wanneer begint verhoging telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Wynand
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:26

etienne22 schreef:Ja inderdaad. Dat mag daar toch niets mee te maken hebben he ?
Echt wel.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Valt nog te bekijken hoor . Er is veel verschil in kwaliteit tussen draadloze routers en draadloze netwerkkaarten . Veel hangt ook af waar de pc of laptop staat tov het draadloze accespoint of router . De beste test is de pc of laptop rechtstreeks aan de modem te hangen als wijze van test om je effectieve snelheid te kennen .
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

etienne22 schreef:
fieldoxide schreef:
etienne22 schreef:Afbeelding

Kom echt ni hoger (turbonet) na reset modem :evil:


Surf je draadloos ?

Ja inderdaad. Dat mag daar toch niets mee te maken hebben he ?

kan er veel mee te maken hebben, met draadloos heb je wel enig verlies hoor ..... als je kan hang eens de pc rechtstreeks aan de modem en test dan eens
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

Afbeelding

Kom echt ni hoger (turbonet) na reset modem :evil:[/quote]

Surf je draadloos ?[/quote]
Ja inderdaad. Dat mag daar toch niets mee te maken hebben he ?[/quote]
kan er veel mee te maken hebben, met draadloos heb je wel enig verlies hoor ..... als je kan hang eens de pc rechtstreeks aan de modem en test dan eens[/quote]

Ik heb deze waardes al jaar en dag. Met de upgrade moet dat toch altijd meer zijn dan.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja als uw wifi maar 22 aan kan dan mag telenet belgacom of gelijke provider 1000 geven dan ga je altijd op 22 blijven staan.
Probeer ne keer rechtstreeks met kabel naar modem en doe dan eens de test
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 22 mar 2010, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

proximusboyke schreef:ja als uw wifi maar 22 aankan dan mag telenet belgacom of gelijke provider 1000 geven da&n ga je altij op 22 blijven staan.
Probeer ne keer rechtstreeks met kabel naar modem en doe dan eens de test


proximusboyke heeft hier zeker een punt in , pc of laptop rechtstreeks via een utp kabel aan de modem , post je resultaat hier dan eens als je wil .
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

fieldoxide schreef:
proximusboyke schreef:ja als uw wifi maar 22 aankan dan mag telenet belgacom of gelijke provider 1000 geven da&n ga je altij op 22 blijven staan.
Probeer ne keer rechtstreeks met kabel naar modem en doe dan eens de test


proximusboyke heeft hier zeker een punt in , pc of laptop rechtstreeks via een utp kabel aan de modem , post je resultaat hier dan eens als je wil .


Heb gebeld met technische dienst van Telenet. Er zijn problemen geslopen in de klantendatabase. Nog niet iedereen heeft de upgrade gehad tot hiertoe. Er wordt aan gewerkt :troosten:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Patje schreef:Ja normaal wordt de modem automatisch gereset door de snelheids verhoging, je zal normaal gezien niet zelf moeten herstarten
zal wss voor morgen (15de) maandag zijn dat ze er mee starten


Is het daardoor dat ik vannacht rond 1u ineens zonder Internet viel ? Dacht al dat het aan mijn eigen modem/connectie lag. Dan maar zelf eens de stekker uitgetrokken. Modem kwam terug op maar dan bleef het Online lampje knipperen. Na een dikke 5 minuten was alles uiteindelijk terug in orde.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

etienne22 schreef:Heb gebeld met technische dienst van Telenet. Er zijn problemen geslopen in de klantendatabase. Nog niet iedereen heeft de upgrade gehad tot hiertoe. Er wordt aan gewerkt :troosten:


En toch ligt het bijna zeker aan je wifi. Thuis haal ik met een wireless g netwerk (theoretisch 54Mbps) ergens tussen de 10 en 20 Mbps afhankelijk van met welke laptop en van waar in huis. Wired haal ik 28Mbps. Dit alles voor ExpressNet XL (30 Mbps).
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

Tomby schreef:
etienne22 schreef:Heb gebeld met technische dienst van Telenet. Er zijn problemen geslopen in de klantendatabase. Nog niet iedereen heeft de upgrade gehad tot hiertoe. Er wordt aan gewerkt :troosten:


En toch ligt het bijna zeker aan je wifi. Thuis haal ik met een wireless g netwerk (theoretisch 54Mbps) ergens tussen de 10 en 20 Mbps afhankelijk van met welke laptop en van waar in huis. Wired haal ik 28Mbps. Dit alles voor ExpressNet XL (30 Mbps).

OK zal straks even de test doen :wink:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb ook even getest (Expressnet XL van 20Mbit naar 30Mbit).

Vroeger (zowel wired als wireless):
download: 19,11 Mbit
upload: 0,92 Mbit

Nu (wireless):
download: 21,42 Mbit
upload: 1,14 Mbit

Nu (wired):
download: 28,63 Mbit
upload: 1,14 Mbit

Das wel jammer aangezien ik bijna uitsluitend wireless gebruik. Zal de PC aan het draadje moeten hangen om grotere bestanden te downloaden wil ik van de snelheidswinst profiteren.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mij is sinds vandaag de snelheid ook onstabiel . De vorige dagen kon ik vlot naar de 28 Mb/s surfen maar nu geraak ik niet meer boven de 20Mb/s .
Ik heb de pc ook al via de UTP aan de modem gehangen maar daar is ook geen verbetering merkbaar .
Zouden ze bij telenet nog aanpassingen aan het doen zijn ? Of misschien de mensen die hun modem gereset hebben deze terug op de oude snelheid geplaatst hebben ? In bijlage de laatste test.
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bij mij is de router de beperkende factor.

Rechtstreeks 28mbit, via router 20mbit...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

texarcanaa schreef: Das wel jammer aangezien ik bijna uitsluitend wireless gebruik. Zal de PC aan het draadje moeten hangen om grotere bestanden te downloaden wil ik van de snelheidswinst profiteren.

Welkom in de wereld van "snel internet" !!!

* Vroeger, toen we nog internet hadden van max 4Mbps, was de kwaliteit van ons intern netwerk redelijk onbelangrijk (tenzij om bestanden uit te wisselen tussen 2 pc's), gezien internet toch altijd trager was.
* Nu het breedband internet meer en meer de snelheid begint te benaderen van onze interne netwerken (30 Mbps en hoger), zal het stilaan tijd worden om de kwaliteit van het lokale netwerk te controleren / verbeteren. Vele draadloze verbindingen zullen nu trager zijn dan het inkomende internet, en dus profiteer je inderdaad niet van de nieuwe snelheden.

Ik denk dat de providers nu zullen opgescheept zitten met vele telefoontjes van mensen die klagen dat ze de snelheid niet halen, maar de beperkend factor hun intern netwerk zal zijn.
Objectieve speedtesten moeten dus altijd gebeuren, met een vast verbinding, direct op de modem (zelfs sommige oudere routers zullen die snelheden niet meer aankunnen) !!!

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:Bij mij is sinds vandaag de snelheid ook onstabiel . De vorige dagen kon ik vlot naar de 28 Mb/s surfen maar nu geraak ik niet meer boven de 20Mb/s .
Ik heb de pc ook al via de UTP aan de modem gehangen maar daar is ook geen verbetering merkbaar .
Zouden ze bij telenet nog aanpassingen aan het doen zijn ? Of misschien de mensen die hun modem gereset hebben deze terug op de oude snelheid geplaatst hebben ? In bijlage de laatste test.
Afbeelding


Iemand enig idee hoe het komt dat de snelheid naar beneden is gegaan ?
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

philippe.deleye schreef:
texarcanaa schreef: Das wel jammer aangezien ik bijna uitsluitend wireless gebruik. Zal de PC aan het draadje moeten hangen om grotere bestanden te downloaden wil ik van de snelheidswinst profiteren.

Welkom in de wereld van "snel internet" !!!

* Vroeger, toen we nog internet hadden van max 4Mbps, was de kwaliteit van ons intern netwerk redelijk onbelangrijk (tenzij om bestanden uit te wisselen tussen 2 pc's), gezien internet toch altijd trager was.
* Nu het breedband internet meer en meer de snelheid begint te benaderen van onze interne netwerken (30 Mbps en hoger), zal het stilaan tijd worden om de kwaliteit van het lokale netwerk te controleren / verbeteren. Vele draadloze verbindingen zullen nu trager zijn dan het inkomende internet, en dus profiteer je inderdaad niet van de nieuwe snelheden.

Ik denk dat de providers nu zullen opgescheept zitten met vele telefoontjes van mensen die klagen dat ze de snelheid niet halen, maar de beperkend factor hun intern netwerk zal zijn.
Objectieve speedtesten moeten dus altijd gebeuren, met een vast verbinding, direct op de modem (zelfs sommige oudere routers zullen die snelheden niet meer aankunnen) !!!

Philippe.


Akkoord,

Maar het probleem kan nu zowel aan het wifi kaartje in de laptop liggen die niet sneller kan, ofwel aan de AP die Telenet meelevert. Ik zou eens moeten kijken hoeveel die nieuwe Motorola surfboard werkelijk kan verzenden en hoeveel mijn wifi kaartje in werkelijkheid kan ontvangen.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

philippe.deleye schreef:
texarcanaa schreef: Das wel jammer aangezien ik bijna uitsluitend wireless gebruik. Zal de PC aan het draadje moeten hangen om grotere bestanden te downloaden wil ik van de snelheidswinst profiteren.

Welkom in de wereld van "snel internet" !!!

* Vroeger, toen we nog internet hadden van max 4Mbps, was de kwaliteit van ons intern netwerk redelijk onbelangrijk (tenzij om bestanden uit te wisselen tussen 2 pc's), gezien internet toch altijd trager was.
* Nu het breedband internet meer en meer de snelheid begint te benaderen van onze interne netwerken (30 Mbps en hoger), zal het stilaan tijd worden om de kwaliteit van het lokale netwerk te controleren / verbeteren. Vele draadloze verbindingen zullen nu trager zijn dan het inkomende internet, en dus profiteer je inderdaad niet van de nieuwe snelheden.

Ik denk dat de providers nu zullen opgescheept zitten met vele telefoontjes van mensen die klagen dat ze de snelheid niet halen, maar de beperkend factor hun intern netwerk zal zijn.
Objectieve speedtesten moeten dus altijd gebeuren, met een vast verbinding, direct op de modem (zelfs sommige oudere routers zullen die snelheden niet meer aankunnen) !!!

Philippe.


Bravo. Lees nu ook even mijn post(s) betrekkende speedtests en we kunnen al bijna van betrouwbare metingen spreken.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

fieldoxide schreef:
fieldoxide schreef:Bij mij is sinds vandaag de snelheid ook onstabiel . De vorige dagen kon ik vlot naar de 28 Mb/s surfen maar nu geraak ik niet meer boven de 20Mb/s .
Ik heb de pc ook al via de UTP aan de modem gehangen maar daar is ook geen verbetering merkbaar .
Zouden ze bij telenet nog aanpassingen aan het doen zijn ? Of misschien de mensen die hun modem gereset hebben deze terug op de oude snelheid geplaatst hebben ? In bijlage de laatste test.
Afbeelding


Iemand enig idee hoe het komt dat de snelheid naar beneden is gegaan ?


In een aantal posts hierboven werd gezegd (door de telenet technische dienst) dat er problemen zouden zijn bij enkele klanten. Geen idee of dit ook bij u van toepassing is. Misschien eens bellen naar de dienst ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

De laatste reacties illustreren trouwens wat voor een totaal irrelevant verkoopsargument de snelheid eigenlijk wel is voor het gros van de klanten. De meeste klanten gaan simpelweg hun 30 Mbps niet kunnen halen... en het wellicht zelfs niet eens merken dat hun lijn niet optimaal gebruikt wordt. Denk je echt dat ze wakker liggen van het feit dat hun download 3 minuten duurt terwijl het eigenlijk ook in 2 minuten zou kunnen ?
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

Tomby schreef:
etienne22 schreef:Heb gebeld met technische dienst van Telenet. Er zijn problemen geslopen in de klantendatabase. Nog niet iedereen heeft de upgrade gehad tot hiertoe. Er wordt aan gewerkt :troosten:


En toch ligt het bijna zeker aan je wifi. Thuis haal ik met een wireless g netwerk (theoretisch 54Mbps) ergens tussen de 10 en 20 Mbps afhankelijk van met welke laptop en van waar in huis. Wired haal ik 28Mbps. Dit alles voor ExpressNet XL (30 Mbps).

Inderdaad, met kabel vlot 28 mbps. Draadloos tussen 20/22 mbps :bang:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

texarcanaa schreef:
fieldoxide schreef:
fieldoxide schreef:Bij mij is sinds vandaag de snelheid ook onstabiel . De vorige dagen kon ik vlot naar de 28 Mb/s surfen maar nu geraak ik niet meer boven de 20Mb/s .
Ik heb de pc ook al via de UTP aan de modem gehangen maar daar is ook geen verbetering merkbaar .
Zouden ze bij telenet nog aanpassingen aan het doen zijn ? Of misschien de mensen die hun modem gereset hebben deze terug op de oude snelheid geplaatst hebben ? In bijlage de laatste test.
Afbeelding


Iemand enig idee hoe het komt dat de snelheid naar beneden is gegaan ?


In een aantal posts hierboven werd gezegd (door de telenet technische dienst) dat er problemen zouden zijn bij enkele klanten. Geen idee of dit ook bij u van toepassing is. Misschien eens bellen naar de dienst ?

Ga straks even bellen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:Bij mij is sinds vandaag de snelheid ook onstabiel . De vorige dagen kon ik vlot naar de 28 Mb/s surfen maar nu geraak ik niet meer boven de 20Mb/s .
Ik heb de pc ook al via de UTP aan de modem gehangen maar daar is ook geen verbetering merkbaar .
Zouden ze bij telenet nog aanpassingen aan het doen zijn ? Of misschien de mensen die hun modem gereset hebben deze terug op de oude snelheid geplaatst hebben ?
Iemand enig idee hoe het komt dat de snelheid naar beneden is gegaan ?

Gisteren avond ook een tijdje snelheids drops gehad van 10 a 20 Mbps, na een uurtje was het weeral beter ... vandaag is het goed
denk dat ze hier en daar nog een beetje bezig zijn met hun netwerk aan het fijn-tunen.
ze gaan het wel een beetje in het oog houden.

ik ben met een desktop pc via utp kabel op de router verbonden

Afbeelding

Mijn vrouw met haar laptop haalt draadloos op onze router 26 a 28 Mbps, wat heel goed is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Net weer eens een testje gedaan , snelheid is terug ok .
Afbeelding
quagmire
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2008, 22:22

Hey,

Ik heb een abonnement Expressnet (Zonder shake).

Normaal heb ik dan een downloadsnelheid tot 15Mbit (Na de aangekondigde verhoging 30Mbit).

Nu heb ik naar aanleiding daarvan mijn snelheid de afgelopen dagen een aantal keer gemeten. Dit is het resultaat van mijn laatste meting:

Afbeelding

Ik ben bij geen enkele test voorbij 4,5 Mbit geraakt qua downloadsnelheid. De uploadsnelheid lijkt mij wel ongeveer in orde te zijn als ik kijk naar de metingen van andere gebruikers hier.

De downloadsnelheid is volgens mij toch abnormaal laag, zelfs als ik er vanuit ga dat de verhoging nog niet uitgevoerd is.

Heeft er iemand enig idee van of dit echt een probleem is, of is dit normaal? Normaal gezien meet ik mijn snelheid niet. Het is maar naar aanleiding van de aangekondigde verhoging dat ik eens gecheckt heb.

Ik heb alleszins een mailtje gestuurd naar telenet.

Mijn pc is via een netwerkkabel aangesloten op een 100Mbit router die aan de modem hangt. (Dus geen wireless).
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

Patje schreef:Mijn vrouw met haar laptop haalt draadloos op onze router 26 a 28 Mbps, wat heel goed is.

Kan je even het merk en type van jullie draadloze router geven aub?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

etienne22 schreef:
Patje schreef:Mijn vrouw met haar laptop haalt draadloos op onze router 26 a 28 Mbps, wat heel goed is.

Kan je even het merk en type van jullie draadloze router geven aub?

Dit is mijn model :Belkin wireless N router (F5D8233), koste mij een 59 € iets meer dan jaar geleden (okt 2008)

http://en-uk-support.belkin.com/app/pro ... ail/p/4659
http://www.tigerdirect.com/applications ... CatId=2668
Bijlagen
Belkin WirelessN router.jpg
(35.38 KiB) 1005 keer gedownload
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quagmire schreef: Mijn pc is via een netwerkkabel aangesloten op een 100Mbit router die aan de modem hangt. (Dus geen wireless).

Test eens met je PC direct op de kabelmodem. Dan kan je tenminste uitsluitsel geven of het al dan niet bij jou ligt.
Indien nog steeds te traag, gewoon Telenet contacteren.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Expressnet XL hier en eigenlijk niet content van de verhoging:

ervoor zat ik rond de 18 Mbps en nu:

Last Result:
Download Speed: 21540 kbps (2692.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1150 kbps (143.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 32 ms
dinsdag 23 maart 2010 23:33:43

of

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom gebruik jullie de speedtest van Telenet niet?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

www.speed.io is ook een goeie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proximusboyke schreef:http://www.speed.io is ook een goeie

gaf hier totaal verkeerd meetingen
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Pas zelf ontdekt dat Telenet nog een 2e speedtest (http://speedtest2.telenet.be) heeft, waarschijnlijk voor de Fibernet gebruikers :P .
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Astralon schreef:Pas zelf ontdekt dat Telenet nog een 2e speedtest (http://speedtest2.telenet.be) heeft, waarschijnlijk voor de Fibernet gebruikers :P .

Ik zie niet echt veel verschil _ buiten dat het een ander kleurtje heeft, beiden hebben een schaal tot 100 Mbps

Last Result:
Download Speed: 28651 kbps (3581.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
woensdag 24 maart 2010 11:18:07
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

die meter bestaat al een paar manden hoor

heb het op deze site of op tik ondekt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Moet er geen sticky gemaakt worden van HOE je juist je snelheid moet testen ?
1. PC moet via netwerkkabel verbonden zijn (wireless kan mogelijk trager zijn dan je Telenet lijn).
2. Testen via speedtest.telenet.be (Internet links naar andere remote sites kunnen mogelijk trager zijn dan je Telenet lijn).
3. PC rechtstreeks aan de modem hangen en niet via een router, homepluggen en dergelijke.

Dat is m.i. de enige juiste manier om zeker te zijn dat je je Telenet lijn test en niet ergens een andere tragere factor. Vooral 1 en 2 lijken mij zeer belangrijk. Via wireless haal ik hier thuis in elk geval max. 22 Mbps, en had zondag voor dat test naar speedtest.net slechts 20 Mbps aangaf of maw de bottleneck zat ergens tussen Telenet en speedtest.net, en niet op mijn eigen lijn (30 Mbps ExpressNetXL).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

En als je toch speedtest.net gebruikt, waarom gebruikt iedereen dan de Amsterdam-server, en niet die in Mechelen?
(Settings - Preferred server: "Mechelen" - Save)

Kan ook weer wat schelen...
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Routers zijn ook een belangrijke oorzaak van tragere snelheid. Men denk omdat de WAN poort een Fast-Ethernet (100Mbps) poort is dat je WAN-> LAN (download) ook tot 100Mbps aankan, maar dit is vaak niet zo. Enkel high end routers (gaming router bvb.) kunnen hogere snelheden aan. De beperking zit hem vaak in de CPU in de routers zelf die de hoge snelheid dataverkeer over NAT niet kan verwerken.

Punt is, als je je snelheid test, doe het dan met je PC/laptop rechtstreeks verbonden. Let daarbij ook steeds op dat je PC/Laptop niet zelf de bottlenek is (Kijk naar CPU gebruik in Taakbeheer).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Eventjes het geval van high end gaming routers ontkrachten.

Ik heb hier 2 routers staan, één is de Siemens sx762 die ik nog heb van bij mijn rommel-abonnement. Is een adsl2+ maar heeft evengoed een WAN-poort en is bijgevolg volledig in staat om cable-routing te doen. Kostprijs van dat geval was ruim €100.
En de tweede is een "Digiconnect" waar ik een 2.5j geleden ongeveer €40 voor betaald heb in de winkel.


Met de Siemens geraak ik niet boven de 20mbit en met de goedkope Digiconnect haal ik probleemloos 29mbit. En het ligt niet aan firewall settings op de routers zelf, zowel met aan als uit getest. maw, siemens is brol :p (ff lekker kort door de bocht ;) )

En te bedenken dat'k bijna om een nieuwe router geweest was...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ddd schreef:En als je toch speedtest.net gebruikt, waarom gebruikt iedereen dan de Amsterdam-server, en niet die in Mechelen?
(Settings - Preferred server: "Mechelen" - Save)...

Dan kan je toch evengoed speedtest.telenet.be nemen toch ?
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
quagmire
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2008, 22:22

Ik heb ondertussen nog wat geëxperimenteerd....

Als ik mijne pc direct op de kabelmodem aansluit, dan haal ik zonder problemen 27 MBit....

Als ik daarna weer via mijne router ga, dan kom ik nog niet aan 5 MBit........

Hoe zit het hier nu mee? Zou ik beter een nieuwe router gaan halen (1000 MBit routerke ipv 100), of kan ik hier op de router zelf nog iets aan verhelpen?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”