Belgacom telefoonlijn dood + Internet snelheid down met 80%

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Vixen
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2008, 14:08
Bedankt: 1 keer

Sinds deze morgen hebben we geen telefoonconnectie meer (zelf geen toon als je de telefoon naast je hoofd houdt).
Internet snelheid (netconnect van dommel) is gezakt met ongeveer 80% tot op 1200 kbits dl / 400 kbits ul.

Ik vind het raar dat internet wel blijft werken (weliswaar traag en constant disconnects (om de 5-20 mins)) en de telefoon het niet meer wil doen.
Vervolgens naar dommel gebeld, die zagen niets speciaals op mijn lijn. Zij dachten dat het aan men telefoonlijn lag, dus belde ik naar belgacom. Deze zeiden dat er misschien sprake was van een soort kortsluiting ergens. Ze gaan een technieker laten komen donderdagvoormiddag (leve belgacom :/, 2 dagen wachten).

Het zou raar zijn dat er van de ene op de andere dag iets kapot springt. Ik hoop dat die technieker een oplossing zal vinden. Ik vroeg eveneens ook aan belgacom of het een algemeen probleem zou kunnen zijn. Ze antwoordden daarop dat ik de enige ben in men straat die dit soort problemen had vandaag.

Zou er nog iets zijn dat ik zelf kan proberen om dit op te lossen?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het engige dat ge kunt doen is uw modem aan de binnenkomende lijn hangen en zien of het daar ook zo traag is, hetzelfde voor uw telefoontoestel. Als daar niets werkt moet een technieker het vanop de straat herstellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nog dingen die je kan proberen:

- Andere telefoon gebruiken (je weet nooit dat de jouwe stuk is)
- Andere modem gebruiken
- Splitters nakijken/vervangen
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Heb dit enkele weken geleden ook voorgehad. Telefoon was dood, internet werkte wel nog.

Belgacom technieker was ook langsgeweest, heeft niets aan de binneninstallatie gevonden, is dan even naar de grote centrale gegaan, heeft daar iets gereset of vervangen, en ons via gsm laten weten dat het opgelost moest zijn.. En dat was het ook..

Toevallig hadden we net het discovery lijn abo verlengd (voor éénmalig 6 euro korting lol, belachelijk eigenlijk dat we er op ingegaan zijn), en dan valt even later de lijn uit.. Misschien een foutje in het systeem, of puur toeval dat er iets stuk ging..

Hopelijk is het bij u ook zo snel opgelost.

Greetz,
T
Vixen
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2008, 14:08
Bedankt: 1 keer

Het is opgelost geraakt. Er ging normaal deze voormiddag een technieker van belgacom langskomen.
Er is niemand gekomen en plots tegen 10 uur ging werkte onze telefoonlijn weer. Ook het internet werkt weer naar behoren.

Danku voor jullie tips, de fout lag dus niet bij mij maar bij belgacom.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”