Omdat belgacom toch een mooie aanbieding had op dit moment, dacht ik om misschien eens over te schakelen.
Daarstraks ben ik informatie gaan halen in het belgacom kantoor in oostende.
Als eerste vraag had ik, onbeperkt downloaden, is dit dan ook effectief onbeperkt of is dit met fup ?
Antwoord : euh momentje meneer ik zal even moeten kijken, na wat rondsnuffelen op de pc en in papieren, weet deze me te zeggen dat dit abonnement een limiet heeft van 200gb/ maand.
Waarop ik antwoord : dit is dan niet echt onbeperkt, zelfs niet fup, dit heeft dan gewoon een max. limiet.
Antwoord : ja meneer dat staat hier zo.
Waarop ik antwoord : maar dan kun je toch evengoed de generations nemen, deze heeft 175gb limiet en kost maar in de 30 euro? (correcte prijs wist ik even niet meer)
Antwoord : Dat is dan ook maar een promo van 1 jaar deze generations.
Daarop vraag ik, met deze vdsl2+ lijn, welke snelheid zou ik dan hebben.
Antwoord : Wel er staat 20Mbps, dus 20Mbps.
Ik antwoord erop : ja maar snelheid van vdsl en adsl hangt toch af van de afstand tot de centrale ??
Antwoord : euh klein momentje ik zal dit moeten vragen, dan gaat ze naar achteren om het te vragen aan een man die in een hokje zit (kantooroverste denk ik), en komt ze terug en zegt ze ah ja inderdaad dat hangt af van hoe ver je van de centrale afzit. Maar een snelheid kan ik niet echt zeggen.
Dan vraag ik : en wat zou de afstand zijn voor mij naar de centrale, dat ik toch weet of ik wel de overschakeling moet doen van adsl2+ naar vdsl2+.
Antwoord : Hmm, dat kan ik niet zeggen, dat staat hier niet.
Dan vraag ik terug : En kun je dat niet vragen of nakijken ??
Antwoord : nee meneer dat lukt niet.
Euhm is dit dan een kantoor van belgacom ????
Waar de persoon die informatie komt halen er meer over weet dan de personen in de belgacomkantoren zelf ???
Waarom een internet abonnement aanprijzen op televisie/website/belgacomkantoor die zelfs gelogen is.
Want ONBEPERKT downloaden is geen FUP en zeker geen 200Gb limiet.
Er staat zelfs nergens in kleine lettertjes dat het FUP is of 200gb limiet heeft
Internet intense
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Lol, 't zal een groentje zijn zekers ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
In elk geval, via de Belgacom TV website kan je controlleren wat je kan ontvangen (SD en/of HD streams). 2 HD streams = maximale sync die momenteel geboden wordt.
En de limiet is trouwens 500 GB. Staat bij mij zo op de teller en er staan paar screenshots op het forum ook (van zondag).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
In elk geval, via de Belgacom TV website kan je controlleren wat je kan ontvangen (SD en/of HD streams). 2 HD streams = maximale sync die momenteel geboden wordt.
En de limiet is trouwens 500 GB. Staat bij mij zo op de teller en er staan paar screenshots op het forum ook (van zondag).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
't Is inderdaad erg, medewerkers van een bedrijf (dit gebeurt heus niet enkel bij BGC) die hun eigen producten van geen kanten kennen.
Om op je vraag te antwoorden. Het is hier al een paar keer vermeld. Die Intense heeft idd een FUP. En het staat wel degelijk vermeld (zowel bij reclameadvertenties als op de website):
Hier op het forum is ook al gemeld dat mensen met een Intense abo op hun e-services pagina een limiet van 500GB zien staan. Het is ook zo dat eens je over je 'limiet' bent (of het nu 200, 250 of 500 GB is), onbeperkt gratis volumepacks kan bijbestellen. Pas als je regelmatig veel van die packs bestelt, zullen ze je contacteren. Hoeveel het er juist zullen zijn weet nog niemand.
Over je snelheid. Als je HD kan kijken, ben je aansluitbaar op VDSL2. Dan heb je sowieso je maximumsnelheid van 20Mbps.
Om op je vraag te antwoorden. Het is hier al een paar keer vermeld. Die Intense heeft idd een FUP. En het staat wel degelijk vermeld (zowel bij reclameadvertenties als op de website):
EDIT: Blijkbaar dan toch niet overal. In het Belgacom TV magazine staat er een paginagrote advertentie waar toch niet expliciet (noch impliciet) gesproken wordt over een FUP.Volume voor Intense: onbeperkt gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Belgacom. Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks verbruik hebben dan het gemiddelde van de Internet Intense-klanten. Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen.
Link
Hier op het forum is ook al gemeld dat mensen met een Intense abo op hun e-services pagina een limiet van 500GB zien staan. Het is ook zo dat eens je over je 'limiet' bent (of het nu 200, 250 of 500 GB is), onbeperkt gratis volumepacks kan bijbestellen. Pas als je regelmatig veel van die packs bestelt, zullen ze je contacteren. Hoeveel het er juist zullen zijn weet nog niemand.
Over je snelheid. Als je HD kan kijken, ben je aansluitbaar op VDSL2. Dan heb je sowieso je maximumsnelheid van 20Mbps.
Laatst gewijzigd door Maglor 03 maa 2010, 12:53, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
standard is het 500 GB.
is deze op, dien je even te bellen en krijg je 500GB erbij en volledig gratis.
hoeveel keren je dit kan doen, weet ik ook niet maar er zal wel ergens een beperking op staan.
is deze op, dien je even te bellen en krijg je 500GB erbij en volledig gratis.
hoeveel keren je dit kan doen, weet ik ook niet maar er zal wel ergens een beperking op staan.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
500gb is zeker al voldoende, maar dan moeten ze het niet onbeperkt noemen.
Ook moeten ze blijkbaar hun medewerkers wat beter inlichten, waar kan ik eventueel info vinden van die 500gb op de belgacom website?
Weet er soms iemand ook waar ik eventueel kan zien hoe ver ik exact van de centrale zou verwijderd zijn, ik meen te herinneren dat dit 2.x km is maar weet het niet meer exact.
En zijn er nog mensen die rond de 2.0-2.9km van de centrale verwijderd zijn en welke snelheden halen jullie momenteel.
Momenteel zit ik bij dommel op adsl2+, ongeveer een 10 maanden met de normale snelheden gezeten en dan plots kreeg ik zware connectie problemen, dan hebben ze mijn snelheid lager gezet om deze problemen niet meer te hebben.
Waarom dit plots veranderde na 10 maand, ik begrijp het nog niet.
Huidige snelheid
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/735450491.png)
Ook moeten ze blijkbaar hun medewerkers wat beter inlichten, waar kan ik eventueel info vinden van die 500gb op de belgacom website?
Weet er soms iemand ook waar ik eventueel kan zien hoe ver ik exact van de centrale zou verwijderd zijn, ik meen te herinneren dat dit 2.x km is maar weet het niet meer exact.
En zijn er nog mensen die rond de 2.0-2.9km van de centrale verwijderd zijn en welke snelheden halen jullie momenteel.
Momenteel zit ik bij dommel op adsl2+, ongeveer een 10 maanden met de normale snelheden gezeten en dan plots kreeg ik zware connectie problemen, dan hebben ze mijn snelheid lager gezet om deze problemen niet meer te hebben.
Waarom dit plots veranderde na 10 maand, ik begrijp het nog niet.
Huidige snelheid
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/735450491.png)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nope, in tegenstelling tot ADSL is bij VDSL2 de afstand tot de centrale NIET meer belangrijk !Xantos schreef:Ik antwoord erop : ja maar snelheid van vdsl en adsl hangt toch af van de afstand tot de centrale ??
VDSL2 connecties gebeuren naar ROP's, de grijze kasten die je in de straat ziet (en deze staan normaal steeds op een maximum afstand om de juiste snelheid te halen). Kan men je hier niet op aansluiten (maar dat kan men je vertellen) dan val je inderdaad terug op ADSL2+ en is de afstand dus wel belangrijk.
Volgens de dommel site ben ik vdsl2+ connecteerbaar, maar hoe weet ik dan of ik kan aangesloten worden op die rob, er staat zo een bak om mijn hoek, ik denk een 20 meter van mijn huis.r2504 schreef:Nope, in tegenstelling tot ADSL is bij VDSL2 de afstand tot de centrale NIET meer belangrijk !Xantos schreef:Ik antwoord erop : ja maar snelheid van vdsl en adsl hangt toch af van de afstand tot de centrale ??
VDSL2 connecties gebeuren naar ROP's, de grijze kasten die je in de straat ziet (en deze staan normaal steeds op een maximum afstand om de juiste snelheid te halen). Kan men je hier niet op aansluiten (maar dat kan men je vertellen) dan val je inderdaad terug op ADSL2+ en is de afstand dus wel belangrijk.
Want blijkbaar in de belgacom boetiek kunnen ze mij daar geen antwoord op geven.
-
- Elite Poster
voor diegene die willen weten of ze aansluitbaar zijn op vdsl2 of niet, pm me even.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Tot de centrale niet, maar wél tussen de ROP en je huis uiteraard.r2504 schreef:Nope, in tegenstelling tot ADSL is bij VDSL2 de afstand tot de centrale NIET meer belangrijk !Xantos schreef:Ik antwoord erop : ja maar snelheid van vdsl en adsl hangt toch af van de afstand tot de centrale ??
Ik heb internet intense besteld en aansluiting gevraagd op 12 april.
Ondertussen heb ik al een brief gekregen van "Mobile Internet Free Weekend One" waarin ze vragen om de kaart te activeren binnen de 14 dagen (te beginnen van 2 maart).
Ik zal de kaart wel activeren, maar ik vermoed dat ik deze best niet kan gebruiken totdat mijn abonnement effectief start.
Ondertussen heb ik al een brief gekregen van "Mobile Internet Free Weekend One" waarin ze vragen om de kaart te activeren binnen de 14 dagen (te beginnen van 2 maart).
Ik zal de kaart wel activeren, maar ik vermoed dat ik deze best niet kan gebruiken totdat mijn abonnement effectief start.
...
Wanneer heb jij de aanvraag gedaan ??BBB schreef:Ik heb internet intense besteld en aansluiting gevraagd op 12 april.
Ik heb gisteren (vrijdag) de aanvraag via internet gedaan en ik zou de 19de aangesloten worden.
De modem kon ik vlugger krijgen via een kiala afhaalpunt dan via taxipost (wat toch ook raar is).
Hopelijk loopt alles vlot zou ik zeggen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
28 februari met als activatiedatum 12 april en de modem is beschikbaar op 7 april in het kiala punt.Xantos schreef:Wanneer heb jij de aanvraag gedaan ??BBB schreef:Ik heb internet intense besteld en aansluiting gevraagd op 12 april.
Ik heb gisteren (vrijdag) de aanvraag via internet gedaan en ik zou de 19de aangesloten worden.
De modem kon ik vlugger krijgen via een kiala afhaalpunt dan via taxipost (wat toch ook raar is).
Hopelijk loopt alles vlot zou ik zeggen
De brief van belgacom (ivm mobile internet) werd op 2 maart verstuurd in brussel.
Met uitzondering van de online bevestiging heb ik nog niets gehoord van de internet intense aanvraag (maar ik veronderstel dat dit normaal is).
...