Heeft er iemand problemen met dommel netconnect?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

De voorbije week zit ik precies met een probleem maar kan niet echt zien waar het probleem zit.
Merk dat ik regelmatig gewoon mijn verbinding verlies als in bezig met een telnet sessie.

En de kleine zit te klagen dat zijn spellekes op internet constant verbinding verliezen.

Heb voorheen niet echt veel problemen gehad.
Heb ondertussen al eens een andere PC geprobeerd, zelfde probleem.
Dommel zegt dat de lijnwaarden goed zijn.
Het lijkt er niet op dat ik het signaal verlies, de modem lampjes blijven branden(die wat moeten branden).

Dus zit beetje met de handen in het haar.
Ik kan mn werk nauwelijks doen erdoor.
En de kleine, die zaagt maar over zn spelleke haha.

Kan het zijn dat de verbinden blijft, maar dat hij het niet aankan de pakketten te ontvangen of iets dergelijks.
Heb al gezocht naar een of ander programma dat de lijn kan monitoren om te zien als ik iets kan achterhalen.

Enige hulp is alvast welkom, want ik zie het niet meer zitten.
Zou eerder het probleem op de lijn duwen, gezien de modem en PC's in orde zijn.

EDIT: MSN blijft bijvoorbeeld gewoon online(meestal).
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is niet noodzakelijk zo dat als dommel een lijn meting doet en deze goed is je lijn niet slecht is. De waarden kunnen fluctueren. Volgens mij zal dit het geval zijn mits het probleem dat je beschrijft typerend is.

Bij ADSL kan dit aan een redelijk aantal dingen liggen, om maar op te noemen:
  • Een defecte DSLAM poort (dit dient dommel op te lossen)
  • Een defect op de Belgacom bekabeling (dit dient dommel ook op te lossen)
  • Een defecte modem (dit dien jij zelf op te lossen door de modem te vervangen)
  • Een defecte ADSL-filter (dit dien je zelf ook op te lossen, deze filters kan je voor +/- 10 EUR bij de Belgacom shop kopen)
  • Een defect op je interne bekabeling (ook door jou op te lossen)
  • Een slecht contact in de telefoon aansluiting (ook door jou op te lossen)
Er zijn nog meer mogelijke redenen, maar dit is grosso modo het meest voorkomende. Zoals je ziet is dit niet perse de schuld van jou provider, maar voor je stappen onderneemt sowieso een lijn meting laten doen door je provider. Een technieker laten komen (in dit geval een Belgacom technieker) kan het probleem oplossen indien het probleem aan de Belgacom infrastructuur ligt (DSLAM of bekabeling), maar in het geval dat het aan een andere factor ligt zal Belgacom jou de kosten van de technieker aanrekenen.

Een kleine tip die ik je kan geven, probeer de filters (de blokjes die op je telefoonaansluiting zitten en waar je de modem op aansluit) een avond te verwijderen. Als je lijn dan stabiel is ligt het aan de filters (hoogstwaarschijnlijk een van de filters). Je internet zal wel uitvallen wanneer je probeert te bellen (best de telefoon gedurende de test niet aansluiten), maar zo kan je tenminste kijken of het aan de filters ligt.

Ik hoop dat ik je hiermee toch al een beetje op gang heb gezet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb hetzelfde probleem, laatste dagen verlies ik meerdere keren per dag m'n verbinding

Code: Selecteer alles

FRITZ!Box Events, Status of zaterdag 13 maart 2010 11:35:57

12.03.10 10:23:14 DSL not responding (no DSL synchronization).
12.03.10 01:42:04 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 17:28:32 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 17:17:51 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 17:02:52 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 16:59:03 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 16:51:12 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 16:49:16 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.03.10 14:37:36 DSL not responding (no DSL synchronization).
10.03.10 18:18:38 DSL not responding (no DSL synchronization).
10.03.10 17:21:13 DSL not responding (no DSL synchronization).
10.03.10 17:19:33 DSL not responding (no DSL synchronization).
10.03.10 17:12:21 DSL not responding (no DSL synchronization).
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

Bedankt ga ik alvast eens proberen.

Modem is net nieuw, maar heb voor de zekerheid eens een andere aangesloten.
De filter heb ik vervangen door een nieuwe dus probleem lag daar ook niet.
Bekabeling, is een moeilijke. Heb de modem aangesloten waar de kabel binnen komt.
Normaal is die aangesloten op mijn bureau. Maar het probleem bleef ook hier.
Kan natuurlijk nog altijd hier aan liggen, ga straks eens proberen de stekkerdoos te vernieuwen.

Gezien het probleem plots opdook(sinds deze voorbije week).
Vermoed ik eigenlijk een probleem bij dommel.
Maar je kan niet zomaar zeggen van zet mijn lijn even op een andere DSLAM poort, of kijk de bekabeling van belgacom eens na.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

hier moet ik mijn modem ook 1-2 keer per dag herstarten omdat ik niet meer kan surfen(msn blijft wel online, meestal de Xbox360 ook), als ik "Troubleshoot problems" doe in win7 komt er op "The DNS server isnt responding". Dus ik weet niet of het een modem probleem is(toch al 4 jaar oud) of de lijn/dommel/belgacom...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Al eens andere DNS-servers geprobeerd?
www.opendns.com, probeer dat eens.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

awel ik gebruik die al.
dus wss de modem versleten, ni?
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

Lord Utopia schreef:Al eens andere DNS-servers geprobeerd?
http://www.opendns.com, probeer dat eens.
Heb ik net even geprobeerd, lijkt niet te werken bij dommel.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Welke modem heb je momenteel?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

Linksys WAG160Nv2
Gloednieuw, 2 paar zelfs verkoop zelf hardware.
Dus heb voor de zekerheid een andere geprobeerd voor als het daaran zou liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”