Belgacom tv vraagjes

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Ben sinds een paar dagen nieuw bij Belgacom TV.

Hoe kan je het best 2 programma's opnemen die na elkaar starten op dezelfde zender.
Eindtijd eerst op 0 zetten en starttijd tweede ook op 0.
Is er dan een onderbreking tussen de twee opnames? Misschien dan best manueel opnemen, maar dan heb je de titels van de opname niet meer in de pvr staan zeker?

We staan op vdsl2, 20Mb/s
We hebben 1 tv en kunnen 2 tv's aansluiten, dus 2 streams.
Ik zou dan denken dat je als je geen tv kijkt ook 2 streams kunt opnemen, maar dat gaat blijkbaar niet?

Bedankt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Beide op 0 zal het beste zijn, ik denk dat je een korte onderbreking krijgt.

Hoe dan ook, je zal er toch niet echt kunnen op voortgaan vrees ik. Voor hetzelfde geld eindigt het vorige programma vroeger, begint het volgende dus ook vroeger. Met als gevolg dat er op de eerste opname een deel van het 2de programma staat en de 2de opname een stuk ontbreekt.

Dat was een probleem dat we 20 jaar geleden hadden met onze VHS recorder en wat 10 jaar geleden opgelost was dankzij PDC. En raad eens? Danzij "de vooruitgang" zitten we terug met een probleem van 20 jaar geleden.

Sterker nog, vroeger kon je die opname nog gewoon aan uw buurman/familie uitlenen, nu zit je quasi letterlijk vastgeketend.

Ohja, als ik me niet vergis kan je sinds de nieuwe belgacom software opnames ook manueel plannen (je weet wel, uit diezelfde goeie oude tijd, dus met een start en stoptijd).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Is het bij belgacomTV niet automatisch via de EPG dan ? dus als het prog (ongepland) later of vroeger begint dat het ook netjes juist opneemt ?
Dit heb ik toch gehoord van iemand die telenetdigitv heeft en het dus logisch lijkt hier ook zo te zijn...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Noppes.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Past de digicorder bij telenet zich wel automatisch aan als het programma vroeger of later begint.
Zou dan raar zijn dat Belgacom tv dat niet zou kunnen
Maar je weet nooit natuurlijk.

Iemand een idee of onderstaande in de toekomst wel mogelijk zou zijn.
Je kan blijkbaar wel iets opnemen en ondertussen naar een eerder opgenomen programma kijken, maar twee prgramma's gelijktijdig opnemen lukt blijkbaar niet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

telenet ook niet
daarom zeg ik altijd digitale tv is geen vooruitgang maar achteruitgang
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Een voordeel vind ik althans, dat je van die ontelbare dozijnen videobanden af bent waar van alles en nog wat opstaat en het toch niet terug kan vinden.
GHOSTCAR
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010, 14:57

bij u eerste programma dat je opneemt, zet de tijd na opname op 90MIN dan heb je alletwee de opnames, tenzij dat het een film is van 3h :lol:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

proximusboyke schreef:telenet ook niet
daarom zeg ik altijd digitale tv is geen vooruitgang maar achteruitgang
²
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

proximusboyke schreef:daarom zeg ik altijd digitale tv is geen vooruitgang maar achteruitgang
Daar moet ik u tegenspreken. Digitale tv is een grote vooruitgang tov vroeger, de mogelijkheden zijn eindeloos. Het is enkel de manier waarop belgacom en telenet het hier toepassen dat op niets trekt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

sky schreef:Je kan blijkbaar wel iets opnemen en ondertussen naar een eerder opgenomen programma kijken, maar twee prgramma's gelijktijdig opnemen lukt blijkbaar niet.
Lijkt me een software probleem/beperking te zijn. Als je 20 MBit hebt, dan kan je gerust 1 HD en 2 SD streams tegelijkertijd ontvangen (of 4 SD streams) en voor zover ik BGC-TV begrijp, kunnen die rechtstreeks op de schijf bewaard worden zonder decodering (pas bij het kijken wordt er gedecodeerd). Waarom dat dan niet toegestaan wordt, is mij een raadsel.


-Eric-
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

euhm intel als ik met mijn videorecorder van 15 jazar een programma wil opnemen en het begint op te nemen wanneer het begint (ondanks dat het later begint vanwege de regeringscrissis) en het stopt wanneer het ten einde is dus niks verloren .
En dit kan niet met hun digibrol dat noem ik geen vooruitgang maar achtergang !
als ge 10 min moet doorspelen en terugspelen om de reclames niet te zien maar hij spoelt niet door hij neemt frames weg dat noem ik geen vooruitgang maar achteruitgang enz
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Waar ik het eens over wil hebben is het volgende;

ik heb al een tijdje een destijds in promo .... 99€ ... gekochte Atlanta HD-recorder. Mijn oude ligt op zolder .. zo'n platte SD Tilgin recorder.
1: kan ik die nog gebruiken als ik deze opnieuw laat registreren in de centrale ? Is die hardware nog bruikbaar ?
2: Als ik die wil gebruiken, ik kan er dus alleen SD mee kijken, kan dat dan allemaal tegelijk samen met de Atlanta waar ik bvb. HD kijk en tegelijk in HD mee aan het opnemen ben ? Kort dus --> 2 HD-streams + 1 SD-stream tegelijk mogelijk ?

off-topic: de SD-streams trekken op niks .... je bent voor de nationale zenders dan nog beter af met DVB-T waar er tenminste geen compressie op lijkt te zitten = véél zuiverder beeld.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”