cpu gebruik aan 100% tijdens het downloaden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
barmad
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2005, 18:21
Locatie: Ieper
Bedankt: 1 keer

De cpu draait aan 100% als ik iets download, een bestand via ie of firefox, met newsbinpro of zelfs een filmpje bekijken online gaan het de eerste momenten in snakken door het hoog cpu gebruik tot alles van het filmpje binnen is.
Als dit gebeurd kan ik bijna niets meer doen met de muis werkt in gorten en stoten (Zeer lastig).

Ik draai Windows 7 ultimate 32 bits.

Onder taakbeheer zie ik ook geen abnormale zaken die er uitspringen kwa hoog cpu gebruik. Ook al geprobeerd met de virus scan (nod32 versie 4.0.467.0) uit te schakkelen maar geen betering.

Iemand enig idee?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Welke provider / modem / verbinding / ... ?

Al eens geprobeerd om gewoon een groot bestand op je harde schijf te kopiëren en te kijken of hij dan ook hoge CPU heeft? Indien ja, ligt het probleem misschien aan je chipset drivers of een stervende harde schijf.
Als je een thuisnetwerk hebt kan je ook eens proberen over het netwerk te kopiëren. Indien je dan hoge CPU ziet ligt er iets aan je netwerkkaart / drivers.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
barmad
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2005, 18:21
Locatie: Ieper
Bedankt: 1 keer

Mathy schreef:Welke provider / modem / verbinding / ... ?

Al eens geprobeerd om gewoon een groot bestand op je harde schijf te kopiëren en te kijken of hij dan ook hoge CPU heeft? Indien ja, ligt het probleem misschien aan je chipset drivers of een stervende harde schijf.
Als je een thuisnetwerk hebt kan je ook eens proberen over het netwerk te kopiëren. Indien je dan hoge CPU ziet ligt er iets aan je netwerkkaart / drivers.


Mijn verbinding dommel homeconnect adsl2, kopiëren van grote bestanden heeft geen problemen, niet van de ene schijf naar de anderen en ook niet van de ene pc naar de andere over het netwerk.
Heb 2 netwerkkaarten een vaste en een draadloze, de ene of de anderen uitschakkelen helpt ook niet.
Met xp of vista had ik dat probleem niet. In het begin dat er win7 opstond ook niet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

barmad schreef:De cpu draait aan 100% als ik iets download, een bestand via ie of firefox, met newsbinpro of zelfs een filmpje bekijken online gaan het de eerste momenten in snakken door het hoog cpu gebruik tot alles van het filmpje binnen is.
Als dit gebeurd kan ik bijna niets meer doen met de muis werkt in gorten en stoten (Zeer lastig).

Ik draai Windows 7 ultimate 32 bits.

Onder taakbeheer zie ik ook geen abnormale zaken die er uitspringen kwa hoog cpu gebruik. Ook al geprobeerd met de virus scan (nod32 versie 4.0.467.0) uit te schakkelen maar geen betering.

Iemand enig idee?

Probeer eens met Jdownloader als downloadmanager (pc freezed hier anders ook altijd met firefox).
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

en goed onderhoud van de pc doet wonderen! Verwijder spyware, virussen, malware etc..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”