Hoge ping

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Iemand een idee waarom ik opeens een hoge ping heb bij elke gameserver(1000+).
Gisteren had ik dit niet,en ik heb niks veranderd aan men pc.
Kan dit te maken hebben met de problemen die zich nog steeds voordoen met adsl2fit?
Ik heb ook lage download,maar vind het gewoon raar dat ik opeens vandaag zo'n hoge ping overal heb en gistere niet...
nck
Plus Member
Plus Member

Davy_117 schreef:Iemand een idee waarom ik opeens een hoge ping heb bij elke gameserver(1000+).
Gisteren had ik dit niet,en ik heb niks veranderd aan men pc.
Kan dit te maken hebben met de problemen die zich nog steeds voordoen met adsl2fit?
Ik heb ook lage download,maar vind het gewoon raar dat ik opeens vandaag zo'n hoge ping overal heb en gistere niet...

Don't worry, same here, zal wel opgelost worden.
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Dus je denkt dat het met a2f heeft te make?
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Vandaag nog steeds hetzelfde,heb overal hoge ping.
Zijn er hier nog meer a2f-gebruikers die hier last van hebben?
Nu begint het toch wel men keel uit te hange,nu kan ik niks meer doen,ik kon nog hoste,maar nu kan ik dus geen 1 van de 2 doen.
Nog max 2 weken,en als het dan nog zo is,dan ga ik terug naar skynet,want dit is echt wel te veel aant worde. :x
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

normale ping hier
anders moet je eens een troubleticket openen en wat traceroutes/pingresulsts toenen
Davy_117
Plus Member
Plus Member

pfff,ze antwoorde ni eens meer op men troubleticket.
en heb nog altijd hoge ping.tis gewoon belachelijk aant worde :!:
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Lol,ik kan zelfs geen ping test meer doen op www.speedtest.nl
ping = 0 :x
Troggers
Starter
Starter

Don't worry. Ik heb er ook van. Is wel redelijk irritant da ge op quasi elke server nen schandalig hoge ping hebt, maar we gaan er van uit gaan da het wel zal opgelost geraken zekers.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

ff verduidelijking: de zogenaamde 'ping' in een game heeft niks te maken met de ping die je uitvoert in een DOS box.

Ingame zijn dit UDP pings. DOS ping is TCP(/IP) verkeer.

Wat die ingame pings dan wel juist zeggen over de effectieve snelheid van je lijn kan ik persoonlijk niet uitleggen, daar zal je een rezo expert voor moeten raadplegen :)

Ik vermoed dat je eerder in de richting van packet loss moet gaan zoeken. Afhankelijk van de hoeveelheid packet loss moet de server meer gaan 'foefelen' om ervoor te zorgen dat je ventje beweegt zoals het hoort, dus ervoor zorgen dat iedereen in verhouding met elkaar zoveel mogelijk gelijk beweegt.
Als je een sprintje zou maken met een aantal spelers, neem nu met pings 30, 60 en 150, dan komen die in theorie allemaal gelijk aan de meet omdat de server de verschillen in ping (latency) compenseert. Degene die echter ping 150 heeft gaat de speler met ping 30 niet zien lopen maar in schokken vooruit zien springen. (of is het nu omgekeerd?)

Waarom is die speler met ping 30 dan bevoordeeld? Wel, die zal zijn bewegingen veel precieser kunnen uitvoeren, terwijl die met ping 150 als het ware 'predictive movement' moet doen om ergens te geraken.

Volgens mij als deze 2 personen een one on one gevecht houden hebben ze allebei evenveel moeite om de andere te raken.

Ik persoonlijk heb weken op 8kbyte/s gehangen en ik kon toen nog wel normaal gamen, dit met ingame pings van 50-60 MAX ... wat zeker niet slecht is ;) De ingame pings zijn dus niet rechtstreeks gerelateerd aan de traagheid van de lijn.

Ik twijfel er echter niet aan dat jullie ping problemen gerelateerd zijn aan de problemen met de A2F connectie in het algemeen (dus incl packet loss en dergelijke, niet enkel de downloadsnelheid)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
korte

ik kan al 2 maand de clanserver niet meer joinen,
goed bezig hoor,
1ste, server is for low pings only
de ping van de server staat op 800

2de, connection timed out
constant

3de, connection interrupt
dus wees gelukkig dat je zo lang hebt kunnen spelen
zelf BF Vietnam DAT IK GEKOCHT heb kan ik niet multiplayer gaan
weeral zelfde probleem, leuk hé

internet provider, geen limieten, amaai
kan nergens binnen

pff, ik wacht op de officiele verklaring zullen eens zien wat ze nu weten,
laat ze AUB niet zeggen de problemen zullen binnen 2 weken opgelost zijn want daar gaan we weer dan ...
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”