Snelheid 20 MB

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

dean3009 schreef:Hebben jullie toevallig een DECT telefoon? Da's zo'n draadloze. Deze mag niet te dicht bij de router staan, want die telefoons werken op dezelfde frequentie als WiFi. Wij hadden dit ook, max. 15Mbps, maar sinds de router er verder is van verwijderd, halen we nu toch wel tegen de 19Mbps.
Da klopt volgens mij ni ze
DECT werkt op een frequentieband van 1880 MHz tot 1900 MHz :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
julius
Starter
Starter

maakt niet uit heb er al vershillende gedaan maar raak nooit aan 3mb
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

honda4life schreef:
dean3009 schreef:Hebben jullie toevallig een DECT telefoon? Da's zo'n draadloze. Deze mag niet te dicht bij de router staan, want die telefoons werken op dezelfde frequentie als WiFi. Wij hadden dit ook, max. 15Mbps, maar sinds de router er verder is van verwijderd, halen we nu toch wel tegen de 19Mbps.
Ja, inderdaad, sorry :) 'k Dacht dat ze op dezelfde frequentie werkte, omdat ze je wifi verstoren.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:
En toch werkt het storend, zoals elke andere bron van electromagnetisme. Zoals bvb. een microgolfoven. Google maar eens over dit onderwerp. Het is nl. ook zo dat de apparaten in kwestie niet op dezelfde frequentie of zelfs in dezelfde band hoeven te werken, want er is in de electronica ook zoiets als harmonische frequenties (veelvouden van) en deling en vermenigvuldiging van twee bronnen met de nodige verzwakking als gevolg (zoek eens op Fourier analyse). Samengevat: hoemeer apparatuur dat electromagnetische straling verspreid in de omgeving van een WiFi punt, hoemeer er kans is op verzwakking van het signaal, met als gevolg daling van de effectieve snelheid.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

of wat dacht ge van, die sagems zijn slecht wat wifi betreft (je leest dat hier wel meer)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ghost_27
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

honda4life schreef:of wat dacht ge van, die sagems zijn slecht wat wifi betreft (je leest dat hier wel meer)
Idd denk ook dat het gewoon daarop neer komt.

Heb hier geen draadloze telefoon, ook maar heel weinig andere naburige draadloze netwerken die zouden kunnen storen, en toch ligt de draadloze snelheid altijd minstens 4Mbps lager dan wat ik met draad haal.

Nuja als Scarlet One klant zal ik er niet wakker van liggen, m'n maandelijks abbo is lekker goedkoop en de installatie en hardware waren zo goed als gratis.
Maar als je dan als Belgacom klant overal de volle pot voor betaald hebt en dan toch moet merken dat ze je opgescheept hebben met minderwaardig materiaal, ik zou er niet mee kunnen lachen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”