scarlet do it yourself installatie wat heb ik nodig

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ikkebenikke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2010, 15:38

Hoi allemaal,

Ik heb net ADSL via Scarlet besteld, en had zo een beetje verwacht dat ik kon zien wat ik nog allemaal nodig heb om van start te gaan (Modem, kabels, splitters,...), maar daar heb ik me een beetje op verkeken.
Weet er iemand wat er nodig is? Ik zou graag gewoon WIFI hebben.
Moet ik dan SpeedTouch 585: 802.11g 4-port + Ethernet ADSL2+ http://scarletstore.acbs-europe.com/produit.asp?PdtNum=DSLGP683VK kopen - of is dat een slecht idee?
Heb ik daarnaast nog iets nodig (kabels, ...) of zo?

Bijkomend gaat er donderdag een (Belgacom-)technieker langskomen. Ik ben dan niet thuis, maar aangezien ik vermoed dat dat gewoon is om de lijn op te zetten veronderstel ik dat ik er niet bij moet zijn - is dat juist?

Scarlet is niet al te duur met zijn abonnement, maar het is precies toch wel wat giswerk...

Alvast bedankt en groeten van een leek...
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die modem voldoet perfect, kijk hier eens in de te koop sectie, daar staan er ook te koop.
Een adsl splitter heb je mss nog nodig indien die niet bij de modem zit.

Je moet trouwens wel thuis zijn als er een belgacom technieker langs komt.
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Beste,

U kan best geen modem kopen in de webshop van scarlet, deze komen namelijk van Frankrijk. Indien er problemen zijn kan deze enkel terug gestuurd worden naar Frankrijk. U kan best een ADSL wifi modem kopen in de dichtsbijzijnde computerwinkel.

Goede modems zijn: linksys/dlink

Mvg
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

mochte intresse hebben, ik ben juist van scarlet naar vdsl belgacom.
Heb hier ene Dlink 2740B adsl2+ wifi modem router mag voor een kleinigheidje weg
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vind dat veel geld voor een router hoor.
Je kan natuurlijk naar de winkel gaan en de verkoper om hulp vragen
Zie wel dat je modem + router in één toestel koopt hé.
Het wordt nogal verwarrend op de doos gezet soms.
De router heb je voor bijvoorbeeld een 30 tal euro, en de combi heb je voor rond een 50 tal euro schat ik.
Wat er volgens mij zeker op moet staan is Annex A en je voorziet je best op een ADSL2+ modem (kan iemand dit bevestigen?)
Koop geen prutsmerk, een Netgear of een D-link vinden mag geen probleem zijn hoor.

of je daar splitters kan kopen daar heb ik geen idee van, maar die vind je zeker in de BC-stores

Als je nog vragen hebt laat maar komen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

k hoop geen netgear als je niet thuis bent in configureren van modems/routers
ikkebenikke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2010, 15:38

Alvast allemaal bedankt - misschien had ik toch beter een installatie aangevraagd.
ikkebenikke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2010, 15:38

honda4life schreef:
of je daar splitters kan kopen daar heb ik geen idee van, maar die vind je zeker in de BC-stores

Beste, wat zijn BC-stores?
ikkebenikke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2010, 15:38

Beste, Devilzown:
2 vraagjes over je antwoord.
Devilzown schreef:Die modem voldoet perfect, kijk hier eens in de te koop sectie, quote]
Waar bedoel je precies? Waar is de te koop sectie?

Devilzown schreef: Je moet trouwens wel thuis zijn als er een belgacom technieker langs komt.

Kan je aangeven waarom? Er zal wel iemand thuis zijn als die komt, maar die kent zo mogelijk nog minder van computers dan ik. Ik veronderstelde dat de Belgacom technieker enkel de lijn komt testen en zo?

Thx
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

ikkebenikke schreef:Beste, wat zijn BC-stores?


Belgacomwinkels; de telefoonwinkel die je wel in elk dorp vindt.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”