Vrij traag internet met Favorite?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
OsiriX
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 apr 2008, 13:05
Locatie: Meeuwen
Bedankt: 2 keer

Normaal zou ik 20Mbps moeten hebben aangezien ik een Favorite abonnement heb.
Hier mijn resultaten van speedtest.net:
Afbeelding
Ik weet niet zeker maar ik denk dat de snelheid nog hetzelfde is als toen ik nog 12Mbps had.

Ik heb ook de volgende test uitgevoerd: http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
En ik kreeg dit als resultaat:
Volgens deze eerste evaluatie is Belgacom TV in standaardkwaliteit beschikbaar op deze lijn en kan u 2 tv-toestellen aansluiten. Het is op deze lijn echter niet mogelijk Belgacom TV in HD te ontvangen.

Wat wil dit nu concreet zeggen ivm de snelheid van mijn internet?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Geen HD TV = geen VDSL2 mogelijk. Je zal dus hooguit blijven steken op ADSL/ADSL2. Als je ooit 12 Mbit had, dan zit je dus op ADSL2. Die 5 Mbit zal dan wellicht met tv aan zijn.
OsiriX
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 apr 2008, 13:05
Locatie: Meeuwen
Bedankt: 2 keer

TomG schreef:Geen HD TV = geen VDSL2 mogelijk. Je zal dus hooguit blijven steken op ADSL/ADSL2. Als je ooit 12 Mbit had, dan zit je dus op ADSL2. Die 5 Mbit zal dan wellicht met tv aan zijn.

Ik bedoel dat het Favorite pakket voor deze maand 12Mbit had. Maar ook voor de snelheidsverhoging (dus bij max 12Mbps) had ik 5Mbps volgens speedtest. Is er voor mij dus geen manier om dit omhoog te krijgen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is een theoretisch maximum. Afhankelijk van de beschikbare technologie, die bij jou dus niet de laatste nieuwe is, zal dat een stuk lager liggen, tot minimaal 1 Mbit.

Eens VDSL2 bij u beschikbaar komt, maar daar kan niemand een tijdstip op plakken, dan zal je hoger kunnen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

zelfde van mij je zit op een 6mb profiel en doe je de test met bgct aan zit ja almaar aan 3mb niet meer....
als je in je gemeente grote rollen met oranje kabels ziet staan => bg die fiber aan het uitrollen is daarna is het wachten op de activatie en daar weren ze bij bg niks van hoor zelf al ligt de volledige gemeente vol met fiber (straten dan is er nog een zeer klein stukje koper denk ik) zoals hier...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”