EDPNET Unlimited Volume .. of toch niet?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
desolation
Starter Plus
Starter Plus

1 maart, ik wil unlimited volume bestellen, het beloofde icoon nergens te zien
2 maart, ondertussen zit ik al op 110GB traffiek, in de loop van de dag komt het icoontje te voorschijn.... maar de link voor unlimited volume werkt gewoon niet

als je een persmededeling doet dat vanaf 1 maart limietloos mogelijk is, DOE DAN OOK JE WERK.
ic706mk2
Member
Member
Bedankt: 17 keer

EDPNET doet de laatste
tijd veel dingen die niet meer goe zijn.....
Ook niks dan problemen is het niet met EDPNET dan met Belgacom voor de lijn...en niemand treft schuld!!!
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ic706mk2 schreef:EDPNET doet de laatste
tijd veel dingen die niet meer goe zijn.....
Ook niks dan problemen is het niet met EDPNET dan met Belgacom voor de lijn...en niemand treft schuld!!!
ach, jij klaagt gewoon nog altijd omdat je die modem achter hun rug hebt gekocht en er nu mee zit 8)

Tis niet optimaal zoals ze het nu doen, en ze laten wat steekjes vallen met de invoering van de upgradeoptie, maar compleet evil zijn ze nu ook weer niet :-)
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Inderdaad de optie "Unlimited traffic pack" werkt gewoon niet.
Blijkbaar moet je dan opnieuw intekenen op een jaarabbo ook...

Misschien moet ik maar het all-in-one abbo van Belgacom met internet intense overwegen.
ISP: Belgacom
desolation
Starter Plus
Starter Plus

Ondertussen krijg je al een dialog box, maar het option pack bestellen gaat NOG STEEDS niet. echt dikke amateurs verdomme
FlashBlue
Erelid
Erelid

kzal u nog meer vertellen ...

Vanmorgen heeft die link ff "iets" gedaan, maar zonder enige notificatie.

Intussen staat wel een extra factuur voor "traffic pack" in men facturen, voor 8,* € , van 3/3 tem 25/4... zonder verdere uitleg.
Maar volume van abo is niet aangepast.

Ik heb de indruk dat iemand daar zich aan het vergissen is tussen DEV en PROD omgeving... ofzoiets...
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:kzal u nog meer vertellen ...

Vanmorgen heeft die link ff "iets" gedaan, maar zonder enige notificatie.

Intussen staat wel een extra factuur voor "traffic pack" in men facturen, voor 8,* € , van 3/3 tem 25/4... zonder verdere uitleg.
Maar volume van abo is niet aangepast.

Ik heb de indruk dat iemand daar zich aan het vergissen is tussen DEV en PROD omgeving... ofzoiets...
Mja dat idee had ik ook inderdaad. Ook ik heb het besteld en er staat dat het "opgeleverd" is, maar aan het volume is er inderdaad niets te zien.

Gisteren was er ook iets te zien van MyEDPnet XDSLLine UserInfo waar de meter staat op MyEDPnet.
Nu staat er enkel nog het titeltje, maar geen waardes meer.

Nu, zolang het in orde komt is dit allemaal goed voor mij, maar erg professioneel komt het wel niet over natuurlijk.

EDIT:

dit is wat ze in de call hebben gezet:
EDPnet Call schreef: Wat de traffiek betreft kan u die vanaf morgen 4/03 bij bestellen via Mijn administratie-> mijn bestellingen-> klik opwinkelmandje bij de bestelling. Als u vandaag deze optie wil bij bestellen dan kunnen we voor u een offerte aanmaken.
Morgen zal het dus wel in orde zijn met die bestellingen veronderstel ik.
desolation
Starter Plus
Starter Plus

Dik te laat dus, die factuur voor extra volume gaan ze alleszins xxx

Mod edit: taalgebruik aub
doeternietoe2
Member
Member

Als je die optie pack kiest hang je dan weer een jaar vast met je abonnement?
Zou toch schandalig zijn. Is een optie en niet een ander abonnement.
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

doeternietoe2 schreef:Als je die optie pack kiest hang je dan weer een jaar vast met je abonnement?
Zou toch schandalig zijn. Is een optie en niet een ander abonnement.
Daar heb ik eigenlijk geen idee van.
Dit zou inderdaad wel vrij schandalig zijn, maar er is tot nu toe niets waar ik aan kan zien dat het effectief zo is.
Maar inderdaad, de kans zit er natuurlijk wel in.
Theredone
Starter
Starter

Heb begrepen dat dit een additional pack is, dus je koopt dit er gewoon bij voor een 5 EUR. Niks geen nieuw jaarabonnement.

Je moet wel een nieuw kontrakt aan gaan als je nog zo'n Max abonnement ofzo hebt, dan moet je het upgraden naar ADSL Home, maar da's tegen dezelfde prijs zonder activeringskosten - dus da's wel netjes.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus

Juist pakket kunnen aankopen (na 3 dagen proberen). Bij de administratie staat het toegevoegd maar van het extra volume geen spoor... De volume meter blijft mooi rustig doorlopen zoals voorheen. Ticket naar helpdesk voor meer info staat ook "to do". Inderdaad redelijk amateuristisch gedoe allemaal....
ic706mk2
Member
Member
Bedankt: 17 keer

Ssssst kindjes...het is verboden hier iets negatief te vertellen over EDPNET!!!!
Niet iedereen kan er tegen....(Resellers mss????) Het is niet dat ze bij jou goed zijn dat ze bij iedereen goed zijn...denk daar eens aan.
En ja ik ben al 5jaar klant...en kan er al boekdelen over vertellen.....het is niet alles rozegeur en maneschijn neem het maar aan...en het gaat hem niet om die 40€ van die modem,en ik koop de modem waar IK wil!!!!
Btw daar heb ik kompensaties voor gekregen...dus ze hebben WEL toegegeven!!!!!
Dus voor je je oordeel maakt over iemand anders kijk effe in de spiegel....
Bucky
Starter Plus
Starter Plus

Ik wacht nog even af tot er meer duidelijk is over een nieuw jaarabonnement & de kinderziekten...
ISP: Belgacom
ldegheest
Plus Member
Plus Member

Waar kan je die optie nu vinden, ik zie hem nergens staan?
pengocha
Starter Plus
Starter Plus

Bij mijn administratie -> mijn bestellingen staat uiterst rechts een klein icoontje (winkelkarretje achtig ding). Van daaruit kan je bestellen. Allez bij mij toch.
ldegheest
Plus Member
Plus Member

Ik zie niets.

Links van de knop afmelden zie ik wel een winkelmandje, maar dat geeft enkel de inhoud ervan terug.
Bestellen lukt niet.
Bij mijn bestellingen zie ik onder andere ADSL HOME met status opgeleverd en een groen bolletje.
In de kolom wijzig abonnement zie ik niets staan.
GHX73
Member
Member

Uiterst rechts naast je ADSL/VDSL Home abo moeten normaal 2 icoontjes staan: 2 pijltjes (abo wijzigen) en een winkelmandje (option packs).

Maar de interface lijkt absoluut nergens naar, als ik op dat mandje klik krijg ik 2 opties: Talk@Home en Unlimited Traffic met daaronder enkel een "Order" link, geen woord uitleg. Goed, ik bestel Unlimited en er verschijnt een popup met 2 knoppen, Order of Cancel. Heb op Order geklikt en verder gebeurde er niks!

Het enige wat er veranderd is dat ik nu enkel nog de optie Talk@Home zie als ik op dat mandje klik, geen factuur of wijziging aan de volumemeter.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus

Bij mij kwam er na dat ik op order geklikt had ook eerst niets. Een paar uur later weer geprobeerd en als ik nu naar "mijn bestellingen" ga en ik klik links op "Bestellingsdetail ID" van mijn adsl home zie ik mijn adsl home staan alsook "Traffic Pack". Ik vermoed dus dat ik eerdaags factuur hiervoor ga ontvangen maar zoals eerder vermeld is er nog steeds geen verandering doorgevoerd in mijn verbruiksmeter. Antwoord van de helpdesk hier omtrend laat ook op zich wachten. Afwachten voor morgen...
GHX73
Member
Member

Hmm, heb daarnet ook even links op dat bestel ID geklikt en daar staat de optie Traffic Pack bij, groen, opgeleverd. Ook een PDF-document van de bestelling en... een factuur die dan weer NIET zichtbaar is onder "mijn openstaande facturen". Maar misschien komt de eerste factuur op papier met de post, dat is altijd zo als je een "nieuw" product bestelt.

Periode van 03/03 tot 20/04 (da's mijn resetdag) voor €7,83 (?) 5 euro voor april dan (20/3 t.e.m. 19/04) en €2,83 voor de resterende 17 dagen van deze facturatiemaand, ok prima da's beter dan 5, alleen staat de volumemeter nog steeds op 100GB.

Bovendien is mijn verbinding de laatste weken zo instabiel als wat, alleen vandaag al 4 keer de router moeten herstarten. Allemaal begonnen met infrastructuurwerken van Belgacom half februari. Daarna was er geen synchronisatie meer, ticket aangemaakt, telefonisch alle settings overlopen (waar niks mee was) waarna de technische dienst "iets" aangepast heeft en er weer synchro was.

En dan begon dit probleem, alle leds blijven wel branden maar de verbinding valt voortdurend weg, reboot van de router lost het op... voor een paar uur. In de "session details" in MyEDPnet staat als termination cause telkenmale "port-error". Heeft iemand enig idee wat dit juist betekent? Tijd voor een nieuw ticket denk ik.
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Er lijkt nu bij de meter
"Status = No Limit te staan".

Maar voor de rest lijkt alles nog volledig hetzelfde.
Kan iemand die het pack nog niet heeft besteld (of nog weet wat er daarvoor stond) eens zeggen of dit veranderd is?
Ik heb geen flauw idee of er iets in die aard stond of niet.
Anders log in nog wel een call/ticket om te vragen hoe dit juist zit (maar misschien heeft hier al iemand dit gedaan).

Voor ik zeker ben dat het in orde is ga ik alleszins geen risicos nemen.
desolation
Starter Plus
Starter Plus

ik heb hier reeds een ticket voor aangemaakt, maar zowel over duidelijkheid over het al dan niet volledig limietloos zijn als het feit dat ik 2 van die traffic packs heb "opgeleverd" staan nog geen antwoord ontvangen
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

desolation schreef:ik heb hier reeds een ticket voor aangemaakt, maar zowel over duidelijkheid over het al dan niet volledig limietloos zijn als het feit dat ik 2 van die traffic packs heb "opgeleverd" staan nog geen antwoord ontvangen
Het zal sowieso een FUP zijn (dit staat ook op de paginas van EDPnet waar je info over de abo's kan krijgen).
Voor de rest ben ik benieuwd naar hun antwoord.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Mette schreef:Er lijkt nu bij de meter

Kan iemand die het pack nog niet heeft besteld (of nog weet wat er daarvoor stond) eens zeggen of dit veranderd is?
Anders log in nog wel een call/ticket om te vragen hoe dit juist zit (maar misschien heeft hier al iemand dit gedaan).

Ik heb nog een tweede abo bij hun lopen waar geen fup is op aangevraagd...

Mijn prive zegt dit :
Afbeelding
Het andere staat dit :
Afbeelding
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

FlashBlue schreef:
Mette schreef:Er lijkt nu bij de meter

Ik heb nog een tweede abo bij hun lopen waar geen fup is op aangevraagd...

Mijn prive zegt dit :
Afbeelding
Het andere staat dit :
Afbeelding
Bedankt,

Dit zou dus willen zeggen dat het normaal gezien in orde is veronderstel ik.
Dat lijkt me toch al een goed teken alleszins.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb al 2 dagen ticket open staan (sinds ik de bestelling van traffic pack heb "opgeleverd" zien staan"). Staat nog steeds todo. Bij status staat idd ook "no limit". Des al niet te min had ik graag antwoord van de helpdesk. Ik zou mij een stuk geruster voelen :? .
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

pengocha schreef:Ik heb al 2 dagen ticket open staan (sinds ik de bestelling van traffic pack heb "opgeleverd" zien staan"). Staat nog steeds todo. Bij status staat idd ook "no limit". Des al niet te min had ik graag antwoord van de helpdesk. Ik zou mij een stuk geruster voelen :? .
Mja ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog altijd niet 100% gerust in ben dus als iemand antwoord krijgt, laat het gerust weten.
Ik zou zelf ook een ticket kunnen starten, maarja veel nut heeft dat dan niet echt (ze antwoorden toch pas binnen enkele dagen).
FlashBlue
Erelid
Erelid

zat vandaag ook enveloppe van edpnet in de bus, factuur voor volumepack etc ...

dus ik ga er vanaf nu van uit dat het in orde is :-)
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Geachte EDPnet users,

De implementatie van de trafficpack is zoals jullie dit reeds correct opmerkten verre van ideaal gegaan.
Klanten die momenteel in hun traffiekvenster de melding no limit zien staan naast Status, beschikken wel degelijk over een Unlimited Pack.
U ziet momenteel nog steeds de meter met een maximumlimiet maar die geldt niet meer en zal bijgevolg binnen de komende uren/dagen verdwijnen. Maw dit is een puur cosmetische fout. Dit heeft geen impact op het verbuik.

Een tweede punt dat we even wensen aan te halen is dat klanten met een ADSL Home / VDSL Home niet verplicht zijn om een nieuw jaarcontract aan te gaan.
Zij kunnen gewoon de unlimited pack bijbestellen zonder opnieuw te hoeven intekenen voor een extra jaar. Klanten met een ouder abonnement (Max 6,12,24) kunnen zonder kosten overstappen naar deze nieuwe formules (ADSL/VDSL Home). Zij tekenen inderdaad opnieuw in voor een extra jaar, gezien dat deze nieuwe abonnementen heel wat extra's bieden. Na de overstap kunnen ook deze klanten makkelijk een trafficpack bijbestellen.

Wij veronstschuldigen ons voor de ontstane verwarring.

Met vriendelijke groet,

Het EDPnet team
internet, fiber & telephony
FlashBlue
Erelid
Erelid

Kijk, dat is terug het edpnet dat we kennen :)

Erkennen dat het even niet goed liep, en dan de nodige info komen geven waar de mensen nood aan hebben.

Bedankt voor de duidelijkheid en de update over de status alvast ! :)
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik hoop dat ze ook nog wat uitleg geven over het wijzigen van de snelheidspofielen, ik ben er zeker van dat ze er een gegronde reden voor hebben, maar als ze iets meer communiceren met de klant krijg je toch meer vertrouwens in je ISP...
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

MJ schreef:Ik hoop dat ze ook nog wat uitleg geven over het wijzigen van de snelheidspofielen, ik ben er zeker van dat ze er een gegronde reden voor hebben, maar als ze iets meer communiceren met de klant krijg je toch meer vertrouwens in je ISP...
Ik moet zeggen dat ik steeds een tevreden klant ben geweest van EDPnet. Echter, de manier waarop ze nu (niet) hebben gecommuniceerd ivm de recente veranderingen heeft mijn vertrouwen flink aangetast.

Ik snap echt niet dat een bedrijf als EDPnet, dat het toch voor een groot deel moet hebben van het enthousiasme van zijn klanten om te groeien en dat kon voortbouwen op een reputatie van het serieus nemen van zijn klanten, dit nu zo slecht aangepakt, en dan nog wel op het moment dat Belgacom zich heel sterk aan het profileren is.

Ik stond op het punt om naast privé ook professioneel bij hen klant te worden, maar daar stap ik nu toch wel vanaf.
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Re: EDPNET Unlimited Volume .. of toch niet?

Berichtdoor EDPnet op 05 maart 2010, 13:22
Geachte EDPnet users,

De implementatie van de trafficpack is zoals jullie dit reeds correct opmerkten verre van ideaal gegaan.
Klanten die momenteel in hun traffiekvenster de melding no limit zien staan naast Status, beschikken wel degelijk over een Unlimited Pack.
U ziet momenteel nog steeds de meter met een maximumlimiet maar die geldt niet meer en zal bijgevolg binnen de komende uren/dagen verdwijnen. Maw dit is een puur cosmetische fout. Dit heeft geen impact op het verbuik.

Een tweede punt dat we even wensen aan te halen is dat klanten met een ADSL Home / VDSL Home niet verplicht zijn om een nieuw jaarcontract aan te gaan.
Zij kunnen gewoon de unlimited pack bijbestellen zonder opnieuw te hoeven intekenen voor een extra jaar. Klanten met een ouder abonnement (Max 6,12,24) kunnen zonder kosten overstappen naar deze nieuwe formules (ADSL/VDSL Home). Zij tekenen inderdaad opnieuw in voor een extra jaar, gezien dat deze nieuwe abonnementen heel wat extra's bieden. Na de overstap kunnen ook deze klanten makkelijk een trafficpack bijbestellen.

Wij veronstschuldigen ons voor de ontstane verwarring.

Met vriendelijke groet,

Het EDPnet team
stretch the internet ... to the max
Ik stel voor dat eens je op de website van edpnet in "My edpnet" bent,
er in de rechtse kolom onder "Mijn configuratie" een extra icoon toegevoegd wordt
voor het bestellen van "No limit" volume-pack.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor de info! Nu ben ik gerust alleen heb ik toch ook beetje wrange nasmaak. Waarom moet ik dit te weten komen via alternatieve media terwijls mijn ticket al 3 dagen "todo" staat en tot heden nog niet beantwoord is....
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Zoe zie je maar, bezint eer ge begint (te klagen). Voor mij is die FUP nog niet nodig, maar ben blij dat mijn ISP de mogelijkheid geeft :-D Mijn enige vraagt blijft echter hoe ''unlimited'' die unlimited is.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

bke schreef:Zoe zie je maar, bezint eer ge begint (te klagen). Voor mij is die FUP nog niet nodig, maar ben blij dat mijn ISP de mogelijkheid geeft :-D Mijn enige vraagt blijft echter hoe ''unlimited'' die unlimited is.
Unlimited zal in iedr geval niet gelijk zijn aan unlimited, maar 250 à 300 Gb mag geen probleem zijn denk ik.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus

Idd, ik verwacht (hoop) wel reactie te krijgen als ik erover dreig te gaan en niet dat ik factuur krijg met daarin aangerekende volumeblokken.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb bij de bestelling minder leuke dingen nu: na de omzetting, was mijn standaard emailadres onbruikbaar dat ik al 5-6 jaar gebruik. Ineens is het een ingewikkelde loginnaam met wat cijfers en leestekens @edpnet.org. En sinds vandaag ben ik gezegend met wederom geen internet IN HET WEEKEND ! Dit is al de 2de keer in 2010, zeer handig ! Stel u voor dat het internet belangrijk was in dit tijdperk, dat zou pas erg zijn. Die laatste twee zinnen waren sarcastisch trouwens.

[Afbeelding Post made via mobile device ]