Van Dommel Netconnect naar Belgacom Generation Internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo,

Ik ben van plan om over te schakelen naar een VDSL2 verbinding. Het idee was om gewoon naar Dommel Speedconnect te switchen, maar de 99 euro activatiekost + aankoop modem is imo te belachelijk voor woorden. EDPNET en vooral Scarlet leken me ook interessant, maar Scarlet is blijkbaar toch niet helemaal wat het moet zijn(nogal traag 's avonds en een hoge ping, geen al te goede helpdesk), dus dat ga ik niet riskeren.

Belgacom Generation Internet lijkt me het interessantste, zeker met de upgrades van maart in gedachte.

Nu heb ik echter enkele vraagjes:
Vorig jaar in april wou ik overschakelen naar Cityconnect. Ik heb toen de migratiekost betaald, maar na een maand zonder internet gezeten te hebben(+bijdurende (dure, want geen voip) telefoontjes), bleek dat ADSL2+ trager en slechter was dan ADSL. De ADSL2+ server lag op 8km van thuis, terwijl de ADSL server om een 4tal km ligt. Gevolg was dus dat ik max 1mbps haalde, en constant disconnects had. We zijn toen terug moeten overschakelen naar ADSL, en onze 50 euro migratiekost waren we kwijt.

Nu heb ik juist mijn controlpanel van dommel gecheckt, en door die mislukte migratie staat de activatie van mijn dommel abo op 22/04/2009. Gaat dit problemen geven als ik wil opzeggen en veranderen? Moet ik eigenlijk iets opzeggen, regelt belgacom dat niet allemaal?
Hoelang moet ik tellen dat ik zonder internet ga zitten, en kan ik dat minimaliseren?
Blijkbaar kan ik mijn oude router(fritz!box 7140, met voip) ook gebruiken in combo met die bbox2, zodat we dus nog altijd via internet kunnen bellen?

We gebruiken trouwens de goedkoopste telefoonlijn van belgacom, in combinatie dus met een netconnect abo.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

terrorfactor schreef: ... door die mislukte migratie staat de activatie van mijn dommel abo op 22/04/2009. Gaat dit problemen geven als ik wil opzeggen en veranderen? Moet ik eigenlijk iets opzeggen, regelt belgacom dat niet allemaal?
Hoelang moet ik tellen dat ik zonder internet ga zitten, en kan ik dat minimaliseren?

Ik zou eens met Belgacom checken of je VDSL2 kan krijgen op je 2de koperpaar.
Dan kan je hierop je Generation laten installeren, en pas na oplevering je Dommel opzeggen.
Je eerste koperpaar blijft dus gewoon telefoon
Je 2de koperpaar wordt dan "Internet zonder vaste lijn" (geen meerkost bij BGC)
zie: viewtopic.php?f=43&t=25322#p315361

terrorfactor schreef:
Blijkbaar kan ik mijn oude router(fritz!box 7140, met voip) ook gebruiken in combo met die bbox2, zodat we dus nog altijd via internet kunnen bellen?

Werkt perfect. Vooral als je de FritzBox een eigen PPPoE connectie laat maken.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoe weet je of je een 2de koperpaar hebt? 'k heb dat hier nog al enkele keren gelezen.
Volgens de verschillende websites is vdsl2 geen probleem, maar 'k zal vrijdag nog eens bellen/naar de belgacomwinkel gaan voor de zekerheid :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

terrorfactor schreef:Ik ben van plan om over te schakelen naar een VDSL2 verbinding. Het idee was om gewoon naar Dommel Speedconnect te switchen, maar de 99 euro activatiekost + aankoop modem is imo te belachelijk voor woorden.
aangezien Dommel de bestaande klanten in het zak blijft zetten (dure activatie + dure modem) overweeg ik ook het Dommel schip te verlaten

Belgacom Generation Internet lijkt me het interessantste, zeker met de upgrades van maart in gedachte.

tot nu toe had ik Belgacom niet echt in overweging genomen, waar kan ik meer info vinden over hun VDSL2 aanbod? op de Belgacom site staat er precies niets?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

http://www.belgacomtv.be/#request=indep ... 0e8e11419f

het best uw adres ingeven
als je hd kunt kijken is vdsl2 beschikbaar
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

VDSL2 is hier beschikbaar, maar waar vind ik info over hun VDSL2 produkten?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xenne schreef:VDSL2 is hier beschikbaar, maar waar vind ik info over hun VDSL2 produkten?

Van belgacom?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Lord Utopia schreef:
xenne schreef:VDSL2 is hier beschikbaar, maar waar vind ik info over hun VDSL2 produkten?

Van belgacom?
inderdaad.... bv van die optie belgacom internet generation(?) vind ik niets terug op de belgacom site?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet

tot verleden week kon je bekijken bij belgacom zelfstandigen, maar die vind ik nu nie onmiddellijk terug.
Waarschijnlijk zijn ze alles aan het veranderen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ben de traagheid van adsl beu, en aangezien ik een investering van €238 niet echt zie zitten, zal er niets ander opzitten dan naar Telenet of Belgacom te trekken. ik had Belgacom eigenlijk nog niet in overweging genomen, maar zo slecht zijn hun aanbiedingen niet meer, en een extra als Mobile Internet Free Weekend lijkt me wel aardig meegenomen. telefonie blijft dan wel een probleem. kan je een externe voip provider in die b-box steken?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

xenne schreef:ben de traagheid van adsl beu, en aangezien ik een investering van €238 niet echt zie zitten, zal er niets ander opzitten dan naar Telenet of Belgacom te trekken. ik had Belgacom eigenlijk nog niet in overweging genomen, maar zo slecht zijn hun aanbiedingen niet meer, en een extra als Mobile Internet Free Weekend lijkt me wel aardig meegenomen. telefonie blijft dan wel een probleem. kan je een externe voip provider in die b-box steken?

Ik heb hier ergens op het forum gelezen van wel (als ik me niet vergis)

update: Dit kan interessant zijn :wink:
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xenne schreef:inderdaad.... bv van die optie belgacom internet generation(?) vind ik niets terug op de belgacom site?

Allereerst natuurlijk op onze frontpage: http://userbase.be/nieuws/telecom/185-b ... downloaden

Internet Generation Favorite heeft nooit op de homepage van Belgacom gestaan (behalve bij de aankondiging van de volumeverhogingen, maar voor een zeer korte tijd). De enige pagina die refereert naar Generation is: http://www.skynet.be/entertainment-fr/g ... n-internet
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de link, Belgacom Generation Internet lijkt me interessant.....
maar ik vraag me af wat ik dan met telefonie ga doen - nu gebruik ik Discoverylijn in combinatie met Voipbuster (OK)
maar bij Belgacom Generation Internet heb je blijkbaar geen vaste lijn meer nodig, besparing 10€ - uitgaand bellen gaat blijkbaar gaan met de BBox - bestaat er alternatief iets om inkomende gesprekken te ontvangen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

xenne schreef:bedankt voor de link, Belgacom Generation Internet lijkt me interessant.....
maar ik vraag me af wat ik dan met telefonie ga doen - nu gebruik ik Discoverylijn in combinatie met Voipbuster (OK)
maar bij Belgacom Generation Internet heb je blijkbaar geen vaste lijn meer nodig, besparing 10€ - uitgaand bellen gaat blijkbaar gaan met de BBox - bestaat er alternatief iets om inkomende gesprekken te ontvangen?

Ik heb besloten belgacom intense te nemen in combinatie met WeePee.
Zo bespaar ik ook 10€ / maand. Je kan WeePee instellen in je BBox en dan met een gewone telefoon nog altijd gesprekken ontvangen (éénmalig 9 euro betalen)
...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

BBB schreef:
xenne schreef:bedankt voor de link, Belgacom Generation Internet lijkt me interessant.....
maar ik vraag me af wat ik dan met telefonie ga doen - nu gebruik ik Discoverylijn in combinatie met Voipbuster (OK)
maar bij Belgacom Generation Internet heb je blijkbaar geen vaste lijn meer nodig, besparing 10€ - uitgaand bellen gaat blijkbaar gaan met de BBox - bestaat er alternatief iets om inkomende gesprekken te ontvangen?

Ik heb besloten belgacom intense te nemen in combinatie met WeePee.
Zo bespaar ik ook 10€ / maand. Je kan WeePee instellen in je BBox en dan met een gewone telefoon nog altijd gesprekken ontvangen (éénmalig 9 euro betalen)

belgacom Intense ken ik nog niet? maar het is dus mogelijk internet te bestellen en Discoverylijn op te zeggen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

xenne schreef:
BBB schreef:
xenne schreef:bedankt voor de link, Belgacom Generation Internet lijkt me interessant.....
maar ik vraag me af wat ik dan met telefonie ga doen - nu gebruik ik Discoverylijn in combinatie met Voipbuster (OK)
maar bij Belgacom Generation Internet heb je blijkbaar geen vaste lijn meer nodig, besparing 10€ - uitgaand bellen gaat blijkbaar gaan met de BBox - bestaat er alternatief iets om inkomende gesprekken te ontvangen?

Ik heb besloten belgacom intense te nemen in combinatie met WeePee.
Zo bespaar ik ook 10€ / maand. Je kan WeePee instellen in je BBox en dan met een gewone telefoon nog altijd gesprekken ontvangen (éénmalig 9 euro betalen)

belgacom Intense ken ik nog niet? maar het is dus mogelijk internet te bestellen en Discoverylijn op te zeggen?

Dat is internet plus maar als ik mij niet vergis wordt dat vanaf maandag "intense".
Ik neem dit nu omdat het onbeperkt is en zonder DL is dat het eerste jaar +/- 43 euro per maand en na een jaar ga ik dan zien wat ik doe.
Als je uw DL langer dan één jaar hebt moet je dat kunnen opzeggen.
Moest het zijn dat uw DL niet opgezegd wordt kan je na de omschakeling deze nog altijd laten opzeggen en dan gaat uw abonnement van belgacom naar een raw copper (maar je moet daar bij belgacom niet voor bijbetalen)
...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt, ik zal morgen nog eens checken naar de nieuwe aanbiedingen

maar het is blijkbaar veiliger Generation aan te vragen zonder vaste lijn, en achteraf pas Dommel & de Discoverylijn op te zeggen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xenne schreef:belgacom Intense ken ik nog niet? maar het is dus mogelijk internet te bestellen en Discoverylijn op te zeggen?

Misschien toch maar eens de link bekijken die ik je gegeven heb? ;)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Lord Utopia schreef:Misschien toch maar eens de link bekijken die ik je gegeven heb? ;)

verschoning. ben weer een stuk wijzer geworden ..... bedankt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Een ander alternatief is gewoon om de fritz!box te blijven gebruiken, en die aan te sluiten op de bbox, ofja, dat is toch wat ik van plan ben. 'k Veronderstel dat dat geen problemen gaat geven?

Nu, nog een vraagje: naar welk adres moet ik m'n opzegbrief van dommel sturen? Op hun site vind 'k een adres in diepenbeek, op de facturen staat echter een adres in landen.

'k Heb m'n belgacompakket trouwens al besteld. Terug een snelle verbinding gaat wel handig zijn bij momenten :)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Als je op deze site terecht komt door te kiezen voor reeds bestaande klant, dan krijg je, raar maar waar, uitleg over het oude en nieuwe Generation Internet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

quistnix schreef:Als je op deze site terecht komt door te kiezen voor reeds bestaande klant, dan krijg je, raar maar waar, uitleg over het oude en nieuwe Generation Internet.
wat is daar zo raar aan? Generation Internet klanten zijn er, en die willen ook wel weten wat er voor hun veranderd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

terrorfactor schreef:Een ander alternatief is gewoon om de fritz!box te blijven gebruiken, en die aan te sluiten op de bbox, ofja, dat is toch wat ik van plan ben. 'k Veronderstel dat dat geen problemen gaat geven?
dat ben ik ook van plan - btw, heb jij nu een discoverylijn? je moet blijkbaar wel oppassen met de opzeg van discoverylijn, op moment dat je die opzegt smijten ze naar het schijnt alles van de lijn

Nu, nog een vraagje: naar welk adres moet ik m'n opzegbrief van dommel sturen? Op hun site vind 'k een adres in diepenbeek, op de facturen staat echter een adres in landen.
naar diepenbeek moet dat, al kan je volgens het contract ook opzeggen via email
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

xenne schreef:
terrorfactor schreef:Een ander alternatief is gewoon om de fritz!box te blijven gebruiken, en die aan te sluiten op de bbox, ofja, dat is toch wat ik van plan ben. 'k Veronderstel dat dat geen problemen gaat geven?
dat ben ik ook van plan - btw, heb jij nu een discoverylijn? je moet blijkbaar wel oppassen met de opzeg van discoverylijn, op moment dat je die opzegt smijten ze naar het schijnt alles van de lijn

Nu, nog een vraagje: naar welk adres moet ik m'n opzegbrief van dommel sturen? Op hun site vind 'k een adres in diepenbeek, op de facturen staat echter een adres in landen.
naar diepenbeek moet dat, al kan je volgens het contract ook opzeggen via email

Bedankt!

Enneuh, ik zeg mijn discoveryline niet op(ze willen hier thuis nog bereikbaar blijven op het huisnummer), dus 'k denk niet dat ik in de problemen ga komen?
'k heb gekozen om mijn vdsl een 4tal dagen te laten activeren voordat dommel gedeactiveerd moet worden.
Bij het bestellen heb 'k ook gewoon gezegd dat ik al een belgacomlijn had.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

xenne schreef:naar diepenbeek moet dat, al kan je volgens het contract ook opzeggen via email

Dat hangt af van uw contract. Met het homeconnect contract (dat ik heb) is het verplicht op te zeggen via aangetekend schrijven naar de maatschappelijke zetel. (Met mijn vorig netconnect contract kon het in principe ook via mail).
Aangetekend is de enige manier waar je achteraf het sterkste met staat. E-mail kan "verloren" gaan.
En bij een opzegging gaat een e-mail makkelijker verloren dan bij een aanvraag.
...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je de discoverlylijn houdt zal je inderdaad geen problemen hebben. ik ben echter van plan mijn telefoonnummer te porteren, zodat ik het kan blijven gebruiken, maar zonder de kost van de discoverlylijn ... maakt de procedure wel een stuk ingewikkelder, en de kans op miserie een stuk groter.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

terrorfactor schreef:'k heb gekozen om mijn vdsl een 4tal dagen te laten activeren voordat dommel gedeactiveerd moet worden.

Ik heb 1,5 week genomen, om toch wat zekerder te zijn.
Ik zou nog naar belgacom kunnen bellen om te laten activeren op het tweede koperpaar, maar ik weet niet goed wat ik dan met mijn aansluitpunt moet doen. (is nu nog 5-polig) dus ik ga het waarschijnlijk zo laten.
...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:
quistnix schreef:Als je op deze site terecht komt door te kiezen voor reeds bestaande klant, dan krijg je, raar maar waar, uitleg over het oude en nieuwe Generation Internet.
wat is daar zo raar aan? Generation Internet klanten zijn er, en die willen ook wel weten wat er voor hun veranderd
Wel, als je op deze site kiest voor "Neen, ik ben nog geen Belgacom internet klant, krijg je de optie Generation Internet niet. Dus enkel voor bestaande klanten wordt de uitleg verschaft. Dat is hetgene dat ik er raar aan vind. Maar misschien ben ik wel de enige ? :?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

quistnix schreef:
xenne schreef:
quistnix schreef:Als je op deze site terecht komt door te kiezen voor reeds bestaande klant, dan krijg je, raar maar waar, uitleg over het oude en nieuwe Generation Internet.
wat is daar zo raar aan? Generation Internet klanten zijn er, en die willen ook wel weten wat er voor hun veranderd
Wel, als je op deze site kiest voor "Neen, ik ben nog geen Belgacom internet klant, je de optie Generation Internet niet krijgt. Dat is hetgene dat ik er raar aan vind. Maar misschien ben ik wel de enige ? :?

Ze voeren geen actieve promoties/reclame voor generation internet, de klant moet er zelf achter vragen.
Ik denk zelfs dat er voor de rest geen (of heel weinig) links op de belgacom site zelf naar generation internet staan.
...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

quistnix schreef:Wel, als je op deze site kiest voor "Neen, ik ben nog geen Belgacom internet klant, krijg je de optie Generation Internet niet. Dus enkel voor bestaande klanten wordt de uitleg verschaft. Dat is hetgene dat ik er raar aan vind. Maar misschien ben ik wel de enige ? :?

bestaande klanten van generation mogen weten wat er voor hen wijzigt, maar zoals BBB hierboven ook al zei, ze maken zo weinig mogelijk reclame voor Generation Internet, minder inkomsten.... maar wie zoekt die vindt :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

BBB schreef:
terrorfactor schreef:'k heb gekozen om mijn vdsl een 4tal dagen te laten activeren voordat dommel gedeactiveerd moet worden.

Ik heb 1,5 week genomen, om toch wat zekerder te zijn.
Ik zou nog naar belgacom kunnen bellen om te laten activeren op het tweede koperpaar, maar ik weet niet goed wat ik dan met mijn aansluitpunt moet doen. (is nu nog 5-polig) dus ik ga het waarschijnlijk zo laten.

Daar (dat 2de koperpaar) was ik eens voor gaan horen in de belgacom-winkel. Maar daar wisten ze me te zeggen dat ik zo gewoon kon overschakelen zonder speciale dingen te doen ofzo, dus heb ik dat maar gewoon gedaan.

Ivm dat telefoonnummer: naar wat schakel je dan juist over? Ik wist niet eens dat je je "echte" nummer kon houden icm een voipdienst, zonder telefoonlijn :o
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

terrorfactor schreef:Daar (dat 2de koperpaar) was ik eens voor gaan horen in de belgacom-winkel. Maar daar wisten ze me te zeggen dat ik zo gewoon kon overschakelen zonder speciale dingen te doen ofzo, dus heb ik dat maar gewoon gedaan.

Ivm dat telefoonnummer: naar wat schakel je dan juist over? Ik wist niet eens dat je je "echte" nummer kon houden icm een voipdienst, zonder telefoonlijn :o

Ik heb mijn nummer naar WeePee laten gaan.
Eenmalig 9€ betalen voor de omzetting.
- je moet (voor zover ik weet) minimaal 20€ kopen aan belwaarde (iets kleiner heb ik niet gezien) waarvan je 9€ gebruikt voor de omzetting van uw nummer. Dus heb je nog 11€+2€(gratis) om op te bellen. Het geld is dus niet kwijt. Je krijgt wel 2 coupons van 10€ (dus als je iemand kent die een WeePee coupon van 10€ wil aankopen dan kan je de kosten delen.)
- je moet uw nummer daar minimaal 1 jaar laten (of anders "boete" betalen van 350 euro)
- je kan geen nooddiensten bellen (maar dat gaat, voor zover ik weet, nooit met VoIP)

Op zich voor mij geen probleem, ik laat mijn nummer daar meer dan 1 jaar (abonnement is sowieso minstens 1 jaar) en die 11€ die ik nog als belwaarde kan gebruiken stoort me nu ook niet echt.

Via 2de koperpaar zou je natuurlijk tijdens de overlapping nog gebruik kunnen maken van de 2 diensten (dommel bijv voor nieuwsgroepen ...)
...
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

BBB schreef:
terrorfactor schreef:Daar (dat 2de koperpaar) was ik eens voor gaan horen in de belgacom-winkel. Maar daar wisten ze me te zeggen dat ik zo gewoon kon overschakelen zonder speciale dingen te doen ofzo, dus heb ik dat maar gewoon gedaan.

Ivm dat telefoonnummer: naar wat schakel je dan juist over? Ik wist niet eens dat je je "echte" nummer kon houden icm een voipdienst, zonder telefoonlijn :o

Ik heb mijn nummer naar WeePee laten gaan.
Eenmalig 9€ betalen voor de omzetting.
- je moet (voor zover ik weet) minimaal 20€ kopen aan belwaarde (iets kleiner heb ik niet gezien) waarvan je 9€ gebruikt voor de omzetting van uw nummer. Dus heb je nog 11€+2€(gratis) om op te bellen. Het geld is dus niet kwijt. Je krijgt wel 2 coupons van 10€ (dus als je iemand kent die een WeePee coupon van 10€ wil aankopen dan kan je de kosten delen.)
- je moet uw nummer daar minimaal 1 jaar laten (of anders "boete" betalen van 350 euro)
- je kan geen nooddiensten bellen (maar dat gaat, voor zover ik weet, nooit met VoIP)

Op zich voor mij geen probleem, ik laat mijn nummer daar meer dan 1 jaar (abonnement is sowieso minstens 1 jaar) en die 11€ die ik nog als belwaarde kan gebruiken stoort me nu ook niet echt.

Via 2de koperpaar zou je natuurlijk tijdens de overlapping nog gebruik kunnen maken van de 2 diensten (dommel bijv voor nieuwsgroepen ...)
Hm, 'k denk niet dat 'k de moeite ga doen om nog over te schakelen qua telefoon. Moet 'k dat hier thuis weer aan de man brengen, en dan dat eventueel dubbel betalen en/of een tijd zonder telefoon zitten enz:P

'k ga hoogstwaarschijnlijk wel een usenetaccountje kopen ^^
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

terrorfactor schreef:Hm, 'k denk niet dat 'k de moeite ga doen om nog over te schakelen qua telefoon. Moet 'k dat hier thuis weer aan de man brengen, en dan dat eventueel dubbel betalen en/of een tijd zonder telefoon zitten enz:P

'k ga hoogstwaarschijnlijk wel een usenetaccountje kopen ^^

Ik heb het gewoon gedaan om 10€/maand uit te sparen. We gebruiken onze vaste telefoon amper en dan vind ik persoonlijk dat 10€/maand veel is.
Met homeconnect moesten we nu sommige maanden niets bijbetalen en soms 1 à 2€.
Je moet zelf weten dat het de moeite waard is of niet. (het duurt wel een 2 à 3-tal weken vooraleer je nummer kan overgedragen worden)

Ik heb usenet maar een paar keer gebruikt, soms wel redelijk intensief, maar van de +/- 12 jaar dat ik breedband heb, heb ik maar iets meer dan een jaar usenet gebruikt en ik denk niet dat ik het zo hard zal missen :-p
...
veryck
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010, 15:49

De leegloop bij Dommel is stilletjes aan begonnen ...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

veryck schreef:De leegloop bij Dommel is stilletjes aan begonnen ...

tsja, begrijpelijk wetende dat dommel een investering vraagt van €238 voor het overstappen naar vdsl2 voor de bestaande klanten .... bij belgacom gratis activatie en modem.... voor de limiet hoef je ook al niet meer te blijven.... de discoverylijn kan ook opgezegd worden. de rekening is snel gemaakt, er zal een accountje afkunnen bij een usenet provider. en na een jaar kan je de zaak terug evoluren, investeren in een modem zal je dan toch al niet meer moeten doen. cityconnect blijft een interessant dommel produkt, maar 't zijn maar enkelingen die ervan kunnen genieten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

veryck schreef:De leegloop bij Dommel is stilletjes aan begonnen ...


Toch wel grappig, een klein jaartje geleden waren BGC grote schurken waar niemand nog klant van wou zijn en Dommel was de grote held van het Belgisch internet... nu loopt men met z'n allen terug naar BGC :roll:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:Toch wel grappig, een klein jaartje geleden waren BGC grote schurken waar niemand nog klant van wou zijn en Dommel was de grote held van het Belgisch internet... nu loopt men met z'n allen terug naar BGC :roll:

Ik heb nooit gezegd dat belgacom grote schurken waren. Het is gewoon jammer dat het zo lang heeft moeten duren om hun (=Belgacom en Telenet) limieten op te trekken.
Er kan niet ontkent worden dat intense/generation aantrekkelijk is geworden.
Trouwens helaal in het begin toen Belgacom begon was hun breedband ook "onbeperkt". Weliswaar met een truukje, maar hier heb ik toch geruime tijd van kunnen genieten.
...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef:
veryck schreef:De leegloop bij Dommel is stilletjes aan begonnen ...


Toch wel grappig, een klein jaartje geleden waren BGC grote schurken waar niemand nog klant van wou zijn en Dommel was de grote held van het Belgisch internet... nu loopt men met z'n allen terug naar BGC :roll:

is niet grappig. ik heb nog nooit bij Belgacom gezeten... ben klant geworden van Dommel in 2007, op dat moment het voordeligst - goeie prijs en limiet. de prijs is nog altijd hetzelfde, de lijn nog altijd even traag. ik wil het nu wel wat sneller. wil ik sneller bij Dommel dan moet ik een investering van €238 doen (aangezien cityconnect geen optie is), en aangezien ik zo'n investering niet zie zitten blijft er niet veel over dan de stap te maken naar Telenet of Belgacom (die ondertussen niet stil zijn blijven zitten), al of niet tijdelijk - een contract ga je aan voor één jaar.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

dat de activatiekost voor bestaande klanten veel te hoog is bij dommel is een feit, maar wat dacht je, dat je bij de kleinere alternatieve providers zomaar voor nix kan migreren naar vdsl2...de kost voor die sagemmodem is eveneens duur, even duur als bij epnet en volgende alternative providers die vdsl2 abbos gaan brengen...
Wel niet vergeten dat dommel,epnet hun vdsl2 abbo's (39€ 20/2 Mbps 500 GB) veeel goedkoper zijn dan bij belgacom (56€ 20/2 Mbps, 500 ??(=hoelang) GB)
Ik heb me altijd veel vrijer gevoeld sinds ik in het begin op de dommel boot gesprongen ben en het heeft me al veeel geld bespaard dan bij die dualisten (kassa,kassa), en mss spring ik binnenkort ook nog op hun all in one pack (tel met vdls2) als hun product oké blijkt, dan wordt het echt goedkoop ,ipv BGC te blijven sponseren voor hun kabel(=dure telefoonlijn)
Enfin ik blijf lekker bij dommel en betaal dus wat meer het eerste jaar (dan nog altijd veel goedkoper dan BGC intense+tel)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”