Bcom Boost en Comfort

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Hallo,

Ik ben reeds jaren gebruiker, vroeger van GO, sinds enige tijd van Comfort.
Mijn "snelheid" ligt tussen de 1.8 en 2 Mb, omdat ik vrij ver van de centrale lig, iets wat ik weet, en wat ik steeds heb aanvaard.
Nu met de "boost" reclame en berichten op fora, dacht ik eindelijk over een sneller internet te kunnen beschikken.
Tel. contact met Bcom wees uit dat VDSL beschikbaar is op mijn adres, maar dat dit enkel kon geactiveerd worden als ik een Bcom TV abonnement zou nemen. Ik heb dit geweigerd. Na lezing van diverse fora, ook op Bcom, zou een bestaande klant toch recht hebben op deze gratis VDSL upgrade (indien beschikbaar).
Gisteren ben ik in Bcom winkel geweest met dezelfde upgrade-vraag en de vriendelijke bediende zei mij "ja, je zit nog op de oude adsl systeem en daardoor is het zo traag" en men zou controleren of VDSL kon. Vandaag bevestigt men mij dat VDSL beschikbaar is, maar dat ik dit enkel en alleen kan krijgen als ik zou upgraden naar Favorite OF naar >Bcom TV. Ik wil geen van beide doen.

Volgens alle doc's moet Comfort een snelheid behalen TOT 12 Mb. Dit kan technisch. Toch weigert Bcom dit te doen.
Is er iemand die dit kan uitleggen ? En is er iemand die met kennis van zaken de juiste politiek kent die Bcom hanteert voor deze Boost operatie ???
Ik ben al jaren benadeeld door de lage snelheden (wat ik wist en waarmee ik akkoord ging) en vandaag, wanneer ik aan "normale" snelheden zou kunnen werken, weigert men mij te helpen : ik voel me in mijn kruis getast.

Groetjes
Bert
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

bert schreef: Ik ben reeds jaren gebruiker, vroeger van GO, sinds enige tijd van Comfort.
DxADSL?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Sorry, Maurice, ik heb het bericht herplaatst.
Mvg
Bert
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Blijven bellen en zagen, dat is bij mij ook gelukt :-) Je moet de juiste persoon aan de lijn krijgen die al wat gemakkelijker is. Dreigen met opstappen (als je dat kan zonder opzeggingsvergoeding) helpt ook.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal gezien was dat zogeheten speed pack 50 €. Maar ik weet niet of dat ook op de comfort kan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

idd gewoon dreigen met opstappen en naar telenet gaan.
is eigenlijk hetzelfde of mensen die een generation willen, die moeten ook zagen en klagen en dreigen voor ze hun zin krijgen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Heb je ook telefoon bij belgacom? Dan is bgc tv gratis, en kan je zo naar vdsl2 overstappen.

Indien je geen telefoon hebt, moet je blijven zagen zoals anderen zeggen, blijven zagen over die snelheden, en uiteindelijk lukt het wel
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Mathy schreef:Blijven bellen en zagen, dat is bij mij ook gelukt :-) Je moet de juiste persoon aan de lijn krijgen die al wat gemakkelijker is. Dreigen met opstappen (als je dat kan zonder opzeggingsvergoeding) helpt ook.
aangezien de voorwaarden in april wijzigen (prijsverhoging) kan iedereen opzeggen zonder vergoeding, 't is dus de moment
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

xenne schreef:aangezien de voorwaarden in april wijzigen (prijsverhoging) kan iedereen opzeggen zonder vergoeding, 't is dus de moment
Ik was niet zeker of dat voor zijn abonnementstype ook waar was dus vandaar mijn voorzichtigheid ;-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Ja, ik heb een vaste lijn.
Maar ik wil geen Bcom TV : ik heb Indi (nu telenet) en ben er zeer tevreden over.
Bert
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

bert schreef:Ja, ik heb een vaste lijn.
Maar ik wil geen Bcom TV : ik heb Indi (nu telenet) en ben er zeer tevreden over.
Bert
Het is toch gratis, je kan het gewoon nemen en niet gebruiken ;-) Dan gaan ze u sowieso op vdsl2 overzetten zonder er een probleem van te maken.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Volgens het Bcom forum zou vanaf 22 maart alles in orde komen. Dus Comfort gebruikers, nog enkele dagen geduld !

Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Bert
now
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2007, 14:48
Locatie: Kortrijk

[/q
olitox schreef:
bert schreef:Ja, ik heb een vaste lijn.
Maar ik wil geen Bcom TV : ik heb Indi (nu telenet) en ben er zeer tevreden over.
Bert
Het is toch gratis, je kan het gewoon nemen en niet gebruiken ;-) Dan gaan ze u sowieso op vdsl2 overzetten zonder er een probleem van te maken.
uote]

Ik heb ook comfort en in de Belgacom winkel stelde men mij ook voor om TV gratis bij te nemen.
Ik heb wel mijn bedenkingen over dat "gratis". Toon Hermans zei vroeger al : "voor niets gaat de zon op"

Het gaat hier om een contract van (minimum) een jaar. Het klinkt verleidelijk maar als ik nu TelenetTV opzeg en Belgacom rekent mij na het eerste jaar het volle pond voor B-TV, wordt het wel terug een rompslomp om terug naar Telenet over te schakelen.

Daarom wacht ik nog even. Misschien lukt het wel om na 22 maart de "Boost" te krijgen zonder die verplichte "GRATIS TV"
Walter
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2010, 20:25

Eerst en vooral. Kijk eens in mijn post op het onderwerp 'VDSL2 en Evonet?' (via zoekfuctie forum)
Ik heb dus identiek dezelfde problemen als Bert en ik ben het volledig aan het uitpluizen.

en i.v.m. Belgacom tv er gratis bij. B*llsh*t!! Je betaald er wel degelijk voor (een 'verplichte pack' met favorite, vaste telefonie & dig.tv=60€)en net zoals bij telenet krijg je een belabberde settopbox voor de tv.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

in principe komt het op gratis.
Bij telenet krijg je een korting als je al de produkten bij hen neemt.
Dus infeite hetzelfde aleen heeft het sausje een andere naam.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Mutmong, kun je eens zeggen waar dat bericht staat ? De zoekfunctie levert niks op (Vdsl2 en evonet)

Bert
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

olitox schreef:
bert schreef:Ja, ik heb een vaste lijn.
Maar ik wil geen Bcom TV : ik heb Indi (nu telenet) en ben er zeer tevreden over.
Bert
Het is toch gratis, je kan het gewoon nemen en niet gebruiken ;-) Dan gaan ze u sowieso op vdsl2 overzetten zonder er een probleem van te maken.
HET IS NIET GRATIS!
Belgacom Internet Favorite + Classic line (+happytime) kost 42€/maand.
Belgacom Internet Favorite + Classic line (+happytime) kost 60,15€/maand.

Da's een verschil van 18,15€/maand, dus helemaal niet gratis!

EDIT: Internet Favorite + Classic Liner kost 52€/maand. Maar da's nog steeds een verschil van 8,15€ en dus nog steeds niet gratis.
Laatst gewijzigd door MRC101 15 maa 2010, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

bert schreef:Mutmong, kun je eens zeggen waar dat bericht staat ? De zoekfunctie levert niks op (Vdsl2 en evonet)

Bert
Kijk hier eens
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 3&start=20
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

MRC101 schreef:
olitox schreef:
bert schreef:Ja, ik heb een vaste lijn.
Maar ik wil geen Bcom TV : ik heb Indi (nu telenet) en ben er zeer tevreden over.
Bert
Het is toch gratis, je kan het gewoon nemen en niet gebruiken ;-) Dan gaan ze u sowieso op vdsl2 overzetten zonder er een probleem van te maken.
HET IS NIET GRATIS!
Belgacom Internet Favorite + Classic line (+happytime) kost 42€/maand.
Belgacom Internet Favorite + Classic line (+happytime) kost 60,15€/maand.

Da's een verschil van 18,15€/maand, dus helemaal niet gratis!
Het is wel gratis :)

Internet favorite: 41.75€/maand (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... dsl_res_go)
Telefoon: 18.40€/maand (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ixed_lines)
Totaal: 60.15€/maand

Pack INTERNET FAVORITE + TV + TELEFOON: 60.15€/maand (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... vtel_price)

Allebei 60.15€, packs zijn altijd goedkoper, daarmee dat als je een pack neemt met telefoon + internet dat het iets goedkoper is. Maar belgacom vergelijkt prijzen buiten packs, en dan heb je tv wel gratis.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Belgacom TV kost 12,5€/maand + eventueel huur decoder, dus niet gratis.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... scriptions
Laatst gewijzigd door MRC101 15 maa 2010, 16:29, in totaal 2 gewijzigd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Alleen de zon de zon gaat gratis/voor niks op, al de rest is verkoop/marketing trucks.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

olitox schreef:Maar belgacom vergelijkt prijzen buiten packs, en dan heb je tv wel gratis.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2010, 20:25

N.a.v. de vermelding: 'Ik haal de aangekondigde snelheden niet. Wat kan ik doen?
Neem contact op met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of uw lijn kan worden opgewaardeerd naar de VDSL2-technologie. Voor een vaste kostprijs van € 50 (gratis op aanvraag van de klant in het kader van de verbetering van onze internetproducten) ontvangt u een nieuwe B-Box 2-modem met installatiekit.'
bij FAQ van 'Belgacom boost het internet' heb ik gebeld om te vragen als ik nu alsnog als uitsluitende internetter (geen tv) een VDSL2 aansluiting kan krijgen. Ik moest wel bellen want de technical support mailde mij te niet te mogen antwoorden omdat dit een commerciële vraag zou zijn!?
HET IS NU TOCH MOGELIJK, DUS ZONDER DE PACK! Halleluja!
Waarschijnlijk waren er teveel klachten!!
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Het is in orde !
Vandaag heb ik de VDSL2 modem opgehaald bij Bcom, en alles is zonder enig probleem verlopen : geen upgrade van het abonnement, geen TV.... gewoon alles bij het oude.
Nu nog even wachten op de activatie...
Mvg
Bert
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Gisteren ben ik overgezet naa VDSL 2 en het werkt perfekt. Zonder upgrade van mijn kontrakt, zonder Bcom TV... net zoals het hoort.
Ik ben tevreden.
Bert
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”