scarlet nieuwe modem.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Mike_1
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:07
Bedankt: 2 keer

Hallo


Heb een telefoontje gekregen van Scarlet ivm het vernieuwen van tel.lijn en modem.
na wat gelezen te hebben op dit forum, zit ik met wat ?

Ik heb gelezen dat meerdere personen al een nieuwe modem hebben gekregen.
een Sagem (als ik het goed heb gelezen)

-Scarlet vertelde me dat het gratis was => klopt dit?
-krijgt men automatisch een nieuw contract? (ik heb alleen scarlet internet) en ik heb geen behoefte aan een nieuw contract.
-krijgt men alleen een nieuw modem? of gaan ze ook werken aan de tel.lijn?
- zal het internet vlugger gaan? heb momenteel een max. downloadsnelheid van +- 325 kb/s

Ik denk eraan om mijn computer eens leeg te maken (formateren) want mijn pc doet de laatste weken raar (zeer trage momenten soms)
moest ik alleen windows xp installeren en nog niet internet installeren, zal de technieker van scarlet internet volledig installeren?
homer jay simpson
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2010, 01:21

Hangt er helemaal vanaf of je naar voip overschakeld of enkel internet hebt. Als je enkel internet hebt, wordt je lijn op de centrale overgezet van de ene dslam poort/kaart naar de andere en komt er bij je niemand langs. Stap je over naar de formule met voip (dus met telefonie van Scarlet) (met of zonder tv) dan heb je die sagem modem nodig, en komt dus een scarlet technieker bij je langs om die modem te installeren. Ze komen in principe niet aan de computer van de klant.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

kan je eigenlijk een bbox2 gebruiken voor scarlet ?
Sorry indien de vraag algesteld werd
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Mike_1
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:07
Bedankt: 2 keer

dan vraag ik me af waarom ze een technieker sturen.
ik heb alleen internet (geen telefoon geen dig. tv.)


scarlet heeft me alleen verteld dat er iemand moest komen want anders zou ik over een paar maanden (of weken?) zonder internet zijn.
Mike_1
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:07
Bedankt: 2 keer

dan vraag ik me af waarom ze een technieker sturen.
ik heb alleen internet (geen telefoon geen dig. tv.)


scarlet heeft me alleen verteld dat er iemand moest komen want anders zou ik over een paar maanden (of weken?) zonder internet zijn.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Omdat ze je overschakelen naar VDSL2, zie mijn topic voor meer informatie
B
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2008, 17:54
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik heb ergens in januari ook een telefoontje gehad voor die gratis omschakeling. Nu heb ik zo'n onding van Eminent dat ik gebridged heb (ik heb het niet met modem/routercombo's, en blijkbaar is dat met de Sagem niet zo moelijk te fiksen). Die omschakeling was voorzien op 24/2.

Ik moet zeggen dat ik erg slechte ervaringen heb met de communicatie van Scarlet uit. Toen ik me aansloot werd er via m'n gebruikersprofiel gecommuniceerd dat er een afspraak ingepland was terwijl ik nog niet eens iemand aan de lijn gehad had om een afspraak vast te leggen! Ik hoopte dat het met die omschakeling beter zou lopen, maar dat bleek ijdele hoop... Ik dus om 8u m'n bed uit 24/2, want ze gingen in de voormiddag langskomen, heel de voormiddag thuisgebleven, geen kat die opdaagt (of telefoneert). Als ik uiteindelijk de maandag erna (1/3 dus) met Scarlet bel krijg ik een trutje aan de lijn dat mij prompt een nieuwe afspraak voorstelt, maar mij niet vertelt waarom er niemand opgedaagd is (of zich daar maar voor verontschuldigt...). Na wat aandringen krijg ik dan te horen dat 'het probleem bij Belgacom ligt en dat dat 21/3 zeker opgelost is'. Dus ze wisten perfect waar het probleem was maar de klant informeren - ho maar. 't Is maar goed dat ik geen verlof hoefde te nemen voor die zever... :evil: Ik heb een nieuwe afspraak 29/3, ik hoop dat het nu wél lukt.

Ik vind de verhoging naar 1,5 Mbps up maar magertjes trouwens, die downloadsnelheid interesseert mij zo niet :P.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik deel je pijn, Scarlet heeft gewoon géén communicatie, niet naar klanten toe en niet intern tussen hun diensten!
En dat voor een telecommunicatiebedrijf :-(
Mijn ervaringen staan hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 1&start=20 (zelfs gisteren nog miserie gehad met 'afspraak' en om hen te contacteren)
Ik heb die technieker wat gesproken (die werkt in onderaanneming voor Belgacom) en die klaagde ook over de afspraken dat Scarlet maakt met klanten en dat hij dan krijgt van hen maar niet blijken te kloppen.
Voor mij hebben ze afgedaan, een trouwe klant minder.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik had ook telefoon gekregen ...

ze hadden de oplossing voor mij, nu nog sneller , oléééé

ging me wel 50€ kosten ipv 80€ voor de plaatsing van de modem.

Aslook ging ik naar 100GB traffic ipv ongelimiteerd ( Scarlet no limt - fup )

ze zouden beter mijn lijn eerst activeren waar ik al maanden op wacht ipv mij een modem aan te smeren en een minderwaardig abbo.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=25053


zotten
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”