betaald tot 21 april, afgesloten op 22 maart

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nadat mijn domein op 12 maart al afgesloten werd, werd ik dezemorgen van internet afgesloten.
Ik heb keurig mijn betaling uitgevoerd en meer dan een maand op voorhand opgezegd.
Ik wilde nog een aangetekende brief sturen, maar die mag nu aangepast worden want het is niet alleen mijn domein dat is opgezegd, maar nu kan ik niet meer op internet of ook niet meer bellen.

Mijn belgacom lijn wordt pas op 12 april aangesloten dus nu ga ik 3 weken zonder internet zitten. Als je dagelijks belangrijke mails kan krijgen is dit natuurlijk niet zo plezant. Ik had al gezorgd voor een overlapping om zo weinig mogelijk problemen te hebben. Nu overdrijven ze wel echt. Prachtige service natuurlijk, klanten die weggaan aanmoedigen om zeker nooit meer terug te komen?

Ik ga alle scheldwoorden die ik in gedachte heb niet neerschrijven want dit helpt de zaak natuurlijk niet.
Je kan begrijpen dat ik nu redelijk gefrustreerd ben sinds dezemorgen.
...
BBB
Premium Member
Premium Member

BBB schreef:Nadat mijn domein op 12 maart al afgesloten werd, werd ik dezemorgen van internet afgesloten.
Ik heb keurig mijn betaling uitgevoerd en meer dan een maand op voorhand opgezegd.
Ik wilde nog een aangetekende brief sturen, maar die mag nu aangepast worden want het is niet alleen mijn domein dat is opgezegd, maar nu kan ik niet meer op internet of ook niet meer bellen.

Mijn belgacom lijn wordt pas op 12 april aangesloten dus nu ga ik 3 weken zonder internet zitten. Als je dagelijks belangrijke mails kan krijgen is dit natuurlijk niet zo plezant. Ik had al gezorgd voor een overlapping om zo weinig mogelijk problemen te hebben. Nu overdrijven ze wel echt. Prachtige service natuurlijk, klanten die weggaan aanmoedigen om zeker nooit meer terug te komen?

Ik ga alle scheldwoorden die ik in gedachte heb niet neerschrijven want dit helpt de zaak natuurlijk niet.
Je kan begrijpen dat ik nu redelijk gefrustreerd ben sinds dezemorgen.
Internet is niet mogelijk zonder telefoon, doordat mijn nummer is overgedragen hebben ze mijn internet afgesloten.
Compensatie: neen, tijdelijke account voor op internet neen.
ik: Vindt u dat zelf normaal dat ik nu een maand zonder internet zit terwijl ik betaald heb.
Antw: Ja
Sorry mijnheer ik kan u geen verdere informatie geven dus ik ga nu ophangen, tuut

Schandalig, dat ze klanten zo behandelen. De reden dat ze mij ook niet verder wilde helpen was: Er zijn momenteel teveel opzeggingen. Een tijdelijke account is niet mogelijk.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er nog veel mensen opzeggen en dat ze failliet gaan. Zo slecht ben ik nog niet behandeld bij een provider die nog niet failliet is. In de tijd van adsl2fit en realdsl was er gewoon geen reactie meer, maar dit is al even erg, zelfs erger.
...
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Het is natuurlijk geen prettig nieuws om te horen.

Sorry dat ik het zeg, maar de situatie waarin je nu terecht bent gekomen, ligt voor een groot stuk bij u.
Het zou beter geweest zijn om Dommel pas op te zeggen als je BCG abo al aangesloten was.

Dommel is hierbij niet in de fout gegaan, alleen hebben ze jou wel een beetje heel vroeg in de opzegperiode afgesloten.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wat the hell ? Fout ligt bij de TS ? Helemaal niet !

TS heeft betaald tot 21 april en voorziet de nieuwe BGC installatie op 12 april. Hij heeft dus rekening gehouden met +/- 2 weken overlapping. Mij lijkt dit correct.

Het is trouwens niet correct dat Dommel reeds afsluit, als de klant betaald voor een dienst tot 21 april is de leverancier verplicht die te leveren tot 21 april. Echt, dit vind ik dus een straat te ver en ik hoop van harte dat nu eens alle dommel-lovers hun ogen opengaan en merken dat dit niet kan.

Het is trouwens ook niet wettellijk en volgens mij staat de TS in zijn schoenen. Ik zou de TS aanraden om een faktuur te sturen met het bedrag van de resterende dagen zodat zij dit terugbetalen (opgelet, een faktuur opsturen via aangetekend schrijven zorgt ervoor dat zij verplicht zijn te reageren. Indien zij niet reageren kan je hen via de vrederechter dagen de faktuur te betalen + ALLE gerechtskosten.)

Met vriendelijke groeten,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik wil geen oorlog ofzo starten, dus zal even mijn redenering uitleggen.

Ik veronderstelde dat de maandelijkse periode loopt van 22/xx tot 21/xx, waarbij 21 april de laatste dag is.
Dus zou de periode 22 maart tot 21 april de opzegperiode zijn.

Het is toch in deze opzegperiode dat de provider de afsluiting doet ten laatste tegen 21 april ?
Maar nu hebben ze bij de TS dit afgesloten vanaf de eerste dag in de opzegperiode (wat extreem is).

Correct me if I'm wrong want ge doet mij nu zelf twijfelen :?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

you are wrong

Als men spreekt van 1 maand opzeg, is dat verwittigingstermijn. Dat wil zeggen, je verwittigd tegenpartij dat ze binnen 1 maand geen inkomsten van jou krijgen. Dit is zeker NIET termijn waarin je kan afgesloten worden.

Het is ook niet logisch dat als je voor hele maand hebt betaald dat ze je dan zomaar kunnen afsluiten tijdens betaalde maand
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Sasuke schreef:TS heeft betaald tot 21 april en voorziet de nieuwe BGC installatie op 12 april. Hij heeft dus rekening gehouden met +/- 2 weken overlapping. Mij lijkt dit correct.
ik zit hier ongeveer in hetzelfde geval als de TS, met dat verschil dat m'n activatie pas op 16/04 is. ik hoop dat ik hetzelfde niet voorheb als de TS, ik zou er niet kunnen mee lachen. ik heb vandaag (22/3) nog internet, da's alvast goed nieuws?

volgens mij gaat dommel hier zwaar in de fout en nemen ze de moeite niet om ze recht te zetten, wat niet echt ongebruikelijk is....

@ BBB: is er geen mogelijkheid om te activatie van Belgacom vroeger te verkrijgen? want vrees dat je van Dommel niets zal verkrijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

liger schreef:you are wrong

Als men spreekt van 1 maand opzeg, is dat verwittigingstermijn. Dat wil zeggen, je verwittigd tegenpartij dat ze binnen 1 maand geen inkomsten van jou krijgen. Dit is zeker NIET termijn waarin je kan afgesloten worden.

Het is ook niet logisch dat als je voor hele maand hebt betaald dat ze je dan zomaar kunnen afsluiten tijdens betaalde maand
belgacom heeft misschien de lijn al geswitched maar heeft de klant bepaald dat de bbox pas op 21 april wordt gestuurd?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

z'n bbox zal hij wel al hebben.... activatie belgacom 12/04 .... betaalde dommel tot 21/04 - toch niet moeilijk?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En weer een staaltje van dommelcratie. Het is een tijdje stil geweest, maar het lijkt me dat ze weer helemaal terug zijn!

Ikzelf heb ook iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik betaalde driemaandelijks vooruit en op de datum van mijn afsluiting had ik eigenlijk nog recht op één maand abonnement. Op mijn vraag voor terugbetaling van die teveel betaalde maand, kwam een snel maar kordaat 'njet', ofte 'betaald is betaald en naar uw centen kunt ge fluiten'...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:En weer een staaltje van dommelcratie. Het is een tijdje stil geweest, maar het lijkt me dat ze weer helemaal terug zijn!

Ikzelf heb ook iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik betaalde driemaandelijks vooruit en op de datum van mijn afsluiting had ik eigenlijk nog recht op één maand abonnement. Op mijn vraag voor terugbetaling van die teveel betaalde maand, kwam een snel maar kordaat 'njet', ofte 'betaald is betaald en naar uw centen kunt ge fluiten'...
daarmee dat ik mijn domicilie altijd 1 termijn vroeger "afsluit"...
ze sturen toch X maanden aan herinneringen met als enige boete dat ze u na 4tal "herinneringen" afsluiten...
en dat is het geen je wilt toch? :-)
BBB
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:@ BBB: is er geen mogelijkheid om te activatie van Belgacom vroeger te verkrijgen? want vrees dat je van Dommel niets zal verkrijgen
Ik heb naar belgacom gebeld, de vroegst mogelijke aansluitdatum is 6 april, vroeger kan niet.
Omdat ik de activatie bij belgacom op 12 april had gevraagd werd de modem via kiala op 9 april verwacht, ik heb toen die datum niet vervroegd omdat ik toch niet veel kon doen al.
De modem ging dus nu zogezegd te laat aankomen, maar de vriendelijke dame stelde me voor om nu dan een bbox2 te gaan halen in een telecomcenter en dan diegene die ik op 9 april ging krijgen terug binnenbrengen.
Een beetje later kreeg ik telefoon dat ze het had kunnen regelen om de bbox2 via taxipost op te sturen op 31 maart. (nu weet ik niet zeker of de verzending van 9 april geannuleerd, moest ik die modem toch nog krijgen dan doe ik die wel terug binnen)
Over belgacom heb ik dus zeker niet te klagen.

Dommel wordt sowieso in gebreke gesteld, dat ik nu direct iets kan terugkrijgen of niet en naar de vrederechter zullen we ook wel gaan als ze niet reageren op het aangetkend schrijven.
Mijn domiciliering had ik ook op tijd afgesloten, na de betaling van de laatste factuur.

Ik had dommel trouwens aangetekend opgezegd en vermeld dat ik mijn nummer ging overdragen maar dat ze mijn internet actief moesten houden (kopij daarvan heb ik naar weepee gestuurd). Dommel heeft hier niet op gereageerd noch via telefoon noch via e-mail noch via brief.
Ik ging er dus vanuit dat ze niet moeilijk gingen doen, maar blijkbaar dus wel: en indien er een probleem was hadden ze op zijn minst kunnen reageren. Nu grofweg zeggen ahnee sorry geen telefoon = geen internet.

Ik beklaag het mij al dat ik ooit bij belgacom ben weg gegaan. Het is altijd duurder geweest, maar deze toestanden heb ik daar nooit meegemaakt.
De geschillen die ik met belgacom heb gehad zijn altijd correct opgelost geweest. (betwisting factuur en nadien terugbetaling)
En die 6 euro per maand dat ik nu maandelijks meer ga betalen dan bij dommel kost mij minder dan als ik alles optel dat ze mij bij dommel hebben aangerekend over de looptijd van mijn homeconnect (activatie + modem + overlap netconnect-homeconnect + nu een maand weg)

offtopic: @moderators: sorry dat ik hier een nieuw topic voor heb aangemaakt, ik had het misschien bij in mijn vorig topic kunnen posten van het tevroeg afsluiten van domein, ik wilde dit daarstraks zo snel mogelijk posten.
...
BBB
Premium Member
Premium Member

skynetbbs schreef:daarmee dat ik mijn domicilie altijd 1 termijn vroeger "afsluit"...
ze sturen toch X maanden aan herinneringen met als enige boete dat ze u na 4tal "herinneringen" afsluiten...
en dat is het geen je wilt toch? :-)
Afsluiting is hetgeen we willen akkoord, maar je staat niet recht in uw schoenen als je alleen uw domiciliering afsluit en geen opzeg stuurt zoals het hoort.
Dan kunnen ze u als ze echt willen de verwijlinteresten enzo aanrekenen, daarom dat ik alles heb gedaan zoals in de voorwaarden staat.
Zoals ik zei hadden ze vorige maand mij op zijn minst op de hoogte mogen brengen dat bij overdracht van nummer internet niet kan behouden worden, wat gevraagd was in mijn schrijven.
In mijn ogen gaan zij zelf in de fout, mijn aangetekend schrijven zal nu aangepast worden aan de huidige situatie.
...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

BBB schreef:Nu grofweg zeggen ahnee sorry geen telefoon = geen internet.
zever... mijn nummer was al anderhalve maand geporteerd bij 3starsnet en had nog altijd internet via dommel :-)
BBB schreef:betwisting factuur en nadien terugbetaling)
ook al veel aan de telefoon gezeten met Belgacom...

de opzeg heb ik btw ook ruimschoots op tijd verstuurd...is nog 2-3 weken blijven liggen in het postkantoor (ze huren daar een postbus)
BBB
Premium Member
Premium Member

skynetbbs schreef:zever... mijn nummer was al anderhalve maand geporteerd bij 3starsnet en had nog altijd internet via dommel :-)
Dat heb ik ook eerst gezegd (zelfs nog vriendelijk gebleven terwijl ik eigenlijk bijna op springen stond) haar reactie was "ik kan u geen verdere informatie geven dus hang ik nu op, ..." en het was gedaan.
Ik moet toegeven dat ik wel sneller binnen was dan de vorige keren toen ik meer dan 30min a 45 min moest wachten, maar daar ben je niet veel mee als ze dan gewoon ophangen en u niet willen helpen
...
xenne
Elite Poster
Elite Poster

BBB schreef:Ik had dommel trouwens aangetekend opgezegd en vermeld dat ik mijn nummer ging overdragen maar dat ze mijn internet actief moesten houden (kopij daarvan heb ik naar weepee gestuurd). Dommel heeft hier niet op gereageerd noch via telefoon noch via e-mail noch via brief.
Ik ging er dus vanuit dat ze niet moeilijk gingen doen, maar blijkbaar dus wel: en indien er een probleem was hadden ze op zijn minst kunnen reageren. Nu grofweg zeggen ahnee sorry geen telefoon = geen internet.
ik had nog niet door dat je nummer overgedragen hebt. dat blijft natuurlijk een riskant iets. jij had homeconnect met een raw copper lijn?
BBB
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:
BBB schreef:Ik had dommel trouwens aangetekend opgezegd en vermeld dat ik mijn nummer ging overdragen maar dat ze mijn internet actief moesten houden (kopij daarvan heb ik naar weepee gestuurd). Dommel heeft hier niet op gereageerd noch via telefoon noch via e-mail noch via brief.
ik had nog niet door dat je nummer overgedragen hebt. dat blijft natuurlijk een riskant iets. jij had homeconnect met een raw copper lijn?
ja met raw copper
...
xenne
Elite Poster
Elite Poster

homeconnect is altijd gekoppeld aan een dommel telefoonnummer zeker? hmm... persoonlijk had ik wel gewacht met de overdracht tot na de activatie van m'n belgacom. maar blijkbaar had je de overdracht reeds bekend gemaakt in je opzeg, ze hadden je wel kunnen zeggen dat dit problemen zou geven
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Huh? Op zich is het toch gewoon zever? Ze hebben toch ook gewone Internetlijnen op raw copper? Klantgerichtheid is ook een vak op zich...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
steveo
Starter
Starter

Idd en op klantgerichtheid moeten ze nog veel leren blijkbaar.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tis meer willen dan leren. Na zo veel jaren is het wel duidelijk dat ze gewoon liever geld in andere zakken(hun eigen?) steken
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”