Portforwarding in Sagem modem/router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
WimmiW
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Ik heb de nieuwe Sagem Sacrlet One modem/router en een dreambox (satellietontvanger) die ik wil portforwarden.
Normaalgezien zou dit moeten werken via Advanced Settings - LAN Servers.
Daar heb ik al geprobeerd met poort 19999 te forwarden en daarna ook de poort 12000 (standaardpoort bij dreambox).
Na enkele uren is het alsof die poort dan dichtslibt, en kan ik om één of andere reden geen telefoons meer ontvangen via de modem.

Weet iemand hier raad mee?
Afbeelding
RL
Member
Member

Ik heb zelf ook dergelijke problemen gehad met 'dichtslibben'. Ik heb toen na verschillende mislukte acties de modem terug op factory settings gezet en de login-gegevens opnieuw ingesteld voor mijn account. Daarna de dreambox direct op de modem ingeplugd in de 2de aansluiting en dus buiten mijn normale router om). Toen heb ik alleen de TCP-poort 12000 opengezet (vroeger wist ik niet zeker of UDP ook moest en zette ik ze allebei open) naar de dreambox op 192.168.1.3. En nu werkt het zonder problemen. Wat nu juist de magic move was weet ik niet maar de combinatie van deze dingen heeft mijn problemen opgelost.
WimmiW
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

ik heb 14 dagen problemenvrij geweest, maar nu moet ik terug meermaals per dag de sagem modem rebooten, want mijn inkomende gesprekken komen niet meer binnen en mijn outlook krijgt problemen met mijn mails.
Na de reboot werkt alles weer normaal voor enkele uren.
Is dit de juiste volgorde volgorde dieje gevolgd hebt met je dreambox?
Heb jij geen problemen meer? Heb je andere oplossingen?
Mvg.
Afbeelding
RL
Member
Member

Lees je pm even.
DJBA629
Starter
Starter

Kan je mij ook zeggen wat te doen want heb ook dit probleem met de BBOX2 ik heb ook poort 12000 geopend en na een paar uur kan ik niet meer mailen en is poort 12000 geblokkeerd
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

laat de scarletbox eigenlijk toe om een broadcast IP te forwarden ?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”