Verschil in tellers internet Belgacom? Ze staan terug gelijk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Vanmiddag stelde ik op mijn “e-services” vast dat er volgens de tellers een fatsoenlijk verschil is in mijn verbruik.
Teller “Het maandelijks volume” vertelt dat ik reeds 30GB verbruikt heb in maart.
Teller “Mijn verbindingstijden” vertelt dat ik 10GB verbruikt heb in maart.

Op het scherm “Het maandelijks volume” staat ook volgende mededeling:

Uw maandelijks volume van 75 GB werd uitgebreid met 20 GB na het inschrijven op de volgende optie :
• Internet Multi en Security


Daarom volgende vraag, is dit een fout in de tellers en doet zich dit nog voor bij iemand???

“080022800” wist te vertellen dat volgens hen, de optie Internet Multi en Security niet geactiveerd was en dat volgens hen mijn verbruik 10GB bedraagt.
De teller “Het maandelijks volume” kunnen zij niet zien.

Dank voor de hopelijk talrijke reacties.

Groetjes Twen
Laatst gewijzigd door Twen 13 maa 2010, 01:29, in totaal 1 gewijzigd.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik heb ook plots een enorm volumeverschil bij Belgacomdochter Scarlet.
Op de teller op Mijn Scarlet staat voor de eerste vier dagen van maart al een verbruik van 45 GB, normaal haal ik per maand iets van tussen de 50 en 60 GB.
Ik ben drie dagen bijna niet thuis geweest en er draait geen torrentprogramma of dergelijke, dus ik heb geen flauw idee waar die 45 GB vandaan komt, ik heb enkel wat websites bekeken en mijn email opgehaald + 1 bestand van 70 MB doorgestuurd via FTP.
Ik vind het ook vreemd dat de uploadijfers de helft hoger liggen dan de donwload, normaal is dit precies omgekeerd.
Mijn wifi is WPA/WPA2 beveiligd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

de tellers slaan tilt

volgens isp monitor

01/03 up 2686 down 14555
02/03 up 7671 down 23071
02/03 up 4092 down 15623
04/03 up 590 down 54666

totaal 25771

volgens e services Monthly volume used 25 GB 171 MB out of 500 GB (474 GB 830 MB remaining).
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ditto - zelfde verhaal hier.

Niets klopt nog. :-(

Hoewel, net ingelogd, 2 AM zaterdagnacht en nu geeft de teller een fout (bericht zegt dat ze er mee bezig zijn)...daarvoor beschikte ik over 275 gb waarvan al meer dan honderd gig zogezegd waren opgesoupeerd terwijl "mijn verbindingen" 5 gig aangaf...nu staat bij "mijn verbindingen" dat ik niets, 0,0 nul internet traffiek heb genereert sinds 1 maart.

Had daarvoor ook de indruk dat in "mijn verbindingen" mijn down-en upload twee keer werden geteld. In al die tijd bij Telenet was m'n dagelijks verbruik een 750 mb, terwijl nu bij Belgacom ik makelijk het dubbele heb terwijl ik m'n down en upload gedrag niet veranderd had.

Toen de Telemeter werd ingevoerd bij Telenet was er ook véél miserie, wat jammer dat Belgacom in hetzelfde bedje ziek blijkt. :?

Hun website is voor hen blijkbaar geen prioriteit. De meter bvb geeft ook niet aan wanneer er laatst een meting gebeurde; bij TN was dat alle 45 min ongeveer en de exacte tijd van de meting werd er ook bijgezet. Geeft toch een beetje meer vertrouwen in de juistheid van de meting vergeleken met Belgacom.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Je moet eens kijken naar wat je verbruikt hebt de maand er voor. ik had 27GB van de 25GB verbruikt, ze hebben die 2 GB al bijgeteld bij deze maand. waarschijnlijk werkte de meter nog niet in de volgende maand.
Biohazard
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2007, 22:29

Afbeelding

Als je dit ziet stel je idd vragen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het verschil mijn insziens is dat de volumemeter echt per maand werkt, terwijl de connectijden gewoon blijven doorlopen.

Stel dat je een connectie op de laatste dag van de maand en je download hier veel mee. Eens die connectie afgelopen, wordt dit verkeer bij de voorgaande maand geteld (omdat ze toen gestart werd). Je zal dus bijgevolg zien dat de volumes vermeld bij die connecties ook verkeer bevat van die laatste connectie, zelfs van in de daaropvolgende maand.
De volumemeter daaraantegen zal echt pas verkeer van start van daaropvolgende maand meten.

Gevolg: bij de connectietijden voor de voorgaande maand zal meer verkeer staan dan wat je toen werkelijk gedownload heb in deze maand. Daardoor zullen de volumes bij de connecties van de huidige maand minder zijn dan wat de volumemeter aangeeft.

Tenzij je dus veel gedownload hebt in de laatste connectie gestart op het einde van een specifieke manad, zou je dergelijke verschillen niet mogen zien.

Voorbeeld:

Op de laatste dag van de maand om 12u 's middags start een nieuwe connectie. Er wordt gedurende deze periode van 36u pakweg 50GB gedownload. 12u later loopt de maand af, daar stopt dus de volumemeter van deze maand en begint degene van de volgende maand.
Je zal tegen dan nog die 50GB niet gedownload hebben, maar je zit wel nog steeds in dezelfde connectie.
Dus zal de connectie de volledige 50GB aangeven terwijl de volumemeter enkel aangeeft wat je in de desbetreffende maand gedownload hebt.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Iedereen alvast bedankt voor je bericht.

@TomG
Mooie theorie die je daar ontwikkeld hebt en tevens praktijk gebonden.
Maar ik ben heel zeker dat ze in mijn geval niet opgaat.

Toen ik pas internet had, was ik heel zuinig op mijn verbruik.
Enigste mogelijkheid om mijn verbruik onder controle te houden, mij toen bekend, was 's morgens de tellers te gaan bekijken.
Die gewoonte heb ik aangehouden.

Ik weet daardoor met zekerheid dat ik op 28 februari, mijn laptop en modem 's avonds, weliswaar heel laat, heb afgesloten. Mijn connectie werd dus verbroken.
Op 1 maart bij het starten van mijn modem en mijn laptop, stonden beide tellers, “Het maandelijks volume” en “Mijn verbindingstijden”, beiden op 0GB.

Daarnet nog gecontroleerd en het verschil blijft behouden.
Mogelijk wordt de fout morgen rechtgezet, want het is mij opgevallen dat vooral de zondag voormiddag de tellers regelmatig niet bereikbaar zijn wegens technisch onderhoud.

Groetjes Twen
SamBE
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2009, 12:52

Hetzelfde verhaal hier..

Verbindingstijd:
Totaal 128h 00m 01s
Totaal Upload 0 GB 430 MB 424 KB 943 Bytes
Totaal Download 15 GB 393 MB 506 KB 700 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 15 GB 823 MB 931 KB 619 Bytes

Datum Verbindingsduur Upload Download Type

01/03/2010 04:39:31 36h 00m 00s 21.093 Kb 557.631 Kb ADSL
02/03/2010 16:40:14 36h 00m 00s 123.851 Kb 4.876.050 Kb ADSL
04/03/2010 04:41:03 36h 00m 00s 269.127 Kb 9.855.761 Kb ADSL
06/03/2010 12:41:46 20h 00m 01s 26.674 Kb 842.138 Kb ADSL

05/03/2010 skipt hij zelfs..

Maandelijks volume :
Gebruikt volume voor deze maand 35 GB 800 MB van de beschikbare 95 GB (59 GB 201 MB overblijvend).

Uw maandelijks volume van 75 GB werd uitgebreid met 20 GB na het inschrijven op de volgende optie :
• Internet Multi en Security

Uiteindelijk klopt het allemaal, ze hebben 20gb volume bij de meter gezet (95GB in mijn geval) en die 20gb ook bij uw limiet bijgeteld (35GB in mjin geval).
Alleen de weergave klopt niet. +ik ga/wil ook ook geen €5 betalen voor Internet Multi en Security dat ik niet heb aangevraagd.
dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:55
Locatie: 8020

Ja idem hier,ook zo'n resultaten
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

de meters kloppen van geen kant.
ik zou al meer dan 125 GB hebben opgebruikt en heb plots 2 opties erbij

- een pack van 100GB ??
- multi en security

er klopt iets niet met de tellers.
geen nood. de fout ligt bij Skynet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Een beetje "holderdebolder voetbal" dus. Dat ze direkt naar FUP gaan voor alle abo's dan moeten ze zich niet bezig meer houden waar ze totaal geen controle over hebben - net zoals mijn bakker, maar die werkt dan ook in een bakerij.

Je koopt een auto en alles marcheert behalve je benzineverbruik, dat metertje is een verassing elke keer je ernaar kijkt. En meestal rij je met brandstof rond waarvan je totaal niet weet hoe die in de tank is geraakt. (Zie de extra volume packs.)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

camarilo schreef:Een beetje "holderdebolder voetbal" dus. Dat ze direkt naar FUP gaan voor alle abo's dan moeten ze zich niet bezig meer houden waar ze totaal geen controle over hebben - net zoals mijn bakker, maar die werkt dan ook in een bakerij.

Je koopt een auto en alles marcheert behalve je benzineverbruik, dat metertje is een verassing elke keer je ernaar kijkt. En meestal rij je met brandstof rond waarvan je totaal niet weet hoe die in de tank is geraakt. (Zie de extra volume packs.)
Sorry dat ik hierop reageer, maar je vergelijking is echt te geestig om het niet te doen, je hebt me serieus aan het lachen gebracht :-D
mercutio
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2009, 15:00

Zelfde liedje hier. Volgens volumemeter heb ik 49 GB gedownload en volgens mijn verbindingstijden 27 GB
hollebollegijs schreef:de meters kloppen van geen kant.
ik zou al meer dan 125 GB hebben opgebruikt en heb plots 2 opties erbij

- een pack van 100GB ??
- multi en security

er klopt iets niet met de tellers.
geen nood. de fout ligt bij Skynet.
Van die opties klopt hier ook geen fluit:

- een pack van 100GB
- multi en security
- multi en security
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zal mogelijk een uitzondering op de regel zijn, maar bij mij lijken de tellers wél gewoon te kloppen. De volumemeter en connectietijden-overzicht spreken mekaar ook niet tegen (op enkele megabyte na die ontstaan vanuit het meetmoment).
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hier is sinds een paar dagen alles ook normaal.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen nog even gaan kijken naar mijn beide tellers en het verschil bleef bestaan.
Vanavond nog eens gaan kijken en jullie zullen de printscreens wel al bekeken hebben.
Moet ik nu de extra pakketten, die ik in januari en februari bestelde, terugvragen van Belgacom, want zij vertellen me nu dat ik in die maanden niets verbruikt heb. :lol: :lol: :lol:
Groetjes Twen

Edit: zie je de tegenstelling :roll: :roll: :roll:

Afbeelding
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Vanmorgen terug normaal werkende teller, maar verschil blijft gehandhaafd?
Groetjes Twen
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Goed nieuws. Sinds vanavond staan beide tellers terug gelijk op een normaal peil in verhouding met de vorige maanden.

De vermelding:

Uw maandelijks volume van 75 GB werd uitgebreid met 20 GB na het inschrijven op de volgende optie :
• Internet Multi en Security


is ook verdwenen.

Groetjes Twen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”