Telenet datavolume onbeperkt of toch niet ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Kan iemand mij uitleggen wat telenet hiermee wil zeggen aub ?

* Ongelimiteerd gebruik enkel voor normaal gebruik, wettige doeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet. Telenet behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks volumeverbruik hebben dan het gemiddelde van het product in kwestie. Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen en Telenet behoudt zich het recht voor deze klanten tijdelijk op een lagere snelheid te plaatsen.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Lijkt mij toch vrij duidelijk, niet ?

Het is een FUP en telenet mag/kan u vragen uw verbruik aan te passen. Tevens dekken ze zich in tegen illegale downloads e.a.

grtz,
Sasuke

PS: Krijgen de mensen eens iets, moeten ze weer gaan vitten op de details.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Sasuke schreef:
En dit voor amper 100 euro in de maand (fibernet100).
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Mij is het dus niet duidelijk ...Ik bedoel ermee ,,,geen datavolume maar toch beperkingen en ik zou op prijs stellen als iemand duidelijk kan maken
wat wel of niet mag/kan.
De formule kost heel veel centen toch ? althans in mijn ogen !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In een ander topic stond: 3 x 600 GB per maand na elkaar en Telenet gaat uw verbinding verbreken.
demarc
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

De feiten zijn dat alle advertenties voor een " onbeperkt" downloadvolume gewoon bedrog zijn, behalve bij Dommel. Als je wil kan je daar ECHT ongelimiteerd afhalen.
Ik heb al gereageerd bij Belgacom en Scarlet dat ze hun bedieglijke reklame moeten weghalen. Naar zeer lang aandringen kreeg ik van een "supervisor" te horen dat ONBEPERKT in hun normen gelijk is met ongeveer 200 Gb!! Van een schandaal gesproken. Toen ik dat aankloeg werd ik direct verweten een " illegale " downloader te zijn. Ik bracht naar voor dat zij illegaal bezig zijn met bedrieglijk het woord "onbeperkt" te gebuiken. Wanneer ik vertelde dat er altijd een internetradio aanstaat, ik via een Ip player HD live video bekijk uit de USA a 1000 Mb/sec, er hier op 2 pc's online gegamed wordt, werd zonder boe of ba de telefoon dichtgegooid. Bravo aan de telecom maffia!
Dus loop niet in de Telenet, Belgacom en consoorten hun bedrog! Ik zou zeggen allemaal klacht indienen wegens bedrieglijke reklame!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Onbeperkt bestaat niet. Al is het maar omdat de tijd in een maand beperkt is evenals de snelheid van je verbinding.
We leven hier niet in de VS, dus kunnen de beroepsklagers maar beter stoppen met allerhande acties/rechtzaken aan te spannen (of te pogen). Als Dommel en co trouwens alleen maar moeten leven van die ongelimiteerde downloaders, zullen ze ook geen lang leven (meer) beschoren zijn.

Trouwens, als je anno 2010 nog niet genoeg hebt aan 600GB/maand, dan ga je beter even bij de dokter langs me dunkt.
demarc
Starter
Starter

Het gaat hier niet over genoeg of niet genoeg maar wel over bedrieglijke reklame. Het woord "onbeperkt" houdt letterlijk in ZONDER beperkingen.
Het wordt door die ISP maffia misbruikt om met een mooie slogan een dom publiek te misleiden.
Wat doe je als de slager reuze reklame maakt met " onbeperkt " biefstuk voor 20 euro. En je aan zijn deur te horen krijgt dat " onbeperkt" een halve kilo is?
Iedereen tevreden zeker? Leve de zotten!
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

TomG schreef:Onbeperkt bestaat niet. Al is het maar omdat de tijd in een maand beperkt is evenals de snelheid van je verbinding.
We leven hier niet in de VS, dus kunnen de beroepsklagers maar beter stoppen met allerhande acties/rechtzaken aan te spannen (of te pogen). Als Dommel en co trouwens alleen maar moeten leven van die ongelimiteerde downloaders, zullen ze ook geen lang leven (meer) beschoren zijn.

Trouwens, als je anno 2010 nog niet genoeg hebt aan 600GB/maand, dan ga je beter even bij de dokter langs me dunkt.

Je denkt beperkt en in de tijd van nu!
Er werd al ergens iets aan gehaald als je tegen een degelijk snelheid kan uploaden of downloaden dat het wel interessant word voor online backuppen bijvoorbeeld. Hoe zit het met de verhuur van hd films online? (Aanbanden gelegd door de providers in mijn ogen ) Waarom moeten we meestal tijdens de nacht downloaden ( wat nu voor de meeste het geval is )?Als je onbeperkt hebt moet je daar al niet meer bij stil staan en kan je het geplande werk onmiddellijk uit voeren. En wat gaat de toekomst nog brengen, wat zou er nog komen als er echt geen limiet meer is. En waarom blijft het allemaal zo belachelijk en duur hier in België. In Nederland hebben ze geen limiet en daar is alles goedkoper en das al jaren. Dus waarom niet hier, denk ik dan maar. Ik wil alleen maar zeggen bemoei je niet met andermans zaken en bied kwaliteit en degelijk naar gelang de vraag van de klant. Stop de monopolie in dit land en neem een voorbeeld van de buurlanden.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

"Onbeperkt" zou inderdaad onbeperkt moeten zijn - enkele jaren geleden was er nog een veroordeling voor een telefoon provider die onbeperkt bellen aangeboden had in hun reclame, maar mensen toch disconnecteerde omdat ze de telefoon echt onbeperkt gebruikten, namelijk als babyfoon.
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Ik ben het helemaal met jullie eens dat onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt moet zijn .. Als Telenet zich indekt
met kleine letters is dat een teken dat ze nog niet helemaal snappen waar de toekomst ligt .. Ze moeten nu of ooit toch hun
melkkoe opofferen,,,, de ' data centen ' waar de grote operatoren jaren van hebben geprofiteerd moeten ze nu eindelijk opgeven.
Zelfs in België is er weer hoop op snel Internet waar je mee kunt doen zoals je wilt..Het zou mooi zijn wanneer er meer concurrentie zou komen
voor Belgacom en Telenet.Dommel is een alternatief maar ze schitteren in mijn ogen door hun onprofessionele en ook nog arrogante gedrag.
Als je zeker wilt zijn dat je kunt mailen en Internetten zou ik niemand aanraden om daar te zitten maar daar gaat het nu niet over...

Ik kom uit Skandinavie en kan jullie vertellen dat mijn vader razend snel Internet heeft voor 22.50 Euro per maand,,,,,,,,,,no limits at all

Wie weet komt het hier ook ooit goed !
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Je moet u niet enkel afreageren op telenet, maar ook op Belgacom _ die doen net hetzelfde met hun kleine letters
wie heeft nu niet genoeg met 600 GB in de maand? djeezes ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik zou graag eens weten van iedereen die echt 'onbeperkt' nodig heeft hoeveel ze dan effectief per maand verbruiken en waarvoor ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
dasmewat
Plus Member
Plus Member

Belgacom doet waarschijnlijk niet onder in het manipuleren van prijzen daar ben ik ook van overtuigd .

Een andere vraag was hoeveel heb je nodig ? Mij lijkt het mooi om een blue ray movie te downloaden,tegen betaling ,
de kinderen laten gamen (wel de uren in de gaten houden ) :evil: Ik zelf download tv programma's uit mijn landje via usenet.
Vroeger werd dat opgenomen door familie op vhs en dan bekeken wanneer we elkaar ontmoeten..Is er een goede film op tv zou ik die ook
willen afhalen en bekijken in ca 1 uur 30 ,,Op de meeste zenders moet je 2 1/2 uur uitzitten door de achterlijke commercials ..
Ik denk dus niet echt dat ik terra's nodig heb maar het gevoel dat je krijgt waarvoor je betaald staat me heel goed aan ,,en dat is snel Internet, zonder
limits ! en nog betrouwbaar ook.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Patje schreef:Je moet u niet enkel afreageren op telenet, maar ook op Belgacom _ die doen net hetzelfde met hun kleine letters
wie heeft nu niet genoeg met 600 GB in de maand? djeezes ....
Bij Belgacom is het wel licht anders. Daar kan je 500 GB zonder problemen downloaden met daarna ongelimiteerd volumepacks per 20 GB.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

ja, en vlieg je na 500GB dus om de 2u op smallband.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... miet.dhtml

Minister Magnette pikt dit niet. "Bij mijn weten wil ongelimiteerd ook daadwerkelijk ongelimiteerd zeggen", aldus de PS-minister. "Het gaat hier wel degelijk om misleidende reclame en een inbreuk op de wet handelspraktijken. De kleine lettertjes wijzigen een essentieel kenmerk van het product en dat is strafbaar. Mogelijk zullen er dus sancties volgen."
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ok, voor de wijsneuzen die niet willen geloven dat onbeperkt niet bestaat, illustreren we met onderstaand voorbeeld:

Telenet 100 Mb fibernet. Laten we uitgaan van een gemiddelde downloadsnelheid van 10 MB/s (12,5 MB/s = max).
Dat levert op:
35,16 GB/u
843,75 GB/dag
25,54 TB/maand (in een maand met 31 dagen)

Oh nee! Paniek! Dat is wel meer dan 50 keer de opgelegde limiet!

Desalniettemin toont het aan dat onbeperkt dus niet bestaat. Voor een FUP verbinding van 20 Mbit bij Belgacom mag je al deze waardes nog delen door 5 (gemiddeld). Op maandbasis is dat dus 5x minder dan wat jullie onbeperkt noemen. Grote paniek!

Het is toch niet omdat je de bedrijfswagen van uw werkgever mag gebruiken (zonder zelf gebruikskosten ervoor te betalen), dat je alle dagen 2500 KM moet gaan rijden?

In elk geval, het is gebleken dat het voor sommigen nooit genoeg is en dat het ook nooit goed kan zijn. Beroepsklagers dus, zoals ik ze eerder al noemde. Geef ze een hand, ze nemen een arm. Geef ze een arm, nemen ze gans het bovenlichaam...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

TomG schreef:Ok, voor de wijsneuzen die niet willen geloven dat onbeperkt niet bestaat, illustreren we met onderstaand voorbeeld:

Telenet 100 Mb fibernet. Laten we uitgaan van een gemiddelde downloadsnelheid van 10 MB/s (12,5 MB/s = max).
Dat levert op:
35,16 GB/u
843,75 GB/dag
25,54 TB/maand (in een maand met 31 dagen)

Oh nee! Paniek! Dat is wel meer dan 50 keer de opgelegde limiet!

Desalniettemin toont het aan dat onbeperkt dus niet bestaat.
Stel je bent een wacko met geld (opslag,usenet servers ect, want je besluit ff met je weirdo :banana: brein al de dumpgroepen op usenet te downloaden :banana: ) U neemt een (verplicht) jaarabbonement af bij een provider die onbeperkt downloadvolume aanbiedt, en u zet uw lijn open aan je maximale speed en je begint continu te downloaden. Na een jaar zeg je je abbo op en voila je hebt onbeperkt gedownload bij deze provider toch, je betaald enkel je maandelijkse abbokost...(of je betaald ineens voor het hele jaar)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Bij het Turbo XL abonnement van Telenet staat nog altijd te lezen...
Ongelimiteerd gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet.
Voor een bedrijf(je) als het onze betekent dat concreet dat we vanagf juli dit abonnement niet meer zouden kunnen gebruiken.
Daarom even een email gestuurd naar de klantendienst met de vraag om e.e.a. te verduidelijken.

Ben benieuwd :wink: .
suiker
Plus Member
Plus Member

FUP is het goed recht van de ISP's.

Wat echter wel verboden is, is dat zij klanten lokken door dingen te beloven die niet stroken met de werkelijkheid.

Ongelimiteerd is wel degelijk limietloos. In werkelijkheid is dat bij de ISP's niet zo. Dus moeten ISP's berecht worden op basis van de wetgeving met betrekking tot misleidende reclame.

Er moeten maar eens zware straffen komen op misleidende reclame. Het loopt de spuigaten uit.
demarc
Starter
Starter

Open Your Eyes: De "Onbeperkt" slogans zijn enkel bedrog!! Discussies over wie steeds meer wil, bij de dokter moet gaan omdat hij gestoord is enz.. Het is volledig naast de kwestie.
Deze topic zou in feite overbodig moeten zijn. Wie reklame maakt met "ONBEPERKT" moet ook onbeperkt geven.
Het enige dat hier duidelijk is dat reeds zovele gebruikers bedrogen werden, dat ze zich voortdurend vragen stellen wat klopt en niet.
Intussen zal minister Quickie de reklame onderzoeken ....... ( ken je dat? ) Waar er feitelijk niets te onderzoeken valt. Bedrog is bedrog en moet bestraft worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

demarc schreef:Open Your Eyes: De "Onbeperkt" slogans zijn enkel bedrog!! Discussies over wie steeds meer wil, bij de dokter moet gaan omdat hij gestoord is enz.. Het is volledig naast de kwestie.
Het is niet naast de kwestie omdat iedereen met een beetje gezond verstand weet dat om dergelijke verbindingen aan te bieden voor zo'n consumer prijs (ook al is die in Belgie nog steeds te hoog) men overboeking moet voorzien. Indien je dan echter klanten hebt die tot de laatste bit eruit persen, en dit 24u per dag dan weet je dat het concept van overboeking gewoonweg niet werkt.

Het resultaat van dit geklaag zal dus zijn dat providers terug vaste limieten gaan zetten... en dat je prijs zal hebben als je er 1 KB over gaat, terwijl een term als fair use toch wel enige flexibiliteit toelaat naar de klanten (één maand wat minder, een andere wat meer).

All you can eat formules werken alléén maar als niet iedereen een veelvraat is...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

mja, ik snap magnette zijn punt wel.

Ze moeten niet staan roepen met onbeperkt en limietloos, als er infeite gewoon een verborgen limiet is.
Dat ze het dan "fup" ofzo noemen.

En tis niet alleen telenet hoor, zie dit document van bvb edpnet maar : http://about.edpnet.be/content/download ... s_B_nl.pdf

Ettelijke keren 'ongelimiteerde trafiek' , maar geen enkele vermelding van kleine letters of fup.

dusja...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat is gewoon een stok achter de deur !
Want je hebt er altijd die het verknallen !
Base heeft het ooit eens geprobeerd zonder fup
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

BASE doet dat toch nog altijd ... wel met een FUP nu, maar ze adverteren ondertussen al jaren met 'onbeperkt' bellen en sms'en hoewel er eigenlijk een limiet achter is. Moet wel toegeven dat de FUP bij BASE ten minste duidelijik is in hun voorwaarden, wat je niet van bgcom en telenet kan zeggen.
Zelfs dommel doet het ivm met bellen naar vaste lijnen in de EU ... 'onbeperkt' alias 2000 mins. Dus ook hier weer bedrieglijke reclame, maar wel weer met het voordeel dat de FUP duidelijk is, en niet volledig random zoals nu bij bgc/telenet inet.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

scarlet nl : Datalimiet Geen. Fair use policy.

telfort nl : Datalimiet Fair Use Policy

upc nl : Datalimiet Fair Use Policy

kpn nl : Datalimiet Fair Use Policy

alice nl : Datalimiet Fair use policy

zo een beetje overal hetzelfde
bij belgacom 500gbzeker dus voor 99% van de gebruikers zeker ongelimiteerd bijna 20GB per dag
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Xs4all is de enige provider in Nederland die geen datalimiet hanteert.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

5.8 Bij constatering of het vermoeden van hinder van derden en/of (overig) internet-misbruik door de Klant heeft XS4ALL het recht zonder nadere aankondiging de Dienst al dan niet geheel buiten gebruik te stellen. De Klant is alsdan gehouden de instructies van XS4ALL op te volgen. XS4ALL is niet aansprakelijk voor eventuele schade die door de Klant of een derde wordt geleden als gevolg van buitengebruikstelling van de Dienst op grond van geconstateerd of vermoed internetmisbruik.

wat isinternet misbruik veel downloaden kan ook internetmisbruik zijn
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Toch niet. En speciaal voor u zal ik het vragen aan een Xs4all-medewerker. ;)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

xayana schreef:ja, en vlieg je na 500GB dus om de 2u op smallband.
Ja hoor. :bang:

Het klopt dat het ergens wel bedriegelijke reclame is, maar je bent een idioot als je de kleine lettertjes niet leest en achteraf afkomt met "ja maar het was toch onbeperkt?!?!?!".
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

Het feit dat ze het in kleine lettertjes zetten, zegt genoeg over de opzet van die ISP's.

Hier op straat zit er eentje met een BGC Internet Intense abonnement wiens (volgens aloude traditie) wireless niet beveiligd is, ik zal binnenkort dus wel te horen krijgen na hoeveel GB BGC echt moeilijk begint te doen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

gm123 schreef:
xayana schreef:ja, en vlieg je na 500GB dus om de 2u op smallband.
Ja hoor. :bang:

Het klopt dat het ergens wel bedriegelijke reclame is, maar je bent een idioot als je de kleine lettertjes niet leest en achteraf afkomt met "ja maar het was toch onbeperkt?!?!?!".
Langs de ene kant ja, maar je hebt ook nog eerlijkheid van de verkoper. Misleiding kan ook in het spel spelen, al dan niet opzettelijk. Je hebt het ook nog het mondelinge vertrouwen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sasuke schreef:Lijkt mij toch vrij duidelijk, niet ?

Het is een FUP en telenet mag/kan u vragen uw verbruik aan te passen. Tevens dekken ze zich in tegen illegale downloads e.a.

grtz,
Sasuke

nah, ze proberen te zeggen als je veel download moet het wel illegaal zijn, ze hebben gewoon het recht niet van mijn data te bekijken klaar, .. welke voorwaarden ze er ook aan koppelen. Dit kan volgens mij nog altijd enkel op bevel van de onderzoeksrechter.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ofloo schreef: nah, ze proberen te zeggen als je veel download moet het wel illegaal zijn, ze hebben gewoon het recht niet van mijn data te bekijken klaar, .. welke voorwaarden ze er ook aan koppelen. Dit kan volgens mij nog altijd enkel op bevel van de onderzoeksrechter.
how how ... "hoeveelheid data verzet per maand" bekijken of "data bekijken" is een heel groot verschil.
En ik dat niemand zich eraan wil verbranden om betrapt te worden op het bekijken van *wat* mensen doen met hun connectie, zonder dat daar wettelijke backing voor is.
fastman
Member
Member

Het hangt er van af hoeveel de FUP gaat bedragen.

Als het echt zo is dat het het gemiddelde is van alle andere gebruikers, zie ik geen probleem...
Ik heb Turbo XL, en rarara wie heeft dit nog? Mensen die veeeeeel wilden downloaden.

Dus vanaf 1 juli gaan die zich totaal niet meer inhouden en het gemiddelde verbruik van een Turbo XL (waarom neem je het anders) schiet de hoogte in.

Als ze geen probleem maken van 500GB per maand, ik ook niet. Al zal dat waarschijnlijk enkel de eerste maanden zijn, gewoon omdat je blij bent dat het kan en het daarom doet (online radio zet ik dan bv. gewoon niet af, goed voor 30GB per maand). Ik ga ook via Steam spelletjes kopen via download, enz.

Gaan ze lullen vanaf 250GB, gaan ze veel volk zien vertrekken en zeg je je contract eenzijdig op. Dat ze maar naar de rechtbank trekken met hun bedrieglijke praktijken dan.

Anyway, FUP gaat hen bij de Turbo XL meer pijn doen dan een harde limiet van 500GB vemoed ik :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fastman schreef:Gaan ze lullen vanaf 250GB, gaan ze veel volk zien vertrekken en zeg je je contract eenzijdig op. Dat ze maar naar de rechtbank trekken met hun bedrieglijke praktijken dan.
Veel succes ermee... de voorwaarden in je contract zijn hier meer dan duidelijk genoeg !
peppe
Starter Plus
Starter Plus

*UPDATE* Omdat ik toch erg geïnteresseerd ben in de 10mbit Down en 5mbit up van telenet en wel bereid ben om 100 euro neer te tellen voor fibernet. Heb ik even gebeld naar de klantendienst van telenet, ik werd er vriendelijk verder geholpen en ik had even een verhaal verzonnen dat we met 5 studenten een herenhuis hadden gehuurd en dat wij een zware internet verbindingen zochten. Nu vroeg ik aan haar wat de fair use police in hield de eerste vrouw zei het gemiddelde van de gebruikers maar ze kon er geen getal op plakken, dus werd ik doorverbonden met iemand die het normaal wel zou weten. Nu deed ik mijn verhaal weer en vroeg ik dezelfde vraag en deze vrouw zei: nu is het nog tegen 250 gig per maand maar vanaf de verhoging is het onbeperkt. Ik antwoordde onbeperkt als in fair use waarna jullie ons terug zetten op een laag pitje. De vrouw zei uitdrukkelijk nee onbeperkt ( ik heb het 2 keer gevraagd om zeker te zijn en omdat ik dacht dat ze zich vergist had).

Nu ben ik toch wel hard aan het twijfelen om over te stappen naar telenet. Aangezien ik altijd had gezegd nooit naar telenet te gaan, maar zo een snelheid up en down daar kan ik gewoon niet naast kijken.
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Binnen enkele maanden zullen er wel wat verhalen opduiken van mensen die ofwel op smalband zijn gezet ofwel hoog in data verbruik zijn gegaan voor enkele maanden aan een stuk.

Moest het echt onbeperkt zijn zou ik mss ooit terug overstappen van Dommel naar Telenet, ook al gebruik ik maar een 50 tot max 200gig per maand. Het verbruik zal altijd hoger en hoger uitvallen met steeds toenemende online kwaliteitsdiensten.

Zoals de nieuwe NovaDrive unlimited online backup storage voor 3,3 euro per maand (ook FUP, maar je zal zowiezo veel verbruiken om een backup te maken)
http://www.novadrive.net
Ik zoek al zolang een goeie online backup dienst, en vanaf ik de perfecte vind heb ik liefst geen beperking van mijn ISP of ik kan mijn backup niet maken.
En in de toekomst zullen er nog zoveel goede diensten ontstaan die veel data vragen.

Een tijdje geleden hadden we het computer tijdperk, het ruimtevaart tijdperk en nu zitten we in het globale communicatie tijdperk... en dat zal op korte tijd veel data gaan vragen voor al de innovatie.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Met een PS3, veel Hulu, BBC iPlayer en Radio streaming (voor de curieuzeneuzen: via http://usaip.eu/) en veel gaming kom je toch aan een deftig legaal verbruik hoor. Zeker als je dan nog met meerdere gezinsleden online gaat.

Ik vind dat Telenet - als ze het gemiddeld verbruik als maatstaf hanteren in de voorwaarden - ze dat ook moeten publiceren. Als ik er per maand 200GB doorjaag wil ik weten waar ik zit tov het gemiddelde.

Maar ik vrees dat er vanaf september de eerste horrorverhalen over afsluiten gaan komen. Gelukkig rolt BGC VDSL2 verder uit en kan je Dommel binnenkort echt overal krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”