Bye bye Scarlet
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo allemaal,
Ik ben een klant van scarlet (nu al 10 jaar) maar nu ik eindelijk eens een forum gevonden heb waar ik alles kwijt kan...moet het eruit want nu ik Scarlet eens echt nodig had hebben ze hun ware kant getoond. (wel beetje lang verhaal )
Het begon allemaal halverwege December toen ze me lieten weten dat ik een nieuwe router zou krijgen, ok geen probleem...
Ze zijn gekomen, netjes geconfigureerd maar wat bleek; de telefoon werkte niet meer.
Die technieker alle instellingen controleren, bellen naar Scarlet en daar was alles ok, bellen naar Belgacom en daar was er nog iets vergeten dus daar hebben ze dat aangepast.
Maar nog steeds werkte het niet, bij Scarlet hebben ze dan een intern ticket aangemaakt, technieker zei dat het de dag erna wel in orde zou zijn.
Dag erna: niks in orde, ik bel naar Scarlet en leg hen uit maar natuurlijk begint ie z'n checklist af te lopen, ik zei dat ze dat gisteren al gedaan hebben, ze hadden ook remote ingelogd op de router, lijn getest etc...maar uiteraard geen gehoor en heb ik hem laten doen. Ik moest 3 tal dagen wachten en dan zien of in orde was.
Weer niks in orde, dus ik bel terug en vraag nu hoe dat eigenlijk zit! Hij zegt: er is een intern ticket gemaakt en dat hij niks kan doen, dat dat voor specialisten team is. Ik zeg hem dat dit nu toch al een eindje is maar ja, hij kan niks doen en ik moet wachten.
Een week later bel ik terug en vraag hen weer hoe het ermee zit, wat antwoordt die: dat ticket is opgelost.
HUH? Opgelost??? Neen dat is niet opgelost!!!
Die zegt, we hadden gezien op je telefoon rekening dat er calls op stonden dus veronderstelden we dat het weer werkte.
Ik werd dan boos want hadden ze eens ECHT gekeken dan hadden ze gezien dat dat 'gesprekken' waren van misschien paar seconden!
EN dat ik hen al uitgelegd had dat ik niet kan bellen, mensen kunnen mij opbellen maar horen niks of slaat de telefoon zomaar af.
Hij heeft me dan opnieuw alle details gevraagd om een ticket te maken, dus weer hetzelfde, weer die checklist aflopen, weer...
En ik moest wachten zodat specialisten team ernaar zou kijken. GRRRRR...
Weer paar dagen gewacht en terug gebeld maar nu was mijn geduld op, want iedere keer als ik belde:
- Duurt op z'n minst 5 a 10 minuten voor je iemand aan de lijn krijgt
- Is met mijn GSM, dus duur!
- Je moet je lidnr invoeren als je belt, maar iedere keer vragen ze die nog eens. (waarom moet je het dan invoeren???)
Toen heb ik hem gevraagd waarom dat moest en was zijn antwoord, ik heb hier geen lidnr binnengekregen...
- Ze weten zelf van niks, buiten hun checklists en zelf hoor je niks terug.
Ik zeg die gast dat hij mij moet terug bellen want dat ik in totaal al zeker 1-1u30 via gsm aan de lijn heb gehangen met hen voor een probleem dat door hen veroorzaakt is.
Hij zegt gewoon dat dat geen standaardprocedure is en wil natuurlijk niet en ik word nog meer boos en verlies mijn geduld.
Dus zet ie me even op wachttoon om te bekomen.
Ik vraag hem de stand van zaken en hij zegt, we gaan je router komen vervangen.
Maar zelf weet ik nog van niks, hebben ze me nog niks laten weten.
Dus vraag ik hem hoe dat dan gaat qua afspraak en zegt ie dat hij mij een SUBCO nr zal geven en ik moet dan bellen met een andere Scarlet dienst.
Ik zeg hem of ie dat dan niet kan doen en mij terugbellen, maar dat gaat natuurlijk niet.
Hij geeft mij een SUBCO-nummer en telnr en ik dubbelcheck alles nog eens met hem.
Nu bel ik naar dat ander nr en geef dat nummer aan die vrouw en zegt ze: dat nr klopt niet. GRRRRRrrrr...
Ik zeg dat het wel klopt, ik heb gedubbelchecked met die kerel. Zij zegt van niet.
Dus ik stel voor, bel jij hem op aangezien jullie beiden scarlet zijn dan is dat makkelijker om onderling te zien hoe het zit met dat nr.
Maar die zegt mij dat dat niet gaat, das niet haar werk en das een andere dienst en en en...
Ik word hier natuurlijk weer boos en zeg dat zij het maar moet uitzoeken en die legt gewoon telefoon neer.
Opgelost staat netjes!
Ik heb dan nog eens gemailed met mijn frustraties maar daar hoor je toch niks meer van.
En nu ondertussen 2+maand verder nog steeds geen telefoon!
Vrijdag kreeg ik dan plots telefoon van scarlet om afspraak te maken om router te komen vervangen.
We zullen eens zien wat dat geeft!
Maar das nog maar een stuk van het verhaal, want ik wou ook mijn domicilering veranderen van rekeningnr.
Dus ik stuur via hun contact formulier alle gegevens op: oud/nieuwe rek, referentienr, domnr,...
3 dagen later krijg ik een bericht terug dat ik alle gegevens op moet sturen: oud/nieuw rek nr...GRRRRR
IK HEB DAT DE EERSTE KEER AL GEDAAN, MOESTEN JULLIE EENS LEZEN WAT ER OOK IN DIE BERICHTEN STAAT???
Dus ik stuur via hun contact formulier weer de gegevens en vermeld dat ik dit al gedaan had!
Weer paar dagen later krijg ik bericht dat het referentienr niet klopt!
Maar dit klopt wel want ik heb het rechtstreeks uit mijn bankapplicatie geknipt en geplakt in contact formulier.
Ik kan toch maar dat nr geven he!
Dus ik stuur dat terug en sindsdien niks meer van gehoord...
Mijn besluit staat vast, ik ga zeker veranderen maar momenteel blijf ik nog even om al de rest te regelen!
Alleen heb ik nu wel schrik van hoe dat zal lopen, afzeggen van abonnement...
En ik heb dus eigenlijk al 2+maand betaald voor diensten dat ik niet gekregen heb!
En wat ik ook niet snap is met die digitale tv?
Ik heb een scarlet one abonnement en betaal 50Euro/mnd, maar als ik nu zie op hun site dan heb je voor die prijs en dat pakket ook digitale tv erbij?
Waarom heb ik daar nog niks van gehoord? Want als ik zo de verschillen tussen scarlet one en dat abonnement van 25Euro vergelijk dan lijkt het erop dat ik eigenlijk een scarlet one betaal maar enkel de features krijg van dat goedkoper abonnement!
Hoe zit dat precies?
Ik heb al serieus zitten overwegen om klacht in te dienen, maar waar: BIPT? En welke miserie gaat dat niet geven?
Want je moet dat kunnen bewijzen dat je er zelf tijd ingestoken hebt en bewijzen, maar wat heb ik van bewijs? Ik kan niet aantonen wanneer ik gebeld heb en wat ze gezegd hebben enzo he... :-/
Kan ik geld terugvragen voor die diensten dat ik niet gekregen heb?
Enig idee naar welke provider ik zou kunnen overschakelen?
Telenet is niet echt mijn ding, dus dacht ik aan Belgacom, maar scarlet is overgenomen door BGC en is BGC wel goed qua service/prijs...en die kleinere providers moeten eigenlijk ook draaien op het netwerk van BGC dus als er daar iets is vrees ik dan dat ze elkaar gaan met beschuldigende vinger wijzen.
Ik weet het is een heel verhaal, veel vragen,... maar ik zou anders niet weten waar ik dit kwijt kan om te delen met mensen en ook anderen hun ervaringen te lezen!
Groetjes,
Nick
Ik ben een klant van scarlet (nu al 10 jaar) maar nu ik eindelijk eens een forum gevonden heb waar ik alles kwijt kan...moet het eruit want nu ik Scarlet eens echt nodig had hebben ze hun ware kant getoond. (wel beetje lang verhaal )
Het begon allemaal halverwege December toen ze me lieten weten dat ik een nieuwe router zou krijgen, ok geen probleem...
Ze zijn gekomen, netjes geconfigureerd maar wat bleek; de telefoon werkte niet meer.
Die technieker alle instellingen controleren, bellen naar Scarlet en daar was alles ok, bellen naar Belgacom en daar was er nog iets vergeten dus daar hebben ze dat aangepast.
Maar nog steeds werkte het niet, bij Scarlet hebben ze dan een intern ticket aangemaakt, technieker zei dat het de dag erna wel in orde zou zijn.
Dag erna: niks in orde, ik bel naar Scarlet en leg hen uit maar natuurlijk begint ie z'n checklist af te lopen, ik zei dat ze dat gisteren al gedaan hebben, ze hadden ook remote ingelogd op de router, lijn getest etc...maar uiteraard geen gehoor en heb ik hem laten doen. Ik moest 3 tal dagen wachten en dan zien of in orde was.
Weer niks in orde, dus ik bel terug en vraag nu hoe dat eigenlijk zit! Hij zegt: er is een intern ticket gemaakt en dat hij niks kan doen, dat dat voor specialisten team is. Ik zeg hem dat dit nu toch al een eindje is maar ja, hij kan niks doen en ik moet wachten.
Een week later bel ik terug en vraag hen weer hoe het ermee zit, wat antwoordt die: dat ticket is opgelost.
HUH? Opgelost??? Neen dat is niet opgelost!!!
Die zegt, we hadden gezien op je telefoon rekening dat er calls op stonden dus veronderstelden we dat het weer werkte.
Ik werd dan boos want hadden ze eens ECHT gekeken dan hadden ze gezien dat dat 'gesprekken' waren van misschien paar seconden!
EN dat ik hen al uitgelegd had dat ik niet kan bellen, mensen kunnen mij opbellen maar horen niks of slaat de telefoon zomaar af.
Hij heeft me dan opnieuw alle details gevraagd om een ticket te maken, dus weer hetzelfde, weer die checklist aflopen, weer...
En ik moest wachten zodat specialisten team ernaar zou kijken. GRRRRR...
Weer paar dagen gewacht en terug gebeld maar nu was mijn geduld op, want iedere keer als ik belde:
- Duurt op z'n minst 5 a 10 minuten voor je iemand aan de lijn krijgt
- Is met mijn GSM, dus duur!
- Je moet je lidnr invoeren als je belt, maar iedere keer vragen ze die nog eens. (waarom moet je het dan invoeren???)
Toen heb ik hem gevraagd waarom dat moest en was zijn antwoord, ik heb hier geen lidnr binnengekregen...
- Ze weten zelf van niks, buiten hun checklists en zelf hoor je niks terug.
Ik zeg die gast dat hij mij moet terug bellen want dat ik in totaal al zeker 1-1u30 via gsm aan de lijn heb gehangen met hen voor een probleem dat door hen veroorzaakt is.
Hij zegt gewoon dat dat geen standaardprocedure is en wil natuurlijk niet en ik word nog meer boos en verlies mijn geduld.
Dus zet ie me even op wachttoon om te bekomen.
Ik vraag hem de stand van zaken en hij zegt, we gaan je router komen vervangen.
Maar zelf weet ik nog van niks, hebben ze me nog niks laten weten.
Dus vraag ik hem hoe dat dan gaat qua afspraak en zegt ie dat hij mij een SUBCO nr zal geven en ik moet dan bellen met een andere Scarlet dienst.
Ik zeg hem of ie dat dan niet kan doen en mij terugbellen, maar dat gaat natuurlijk niet.
Hij geeft mij een SUBCO-nummer en telnr en ik dubbelcheck alles nog eens met hem.
Nu bel ik naar dat ander nr en geef dat nummer aan die vrouw en zegt ze: dat nr klopt niet. GRRRRRrrrr...
Ik zeg dat het wel klopt, ik heb gedubbelchecked met die kerel. Zij zegt van niet.
Dus ik stel voor, bel jij hem op aangezien jullie beiden scarlet zijn dan is dat makkelijker om onderling te zien hoe het zit met dat nr.
Maar die zegt mij dat dat niet gaat, das niet haar werk en das een andere dienst en en en...
Ik word hier natuurlijk weer boos en zeg dat zij het maar moet uitzoeken en die legt gewoon telefoon neer.
Opgelost staat netjes!
Ik heb dan nog eens gemailed met mijn frustraties maar daar hoor je toch niks meer van.
En nu ondertussen 2+maand verder nog steeds geen telefoon!
Vrijdag kreeg ik dan plots telefoon van scarlet om afspraak te maken om router te komen vervangen.
We zullen eens zien wat dat geeft!
Maar das nog maar een stuk van het verhaal, want ik wou ook mijn domicilering veranderen van rekeningnr.
Dus ik stuur via hun contact formulier alle gegevens op: oud/nieuwe rek, referentienr, domnr,...
3 dagen later krijg ik een bericht terug dat ik alle gegevens op moet sturen: oud/nieuw rek nr...GRRRRR
IK HEB DAT DE EERSTE KEER AL GEDAAN, MOESTEN JULLIE EENS LEZEN WAT ER OOK IN DIE BERICHTEN STAAT???
Dus ik stuur via hun contact formulier weer de gegevens en vermeld dat ik dit al gedaan had!
Weer paar dagen later krijg ik bericht dat het referentienr niet klopt!
Maar dit klopt wel want ik heb het rechtstreeks uit mijn bankapplicatie geknipt en geplakt in contact formulier.
Ik kan toch maar dat nr geven he!
Dus ik stuur dat terug en sindsdien niks meer van gehoord...
Mijn besluit staat vast, ik ga zeker veranderen maar momenteel blijf ik nog even om al de rest te regelen!
Alleen heb ik nu wel schrik van hoe dat zal lopen, afzeggen van abonnement...
En ik heb dus eigenlijk al 2+maand betaald voor diensten dat ik niet gekregen heb!
En wat ik ook niet snap is met die digitale tv?
Ik heb een scarlet one abonnement en betaal 50Euro/mnd, maar als ik nu zie op hun site dan heb je voor die prijs en dat pakket ook digitale tv erbij?
Waarom heb ik daar nog niks van gehoord? Want als ik zo de verschillen tussen scarlet one en dat abonnement van 25Euro vergelijk dan lijkt het erop dat ik eigenlijk een scarlet one betaal maar enkel de features krijg van dat goedkoper abonnement!
Hoe zit dat precies?
Ik heb al serieus zitten overwegen om klacht in te dienen, maar waar: BIPT? En welke miserie gaat dat niet geven?
Want je moet dat kunnen bewijzen dat je er zelf tijd ingestoken hebt en bewijzen, maar wat heb ik van bewijs? Ik kan niet aantonen wanneer ik gebeld heb en wat ze gezegd hebben enzo he... :-/
Kan ik geld terugvragen voor die diensten dat ik niet gekregen heb?
Enig idee naar welke provider ik zou kunnen overschakelen?
Telenet is niet echt mijn ding, dus dacht ik aan Belgacom, maar scarlet is overgenomen door BGC en is BGC wel goed qua service/prijs...en die kleinere providers moeten eigenlijk ook draaien op het netwerk van BGC dus als er daar iets is vrees ik dan dat ze elkaar gaan met beschuldigende vinger wijzen.
Ik weet het is een heel verhaal, veel vragen,... maar ik zou anders niet weten waar ik dit kwijt kan om te delen met mensen en ook anderen hun ervaringen te lezen!
Groetjes,
Nick
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Weer een sterk staaltje van bureaucratie...
De ombudsmane telecom zal je waarschijnlijk wel kunnen helpen.
De ombudsmane telecom zal je waarschijnlijk wel kunnen helpen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Hey Remedy,Remedy schreef:Wat ik niet terugvind in je verhaal:
Heb je reeds met een ander telefoontoestel geprobeerd?
Staat je telefoontoestel op Dial of op Pulse?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, ze vroegen mij dat ook tijdens hun checklist vraagjes.
Ik heb een toestel genomen van bij mijn schoonmoeder (zij heeft ook scarlet en nieuwe router) en daar werkt ie wel.
Heb met die geprobeerd en dat lukte, ik heb dan ook mijn toestel bij haar geprobeerd en dat lukte bij haar ook.
Dus hij staat in de juiste modus (vraag me niet meer welke het nu wel moet zijn, maar op haar scarlet lijn lukt het met beide toestellen)
Groetjes,
Nick
Dus als ik het goed heb, lukt het bij jou thuis wél met het telefoontoestel van je schoonmoeder?Nick schreef:Hey Remedy,Remedy schreef:Wat ik niet terugvind in je verhaal:
Heb je reeds met een ander telefoontoestel geprobeerd?
Staat je telefoontoestel op Dial of op Pulse?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, ze vroegen mij dat ook tijdens hun checklist vraagjes.
Ik heb een toestel genomen van bij mijn schoonmoeder (zij heeft ook scarlet en nieuwe router) en daar werkt ie wel.
Heb met die geprobeerd en dat lukte, ik heb dan ook mijn toestel bij haar geprobeerd en dat lukte bij haar ook.
Dus hij staat in de juiste modus (vraag me niet meer welke het nu wel moet zijn, maar op haar scarlet lijn lukt het met beide toestellen)
Groetjes,
Nick
Dan is er toch gewoon een probleem met de compatibiliteit tussen modem/telefoontoestel?
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Neen, het zit zo:Remedy schreef:Dus als ik het goed heb, lukt het bij jou thuis wél met het telefoontoestel van je schoonmoeder?Nick schreef:Hey Remedy,Remedy schreef:Wat ik niet terugvind in je verhaal:
Heb je reeds met een ander telefoontoestel geprobeerd?
Staat je telefoontoestel op Dial of op Pulse?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, ze vroegen mij dat ook tijdens hun checklist vraagjes.
Ik heb een toestel genomen van bij mijn schoonmoeder (zij heeft ook scarlet en nieuwe router) en daar werkt ie wel.
Heb met die geprobeerd en dat lukte, ik heb dan ook mijn toestel bij haar geprobeerd en dat lukte bij haar ook.
Dus hij staat in de juiste modus (vraag me niet meer welke het nu wel moet zijn, maar op haar scarlet lijn lukt het met beide toestellen)
Groetjes,
Nick
Dan is er toch gewoon een probleem met de compatibiliteit tussen modem/telefoontoestel?
Bij mij thuis lukt het niet met mijn toestel en lukt het niet met toestel van mijn schoonmoeder
Bij schoonmoeder thuis lukt het wel met mijn toestel en lukt het wel met haar toestel
Dus er is zeker iets verkeerd met de lijn/router/...
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hallo Nick.
Ik heb je hele verhaal gelezen, kan je niet vragen om een technieker naar je thuis te sturen en dat je de kosten zelf wil betalen indien het jouw fout is?
Ik heb je hele verhaal gelezen, kan je niet vragen om een technieker naar je thuis te sturen en dat je de kosten zelf wil betalen indien het jouw fout is?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Conclusie je komt je registreren op dit forum om je fustraties kwijt te geraken en om te zeggen dat je naar een andere ISP gaat.
Nu, gewoon opzeggen en op www.xs.be een nieuwe kiezen. Legio mogelijkheden aldaar...
Nu, gewoon opzeggen en op www.xs.be een nieuwe kiezen. Legio mogelijkheden aldaar...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Wel morgen komen ze met een nieuwe router omdat ze denken dat dat het probleem op zal lossen.honda4life schreef:Hallo Nick.
Ik heb je hele verhaal gelezen, kan je niet vragen om een technieker naar je thuis te sturen en dat je de kosten zelf wil betalen indien het jouw fout is?
Ik zal nu zien wat dat zal opleveren. :-/
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Tnx voor de link.krisken schreef:Conclusie je komt je registreren op dit forum om je fustraties kwijt te geraken en om te zeggen dat je naar een andere ISP gaat.
Nu, gewoon opzeggen en op http://www.xs.be een nieuwe kiezen. Legio mogelijkheden aldaar...
Wel normaal zou ik dit 'gewoon' opzeggen, maar momenteel zit ik met het probleem dat ik binnen 2/3 tal maand ga verhuizen.
Had dit niet gebeurd dan had ik hen gewoon meegenomen naar nieuwe woning.
Maar nu heb ik zoiets van, het heeft geen zin meer om nog veel tegen te vechten want het kost mij meer geld en moeite dan het oplevert. Maar ergens zou ik graag wel iets van schadevergoeding hebben voor de diensten die ik niet gekregen heb en ook zou ik willen hebben dat domicilering in orde komt! Ik zal morgen voor zoveelste keer bellen en zien om telefonisch op te lossen aangezien er niks gebeurt via contact formulier.
Maar ik vind het schandalig dat bedrijven hun klanten zo behandelen!
En ik kwam ook naar dit forum om eens te zien of andere klanten dit ook al meegemaakt hebben met Scarlet (zal wel bij iedere ISP iets zijn das ook waar) en ook wat de mogelijkheden zijn van andere providers, over welke ISPs veel mensen tevreden zijn, welke niet,...
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34
een o zo bekend verhaal. Ik snap dergelijke incompetentie echt niet!
-
- Starter
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17 apr 2009, 09:23
Ja scarlet is niet alles. Nu ik heb nog niet veel problemen gehad. Ik zit alleen te wachten op digitale tv.
Bij het begin toen ze die actie uitbrachten met tv erbij had ik gebeld ervoor en heb me ook laten registreren dat ik ook
tv erbij wilde hebben bij de nieuwe scarlet one formule (ik was al scarlet one klant). Nu als de technieker was gekomen
was er blijkbaar een communicatie foutje gebeurt tss scarlet en technieker en stond er geen digitale tv op zijn lijst voor mij.
Ik heb al een paar keer gebeld maar telkens het zelfde. Voor klanten die al een nieuwe modem hebben moet je wachten tot april of mei.
Alei de 1ste keer dat'k belde was het eind januari of februari. Dus het verschuift telkens (dat wordt dus afwachten).
Jammer dat ze geen inspanning doen voor bestaande klanten. Nuja hun prijzen liggen wel goed en over het internet en telefonie heb'k niet te klagen daarom dat'k nie van provider verander.
Bij het begin toen ze die actie uitbrachten met tv erbij had ik gebeld ervoor en heb me ook laten registreren dat ik ook
tv erbij wilde hebben bij de nieuwe scarlet one formule (ik was al scarlet one klant). Nu als de technieker was gekomen
was er blijkbaar een communicatie foutje gebeurt tss scarlet en technieker en stond er geen digitale tv op zijn lijst voor mij.
Ik heb al een paar keer gebeld maar telkens het zelfde. Voor klanten die al een nieuwe modem hebben moet je wachten tot april of mei.
Alei de 1ste keer dat'k belde was het eind januari of februari. Dus het verschuift telkens (dat wordt dus afwachten).
Jammer dat ze geen inspanning doen voor bestaande klanten. Nuja hun prijzen liggen wel goed en over het internet en telefonie heb'k niet te klagen daarom dat'k nie van provider verander.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Wat je domiciliëring betreft: zeg de gewone domiciliëring opdracht op bij je bank.
Dan krijg je wel automatisch een overschrijvingsformulier als ze merken dat de factuur niet betaald is.
En zullen ze ook wel sneller geneigd zijn om de nieuwe domiciliëring in orde te brengen.
Het is natuurlijk jouw keuze, maar waarom een domiciliëring opdracht? Zo geef je toestemming om automatisch geld van je rekening te halen. En als ze er teveel afhalen, moet jij ervoor zorgen dat ze bereid zijn om het ongedaan te maken. Binnenkort gelden er nieuwe Europese regels waarbij je als consument eenvoudig een verkeerde domiciliëring kan blokkeren bij je bank en het aan de leverancier is om zich te verantwoorden. Tot dan is het toch gevaarlijk speelgoed.
Dan krijg je wel automatisch een overschrijvingsformulier als ze merken dat de factuur niet betaald is.
En zullen ze ook wel sneller geneigd zijn om de nieuwe domiciliëring in orde te brengen.
Het is natuurlijk jouw keuze, maar waarom een domiciliëring opdracht? Zo geef je toestemming om automatisch geld van je rekening te halen. En als ze er teveel afhalen, moet jij ervoor zorgen dat ze bereid zijn om het ongedaan te maken. Binnenkort gelden er nieuwe Europese regels waarbij je als consument eenvoudig een verkeerde domiciliëring kan blokkeren bij je bank en het aan de leverancier is om zich te verantwoorden. Tot dan is het toch gevaarlijk speelgoed.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik moet eerlijk zeggen, ik was steeds tevreden van Scarlet (uptime, abonnement enzo). Heb daar nooit veel problemen mee gehad.
Maar nu ik ze eens echt nodig heb falen ze, en het is niet één keer dat ze falen maar steeds opnieuw.
De reden waarom ik domicilering niet opzeg is dat je korting krijgt als je domicilering neemt, dus als ik dat opzeg dan mogen ze nog wat gaan bijtellen! En zo geef ik hen weer een cadeau!
Ik ga morgen bellen, zien wat die zegt en lukt het niet dan zeg ik domicilering zelf op.
Als ik zo lees dan gebeuren er veel 'communicatiefoutjes' binnen scarlet en tss scarlet en hun klanten!
En nog iets, ik belde eens maar wist niet dat het gesloten was (denk dat support open is tem 18.00)
Dan krijg je als antwoord: 'Al onze lijnen zijn momenteel bezet, gelieve een ogenblikje geduld aub' en dat blijft zo maar doorgaan.
ipv dat ze dan zeggen dat ze gesloten zijn en de openingsuren vermelden! Neen, ze laten u liever aan het lijntje hangen tot je het opgeeft en dan uiteindelijk op hun site ziet dat ze eigenlijk gesloten zijn...
Maar nu ik ze eens echt nodig heb falen ze, en het is niet één keer dat ze falen maar steeds opnieuw.
De reden waarom ik domicilering niet opzeg is dat je korting krijgt als je domicilering neemt, dus als ik dat opzeg dan mogen ze nog wat gaan bijtellen! En zo geef ik hen weer een cadeau!
Ik ga morgen bellen, zien wat die zegt en lukt het niet dan zeg ik domicilering zelf op.
Als ik zo lees dan gebeuren er veel 'communicatiefoutjes' binnen scarlet en tss scarlet en hun klanten!
En nog iets, ik belde eens maar wist niet dat het gesloten was (denk dat support open is tem 18.00)
Dan krijg je als antwoord: 'Al onze lijnen zijn momenteel bezet, gelieve een ogenblikje geduld aub' en dat blijft zo maar doorgaan.
ipv dat ze dan zeggen dat ze gesloten zijn en de openingsuren vermelden! Neen, ze laten u liever aan het lijntje hangen tot je het opgeeft en dan uiteindelijk op hun site ziet dat ze eigenlijk gesloten zijn...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jijzelf hebt nooit fouten gemaakt? Wat bvb dat laatste betreft...tis inderdaad niet netjes, maar stuur ze gewoon een mailtje hierrond. Dan weten ze er in elk geval van en kunnen ze het oplossen (maw de beslissing of ze het oplossen of niet ligt dan bij hun).Nick schreef:Ik moet eerlijk zeggen, ik was steeds tevreden van Scarlet (uptime, abonnement enzo). Heb daar nooit veel problemen mee gehad.
Maar nu ik ze eens echt nodig heb falen ze, en het is niet één keer dat ze falen maar steeds opnieuw.
De reden waarom ik domicilering niet opzeg is dat je korting krijgt als je domicilering neemt, dus als ik dat opzeg dan mogen ze nog wat gaan bijtellen! En zo geef ik hen weer een cadeau!
Ik ga morgen bellen, zien wat die zegt en lukt het niet dan zeg ik domicilering zelf op.
Als ik zo lees dan gebeuren er veel 'communicatiefoutjes' binnen scarlet en tss scarlet en hun klanten!
En nog iets, ik belde eens maar wist niet dat het gesloten was (denk dat support open is tem 18.00)
Dan krijg je als antwoord: 'Al onze lijnen zijn momenteel bezet, gelieve een ogenblikje geduld aub' en dat blijft zo maar doorgaan.
ipv dat ze dan zeggen dat ze gesloten zijn en de openingsuren vermelden! Neen, ze laten u liever aan het lijntje hangen tot je het opgeeft en dan uiteindelijk op hun site ziet dat ze eigenlijk gesloten zijn...
Wat mij telkens opvalt is dat mensen nooit of zelden iets positief zeggen over hun ISP. Alleen wanneer ze in de fout gaan of down zijn hoor je iedereen roepen en schreeuwen. En dat is niet alleen bij scarlet, maar letterlijk ELKE isp! Je zegt zelf dat je 10 jaar tevreden klant bent geweest. Dat zijn 3650 dagen! En nu ze je een aantal dagen in de steek laten roepen ze hier met abonnement opzeggen etc etc etc. 't Is niet fijn inderdaad, maar om daar nu zo een drama rond te maken...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
uh.. en dat vind jij niet normaal? als iets werkt zoals het hoort te werken, zoek je niet naar oplossingen...krisken schreef:Wat mij telkens opvalt is dat mensen nooit of zelden iets positief zeggen over hun ISP.
zodra er problemen zijn, zoek je oplossingen.. en zeker in dit geval denk ik dat de TS méér dan genoeg geduld gehad heeft, niet? en dan je mening kwijt kunnen en gal spuwen kan eens deugd doen.
ik persoonlijk heb nog nooit probs gehad met bgc, Nick. snel iemand aan de lijn, en meestal iemand die wil helpen duidelijk, snel, alleen niet zo vooruitstrevend maar die verhalen kan je hier al genoeg lezen
echter nog geen verhuis meegemaakt...
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Iedereen maakt fouten!
En ik heb hen hierover al gestuurd maar je hoort daar niks van terug.
Als er iets positief te zeggen is, dan zeg ik dit ook (anders zou ik dit niet vermeld hebben in de vorige post) maar zolang er geen problemen zijn hoor je idd niet veel mensen op forums want meestal worden die gebruikt om problemen op te lossen.
Ik heb er geen probleem mee dat ze eens een fout maken, maar het is nu reeds van 14 December geleden dat ik geen telefoon meer heb, het is nu al 3 tal weken dat ik probeer die domicilering te veranderen,... en al die 'foutjes' dat ze gemaakt hebben of proberen af te wimpelen dat ben ik nu toch wel beu.
Ze houden je steeds aan het lijntje, ze rekken steeds de tijd en niks geraakt opgelost, als je zelf niks van je laat horen dan hoor je hen niet terug.
Ik ben daar eerlijk in, ik was tevreden; maar hun support afdeling trekt op niks (de vraag is, waar wel?) en nu ga ik er weg om iets anders te proberen.
Of dat beter is, is een andere vraag...
En ik heb hen hierover al gestuurd maar je hoort daar niks van terug.
Als er iets positief te zeggen is, dan zeg ik dit ook (anders zou ik dit niet vermeld hebben in de vorige post) maar zolang er geen problemen zijn hoor je idd niet veel mensen op forums want meestal worden die gebruikt om problemen op te lossen.
Ik heb er geen probleem mee dat ze eens een fout maken, maar het is nu reeds van 14 December geleden dat ik geen telefoon meer heb, het is nu al 3 tal weken dat ik probeer die domicilering te veranderen,... en al die 'foutjes' dat ze gemaakt hebben of proberen af te wimpelen dat ben ik nu toch wel beu.
Ze houden je steeds aan het lijntje, ze rekken steeds de tijd en niks geraakt opgelost, als je zelf niks van je laat horen dan hoor je hen niet terug.
Ik ben daar eerlijk in, ik was tevreden; maar hun support afdeling trekt op niks (de vraag is, waar wel?) en nu ga ik er weg om iets anders te proberen.
Of dat beter is, is een andere vraag...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Neen ik vind dat niet zo normaal. Als je een product wilt dat blijft werken onder elke omstandigheid dan moet je SLA's nemen. Werkt het een keer niet, dan krijg je nog geld op de koop toe. Ik denk dat op die 10 jaar tijd je auto ook wel eens een mankementje heeft vertoont, of je computer ook raar deed...Heb je deze ook meteen buiten gegooid en een andere gekocht? Don't think so...j0lle schreef:uh.. en dat vind jij niet normaal? als iets werkt zoals het hoort te werken, zoek je niet naar oplossingen...krisken schreef:Wat mij telkens opvalt is dat mensen nooit of zelden iets positief zeggen over hun ISP.
zodra er problemen zijn, zoek je oplossingen.. en zeker in dit geval denk ik dat de TS méér dan genoeg geduld gehad heeft, niet? en dan je mening kwijt kunnen en gal spuwen kan eens deugd doen.
ik persoonlijk heb nog nooit probs gehad met bgc, Nick. snel iemand aan de lijn, en meestal iemand die wil helpen duidelijk, snel, alleen niet zo vooruitstrevend maar die verhalen kan je hier al genoeg lezen
echter nog geen verhuis meegemaakt...
Blijkbaar zijn er veel internetgebruikers die hier komen zagen en doen zonder zelfs maar een jota te begrijpen hoe het Internet juist werkt...
Akkoord, het is hier duurder in vergelijking met het buitenland en akkoord, ze maken hier fouten. Maar denk je dat het bij een ander allemaal rozengeur en maneschijn is? Think again! Het gras aan de overkant lijkt immrs altijd groener hé...
Overigens is dit een forum om mensen te helpen, geen nationaal "ik heb klachten over mijn provider"-forum... Misschien het gat in de markt voor iemand?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Tnx J0lle,j0lle schreef:uh.. en dat vind jij niet normaal? als iets werkt zoals het hoort te werken, zoek je niet naar oplossingen...krisken schreef:Wat mij telkens opvalt is dat mensen nooit of zelden iets positief zeggen over hun ISP.
zodra er problemen zijn, zoek je oplossingen.. en zeker in dit geval denk ik dat de TS méér dan genoeg geduld gehad heeft, niet? en dan je mening kwijt kunnen en gal spuwen kan eens deugd doen.
ik persoonlijk heb nog nooit probs gehad met bgc, Nick. snel iemand aan de lijn, en meestal iemand die wil helpen duidelijk, snel, alleen niet zo vooruitstrevend maar die verhalen kan je hier al genoeg lezen
echter nog geen verhuis meegemaakt...
Ik zal eens moeten wat uitvlooien want met al die verschillende pakketten/opties tegenwoordig!
Betreffende verhuizen zou dan geen probleem zijn, want het zou een nieuwe aansluiting zijn. (hopelijk duurt dat niet te lang)
Het doet idd eens goed om het ergens te delen en andere ervaringen te lezen want bij hen zelf moet ik niet gaan klagen.
En ik ben iemand met redelijk wat geduld en meestal niet van de moeilijkste maar dit is er toch wel over naar mijn gedacht!
@krisken:
Moesten ze gewoon eens wat wil tonen van hun kant, maar het is alsof ik maar sta te klagen tegen een muur...
Bv als ze 'dachten' dat het opgelost was doordat er zogezegde 'gesprekken' op mijn factuur stonden, dan hadden ze mij kunnen informeren via mail dat mijn ticket opgelost was; dan had ik van iets geweten, had ik dat geprobeerd en had ik teruggebeld om te zeggen dat dit niet het geval was.
Maar neen, ze hebben gewoon gedacht dat het opgelost is en afgesloten, mij laten wachten...
Mijn zus heeft net hetzelfde voorgehad met haar Dommel Homeconnect, dus dit gebeurt zeker niet alleen bij Scarlet.
Wij hebben hier ook al 10 jaar Scarlet (Planet Internet in het begin) en enkele jaren Scarlet One. Nog niet echt grote problemen gehad. Ook na die nieuwe modem werkte onze telefoon perfect en de snelheid is zelfs verdubbeld.
Hopelijk geraakt het nu eindelijk opgelost voor u!
Wij hebben hier ook al 10 jaar Scarlet (Planet Internet in het begin) en enkele jaren Scarlet One. Nog niet echt grote problemen gehad. Ook na die nieuwe modem werkte onze telefoon perfect en de snelheid is zelfs verdubbeld.
Hopelijk geraakt het nu eindelijk opgelost voor u!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Na mijn overstap van BASE naar Scarlet is mijn snelheid verdubbeld: van 1 Mbps naar ruim 2 Mbps. Ik vrees dat er niet meer uit die lijn te halen is, gezien de lijnwaarden
Die aansluiting gebruik ik niet dagdagelijks en downloaden doe ik daar niet echt mee, dus het voldoet wel voor surfen en mailen.
Maar bij mijn inschrijving heeft Scarlet wel beweerd dat ik zeker 8 Mbps zou hebben en wss ook VDSL2, dus ik heb ze vandaag ook even gemaild om ze te herinneren aan die beloftes. Wie niet waagt, niet wint hé
Die aansluiting gebruik ik niet dagdagelijks en downloaden doe ik daar niet echt mee, dus het voldoet wel voor surfen en mailen.
Maar bij mijn inschrijving heeft Scarlet wel beweerd dat ik zeker 8 Mbps zou hebben en wss ook VDSL2, dus ik heb ze vandaag ook even gemaild om ze te herinneren aan die beloftes. Wie niet waagt, niet wint hé
Laatst gewijzigd door johcla 02 maa 2010, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Service betaal je...
Daarvoor moet je bij BC of TN zijn denk ik.
Geef mij maar een goedkope ISP en een goede FUP ipv. een dure ISP met service...
anyway, ik duim voor je als de technieker morgen komt.
Daarvoor moet je bij BC of TN zijn denk ik.
Geef mij maar een goedkope ISP en een goede FUP ipv. een dure ISP met service...
anyway, ik duim voor je als de technieker morgen komt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Een update...
Vanmorgen om 11u krijg ik telefoon van technieker dat ie daar is, maar ik had afgesproken met Scarlet vanaf 12.30 ten vroegste!!!
Dus heeft ie moeten wachten want ik zat nog op mijn werk.
Hij klaagde er ook van dat hetzelfde gebeurd was bij zijn vorige klant dat ie daar maar in de middag moest zijn ipv smorgens...
Na het installeren van de nieuwe router werkt alles terug!!! EINDELIJK!
Nu nog mijn domicilering veranderen, das weer iets anders...
Ik probeer nu al sinds 13.00 te bellen naar hen en constant wachttoon...(muziekje)
De telefoon ligt nu al meer dan een uur open!
Bij wijze van experiment bel ik eens naar hun 0800 nummer om nieuwe klant te worden, resultaat: binnen de 2 minuten iemand aan de lijn!!!
Ik heb mijn beklag daar eens gedaan van hoe ze bestaande klanten behandelen maar die kan daar uiteraard niks aan wijzigen of doen en uiteraard kan zij mij ook niet helpen. Dus nu weer ligt ie open, ondertussen alweer 10 minuten...
En voor diegenen dat mij niet geloven of denk dat ik overdrijf, probeer het zelf maar eens 02/2752727 -> 1 -> 3 -> 2 (heb al technische ondersteuning, administratief,... geprobeerd: NIKS!)
Bedankt voor de barslechte service Scarlet en wacht maar tot ik iemand aan de lijn te grazen heb want ik ben dit echt wel beu hoor!
Vanmorgen om 11u krijg ik telefoon van technieker dat ie daar is, maar ik had afgesproken met Scarlet vanaf 12.30 ten vroegste!!!
Dus heeft ie moeten wachten want ik zat nog op mijn werk.
Hij klaagde er ook van dat hetzelfde gebeurd was bij zijn vorige klant dat ie daar maar in de middag moest zijn ipv smorgens...
Na het installeren van de nieuwe router werkt alles terug!!! EINDELIJK!
Nu nog mijn domicilering veranderen, das weer iets anders...
Ik probeer nu al sinds 13.00 te bellen naar hen en constant wachttoon...(muziekje)
De telefoon ligt nu al meer dan een uur open!
Bij wijze van experiment bel ik eens naar hun 0800 nummer om nieuwe klant te worden, resultaat: binnen de 2 minuten iemand aan de lijn!!!
Ik heb mijn beklag daar eens gedaan van hoe ze bestaande klanten behandelen maar die kan daar uiteraard niks aan wijzigen of doen en uiteraard kan zij mij ook niet helpen. Dus nu weer ligt ie open, ondertussen alweer 10 minuten...
En voor diegenen dat mij niet geloven of denk dat ik overdrijf, probeer het zelf maar eens 02/2752727 -> 1 -> 3 -> 2 (heb al technische ondersteuning, administratief,... geprobeerd: NIKS!)
Bedankt voor de barslechte service Scarlet en wacht maar tot ik iemand aan de lijn te grazen heb want ik ben dit echt wel beu hoor!
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Het heeft 1u40m gekost om binnen te raken!
Ik zei dat ik al een 3-tal keer gemailed heb om mijn domicilering te veranderen maar ze zei dat ze daar niks van terugvond, blijkbaar is dat 'niet doorgekomen'. grrrr
Ik zei om de domicilering te veranderen en gaf mijn gegevens door en dan zei ze dat het referentienr van de domicilering niet klopte, ik legde uit dat ik dit nr heb in mijn bankapplicatie dus dat het zeker juist was. Maar blijkbaar moet dit nummer even lang zijn als een bankrekening nr.
Dus dat ging niet en dan gaf ze mijn huidig referentienr, maar dat is mijn bankrekeningnr!!! Ik zei dat en ze begreep niet en vroeg of ik dat zeker was. Tuurlijk ben ik dat zeker, ik gebruik die kaart al jaren aan een stuk en ken nr vanbuiten!
Maar blijkbaar moet er dar toch iets serieus scheef zitten met communicatie hoor, pffff...
Dus heeft ze nu mijn betalingswijze op overschrijving gezet en ik heb mijn domicilering opgezegd. Natuurlijk geef ik nu weer toe aan hen en betaal nu meer maar wat loont het nog als ik toch vertrek...
Nu op zoek gaan naar een nieuwe en Scarlet de vuilbak in! Spijtig genoeg want van stabiliteit van het netwerk/snelheid was ik wel tevreden.
Groetjes,
Nick
Ik zei dat ik al een 3-tal keer gemailed heb om mijn domicilering te veranderen maar ze zei dat ze daar niks van terugvond, blijkbaar is dat 'niet doorgekomen'. grrrr
Ik zei om de domicilering te veranderen en gaf mijn gegevens door en dan zei ze dat het referentienr van de domicilering niet klopte, ik legde uit dat ik dit nr heb in mijn bankapplicatie dus dat het zeker juist was. Maar blijkbaar moet dit nummer even lang zijn als een bankrekening nr.
Dus dat ging niet en dan gaf ze mijn huidig referentienr, maar dat is mijn bankrekeningnr!!! Ik zei dat en ze begreep niet en vroeg of ik dat zeker was. Tuurlijk ben ik dat zeker, ik gebruik die kaart al jaren aan een stuk en ken nr vanbuiten!
Maar blijkbaar moet er dar toch iets serieus scheef zitten met communicatie hoor, pffff...
Dus heeft ze nu mijn betalingswijze op overschrijving gezet en ik heb mijn domicilering opgezegd. Natuurlijk geef ik nu weer toe aan hen en betaal nu meer maar wat loont het nog als ik toch vertrek...
Nu op zoek gaan naar een nieuwe en Scarlet de vuilbak in! Spijtig genoeg want van stabiliteit van het netwerk/snelheid was ik wel tevreden.
Groetjes,
Nick
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34
Mijn broer is 2 jaar bij telenet geweest. had de meest verschrikkelijke problemen en betaalde 2 a 3 abbonementen bij heb, de digibox werkte maanden neit en ze kwamen hem niet vervangen. de lijst problemen die hij heeft gehad, met telenet, en ik touwens ook in het verleden, zijn tien keer erger dan de problemen die ik met scarlet heb (gehad).honda4life schreef:Service betaal je...
Daarvoor moet je bij BC of TN zijn denk ik.
Geef mij maar een goedkope ISP en een goede FUP ipv. een dure ISP met service...
anyway, ik duim voor je als de technieker morgen komt.
Telenet is duurder en de service is barslecht. Dat is "onze "ervaring.
Skynet kwam en ging... Telenet kwam en ging... ADSL2fit kwam en ging... EDPnet kwam en ging... Scarlet kwam en zal ook dezelfde weg opgaan... Goed werkend internet in België ???? .... en die twee achterlijke zielepoten in die walgelijke reklamespot op de beeldbuis die een open verbinding zoeken om "mee te surfen op het internet"... op het meest onveilige internet ter wereld??? (dank zij BGC en telenet) ... laat me niet lachen
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
ik zeg niks maar euh ^^Goztow schreef:Als ze allemaal slecht zijn... moet je mss in eigen boezem beginnen kijken.
Miss moet je dan maar professioneel abbo zoeken, dat kost wel meer, maar daar garanderen ze een zeer hoge uptime, en gegarandeerde snelheden maar dan spreek ik niet over een lage prijs
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet. Hier moet je uw adsl laten activeren enz...... en je betaalt meer voor een internetverbinding van mindere kwaliteit. DE BGC infrastructuur is op vele plaatsen verouderd en nauwelijks aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, vdsl2 is iets wat iedereen in de jaren 1700 had toch? ***zucht*** betweters...biekini schreef:Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet. Hier moet je uw adsl laten activeren enz...... en je betaalt meer voor een internetverbinding van mindere kwaliteit. DE BGC infrastructuur is op vele plaatsen verouderd en nauwelijks aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
London is een grootstad. Hier in Brussel hebt je ook een beter aanbod dan in Erpe-Mere...biekini schreef:Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet. Hier moet je uw adsl laten activeren enz...... en je betaalt meer voor een internetverbinding van mindere kwaliteit. DE BGC infrastructuur is op vele plaatsen verouderd en nauwelijks aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.
Het breedbandaanbod op het platteland is in de UK vele keren slechter dan hier. Daar hebben ze namelijk geen kabel, geen 95 % dekking, etc.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
En probeer eens Oostenrijk. 't Mag zelfs een al dan niet "vermaard" skioord zijn. Gemiddeld betaal je € 1 voor 10 minuten! (Is geen tikfout... 'k Heb de rekeningen liggen)Goztow schreef:London is een grootstad. Hier in Brussel hebt je ook een beter aanbod dan in Erpe-Mere...biekini schreef:Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet.
Het breedbandaanbod op het platteland is in de UK vele keren slechter dan hier. Daar hebben ze namelijk geen kabel, geen 95 % dekking, etc.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Mja, dat zijn toeristenplaatsen. Internetverbindingen daar zijn altijd wel veel te duur voor wat je maar mag/krijgt.Koelreuteria schreef: En probeer eens Oostenrijk. 't Mag zelfs een al dan niet "vermaard" skioord zijn. Gemiddeld betaal je € 1 voor 10 minuten! (Is geen tikfout... 'k Heb de rekeningen liggen)
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Toen BGC scarlet overnam is mijn lijn slechter geworden, de lijnwaardes werden slechter en daarom hebben ze me verlaagd naar 2Mbps en anders had ik 3Mbps.johcla schreef:Na mijn overstap van BASE naar Scarlet is mijn snelheid verdubbeld: van 1 Mbps naar ruim 2 Mbps. Ik vrees dat er niet meer uit die lijn te halen is, gezien de lijnwaarden
Ik zit sinds die verhoging van de snelheid op Scarlet One op 19 megabit. Als ik een snelheid van 1,2 of 3 megabit had zoals jullie, dan zou ik toch overwegen om over te stappen hoor. Desnoods naar Telenet...
Sorry, maar dit slaat nergens op. Uw opmerking omtrent SLA's is echt niet van toepassing op de consumentenmarkt. Dergelijke pakketten met SLA's zijn alleen van toepassing op bedrijven (cfr de ook veel hogere prijs). De reden dat SLA's bestaan, is simpelweg omdat bedrijven vaak geld verliezen, als hun servers in het datacenter niet bereikbaar zijn. Juist daarom is er een financiele vergoeding/verzekering ingecalculeerd onder de noemer SLA.krisken schreef:Neen ik vind dat niet zo normaal. Als je een product wilt dat blijft werken onder elke omstandigheid dan moet je SLA's nemen. Werkt het een keer niet, dan krijg je nog geld op de koop toe.j0lle schreef:uh.. en dat vind jij niet normaal? als iets werkt zoals het hoort te werken, zoek je niet naar oplossingen...krisken schreef:Wat mij telkens opvalt is dat mensen nooit of zelden iets positief zeggen over hun ISP.
zodra er problemen zijn, zoek je oplossingen.. en zeker in dit geval denk ik dat de TS méér dan genoeg geduld gehad heeft, niet? en dan je mening kwijt kunnen en gal spuwen kan eens deugd doen.
ik persoonlijk heb nog nooit probs gehad met bgc, Nick. snel iemand aan de lijn, en meestal iemand die wil helpen duidelijk, snel, alleen niet zo vooruitstrevend maar die verhalen kan je hier al genoeg lezen
echter nog geen verhuis meegemaakt...
Het betekent niet omdat je geen SLA genomen hebt, dat je geen garantie krijgt dat je product niet zal werken. Dat zou nogal lachen zijn voor de bedrijven.. Je betaalt voor de diensten, dus heb je er ook recht op dat deze naar behoren werken. Ik denk dan ook dat het grootste pijnpunt hier, de weinige aandacht is die er vanuit scarlet aan besteedt wordt. Als consument kan je best accepteren (zeker na een 10 jaar tevredenheid) dat er eens iets niet werkt, maar om je dan zelf in alle bochten te moeten wringen om nog maar 'gehoord' te worden, dat is totaal van de zotte.
Hier wordt gewoon puur misbruik gemaakt van de macht van het bedrijf zelf. Jij bent immers maar een kleine consument, dus wat ga je er in godsnaam tegen beginnen... Het enige dat je kan doen is naar de ombudsdienst stappen en hopen dat zij er wel iets aan kunnen veranderen + je beklag doen in dergelijke fora zodat andere mensen ook verwittigd zijn.
En opnieuw, je kan best eens falen in je dienst, maar het systeem van de klantenservice hierboven beschreven is gewoonweg not done.
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Ditzelfde gebeurde met mijn lijn bij de overstap van dxADSL (op 12Mbps ADSL2+) naar Scarlet.door AnD op 10 maart 2010, 08:09
johcla schreef:
Na mijn overstap van BASE naar Scarlet is mijn snelheid verdubbeld: van 1 Mbps naar ruim 2 Mbps. Ik vrees dat er niet meer uit die lijn te halen is, gezien de lijnwaarden
Toen BGC scarlet overnam is mijn lijn slechter geworden, de lijnwaardes werden slechter en daarom hebben ze me verlaagd naar 2Mbps en anders had ik 3Mbps.
Scarlet beweert dat mijn lijn maar 6Mbps (op ADSL1) aankan en weigert er iets aan te doen.
Ze willen niet nagaan hoe het komt dat op de dag van de migratie de lijnkwaliteit opeens halveert.
Ofwel zit er een bewuste strategie achter van met de nieuwe FUP abbo's gewoon oude infrastructuur terug op te vullen?
Toen ik dit de eerste keer aankaarte kreeg ik van Scarlet het antwoord dat zij mij niet op ADSL1 aangesloten hadden en
hoe ik daar bij kwam. Ik kreeg geen antwoord meer toen ik erop wees dat het profiel in de router verschijnt.
Ze gingen het nagaan en sedertdien krijg ik iedere keer een vage uitleg over de lijnkwaliteit (oa. afstand centrale; bij mij
minder dan 2,5km), maar er word nooit ingegaan op de vraag waarom het op dezelfde dag van de migratie opeens halveert.
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik zou niet te veel afgaan op wat ze bij Scarlet vertellen. Als je drie keer belt met dezelfde vraag, krijg je drie keer een verschillende uitleg.
Ik ben sinds en tweetal maanden overgezet op VDSL met nieuwe Sagem-modem en haal nu een snelheid van ongeveer 15 Mbs.
Omdat ik Scarlet One heb en daar normaal BelgacomTV zit inbegrepen belde ik hierover voor meer inlichtingen hoe ik dat dan kon krijgen, vermits dat bj de migratie niet automatisch gebeurt.
De Scarlet-medewerker ging dan mijn lijn controleren en vertelde mij daarop doodleuk dat VDSL bij mij niet mogelijk is. Ik ben er maar niet verder op ingegaan want anders zijn ze nog in staat mijn VDSL terug af te sluiten.
Ik ben sinds en tweetal maanden overgezet op VDSL met nieuwe Sagem-modem en haal nu een snelheid van ongeveer 15 Mbs.
Omdat ik Scarlet One heb en daar normaal BelgacomTV zit inbegrepen belde ik hierover voor meer inlichtingen hoe ik dat dan kon krijgen, vermits dat bj de migratie niet automatisch gebeurt.
De Scarlet-medewerker ging dan mijn lijn controleren en vertelde mij daarop doodleuk dat VDSL bij mij niet mogelijk is. Ik ben er maar niet verder op ingegaan want anders zijn ze nog in staat mijn VDSL terug af te sluiten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
En het grote probleem is dat eens je klant bent, je minstens voor een jaar vast zit. Als Quickie eens iets verstandig zou willen doen, zou hij bij de telecom voor een bedenktermijn van 30 dagen na activatie mogen zorgen. Ok dat je na die termijn een jaarcontract aangesmeerd krijgt, op voorwaarde dat de technische specificaties niet verminderen gedurende dat jaar.