Vraagje over migratie van netconnect naar speedconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gerree
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vraagje over migratie van netconnect naar speedconnect:

Ik zou nu dus een belgacom b-box2 krijgen van een vriend van mij :D
en op de vernieuwde site van dommel staat dat ik deze kan gebruiken :)
en op de site van speedconnect staat ook dat hun modem niet meer verplicht is bij aankoop van deze internetformula
maar echter wanneer ik op het dommelplatforum zit en een migration wil aanvragen krijg ik dit te zien:

switch to speedconnect is possible

it is possible to switch your account to a speedconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone. the cost for this migration is 99.00 euro.
the activation of the migration cannot be cancelled once requested. the one-time charge is non-refundable once initiated.
!!! a new sagem vdsl2 modem is needed and will be charged 139.00 euro !!!

Vraagjes:
Is het mogelijk met die b-box2?
En moet ik nu die andere modem ook nog betalen als ik een migration wil doen?
En op de site staat 25€ ipv 99€ wat moet ik dan betalen?
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

de activatiekost is tijdelijk 25 EUR. Maar onderaan in de kleine lettertjes staat, ik citeer:"de promoties zijn enkel geldig voor elke nieuwe inschrijving via onze website, www.dommel.com, op voorwaarde dat de nieuwe klant de laatste 12 maanden geen dommel.com abonnement gehad heeft".
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je van netconnect naar speedconnect wil migreren is het wel degelijk €99 activatie, en je bent momenteel ook nog verplicht de sagem erbij te bestellen (dus 99+139=238)

nieuwe klanten is het €25 activatie en zijn niet verplicht modem erbij te pakken....

vond dit niet echt logisch en heb dommel nog gecontacteerd daarover, reply staat hieronder

Code: Selecteer alles

Geachte,

Hartelijk dank voor uw email en interesse in onze diensten.

De promoties zijn helaas enkel geldig voor nieuwe bestellingen via onze website.

Voor de overschakeling van bestaande klanten is er momenteel geen promotie.

Alvast bedankt voor uw begrip.
begrip heb ik, maar ben ook niet zot dat ik €238 ga investeren, daarmee zal de volgende mail een opzegmail zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gerree
Plus Member
Plus Member

ok dat is wel pfft nen domper op mijn feestvreugde :(

maar de eerste vraag van mij is wat stom want de b box is eigenlijk een gemodde sagem :d
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja ik ben zo stom geweest van de migratie te doen , had beter gewoon opgezegd en een promotie bij de andere isps genomen, kwa limieten vallen die tegenwoordig toch al mee. Als ze merken dat mensen dan maar gewoon opzeggen en naar een andere isp gaan voor een promotie, zullen ze misschien merken dat het de moeite is om iets te doen voor hun huidige klanten ook.
gerree
Plus Member
Plus Member

pffft weggaan bij dommel wil ik eigenlijk wel niet :)
nog niet echt problemen gehad :D
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gerree schreef:pffft weggaan bij dommel wil ik eigenlijk wel niet :)
nog niet echt problemen gehad :D
Idem, alleen hoop ik wel dat dommel zijn limieten eens optrekt (zoals ze vroeger! geregeld deden), zowel van netconnect als van speedconnect.
gerree
Plus Member
Plus Member

Oh ik heb toch een goede response gehad :D oké hij kon nog beter maar kom :)

Binnekort is het niet meer verplicht om een router te bestellen bij de migratie naar speedconnect ;)
De migratiekost blijft wel 99 €
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

gerree schreef:Oh ik heb toch een goede response gehad :D oké hij kon nog beter maar kom :)

Binnekort is het niet meer verplicht om een router te bestellen bij de migratie naar speedconnect ;)
De migratiekost blijft wel 99 €
Die migratiekost is nog steeds veel te hoog, wetende dat een gewone aansluiting of verhuis "maar" €50 kost en meer werk is dan een omschakeling naar VDSL2. Pure afzetterij van dommel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Binnen een aantal maanden zakt dat toch. Dommel doet dit altijd om de early adaptors wat meer aan te kunnen rekenen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gerree
Plus Member
Plus Member

Ja kan me nog herinneren dat het in het begin bij mij ook zo was hoor :D

maar maakt me niet zoveel uit ^^
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat was vroeger ook zo met ADSL2+. We kunnen enkel hopen. In het laatste BIPT-document staat dat het BIPT wil samenzitten met Belgacom om eventueel andere modems te kunnen aanbieden. Zal wel voor het einde van dit jaar of volgend jaar zijn.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

wel, mijn hoogheid utopia.... ergens ben ik wel te vinden voor iedereen dezelfde hardware. Vrijheid van keuze is belangrijk, maar iedereen dezelfde modem heeft toch zijn voordelen denk ik zo. De router die je er mogelijk aanhangt kan je dan alsnog vrij kiezen. Op dat vlak heeft telenet toch wel een voordeel.

Heb nu al een paar routers bij telenetters gaan zetten en dat is eigenlijk vrij eenvoudig. Bij adsl'ers zit je van tijd tot tijd toch wel te rommelen met instellingen als ze een router met ingebouwde modem hadden aangeschaft want dan willen ze die oude modem weg en dan klagen ze weer dat de snelheid lager ligt dan bij de oorspronkelijke modem die ze hadden of stel je alles in, maar om 1 of andere rede moet je soms een instelling anders zetten (level1 heeft hier wel es last van).

Hoe dan ook.... ben wel benieuwd hoe het gaat lopen met speedline.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Lord Utopia schreef:Dat was vroeger ook zo met ADSL2+. We kunnen enkel hopen. In het laatste BIPT-document staat dat het BIPT wil samenzitten met Belgacom om eventueel andere modems te kunnen aanbieden. Zal wel voor het einde van dit jaar of volgend jaar zijn.
bwoah, op zich moet het BIPT daar ni over gaan zitten klagen vind ik.

ten eerste is het interessant geweest dat het allemaal sagem/bbox2 is: geeft een uniforme manier van gegevens uitlezen,
en een mooiere prijs in aankoop (ok... voor bgc dan, want een bbox2 in de winkel is toch wel best prijzig)

ten tweede is een vdsl2 modem verplicht, maar iemand die het echt boeit en geen sagem/bbox2 wil, kan gerust een vdsl2 modem bestellen,
die van onze noorderburen werken hier evenzeer perfect & foutloos.

maar dan geeft bgc geen support erop, wat evenzeer helemaal logisch is: een van de grootste problemen voor BGC Support is de eindeloze reeks modems,
allemaal met andere lampjes op andere plaatsen die er anders uitzien.
begin maar een keer aan de klant te vragen waar de modem staat en wat er op brandt...

iig, BIPT kan zich beter een keer bezighouden met de kabel open te krijgen, dan doen ze terug een keer iets nuttigs.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

meen je niet.... Dus als ik een fritzbox wil die vdsl2 ondersteunt zou die vlekkeloos moeten werken op het vdsl netwerk (mits de instellingen juist zijn)?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb hier op het forum al 1 persoon gezien (bij Edpnet) die niet de B-Box2 of Sagem 3464 gebruikt en voor hem werkt het inderdaad zonder problemen. Er is altijd gezegd dat BGC zou controleren op welke modems er gebruikt worden op het VDSL2 netwerk en de 'vreemde modems' zou blokkeren. Blijkbaar is dit dus niet het geval.

Andere VDSL2 modems werken dus ... op dit moment. Echter, wanneer BGC beslist om toch te gaan controleren op het type modem dat gebruikt wordt en inderdaad 'vreemde modems' gaat blokkeren, heb je geen poot om op te staan. Het BIPT heeft immers ingestemd met het feit dat er op dit moment slechts 2 modems (B-Box2 en Sagem 3464) toegelaten zijn op het VDSL2 netwerk van BGC.

Een gewaarschuwd mens is er dus 2 waard.
Luke
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Ik heb Dommel nu op mijn naam staan. Wat als ik nu opzeg en mijn vrouw een speedconnect contract laat afsluiten?
Dat is toch een nieuwe klant denk ik?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk wel dat dat moet kunnen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
OmarH
Member
Member

Luke schreef:Ik heb Dommel nu op mijn naam staan. Wat als ik nu opzeg en mijn vrouw een speedconnect contract laat afsluiten?
Dat is toch een nieuwe klant denk ik?
laat iets weten mocht dit werken :d
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”