Belgacom TV gratis - niet eens beschikbaar
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Iedereen heeft alvast van de Belgacom actie gehoord waarbij iemand die reeds Belgacom telefoon en internet heeft er nu gratis Belgacom TV kan bijnemen.
Dit is misschien een interessant aanbod maar in het dorp waar ik woon is er nog steeds geen Belgacom TV beschikbaar.
De telefoonlijn moet immers een internettoegang aankunnen van 4 megabits/seconde. Wat hier in de regio blijkbaar niet nodig is.
Dan te bedenken dat Belgacom TV reeds bestaat sinds 2005.
Dus zullen we maar naar Telenet gaan zeker, daar deze hier de televisiedistributie reeds in handen hebben gekregen.....!?!?!
Dit is misschien een interessant aanbod maar in het dorp waar ik woon is er nog steeds geen Belgacom TV beschikbaar.
De telefoonlijn moet immers een internettoegang aankunnen van 4 megabits/seconde. Wat hier in de regio blijkbaar niet nodig is.
Dan te bedenken dat Belgacom TV reeds bestaat sinds 2005.
Dus zullen we maar naar Telenet gaan zeker, daar deze hier de televisiedistributie reeds in handen hebben gekregen.....!?!?!
-
- Plus Member
Het antwoord is maar van bedenkelijk allooi.
Ik wou enkel dit onderwerp naar voren brengen om te zien of er nog mensen zijn die hetzelfde probleem kennen of dat dit eerder een uitzondering is dan regel.
Ik wou enkel dit onderwerp naar voren brengen om te zien of er nog mensen zijn die hetzelfde probleem kennen of dat dit eerder een uitzondering is dan regel.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Uw getroll ook.bombas schreef:Het antwoord is maar van bedenkelijk allooi.
Dit onderwerp komt in zowat elke thread over adsl/vdsl aan bod en overal is het hetzelfde geween.Ik wou enkel dit onderwerp naar voren brengen om te zien of er nog mensen zijn die hetzelfde probleem kennen of dat dit eerder een uitzondering is dan regel.
Belgacom kan niet toveren en ik betwijfel dat ze voor 2 huizekes in een straat van 5km lang de moeite gaan doen om vdsl2 aan te leggen.
Er zijn evengoed plaatsen waar telenet geen digitale tv of internet kan uitrollen omwille van technische beperkingen. Wat denk je dat die klanten doen? Overstappen naar de concurrentie, dus wees slim en doe hetzelfde.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
Mijn verontschuldigingen voor mijn onkunde. Ik ben niet thuis in al de pc terminologie. Een gewone verwijzing naar zo een thread over adsl/vdsl volstond.
En neen ik verwacht geen wonderen van Belgacom, ik stel enkel vast.
Ik had gedacht dat hier op een deftige manier gecommuniceerd kon worden maar blijkbaar zijn hier mensen die rookies niet kunnen verdragen.
Waarschijnlijk zijn het deze die volleerd zijn bij de geboorte.
Dopke, bedankt voor jouw reactie. Als de members nu eens op deze manier reageren, hebben anderen er ook iets aan.
En neen ik verwacht geen wonderen van Belgacom, ik stel enkel vast.
Ik had gedacht dat hier op een deftige manier gecommuniceerd kon worden maar blijkbaar zijn hier mensen die rookies niet kunnen verdragen.
Waarschijnlijk zijn het deze die volleerd zijn bij de geboorte.
Dopke, bedankt voor jouw reactie. Als de members nu eens op deze manier reageren, hebben anderen er ook iets aan.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Goztow schreef:U ziet: onze forumleden hebben een oplossing voor al uw problemen!
maar ook schrijnend hoe het verder gaat na de eerste post
Voor jullie verder hakketakken, over welke gemeente gaat het feitelijk?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mja, zo superlandelijk hoeft dat nog niet eens te zijn.
Op plekken waar voorlopig enkel nog ADSL beschikbaar is heb je geluk indien je kortbij zit en ongeluk bij veraf van de centrale. Eenmaal VDSL2 beschikbaar is, is dat vaak veel minder waar...
Voorbeeldje: bij m'n ma zit ik op zo'n 700 meter van de centrale en zijn alle ADSL2+-toeters en bellen beschikbaar, maar m'n pa die op 4km van de centrale woont heeft een 1mbit-profiel.
In de situatie VDSL2 zal dat denk ik omgekeerd zijn, aangezien er bij m'n pa een ROP (straatkast) dichter bij het huis staat dan bij m'n ma...
Op plekken waar voorlopig enkel nog ADSL beschikbaar is heb je geluk indien je kortbij zit en ongeluk bij veraf van de centrale. Eenmaal VDSL2 beschikbaar is, is dat vaak veel minder waar...
Voorbeeldje: bij m'n ma zit ik op zo'n 700 meter van de centrale en zijn alle ADSL2+-toeters en bellen beschikbaar, maar m'n pa die op 4km van de centrale woont heeft een 1mbit-profiel.
In de situatie VDSL2 zal dat denk ik omgekeerd zijn, aangezien er bij m'n pa een ROP (straatkast) dichter bij het huis staat dan bij m'n ma...
Het was toch een van de doelstellingen van Belgacom om 80% van de bevolking te kunnen laten beschikken over VDSL2 tegen eind 2010. Voor zover ik weet zijn ze nog steeds bezig met het plaatsen en activeren van ROP's voor VDSL2.
Afgelegen wonen is trouwens altijd vrij problematisch als het om signaal kabels gaat. Bij telenet zijn evengoed landelijke gebieden die niet of amper aansluitbaar zijn. Al zijn deze nog steeds veel minder dan bij Belgacom omdat het in principe veel makkelijker is om een COAX trunk te trekken dan om koper te voorzien voor Telefoon of Data. Bij VDSL2 komt dan nog eens dat men een glasvezel moet trekken om de ROP zelf van data te voorzien (wat op bepaalde plaatsen door omstandigheden totaal niet mogelijk is).
Afgelegen wonen is trouwens altijd vrij problematisch als het om signaal kabels gaat. Bij telenet zijn evengoed landelijke gebieden die niet of amper aansluitbaar zijn. Al zijn deze nog steeds veel minder dan bij Belgacom omdat het in principe veel makkelijker is om een COAX trunk te trekken dan om koper te voorzien voor Telefoon of Data. Bij VDSL2 komt dan nog eens dat men een glasvezel moet trekken om de ROP zelf van data te voorzien (wat op bepaalde plaatsen door omstandigheden totaal niet mogelijk is).
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit is inderdaad nog steeds het geval bij Belgacom en dit in tegenstelling met Telenet in gans België.gr4vity schreef:Het was toch een van de doelstellingen van Belgacom om 80% van de bevolking te kunnen laten beschikken over VDSL2 tegen eind 2010. Voor zover ik weet zijn ze nog steeds bezig met het plaatsen en activeren van ROP's voor VDSL2.
-
- Plus Member
Na wat speurwerk en testen heb ik vastgesteld dat VDSL2 hier niet beschikbaar is, dat we op 5456m van de centrale wonen en dan komt er nog bij dat we ongeveer midden tussen 2 ROP's wonen.
Gezien Belgacom dus nog steeds bezig is met het plaatsen en activeren van ROP's, zullen we waarschijnlijk nog wat wachten (eind 2010) om digitale televisie in huis te halen.
Bedankt voor de reacties.
Gezien Belgacom dus nog steeds bezig is met het plaatsen en activeren van ROP's, zullen we waarschijnlijk nog wat wachten (eind 2010) om digitale televisie in huis te halen.
Bedankt voor de reacties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
gr4vity schreef:Het was toch een van de doelstellingen van Belgacom om 80% van de bevolking te kunnen laten beschikken over VDSL2 tegen eind 2010. Voor zover ik weet zijn ze nog steeds bezig met het plaatsen en activeren van ROP's voor VDSL2.
Wanneer het om coax gaat bij bovenleidingen , is er geen groot probleem , gaat alles onder de grond ( zoals ze nu bijna overal doen ) hebben ze net even grote problemen als belgacom , moet ook alles opengegooid worden .
En vergeet niet dat ook TN glasvezel moe voorzien tot aan de node kast (die tot 4000 gezinnen kan bedienen in limburg hier), net zoals bgc voor vdsl2 .
Awel ik vind het eigenlijk wel eens een uitdaging om de kost van COAX/klant te vergelijken met VDSL2/klant. Ik ben ervan overtuigd dat een VDSL2 ROP per klant pakken duurder is dan een node per klant. Wie mij als eerste van mijn ongelijk kan overtuigen krijgt van mij een fles Codorniu non plus ultra (naar mijn inziens een van de betere en ook duurdere cava's die door Delhaize verkocht worden). En dat is echt geen grap, als het lukt schrijven we er zelfs een artikel over!
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
In mijn limburgs boeregat (alhoewel ..., peer) is er ook nog geen VDSL2, maar wel Belgacom TV. Maar dan nog, een alternatieve provider met TN HD decoder is nog altijd goedkoper in mijn ogen.dopke schreef:Zo zijn er nog redelijk wat landelijke gebieden denk ik . Hier tot voor kort van hetzelfde . Maar na de overname van INDI door TN , lag er wel snel vdsl2 in dit limburg's boerengat .
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Over de prijs heb ik geen flauw idee op BGC gebied . Maar het zal niet ver uit de buurt liggen moest TN bv z'n kabelnet na 860 MHZ . Een 10tal jaar geleden heb ik die cijfertjes horen vallen ( 80 miljard bfr , voor limburg , en dat was geraamd ) waar je niet goed van zou worden als belasting betaler , en dat was dan zonder het vernieuwen van ook maar 1 meter coax kabel ( distributie of supertrunk ) .gr4vity schreef:Awel ik vind het eigenlijk wel eens een uitdaging om de kost van COAX/klant te vergelijken met VDSL2/klant. Ik ben ervan overtuigd dat een VDSL2 ROP per klant pakken duurder is dan een node per klant. Wie mij als eerste van mijn ongelijk kan overtuigen krijgt van mij een fles Codorniu non plus extra (naar mijn inziens een van de betere en ook duurdere cava's die door Delhaize verkocht worden). En dat is echt geen grap, als het lukt schrijven we er zelfs een artikel over!
@ sasuke :
Hier in het boerengat groot bilzen is het zowat overal verkrijgbaar nu .
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... ik vrees dat enkel BGC/TN hierop kunnen antwoorden. Misschien wel een aantal feiten op een rij...gr4vity schreef:Awel ik vind het eigenlijk wel eens een uitdaging om de kost van COAX/klant te vergelijken met VDSL2/klant. Ik ben ervan overtuigd dat een VDSL2 ROP per klant pakken duurder is dan een node per klant.
- Beide moeten glasvezel leggen tot aan de node
- BGC nodes zijn kleiner dan deze van TN (meer fiber leggen dus)
- BGC nodes vereisen weinig aanpassingen (last mile blijft koper)
- TN nodes vereisen veel aanpassingen (tweewegs versterkers, nieuwe coax)
De vraag is of het ene tegen het andere opweegt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Nog een extra factor, een normaal COAX netwerk heeft 750 tot 1500 aansluitingen per node, Telenet propt er tot 4000 per node, wat enkel lukt dankzij strenge datalimieten. Op dit moment is het voor Belgacom makkelijker om limieten te laten vallen, de nodes zijn kleiner en kunnen dus meer verkeer aan zonder upgrades/node splitsen
-
- Deel van't meubilair
Ik dacht niet dat die 4000 nog een actueel cijfer is... Telenet is ook reeds geruime tijd z'n nodes aan het verkleinen.qless schreef:Nog een extra factor, een normaal COAX netwerk heeft 750 tot 1500 aansluitingen per node, Telenet propt er tot 4000 per node, wat enkel lukt dankzij strenge datalimieten.
-
- Plus Member
Ik woon nog steeds in hetzelfde vergeten dorpje en er is in tussentijd nog niets gebeurt.
Enkel dat we onlangs werden (een beetje gedwongen) overgeplaatst van Belgacom Go naar Favorite, samen met een kleine prijsverhoging. Ik weet men kan het abonnement opzeggen. En misschien is dit wel niet de correcte thread om verder te gaan. Maar ik wou toch even het volgende kwijt.
Wij halen nog steeds een ongelofelijke download snelheid van ±1.8 Mbps (net als voor de overschakeling). Dus 20Mbps zit er zeker niet in. Men moet hier dus waarschijnlijk voorzien zijn van VDSL2 (ook voor Belgacom TV).
Terwijl iedereen de mond vol heeft van downloadlimieten, snelheden van 20Mbps en meer, digitale televisie, vergeet Belgacom een serieus percentage van zijn klanten te voorzien van een degelijke verbinding (zie dekking). Belgacom is er waarschijnlijk sinds 2005 nog steeds mee bezig...gaap.
Commercieel moesten ze TN de loef afsteken, maar is dit op langere termijn wel een goede zet?
Misschien ga ik toch maar uitkijken naar een andere provider.
Enkel dat we onlangs werden (een beetje gedwongen) overgeplaatst van Belgacom Go naar Favorite, samen met een kleine prijsverhoging. Ik weet men kan het abonnement opzeggen. En misschien is dit wel niet de correcte thread om verder te gaan. Maar ik wou toch even het volgende kwijt.
Wij halen nog steeds een ongelofelijke download snelheid van ±1.8 Mbps (net als voor de overschakeling). Dus 20Mbps zit er zeker niet in. Men moet hier dus waarschijnlijk voorzien zijn van VDSL2 (ook voor Belgacom TV).
Terwijl iedereen de mond vol heeft van downloadlimieten, snelheden van 20Mbps en meer, digitale televisie, vergeet Belgacom een serieus percentage van zijn klanten te voorzien van een degelijke verbinding (zie dekking). Belgacom is er waarschijnlijk sinds 2005 nog steeds mee bezig...gaap.
Commercieel moesten ze TN de loef afsteken, maar is dit op langere termijn wel een goede zet?
Misschien ga ik toch maar uitkijken naar een andere provider.
-
- Elite Poster
70% is aansluitbaar op vdsl2
90% op belgacom tv via vdsl2 en adsl2+
90% op belgacom tv via vdsl2 en adsl2+
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik val in de 10% dan
Alleen adsl1 dus...
Alleen adsl1 dus...
-
- Deel van't meubilair
Je MOET niets... je kan nog altijd overstappen naar Telenetbombas schreef:En moet ik dus betalen voor een service die ik niet krijg of nog anders bekeken, betaal ik mee voor de anderen hun hogere snelheid inclusief digitale tv...da's pas eerlijk?!?!
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is niet de schuld van de providers, maar door een te lakse overheids en regulator.TomG schreef:Eigenlijk straf dat in zo'n dicht bevolkt land als België er nog dergelijke barslechte verbindingen zijn...
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Je hebt 'maar 2 opties' , maar het zijn toch 2 opties? Wat inhoudt dat als de ene niet levert wat je wil, je gewoon naar de andere gaat toch?bombas schreef:Inderdaad want in dit geweldige landje heb je maar 2 opties ...jammer.
Sommige mensen in echt afgelegen gebieden hebben waarschijnlijk wel reden tot klagen, maar van velen snap ik al dat geklaag en gezaag toch niet.
Als je perfect aansluitbaar bent op het telenet netwerk, waarom zou je dan ganse dagen steen en been klagen dat Belgacom een lage snelheid/instabiele verbinding levert omdat je te ver van een aansluitpunt zit. Blijf niet wachten tot Belgacom ooit eens zin krijgt om je van een deftige verbinding te voorzien, maar stap gewoon over naar Telenet waar je wel een deftige verbinding krijgt. je portefeuille is ook geen argument want zowel Belgacom als telenet zijn beide evenwaardig belachelijk duur, veel verschil zal dat dus niet maken.
Het kan best zijn dat we met een lakse overheid en idem regulator zitten, maar ik geloof toch ook dat we in ons belgenlandje zo verachterd zijn omdat 'de belgen' veel te graag op hun gat blijven zitten en klagen ipv echt actie te ondernemen.
Kijk naar de energiemarkt, de overheid had zijn rol mss ook beter moeten spelen, maar dat er nog altijd zo weinig concurrentie is ondanks het vrij maken van de markt, heeft heel veel te maken met het feit dat belgen gewoon te lui zijn/ schrik hebben om even uit te zoeken als het bij een ander goedkoper kan en daadwerkelijk de overstap te maken...