Alarminstallatie

Plaats reactie
Beginner
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2006, 10:25

Op base.be lees ik dat het niet mogelijk is om een alarminstallatie aan te sluiten op de modem.
In principe is het maakt het toch geen verschil uit of ik een telefoon of een automatische kiezer aansluit achter de modem.
Is het iemand gelukt om een alarminstallatie aan te sluiten achter de base modem(Speedtouch 716)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Technisch gezien is het mogelijk, maar praktisch gezien is het niet aangeraden. Een alarm moet normaal gekeurd worden door de verzekering, en ik ben er zeker van dat ze dit zeker gaan weigeren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

je kan het gerust doen, maar weet dan wel:

als je internet dan ff niet werkt (defecte modem, storing op de dslam, ....) dan kunnen ze ook rustig inbreken zonder dat het alarm zal uitbellen.
het is net zoals Trojan zegt perfect mogelijk, maar niet aangeraden.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hier al jaaren een goed werkende alarminstallatie, aangesloten vlak vòòr m'n telefoon achter de Base modem 716.
Die telefoon wordt dus door m'n alarmmodem onderbroken, zoals trouwens overal gedaan wordt.
Geen enkel probleem met de werking.
Geen enkel probleem met de verzekering. Die moeten trouwens niet weten of die installatie een modem aanstuurt.
Gewoon het feit dat er een goedgekeurde installatie IS, is voldoende voor de korting.
Mijn alarmmodem stuurt wel enkel privé (gsm)nummers aan, geen overwakingscentrale. Maar ik vermoed dat die ook heel duidelijk gaan zijn:
'Geen inkomend gesprek geweest bij ons? Dan is 't uw probleem! '
Komt daarbij dat de verzekering, dacht ik, geen extra korting geeft als je zo'n overwakingscentrale aanstuurt.

Hier heeft ie al 'n keer z'n job perfekt uitgevoerd. :beerchug:
In tegendeel, in m'n Telenet periode heb ik eens een probleem gehad, te wijten aan de Telenet installatie.
(dat verhaal staat hier ergens heel diep op userbase neergeschreven)

Enne...net alsof een Belgacom lijn permanent actief is :lol:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

filipi schreef:Hier al jaaren een goed werkende alarminstallatie, aangesloten vlak vòòr m'n telefoon achter de Base modem 716.
Die telefoon wordt dus door m'n alarmmodem onderbroken, zoals trouwens overal gedaan wordt.
Geen enkel probleem met de werking.
Geen enkel probleem met de verzekering. Die moeten trouwens niet weten of die installatie een modem aanstuurt.
Gewoon het feit dat er een goedgekeurde installatie IS, is voldoende voor de korting.
Mijn alarmmodem stuurt wel enkel privé (gsm)nummers aan, geen overwakingscentrale. Maar ik vermoed dat die ook heel duidelijk gaan zijn:
'Geen inkomend gesprek geweest bij ons? Dan is 't uw probleem! '
Komt daarbij dat de verzekering, dacht ik, geen extra korting geeft als je zo'n overwakingscentrale aanstuurt.

Hier heeft ie al 'n keer z'n job perfekt uitgevoerd. :beerchug:
In tegendeel, in m'n Telenet periode heb ik eens een probleem gehad, te wijten aan de Telenet installatie.
(dat verhaal staat hier ergens heel diep op userbase neergeschreven)

Enne...net alsof een Belgacom lijn permanent actief is :lol:
Tot uw modem buiten dienst valt of de stroom valt uit, dan sta je daar zonder alarm, tenzij je een peperdure gsm-module gebruikt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

't Belangrijkste bij een alarmsysteem is dat 't lawaai maakt, en dat 't de buren doet kijken, en dat doet het, zeker weten.
En zonder alarm sta je nooit, batterij is altijd aanwezig, enne...
Da modemgedoe is voor de nabehandeling, ge zijt toch te laat om die gasten te vangen, en da wil ik niet ook.
Of woont hier iedereen op 20 ha grond zodat je de buren zelfs niet kunt zien?

't Grappige is da ze zelfs al op de loop gaan van 't vooralarm. Echt en techtig. :lol:

Dus zelfs ALS die modem zijn ding eens niet 'zou' kunnen doen de moment 'dat' ze binnen zitten...pff zal me een worst wezen.
Trouwens, de Lotto winnen, daar heb je meer kans in.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”