dommel cityline

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
skuppy10
Starter
Starter

hallo,

ik heb al maanden een cityconenct lite abonnement van 11,95 euro per maand..
ik heb een overschakeling gedaan naar Cityline aan 29,95 euro per maand...
dommel heeft mijn overschakeling gedaan,mijn product is veranderd.... mijn aantal gb is van 30GB naar 100 GB per maand veranderd....
MAAR: Ik betaal dus al 29,95 euro sinds vandaag en moet nog 10 werkdagen op mijn nieuwe modem met VOIP wachten van dommel is dit normaal?

Groetjes,
Laatst gewijzigd door gr4vity 18 maa 2010, 04:44, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: titel aangepast naar de echte productnaam
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Bij Dommel is dit normaal, ja.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
skuppy10
Starter
Starter

Goztow schreef:Bij Dommel is dit normaal, ja.
ik zie ook bij mijn proformafacturen dat er een factuur is aangemaakt van de nieuwe modem.... dit aan O euro...
mag ik er dan vanuit gaan dat dommel deze modem dan ook al heeft opgestuurd?
verder staat er op dommel zijn website dat je bij cityline een 2 de gratis oproepnumemr kan aanvragen...
maar op de plesk kan ik van telefonie niets veranderen?

Groetjes,
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ik ben niet zeker, maar bij homeconnect had je aparte software om dat allemaal in te stellen.... ik heb geen idee of dat ook zo is bij netline en cityline
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

skuppy10 schreef:hallo,

MAAR: Ik betaal dus al 29,95 euro sinds vandaag en moet nog 10 werkdagen op mijn nieuwe modem met VOIP wachten van dommel is dit normaal?
Verschrikkelijk, wat een ramp.
Nic0Las
Member
Member

Ik heb een dikke week terug een migratie aangevraagd van netconnect(+speedpack) naar Cityline.
Gisteren kreeg ik de melding dat men vandaag de activatie zou doen.
Modem is echter ook bij mij nog niet toegekomen.

Ik hoop maar dat het zal werken met mijn BBox1 tot ik die modem krijg, al is het dan aan tragere snelheden.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als ze hetzelfde zouden hanteren als bij homeconnect gaat enkel het internet gedeelte werken.

Bij homeconnect was het effectief zo dat je een brief kreeg met een activatiecode die je diende in te geven in de homelink software. Aangezien ze bij dommel de voipgegevens niet vrijgeven zal dit eenzelfde scenario zijn volgens mij. Dus je kan je bbox tijdelijk blijven gebruiken ook al heb je dan geen telefonie.

en skuppy, dit zijn inderdaad praktijken die bij dommel geregeld gebeuren.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Ik zou ook eens moeten overschakelen nr CityLine denk ik ...

CityConnect Plus is 33.99eur/m ... maar daar moet nog een bgcom lijn (18.40eur/m of 9.95eur/m) of raw copper bij (13.31eur/m) bij.
CityLine (28.95) + boostpack voor unl. traffic (9.99) is 38.94eur/m of dus 4.95eur duurder dan CityConnect Plus maar moet geen bgcom lijn of raw copper erbij nemen en ik krijg er nog eens hun VOIP diensten bovenop.

CityConnect Plus heeft dus eigenlijk nog bitter weinig zin ... is alleen nog interessant voor mensen waar de vaste voice lijn heel belangrijk is ... die VOIP van dommel zal wel een pak minder stabiel zijn dan de POTS van bgc ...
Ik gebruik die vaste lijn nog maar amper, dus switch naar CityLine zou het allemaal wat goedkoper maken ... nu alleen nog zien hoe makkelijk de overschakeling gaat zijn (incl. het overdragen van mijn huidig bgc nummer).

Update: Ik zie nu dat CityLine upstream max 1.2mbps is ... is dit effectief beperkt op de lijn of is dit gewoon omdat die fritzbox annex-a is? Als je op een cityline lijn een annex-m modem aansluit kan je wel tot 3mbps vermoed ik (en ja, dan werkt je VOIP niet meer, maar da's ook niet wat ik wil weten).
Laatst gewijzigd door ChelloExtremer 18 maa 2010, 17:37, in totaal 2 gewijzigd.
Nic0Las
Member
Member

@Pumbaah;
wel, ik kom thuis en internet werkt niet meer :( Nog steeds geen modem.
Gelukkig kan ik via mijn Proximus mobile internet nog om hulp vragen! Als ik probeer te bellen naar Dommel krijg ik 'netwerk bezet'. :bang:

Kan iemand me helpen met de instellingen voor de bbox1?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member

Nic0Las schreef:@Pumbaah;
wel, ik kom thuis en internet werkt niet meer :( Nog steeds geen modem.
Gelukkig kan ik via mijn Proximus mobile internet nog om hulp vragen! Als ik probeer te bellen naar Dommel krijg ik 'netwerk bezet'. :bang:

Kan iemand me helpen met de instellingen voor de bbox1?
Kan u niet specifiek zeggen voor de bbox1 ... maar het city*-netwerk gebruikt geen PPPoE (met u/p) zoals turboline (bgc, netconnect, etc) maar wel Bridging/MER.

Protocol : Bridging/MER
VPI : 8
VCI : 35
MTU: 1492
Lijn Modus/Modulation : ADSL2+ (G.992.5)
Isolation/Encapsulation: LLC
QoS Class : UBR
Nic0Las
Member
Member

Bedankt voor de reactie.
Ik heb ondertussen wel Dommel telefonisch kunnen bereiken.
Het eerste antwoord was 'u heeft de modem vandaag ontvangen' .. Nu goed, als de koeriersdienst de mist ingaat is het niet hun schuld, maar dit wil toch zeggen dat ze het niet op tijd opsturen.

Doorverbonden met een technieker, die meldde me dat cityline niet werkt met de bbox1, we hebben even geprobeerd, maar tevergeefs.

Hopelijk komt de modem morgen wel aan, dan kan ik hem zaterdagochtend ophalen bij de post..
Hoewel het erg ongelukkig is dat men mijn lijn omschakelt vooraleer ik de modem heb ontvangen die ik hiervoor nodig heb, moet ik wel zeggen dat zowel de administratieve medewerkster als de technieker die ik sprak beide erg vriendelijk waren. Ik heb hier al wel anders gehoord.

Soit, geen p0rn vanavond dan.. :lol:
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

my bad.... bbox lukt inderdaad niet, maar een bbox2 daarentegen dan weer wel.
Nic0Las
Member
Member

Net thuis gekomen, en zoals verwacht een briefje van taxipost in de bus. Ik kan dus morgenvroeg de modem halen.
MAAR: ik zet m'n pc op en krijg de melding dat ik op een nieuw netwerk zit (je weet wel, zo'n melding van vista/win7 waar je moet kiezen tussen thuislocatie of werkomgeving e.d.) en inderdaad, mijn internet werkt weer. Zelfde snelheid als ervoor 1.3 MB/s. down.

Wel kan ik niet meer in m'n bbox (http://192.168.1.1/), dit timed gewoon uit :eek: Hoe kan dit, wat zouden ze gedaan hebben?
Misschien tijdelijk mijn vorig signaal weer geactiveerd na mijn klacht ivm activatie voor ontvangst modem? Waarom kan ik dan niet in de bbox configuratie meer?
Vreemd.

Soit, morgen modem halen en dan laat ik wel weten hoe het loopt en aan welke snelheid.
Nic0Las
Member
Member

Heb m'n fritzbox gaan halen bij de post.
Eerst werkte hij niet, ik heb dan bij de instellingen van m'n modem (frits.box) gaan kijken en daar heb ik dit aangepast:

Afbeelding

Nu doet hij het wel.
Allen, de snelheid is exact hetzelfde gebleven. (1,22 MB/s download)
Voor diegenen die hiervoor niet hebben gelezen: Dommel had mijn cityline geactiveerd (had netconnect), maar ik had de modem nog niet, en m'n bbox1 is niet compatibel met cityline. De dag na mijn telefoontje werkte internet echter weer wel, nog steeds met m'n bbox1. Zou het dus kunnen dat ze mij terug op het oude profiel gezet hebben? Hoe kan ik testen of ik een 24Mbit profiel heb of nog steeds 12?
Zijn m'n settings wel helemaal juist? Men sprak in de activatiemail over LLC, en die optie heb ik niet geselecteerd.

Alvast bedankt voor jullie feedback!
-Nicolas
Nic0Las
Member
Member

Dit is waarschijnlijk de info die jullie nodig hebben om een leek als ik te informeren:
Afbeelding

Nu, dat ik niet 100% de 24Mbit haal kan liggen aan afstand tot centrale enz. Maar het zou toch iets sneller moeten gaan, niet? het is echt exact hetzelfde (1,22)
Ik test met een 100Mbit ftp server.

Deze test zegt dat ik 14.88 Mbit heb
Afbeelding
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member

weet niet waarom je meer snelheid had verwacht.
Ik weet niet of je netconnect lijn was aangesloten op het adsl1 of adsl2+ TurboLine (Belgacom) signaal, maar zo-i-zo was je snelheid beperkt door de technologie (kwaliteit lijn/afstand tot centrale) en niet door het toeknijpen van de lijn door je provider of bgc.

Als je netconnect op adsl1 was en nu had gehoopt om sneller te gaan op dommel's city adsl2+ netwerk, helaas werkt het niet zo ... op lange afstanden en/of slechte lijnen is adsl2+ helemaal niet sneller, adsl2+ kan in die gevallen soms zelfs trager uitvallen dan adsl1.

Afbeelding
Nic0Las
Member
Member

Mja, misschien wat naief, maar ik dacht zo:

Eerst had ik netconnect (4mbit): download +-450kb/s
Dan speedpack genomen (12Mbit): download 1,22 MB/s
Dus ik dacht (24Mbit)= nog sneller. Dat het niet exact dubbel zo snel zou zijn had ik wel gedacht, hoewel ik geen 100m van de centrale zit, maar het blijft exact hetzelfde, ik had toch ietsje snelheidsverhoging verwacht.
Zit ik nu wel op het 24Mbit profiel? Indien ja, en mijn snelheid zo is gebleven door de kabels, afstand, enz. dan is het zo, ik betaal zowieso een pak minder en kan die verdomde discoline opzeggen. Maar ik heb gewoon het gevoel dat ik niet op 24 Mbit zit. die test zegt 14.88Mbit, kan ik daar op afgaan? (misschien snap ik het gewoon allemaal niet zo goed :-D )

Nogmaals bedankt voor feedback
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

signal-to-noise ratio zeer laag zo te zien
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Je hebt het toch over de Upload die beperkt is tot 1200kbit/s. Dit is de maximum snelheid

Uitleg staat hier CityLine beperking in uploadsnelheid. Omdat de modem Annex A is

Indien je het over de download hebt. Dan heb je echt een lage snelheid.
Verbind je PC eens direct met je FritzBox, zonder Wlan, en doe dan een speedtest. Je moet tot 3.8Mb/s (MegaByte) kunnen halen.
Nic0Las
Member
Member

Ik heb het over download, en ben verbonden met LAN kabel
Heb een piek gehad tot 1,77 MB/s met newsleecher
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”