Bedriegt Belgacom zijn abonnees ?
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Belgacom biedt al zijn abonnees een nieuwe internetformule aan. Maar de manier waarop dat gebeurt, stoot heel wat abonnees tegen de borst.
netto) – De recente verhoging van de internettarieven bij Belgacom doet veel stof opwaaien. Het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) noemt het aanbod van Belgacom boerenbedrog. Ook consumentenorganisatie Test-Aankoop is niet te spreken over de prijsverhogingen. In een open brief aan minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne, de FOD Economie en het BIPT (de waakhond van de telecommunicatiesector), vraagt Test-Aankoop om de telecomwet te laten naleven.
In februari ontvingen de abonnees van Belgacom Internet Go een mail waarin werd aangekondigd dat ze vanaf 1 maart 2010 automatisch zouden overschakelen naar de dienst Internet Favorite. Die is sneller, biedt een hoger downloadvolume en kost slechts 1,15 euro extra.
De wet wordt niet nageleefd
Volgens Test-Aankoop werd de telecomwet in dit specifieke geval niet nageleefd. De wet voorziet dat de abonnees minstens een maand op voorhand verwittigd moeten worden van wijzigingen. Ze moeten ook ingelicht worden over het feit dat ze het recht hebben het contract zonder kosten op te zeggen. Niet alleen lichtte Belgacom zijn klanten te laat in over de nieuwe formule, er werd ook nergens vermeld dat de abonnee het recht had zijn contract kosteloos te verbreken. Dat laatste gebeurde pas eind februari per brief. Volgens Test-Aankoop zaait Belgacom bewust twijfel om te vermijden dat te veel consumenten hun contract zouden opzeggen.
Maar Belgacom vindt dat het volledig in zijn recht is. "Elke klant werd persoonlijk op de hoogte gebracht van de verhoging of de verlaging van onze tarieven. Test-Aankoop heeft onze brief niet goed gelezen. De prijs van het internetabonnement zal trouwens pas op 1 april worden aangepast. De voorziene termijn werd dus wel degelijk gerespecteerd", preciseert Haroun Fenaux, woordvoerder van Proximus.
Opzeggen zonder kosten?
"De klant heeft een maand tijd om te kennen te geven dat hij niet akkoord gaat met de automatische overschakeling. Hij kan zijn abonnement ook zonder kosten opzeggen door een aangetekend schrijven te sturen binnen de 30 dagen na ontvangst van de factuur waarin het nieuwe tariefplan wordt toegepast. Hij kan ook zonder enige bijkomende kosten op een ander abonnement overstappen", zegt Fenaux.
Maar daar is niet elke abonnee het mee eens: "Belgacom verandert mijn abonnement zonder dat ik daarmee akkoord ga. Ik moet 1,15 euro meer betalen en als ik niet akkoord ga, moet ik een aangetekende brief sturen. Dat kost dus tijd, energie en geld. En de dienst werd niet verbeterd. Dat heb ik kunnen vaststellen door een ‘speedtest’ uit te voeren." De internetverbinding van deze abonnee is minder snel dan wat Belgacom beloofde. Haroun Fenaux: "Dat ligt aan zijn modem. Hij moet gewoon contact opnemen met een Belgacom-verkooppunt en dan krijgt hij een nieuwe B-Box 2-modem met installatiekit. Normaal kost die 50 euro. Maar in het kader van de verbetering van onze internetproducten is de B-Box gratis."
De verhoging wordt slecht onthaald
Hoewel de tariefverhoging slechts 1,15 euro bedraagt, zijn sommige abonnees er niet over te spreken. Er werd trouwens een Facebook-groep opgericht om te protesteren tegen de tariefverhogingen van Belgacom. Volgens Jonathan Jossart, oprichter van de groep, is het vooral de manier waarop Belgacom de verhogingen doorvoert die de abonnees voor de borst stoot. "Er wordt niet naar hun akkoord gevraagd en ze hebben geen keuze. Ze moeten gewoon betalen."
Sommige leden van de groep maken van de gelegenheid gebruik om ook andere misbruiken van de telecomoperatoren aan de kaak te stellen. "Ik heb telefonisch vragen gesteld over hun dienst Mobile Internet. Omdat ze mij niet onmiddellijk konden helpen, heb ik de toegang tot die dienst niet aangevraagd. Toen ik mijn Belgacom-factuur ontving, merkte ik dat er 25 euro annuleringskosten waren aangerekend, terwijl ik alleen maar inlichtingen heb gevraagd", vertelt een abonnee. Haroun Fenaux stelt de man gerust: "Als hij die dienst effectief niet heeft onderschreven, zal zijn volgende factuur met 25 euro gecrediteerd worden."
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 9-2216.art
netto) – De recente verhoging van de internettarieven bij Belgacom doet veel stof opwaaien. Het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) noemt het aanbod van Belgacom boerenbedrog. Ook consumentenorganisatie Test-Aankoop is niet te spreken over de prijsverhogingen. In een open brief aan minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne, de FOD Economie en het BIPT (de waakhond van de telecommunicatiesector), vraagt Test-Aankoop om de telecomwet te laten naleven.
In februari ontvingen de abonnees van Belgacom Internet Go een mail waarin werd aangekondigd dat ze vanaf 1 maart 2010 automatisch zouden overschakelen naar de dienst Internet Favorite. Die is sneller, biedt een hoger downloadvolume en kost slechts 1,15 euro extra.
De wet wordt niet nageleefd
Volgens Test-Aankoop werd de telecomwet in dit specifieke geval niet nageleefd. De wet voorziet dat de abonnees minstens een maand op voorhand verwittigd moeten worden van wijzigingen. Ze moeten ook ingelicht worden over het feit dat ze het recht hebben het contract zonder kosten op te zeggen. Niet alleen lichtte Belgacom zijn klanten te laat in over de nieuwe formule, er werd ook nergens vermeld dat de abonnee het recht had zijn contract kosteloos te verbreken. Dat laatste gebeurde pas eind februari per brief. Volgens Test-Aankoop zaait Belgacom bewust twijfel om te vermijden dat te veel consumenten hun contract zouden opzeggen.
Maar Belgacom vindt dat het volledig in zijn recht is. "Elke klant werd persoonlijk op de hoogte gebracht van de verhoging of de verlaging van onze tarieven. Test-Aankoop heeft onze brief niet goed gelezen. De prijs van het internetabonnement zal trouwens pas op 1 april worden aangepast. De voorziene termijn werd dus wel degelijk gerespecteerd", preciseert Haroun Fenaux, woordvoerder van Proximus.
Opzeggen zonder kosten?
"De klant heeft een maand tijd om te kennen te geven dat hij niet akkoord gaat met de automatische overschakeling. Hij kan zijn abonnement ook zonder kosten opzeggen door een aangetekend schrijven te sturen binnen de 30 dagen na ontvangst van de factuur waarin het nieuwe tariefplan wordt toegepast. Hij kan ook zonder enige bijkomende kosten op een ander abonnement overstappen", zegt Fenaux.
Maar daar is niet elke abonnee het mee eens: "Belgacom verandert mijn abonnement zonder dat ik daarmee akkoord ga. Ik moet 1,15 euro meer betalen en als ik niet akkoord ga, moet ik een aangetekende brief sturen. Dat kost dus tijd, energie en geld. En de dienst werd niet verbeterd. Dat heb ik kunnen vaststellen door een ‘speedtest’ uit te voeren." De internetverbinding van deze abonnee is minder snel dan wat Belgacom beloofde. Haroun Fenaux: "Dat ligt aan zijn modem. Hij moet gewoon contact opnemen met een Belgacom-verkooppunt en dan krijgt hij een nieuwe B-Box 2-modem met installatiekit. Normaal kost die 50 euro. Maar in het kader van de verbetering van onze internetproducten is de B-Box gratis."
De verhoging wordt slecht onthaald
Hoewel de tariefverhoging slechts 1,15 euro bedraagt, zijn sommige abonnees er niet over te spreken. Er werd trouwens een Facebook-groep opgericht om te protesteren tegen de tariefverhogingen van Belgacom. Volgens Jonathan Jossart, oprichter van de groep, is het vooral de manier waarop Belgacom de verhogingen doorvoert die de abonnees voor de borst stoot. "Er wordt niet naar hun akkoord gevraagd en ze hebben geen keuze. Ze moeten gewoon betalen."
Sommige leden van de groep maken van de gelegenheid gebruik om ook andere misbruiken van de telecomoperatoren aan de kaak te stellen. "Ik heb telefonisch vragen gesteld over hun dienst Mobile Internet. Omdat ze mij niet onmiddellijk konden helpen, heb ik de toegang tot die dienst niet aangevraagd. Toen ik mijn Belgacom-factuur ontving, merkte ik dat er 25 euro annuleringskosten waren aangerekend, terwijl ik alleen maar inlichtingen heb gevraagd", vertelt een abonnee. Haroun Fenaux stelt de man gerust: "Als hij die dienst effectief niet heeft onderschreven, zal zijn volgende factuur met 25 euro gecrediteerd worden."
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 9-2216.art
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34
Ik word niet lekker van de praktijken van die grote spelers. IS er een speciaal team die zich specialiseert in het zoeken naar methodes om klanten zo slecht mogeliijk te behandelen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
De prijsverhoging is toch maar vanaf 1 april, dus ruim een maand op voorhand.Matthias_VL schreef: In februari ontvingen de abonnees van Belgacom Internet Go een mail waarin werd aangekondigd dat ze vanaf 1 maart 2010 automatisch zouden overschakelen naar de dienst Internet Favorite. Die is sneller, biedt een hoger downloadvolume en kost slechts 1,15 euro extra.
De wet wordt niet nageleefd
Volgens Test-Aankoop werd de telecomwet in dit specifieke geval niet nageleefd.
Ik ben natuurlijk wel blij met dit misverstand, want is zie de prijs liever dalen dan stijgen of och minstens gelijk blijven.
EDIT: 'k zou beter eerst het volledige bericht lezen voor iets te posten.
EDIT2: Slechte journalist eigenlijk, toch zeker als je kijkt naar de getuigenissen van de gebruikers (da's meer iets voor VTM of zo), Haroun Fenaux heeft waarschijnlijk telkens gelijk.
Belgacom had het nog vuiler kunnen spelen en alle ADSL GO gebruikers aan de oude voorwaarden verder laten doen. Nieuwe klanten of klanten die sneller en meer volume willen betalen de nieuwe prijs en koopt zelf een nieuwe modem.
En begrijp me niet verkeerd, ik geeft Belgacom geen gelijk en vindt een prijsstijging belachelijk zeker als deze elders alleen maar dalen en het zeker goedkoper kan, kijk maar naar hun Generation aanbod (die spijtig genoeg ook duurder is geworden).
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik vind niks van bedrog
ik heb daarover al nen email gekregen op 05/02/2010
ik heb daarover al nen email gekregen op 05/02/2010
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik vind ook niet dat er sprake kan zijn van bedrog. De nodige tijd is gerespecteerd en als je bvb. ziet dat een light (comfort) van 4 Mb naar 12 Mb gaat ( x3), van 256 Kb naar 1 Mb ( x4) en het volume van 1 Gb naar 8 Gb ( x8) dan kan een ontevreden go (favorite) kosteloos downgraden naar een light (comfort) voor veel minder geld en praktisch dezelfde waarden als de "oude" go (favorite) !!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik heb vorige week al een brief in de bus ontvangen voor de wijzigingen en die prijsveranderen (in mijn geval daling) gaat pas in op 1 april. Zie niet meteen in waarom er hier sprake zou zijn van bedrog?
Al heb ik de indruk dat Test Aankoop kost wat het kost EDPnet abonnementen wilt slijten...
Al heb ik de indruk dat Test Aankoop kost wat het kost EDPnet abonnementen wilt slijten...
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Die indruk heb ik al lang dat Test Aankoop soms verkeerde richting uitgaatTomG schreef:Ik heb vorige week al een brief in de bus ontvangen voor de wijzigingen en die prijsveranderen (in mijn geval daling) gaat pas in op 1 april. Zie niet meteen in waarom er hier sprake zou zijn van bedrog?
Al heb ik de indruk dat Test Aankoop kost wat het kost EDPnet abonnementen wilt slijten...
Zo vonden ze ook dat de laatste heffing op usb stick en hardeshijven verantwoord was
Toen hoorde ik hen nie terwijl het toch weer de gewone man is die het gelag betaald
Wat geval Belgacom betreft heb ik ook brief ontvangen met melding dat ik kan wijzigen of opzeggen als ik niet accoord ga en wel gratis
Sommigen produkten stijgen licht andere moeten minder betalen
Zelf begrijp ik niet waarom bepaalde personen hier zo'n heibel overmaken
Steeds op de kap van Belgacom maar Telenet doet maar verder met hun monopolie gedoe en daar heel weinig reactie tegen
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
TN is dan ook een 100% commercieel bedrijf terwijl de overheid in BGC nog de meerderheid van de aandelen heeft. Dit neemt niet weg natuurlijk dat de overheid destijds het kabelnetwerk niet zomaar had mogen verkopen zonder enige voorwaarden voor concurrentie... en de vraag is dan ook wat men zal doen als men BGC verkoopt (moest het ooit zover komen).lion51 schreef:Steeds op de kap van Belgacom maar Telenet doet maar verder met hun monopolie gedoe en daar heel weinig reactie tegen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
mathias,
waarom gebruik je een groter lettertype in je bericht en letters in het vet.
kan je niet gewoon een bericht posten zonder al die poespas.
er is hier niets aan de hand hoor.
belgacom is in zijn recht.
prijsverhogingen mogen zij doorvoeren. en dit werd op tijd aangekondigd. prijs gaat pas in vanaf 1 april en nee dit is geen grap.
en klanten die niet akkoord gaan, kunnen kosteloos opzeggen tot eind april. snap dus het probleem totaal niet.
indien nodig krijg je zelfs een nieuwe modem volledig gratis. Betaal je misschien liever meer dan 100,00 € voor een b-box2?
en wat test-aankoop betreft. die bekijken maar altijd 1 kant van het verhaal. daar heb ik al lang geen vertrouwen meer in. weet ge nog toen ze het hadden over het opleggen van een maximale prijs voor het versturen van een sms, terwijl dit door Europa verboden is.
Ze zouden beter hun huiswerk grondig uitvoeren vooraleer dat ze iets publiceren maar ja ze maken nu graag diverse firma"s zwart terwijl er niets aan de hand is.
waarom gebruik je een groter lettertype in je bericht en letters in het vet.
kan je niet gewoon een bericht posten zonder al die poespas.
er is hier niets aan de hand hoor.
belgacom is in zijn recht.
prijsverhogingen mogen zij doorvoeren. en dit werd op tijd aangekondigd. prijs gaat pas in vanaf 1 april en nee dit is geen grap.
en klanten die niet akkoord gaan, kunnen kosteloos opzeggen tot eind april. snap dus het probleem totaal niet.
indien nodig krijg je zelfs een nieuwe modem volledig gratis. Betaal je misschien liever meer dan 100,00 € voor een b-box2?
en wat test-aankoop betreft. die bekijken maar altijd 1 kant van het verhaal. daar heb ik al lang geen vertrouwen meer in. weet ge nog toen ze het hadden over het opleggen van een maximale prijs voor het versturen van een sms, terwijl dit door Europa verboden is.
Ze zouden beter hun huiswerk grondig uitvoeren vooraleer dat ze iets publiceren maar ja ze maken nu graag diverse firma"s zwart terwijl er niets aan de hand is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Akkoord ze mogen hun prijs verhogen, maar ze kunnen het niet laten om het toch maar steeds te doen _ bij iedere gelegenheid gaat hun prijs omhoog, terwijl iedereen al zit te klagen dat het internet in belgie te duur is!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
de prijs is de afgelopen jaren amper gestegen,Patje schreef:Akkoord ze mogen hun prijs verhogen, maar ze kunnen het niet laten om het toch maar steeds te doen _ bij iedere gelegenheid gaat hun prijs omhoog, terwijl iedereen al zit te klagen dat het internet in belgie te duur is!
de laatste 5 jaren werd er slechts 1 indexering toegepast voor de internetabonnementen.
voor de rest niet, maar werden de kenmerken van het abonnement (snelheid, volume,..) wel aangepast.
maar ja er zijn personen die nooit content zijn, want men ook doet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
De prijsverhoging valt in principe mee voor wat men extra krijgt, maar men had bij deze wel kunnen wachten tot deze snelheden bij iedereen mogelijk waren.
Gisteren gebeld naar het belgacom info nummer met de vraag waarom wij nog steeds niet konden genieten van de hogere snelheden die ons werden beloofd met ons huidig "favorite" abo. Na test bleek dat de beloofde snelheid hier in de buurt nog niet beschikbaar was. Verlagen van abo is ook geen optie want dan zitten we vast aan slechts 8GB traffic..
Op de vraag wanneer het hier wel beschikbaar zou zijn konden ze mij ook geen antwoord geven. Maw betalen we nu gewoon meer voor hetzelfde...
Gisteren gebeld naar het belgacom info nummer met de vraag waarom wij nog steeds niet konden genieten van de hogere snelheden die ons werden beloofd met ons huidig "favorite" abo. Na test bleek dat de beloofde snelheid hier in de buurt nog niet beschikbaar was. Verlagen van abo is ook geen optie want dan zitten we vast aan slechts 8GB traffic..
Op de vraag wanneer het hier wel beschikbaar zou zijn konden ze mij ook geen antwoord geven. Maw betalen we nu gewoon meer voor hetzelfde...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De eerste zin intrigeert mij: "niet akkoord gaan met de automatische overschakeling"Haroun Fenaux, woordvoerder van Proximus schreef: "De klant heeft een maand tijd om te kennen te geven dat hij niet akkoord gaat met de automatische overschakeling. Hij kan zijn abonnement ook zonder kosten opzeggen door een aangetekend schrijven te sturen binnen de 30 dagen na ontvangst van de factuur waarin het nieuwe tariefplan wordt toegepast. Hij kan ook zonder enige bijkomende kosten op een ander abonnement overstappen",
Stel ik ga niet akkoord met de automatisch overschakeling van Go naar Intense ....
- dan vlieg ik terug op de oude "Go" snelheden / limieten ?
- dan blijf ik de oude tarieven betalen ?
Waarschijnlijk niet, maar zo kan je dit antwoord toch interpreteren, niet ?
De andere opties (gratis opzeggen of gratis overschakelen op een andere formule) staan er als opties bij ("ook")
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
nee toch niet. ge moet lezen wat er staat en niet lezen wat je wil lezen.philippe.deleye schreef:De eerste zin intrigeert mij: "niet akkoord gaan met de automatische overschakeling"Haroun Fenaux, woordvoerder van Proximus schreef: "De klant heeft een maand tijd om te kennen te geven dat hij niet akkoord gaat met de automatische overschakeling. Hij kan zijn abonnement ook zonder kosten opzeggen door een aangetekend schrijven te sturen binnen de 30 dagen na ontvangst van de factuur waarin het nieuwe tariefplan wordt toegepast. Hij kan ook zonder enige bijkomende kosten op een ander abonnement overstappen",
Stel ik ga niet akkoord met de automatisch overschakeling van Go naar Intense ....
- dan vlieg ik terug op de oude "Go" snelheden / limieten ?
- dan blijf ik de oude tarieven betalen ?
Waarschijnlijk niet, maar zo kan je dit antwoord toch interpreteren, niet ?
De andere opties (gratis opzeggen of gratis overschakelen op een andere formule) staan er als opties bij ("ook")
Philippe.
eerst zegt men hoelang de klant tijd heeft om aan te geven dat hij niet akkoord gaat. (reageert hij niet, gaat hij akkoord). daarna worden de opties vermeld indien hij niet akkoord gaat. zo simpel is het.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je zou denken: een bedrijf dat 900 miljoen pure winst draait, mag wel iets doen richting de klanten toe. Geen prijsverhoging, bijvoorbeeld?hollebollegijs schreef: de prijs is de afgelopen jaren amper gestegen,
de laatste 5 jaren werd er slechts 1 indexering toegepast voor de internetabonnementen.
voor de rest niet, maar werden de kenmerken van het abonnement (snelheid, volume,..) wel aangepast.
maar ja er zijn personen die nooit content zijn, want men ook doet.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Bwa, het enige dat ik vind is dat klanten die om technische reden niet kunnen overschakelen naar vdsl2 en dus op adsl blijven zitten, een vorm van compensatie moeten krijgen, zij het meer limiet of een korting op hun abo.
Jan met de pet geeft er misschien geen ruk om, maar veel mensen wel, getuige vele weners hier op het forum.
Jan met de pet geeft er misschien geen ruk om, maar veel mensen wel, getuige vele weners hier op het forum.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Maar vermits Belgacom voor meer dan de helft van de staat is, gaat er wél geld naar de belastingbetalers, zelfs naar Telenetters of zij die niet eens internet hebben ...Lord Utopia schreef:Je zou denken: een bedrijf dat 900 miljoen pure winst draait, mag wel iets doen richting de klanten toe. Geen prijsverhoging, bijvoorbeeld?hollebollegijs schreef: de prijs is de afgelopen jaren amper gestegen,
de laatste 5 jaren werd er slechts 1 indexering toegepast voor de internetabonnementen.
voor de rest niet, maar werden de kenmerken van het abonnement (snelheid, volume,..) wel aangepast.
maar ja er zijn personen die nooit content zijn, want men ook doet.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aja? Welk geld? Ben benieuwd hoeveel van de 450 miljoen euro de belastingbetaler terug ziet.quistnix schreef:Maar vermits Belgacom voor meer dan de helft van de staat is, gaat er wél geld naar de belastingbetalers, zelfs naar Telenetters of zij die niet eens internet hebben ...
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat was weer eens reageren om te reageren ? Lees eens hier.Lord Utopia schreef:Aja? Welk geld? Ben benieuwd hoeveel van de 450 miljoen euro de belastingbetaler terug ziet.quistnix schreef:Maar vermits Belgacom voor meer dan de helft van de staat is, gaat er wél geld naar de belastingbetalers, zelfs naar Telenetters of zij die niet eens internet hebben ...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Juist zoals gij altijd doet.quistnix schreef:Dat was weer eens reageren om te reageren ?
Zoals de laatste zin, het is goed voor de begroting van het land. Dat geld gaat daarom niet naar de inwoners.quistnix schreef:Lees eens hier.
En uw antwoord is nog altijd geen antwoord op mijn retorische vraag.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Men kan over het algemeen wel stellen dat inkomsten van de overheid op één of andere manier ten goede komen aan de inwoners van het land.Lord Utopia schreef:Zoals de laatste zin, het is goed voor de begroting van het land. Dat geld gaat daarom niet naar de inwoners.quistnix schreef:Lees eens hier.
En uw antwoord is nog altijd geen antwoord op mijn retorische vraag.
Ik begrijp de commotie niet goed eigenlijk en vind het een zeer tendentieus artikel. Bij Belgacom begint een hoop klanten steeds te wenen alsof dit hun laatste mogelijke keuze is.
Laatst gewijzigd door Dfrog 03 maa 2010, 21:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
In de zin van: we moeten dezelfde belastingen betalen ipv meer?Dfrog schreef: Men kan over het algemeen wel stellen dat inkomsten van de overheid op één of andere manier ten goede komen aan de inwoners van het land.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Daar zal het uiteindelijk op neer komen. Als die 450 miljoen niet naar de Staat gaat, zal er 450 miljoen minder te spenderen zijn aan allerlei (on)nuttige zaken.Lord Utopia schreef:In de zin van: we moeten dezelfde belastingen betalen ipv meer?Dfrog schreef: Men kan over het algemeen wel stellen dat inkomsten van de overheid op één of andere manier ten goede komen aan de inwoners van het land.
Eigenlijk is het zo slecht nog niet die Belgacom. Een van de weinige belgische bedrijven waarvan elke belg zo'n 45 euro krijgt .
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat is het wel want het geld gaat rechtstreeks of onrechtstreeks wel degelijk naar de inwoners. En ik heb gereageerd door de bron te vernoemen tewijl gij enkel een retorische vraag stelt. Ik begin je reacties irritant te vinden.Lord Utopia schreef:Juist zoals gij altijd doet.quistnix schreef:Dat was weer eens reageren om te reageren ?Zoals de laatste zin, het is goed voor de begroting van het land. Dat geld gaat daarom niet naar de inwoners.quistnix schreef:Lees eens hier.
En uw antwoord is nog altijd geen antwoord op mijn retorische vraag.
Laatst gewijzigd door quistnix 03 maa 2010, 23:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jongens ... laat ons dit Forum leesbaar houden, en ermee (proberen) op te houden met persoonlijke aanvallen naar mekaar. Ik voel me ook af en toe op de tenen getrapt door sommige reacties ... het beste is om daarop gewoon niet te reageren.
Ieder commentaar die niet bijdraagt tot de discussie is nutteloos en verziekt het Forum.
Pas op - we mogen meningsverschillen hebben - en een nuttige discussie voeren - maar persoonlijke aanvallen horen hier niet bij.
Sorry, ik ben geen mod, maar dit moest er toch eventjes uit.
Philippe.
Ieder commentaar die niet bijdraagt tot de discussie is nutteloos en verziekt het Forum.
Pas op - we mogen meningsverschillen hebben - en een nuttige discussie voeren - maar persoonlijke aanvallen horen hier niet bij.
Sorry, ik ben geen mod, maar dit moest er toch eventjes uit.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik kan het niet beter verwoorden dan hierboven door Philippe.
Discussies over providers kunnen, maar val mekaar alsjeblieft niet aan.
En zoals zo vaak: als beweringen gedaan worden, kunnen deze het best bij bron vernoemd worden, of tenminste beargumenteerd worden.
Discussies over providers kunnen, maar val mekaar alsjeblieft niet aan.
En zoals zo vaak: als beweringen gedaan worden, kunnen deze het best bij bron vernoemd worden, of tenminste beargumenteerd worden.
-
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Ik begrijp de commotie niet goed eigenlijk en vind het een zeer tendentieus artikel. Bij Belgacom begint een hoop klanten steeds te wenen alsof dit hun laatste mogelijke keuze is.
Ik vind dat men als Belgacom klant mag wenen als men een favorite abo krijgt aangesmeerd als men voorheen een go abo had (mits een klein meerprijs).
Van de beloofde 20Mbps is bij mij geen sprake daar hier enkel ADSL ligt en geen VDSL2.
Het is als het ware de huur voor een villa betalen en men mag in het tuinhuisje gaan wonen.
Men zou zoals elders reeds gesuggereerd, de mensen die het nog steeds met de "oude infrastructuur" moeten stellen korting kunnen geven.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ga dan gewoon naar telenet ipv te kankeren dat het niet snel genoeg gaat.
Of vraag een vergunning bij bipt en begin zelf een netwerk .
Als ik alles zo lees dan zal het nog een beetje verbeteren
Of vraag een vergunning bij bipt en begin zelf een netwerk .
Als ik alles zo lees dan zal het nog een beetje verbeteren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als ik het geld had, direct.proximusboyke schreef:Of vraag een vergunning bij bipt en begin zelf een netwerk .
Als ik alles zo lees dan zal het nog een beetje verbeteren
Gratis internet voor heel kontich!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Neen, Belgacom bedriegt zijn abonnees niet. Het is gewoon typisch aan de Belgen dat ze zich graag laten bedriegen.
Dit geldt niet enkel voor telecom maar evengoed voor verzekeringen, banken, electriciteit etc. De gemiddelde Belg is gemakzuchtig en doet niet de moeite om een alternatief te zoeken.
Als je echt niet tevreden bent van een leverancier verander dan !
Dit geldt niet enkel voor telecom maar evengoed voor verzekeringen, banken, electriciteit etc. De gemiddelde Belg is gemakzuchtig en doet niet de moeite om een alternatief te zoeken.
Als je echt niet tevreden bent van een leverancier verander dan !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Couldn't agree more!VOiD schreef:Neen, Belgacom bedriegt zijn abonnees niet. Het is gewoon typisch aan de Belgen dat ze zich graag laten bedriegen.
Dit geldt niet enkel voor telecom maar evengoed voor verzekeringen, banken, electriciteit etc. De gemiddelde Belg is gemakzuchtig en doet niet de moeite om een alternatief te zoeken.
...
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
word ik bedrogen = neen
ik heb de plus versie (duurste):
ik betaal nu 67 € + 57(abbo) 10 € (25 GB pack +(soms nogeens een pack van 5€) zit ik rond de 150 € om de 2 maand
nu met intense
56€ = jij krijgt 500 GB = geen 25 gb ook packs ... + een hogere upload 2MB zo ik mag niet klagen denk ik
ik heb de plus versie (duurste):
ik betaal nu 67 € + 57(abbo) 10 € (25 GB pack +(soms nogeens een pack van 5€) zit ik rond de 150 € om de 2 maand
nu met intense
56€ = jij krijgt 500 GB = geen 25 gb ook packs ... + een hogere upload 2MB zo ik mag niet klagen denk ik
-
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
VOiD schreef:Neen, Belgacom bedriegt zijn abonnees niet. Het is gewoon typisch aan de Belgen dat ze zich graag laten bedriegen.
Dit geldt niet enkel voor telecom maar evengoed voor verzekeringen, banken, electriciteit etc. De gemiddelde Belg is gemakzuchtig en doet niet de moeite om een alternatief te zoeken.
Als je echt niet tevreden bent van een leverancier verander dan !
Ben ik ook volledig mee akkoord dat de Belgen zich frekwent "in 't zak laten zetten".
Maar onrechtstreeks bent u het dan blijkbaar eens met de stelling dat Belgacom zijn abonnees bedriegt.
Wij zijn reeds jaren klant bij Belgacom en eerlijk, we hebben nooit geen noemenswaardige problemen gehad. Maar hun laatste zet is er net iets over.
We overwegen inderdaad om over te stappen naar de concurrentie (de enige op de markt), maar zijn bang dat daar het gras ook niet groener is.
Dus ja wat blijft er dan nog over voor de klant, met die andere grijze massa meelopen?
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Maar potverdekke. Nogmaals een les in ISP-land:bombas schreef:Ben ik ook volledig mee akkoord dat de Belgen zich frekwent "in 't zak laten zetten".VOiD schreef:Neen, Belgacom bedriegt zijn abonnees niet. Het is gewoon typisch aan de Belgen dat ze zich graag laten bedriegen.
Dit geldt niet enkel voor telecom maar evengoed voor verzekeringen, banken, electriciteit etc. De gemiddelde Belg is gemakzuchtig en doet niet de moeite om een alternatief te zoeken.
Als je echt niet tevreden bent van een leverancier verander dan !
Maar onrechtstreeks bent u het dan blijkbaar eens met de stelling dat Belgacom zijn abonnees bedriegt.
Wij zijn reeds jaren klant bij Belgacom en eerlijk, we hebben nooit geen noemenswaardige problemen gehad. Maar hun laatste zet is er net iets over.
We overwegen inderdaad om over te stappen naar de concurrentie (de enige op de markt), maar zijn bang dat daar het gras ook niet groener is.
Dus ja wat blijft er dan nog over voor de klant, met die andere grijze massa meelopen?
1) de grootste twee (Belgacom en Telenet) zijn door de band de beste en de duurste
2) de anderen zijn (soms wel soms niet) technisch minder en een stuk goedkoper
Wil je het minste kans op technische zever --> betaal je het meeste
Ben je tevreden met iets minder (bv. ADSL-snelheden) --> durf dan over te schakelen naar een alternatieve provider (op dit forum vind je voldoende info over de netwerken)
De Belgacomklanten die nu zeuren, krijgen netjes gratis de kans om hun keuze aan te passen aan gewijzigde voorwaarden. Je bent niet getrouwd met uw ISP hoor.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
telenet en tvv
binnenkort mobistar en base
binnenkort mobistar en base
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP