnen geven voor de Fritz Box met CityLine? Ik heb naar Dommel gebeld vandemiddag (15u) en ze zouden terugbellen, maar dat hebben ze nog niet gedaan.

Alvast bedankt.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Gisteren gepost door ChelloExtremer in de andere CityLine thread:

...het city*-netwerk gebruikt geen PPPoE (met u/p) zoals turboline (bgc, netconnect, etc) maar wel Bridging/MER

Protocol : Bridging/MER
VPI : 8
VCI : 35
MTU: 1492
Lijn Modus/Modulation : ADSL2+ (G.992.5)
Isolation/Encapsulation: LLC
QoS Class : UBR
chessboxing
Plus Member
Plus Member

Heeft iemand die router al eens aan het werk gekregen met cityline? En hoe zit dit met voip... Worden die zoals homeconnect door dommel ingesteld en verborgen? Wat moeten wij dan van essentieels ingeven?
Ik wacht nog even, tot het duidelijker wordt.

btw, is het nadelig dat ik mijn siemens verder blijf gebruiken? Want die werkt goed voor mij...
Afbeelding
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

De modem die je krijgt zou in feite plug&play moeten zijn.

Bij mij stonden er wat temp gegevens in, maar die zijn na dat ik hem aangesloten had, binnen enkele minuten remote gewijzigd door hun aanmeld script.

Alleen he interne netwerkgegevens wijzigen en klaar.
Vega
Starter
Starter

SBPer schreef:De modem die je krijgt zou in feite plug&play moeten zijn.

Bij mij stonden er wat temp gegevens in, maar die zijn na dat ik hem aangesloten had, binnen enkele minuten remote gewijzigd door hun aanmeld script.

Ik heb bij mijn Fritzmodem de installingen aangepast qua inlog (stond iets van [email protected] of zoiets), weet je of deze automatisch worden aangepast wanneer ik de modem aansluit?

Qua telefoon, moet de telefoon gewoon verbonden blijven in de ADSL aansluiting in de muur, of moet je je telefoon absoluut aan de Fritzbox aansluiten? (en zoja, wederom, zijn deze instellingen automatisch en kan je meteen bellen).

Ik heb nu een paar keer gebeld naar Dommel, mijn telefoon zou vandaag van Belgacom naar Dommel moeten worden overgeschakeld, maar het enige antwoord dat ik krijg is "dat zou later vandaag moeten gebeuren". Ik ben over een half uur niet meer thuis, als mijn ouders dus vandaag moeten bellen en de telefoon werkt niet, dat belooft.
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

Vega schreef:
SBPer schreef:De modem die je krijgt zou in feite plug&play moeten zijn.

Ik heb bij mijn Fritzmodem de installingen aangepast qua inlog (stond iets van [email protected] of zoiets), weet je of deze automatisch worden aangepast wanneer ik de modem aansluit?

Qua telefoon, moet de telefoon gewoon verbonden blijven in de ADSL aansluiting in de muur, of moet je je telefoon absoluut aan de Fritzbox aansluiten? (en zoja, wederom, zijn deze instellingen automatisch en kan je meteen bellen).

Ik heb nu een paar keer gebeld naar Dommel, mijn telefoon zou vandaag van Belgacom naar Dommel moeten worden overgeschakeld, maar het enige antwoord dat ik krijg is "dat zou later vandaag moeten gebeuren". Ik ben over een half uur niet meer thuis, als mijn ouders dus vandaag moeten bellen en de telefoon werkt niet, dat belooft.
Dat temp login en password moet je zo laten staat, dat verandert zelf binnen een half uur oid.

Vanuit je splitter gaat je ADSL aansluiting in de Fritz! Verder gaat je telefoon (dus niet de aansluiting vanuit de muur).
Ook hier even wachten, voor dat deze werkt..

Bij mij heeft het inkoemnde bellen wel een paar dagen op zich moeten laten wachten omdat er iets niet goed in de modem stond..
Vega
Starter
Starter

Ik heb hier wat moeite mee, ik ben niet zo geïnformeerd over het hele telefoon/adsl/... gebeuren.

Vanuit de splitter, is dit de 5-koppige stekker in de muur? Want op dit moment loopt er vanuit de muur (een ingang met 5 gaten) een 5-koppige stekker naar de telefoon, daarop zit dan nog een 5-koppige stekker met een telefoonkabel (adsl kabel) naar mijn router.

Hoe moet ik deze installatie dan aanpassen, en wat moet ik dan qua instellingen bij de telefoon aanpassen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

-edit- Weet je trouwens ook wat ik het beste kan doen indien ik die temp login heb aangepast? Zal dit zichzelf nog steeds corrigeren, ook al staat er het originele login niet meer in, of zal ik morgen Dommel moeten opbellen voor weer die temp gegevens te krijgen?
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

Vega schreef:Ik heb hier wat moeite mee, ik ben niet zo geïnformeerd over het hele telefoon/adsl/... gebeuren.

Vanuit de splitter, is dit de 5-koppige stekker in de muur? Want op dit moment loopt er vanuit de muur (een ingang met 5 gaten) een 5-koppige stekker naar de telefoon, daarop zit dan nog een 5-koppige stekker met een telefoonkabel (adsl kabel) naar mijn router.

Hoe moet ik deze installatie dan aanpassen, en wat moet ik dan qua instellingen bij de telefoon aanpassen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

-edit- Weet je trouwens ook wat ik het beste kan doen indien ik die temp login heb aangepast? Zal dit zichzelf nog steeds corrigeren, ook al staat er het originele login niet meer in, of zal ik morgen Dommel moeten opbellen voor weer die temp gegevens te krijgen?
In die "5-koppige" stekker zit aan de onderkant een lipje. Hiermee kan je het stekkertje losmaken van je telefoon aansluiting en in FON1 van je router steken.
De andere gaat van de "5-koppige" stekker naar de DSL in van je router.

Helaas kan ik het niet op een andere manier uitleggen.

Voor je login vraag kan ik je helaas geen antwoord op geven.
Vega
Starter
Starter

Alvast bedankt voor je reactie, heb ze nu aangesloten zoals je hebt gezegd, heb de modem gereset zodat de "temp.." instellingen er weer waren. Internet werkte eerst niet, bleef eerst een hele tijd verbreken na 10 seconden en na een minuut weer verbinden, weer naar Dommel gebeld, hebben ze mij tijdelijk op een 4mb/s lijn gezet, zodat het internet wel continu bleef en ze enkele tests kunnen doen, morgen zouden ze me weer moeten contacteren zodra ze weten wat het probleem is.

Telefoon gaat nog steeds niet, lampjes van "Power/DSL", "WLAN", en "Info" branden wel, die van "Internet" en "Fixed Line" niet, ik heb wel internet, maar geen telefoon... Vreemd.
VoIPie
Starter
Starter

Het Fixed Line en Internet Telephony LEDje gaan ook alleen branden op het moment dat er een gesprek wordt gevoerd. Je kunt in de GUI zien of de VoIP accounts geregistreerd zijn.
Vega
Starter
Starter

Inderdaad, merk ik nu ook. Het "Internet" lampje brandt enkel wanneer er gebeld wordt, het Fixed Line lampje brandt helemaal niet.

Ik kan nu met Dommel bellen, wel hebben ze mijn lijn teruggezet naar een 4mb lijn omdat met een 8mb (hoogst haalbare) lijn, de verbinding met de modem nooit constant bleef, 10 seconden verbinding, dan weer geen verbinding voor een minuut, weer 10 seconden, enz... Hebben ze verlaagd naar 4mb omdat ze wat tests wilden doen, maandag nog is terugbellen om te horen of ze ondertussen al de gewoonlijke snelheid kunnen leveren. Toch vreemd aangezien mijn vorige modem (D-link 2640b) wel de 8mb gewoon aankon.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”